Lokakuun Löpinät

pääseksä siit mihkää siis omista tiedoista?se miramaria pyyti sua laittamaa sun käyttäjätunnuksen ja salasanan sille,se omalta koneelta katto ja pääs mun sivuille ja sil ne toimii,ja nyt se sit haluis tsekka ne sun sivut.
ja mä en saa mun sivuja toimimaa edelleekää.
 
kyllä sitä iteki esikoisen aikaan oli paljon tarkempi kaikista jutuista,nyt ottaa joteki rennommin noissa kaikissa :)
esikoisen aikaan pesin hänen vaatteet erikseen ja aina hajusteettomalla,vaipat pesin pesupähkinöillä.
nyt pesen lasten vaatteet samassa ja miedosti hajustettua ainetta käytän,vaipat edelleen pähkinöillä,tosin joskus laitan ihan pienen tilkan hajustettua pyykkiainetta :)

meitä on moneen lähtöön ja jokainen on yhtä hyvä äiti,oli toiminta tapa mikä tahansa.. :)
 
meillä kans pestään kaikki vaatteet samassa ja ihan normi hajustetuilla pesuaineilla,onneks ei ole tullut iho-ongelmia. mielummin pesen täysiä koneellisia kuin vajaita.
 
Mäkin olen suosilla jättänyt palstoilla ja oikeassa elämässä mainitsematta omia tapojani sellaisissa asioissa, joihin on niin eri näkökulmat ihmisillä. Ihan vaan sen takia, kun olen herkkä ihminen ja jos tulee joku kamala motkotusryöppy vastaanväittäjiltä, niin en pysty sulkemaan sitä pois mielestäni, vaan kaikki sanat jäävät vielä uniinkin vaivaamaan :schocked028
Tarvitsisin varmaan jotain kovis-koulutusta :smiley-angry007:laughing021
 
Lapsiasiat on varmasti kaikille niin sydäntä lähellä että tulee helposti tunteet yli. Oon muuten huomannut että varsinkin isovanhemmilta, näin lapsen saannin myötä, on saanut omista tavoista aika tylyäkin kommenttia ja neuvontaa. Näissä asioissa taitaa olla parasta kuitenkin se korvasta siäsän ja toisesta ulos-taktiikka. Apua kyllä sitten pyydetään kun tarvitaan :)

Meillä on muuten jäänyt piha haravoimatta kun olin kipeenä :/ Naapurit varmaan katsoo pahalla silmällä. Täällä kävi lumikin maassa, nyt tänään näyttäis olevan sulamaan päin.. Kehtaiskohan tuota mennä vielä raapimaan.
 
Marbles mäki sain kiikkutuolin tosin jo keväällä. Monta vuotta olin sellasta kaipaillu. Oisin kyl halunnu sellasen vanhan ja perinteisen, mutta sainkin sellasen senioreiden suosiossa olevan jousitetun mallin. Toisaalta tää vie vähemmän tilaa ku ei oo pitkät jalakset, mutta kyllä sellai vanhakin on joskus saatava, jos ei muuta ni sit vanhol päivil. Eihää sinne ookaa kauan aikaa ku ikää "hurjat" 26vuotta tulossa :laughing002
 
Minä entisöin itselleni kiikun, jossa minuakin on vauvana kiikutettu. Välillä vauva rauhoittuu siinä tosi hyvin, mut ei se kiikku kuitenkaan valitettavasti tepsi aina.
 
Mäkin haluaisin kiikun, mutta meille se ei kyllä mahdu mihinkään :sad001. Raskausaikana käytiin kirppareilla katsomassakin niitä.

Pyykit pesen ekologisilla hajustamattomilla pesuaineilla, koska olen itse melkein kaikelle allerginen. Siinä menevät samassa mukelon vaatteetkin...Olen tutteja keitellyt kerralla aina ja käyttänyt jokaista noin päivän, tuttipullot olen steriloinut uutena keittäen ja muuten microssa. Niissä kun oli jokin sellainen systeemi. Tosin neidillä on kuitenkin aina nyrkit suussa ja useimmiten niissä on koirankarvoja, joten en tiedä kuinka tarpeellista tuo keittely enää on.
 
Minäkin olisin halunnut kiikkustuolin esikoisen aikaan, mutta ei mistääs ellaista löydetty mukavaan hintaan. Ostettiin sitten tarjouksesta nahkainen kiikkuava nojatuoli, jonka saa myös "levitettyä". On ollut aika huippu paikka ja paras imetykseen kun samalla voi hieman heijata tuoli.. Mää tykkään! Jos olis tilaa haluaisin myös ihan oikean vanhan kiikkustuolin.
 
Keinutuoli on täälläkin haaveissa. Neuvolassa istuin tyttö sylissä siinä ja siihenhän se rinnan päälle nukahti :) Mikä autuas olotila. Kylläpä täällä on ollut vilkasta keskustelua, kun olin hetken poissa :)

Minusta on mukava lukea miten kukainenkin asioista ajattelee ja on löytänyt itselleen ja perheelleen erilaisia tapoja. Niistä voi itsekin usein oppia ja saada hyviä vinkkejä. Itse olen toiminut pullojen/pumpun kanssa siten,että joka kerta desinfioinut niinkuin on ohjeistettu. Olen järkeillyt asian niin, että kun vauva muutenkin on täysimetyksellä ei vauvan tarvitse saada ulkopuolisia basilleja kehoonsa kuin rintamaidon, nyrkkejä imiessä tietysti tulee, mutta niin pitääkin. Sitten kun aletaan kiinteitä maistattamaan alkaa bakteerikanta muuttua ja kasvaa, jolloin ei tarvitse enää desinfioida. Meillä niin vähän pulloja ja pumppuja muutenkin tarvitaan niin ei ole iso vaiva pestä ja keittää. Ainakaan ei pitäisi olla pesuainejäämiä. Pyykinpesuainetta käytetään kaikille samaa, mielellään hajusteeton ja herkälle iholle tarkoitettu, vaikka emme ole herkkäihoisia niin en halua vauvan altistuvan ylimääräisille kemikaaleille ja hajusteille, jotka minustakin joissain pesuaineissa ovat niin vahvoja, että minullakin nenään ottaa. Pesen kyllä kaikki uudet ja käytetyt vaatteet ja muut käyttöön tulevat. Ja silmien puhdistukseen meidänkin synnärillä sanottiin, että hanasta vaan. Silmätulehduksessa keittäisin veden. Tässä miten meillä toimitaan, jokainenhan tekee omat valintansa oman näkemyksensä ja silloisen tietämyksensä mukaan.
 
Mä oon keittäny pullot yms. silloin ku ne on ostettu. Tutteja keittelen tarvittaessa muulloinkin. Pulloja nyt ei olla tarvittu toistaseks, mut keitettynä ne kaapis oottaa. Mä en ite jotenkin pysty ees aattelee laittavani tuttipulloja tiskikoneeseen vaan tiskaan ne mieluummin käsin. Ei oo mitää kummempaa perustetta moiselle jutulle. Meillä ei muutenkaan siis olla mitenkää yltiöhygieenisiä, kyllä löytyy villakoiria joka nurkasta. Oon myös sitä mieltä että liikasiisteys on pahempi asia kuin pieni sottasuus. Eipä tuu niin herkästi allergioita tms. Meillä käytetään vauva-aika hajusteetomia pesuaineita ja huuhteluaineita. Välillä käytän myös pesupähkinöitä, ja niitten kans kyl oon alkanu käyttää myös vähän huuhteluainetta, ku ilman sitä ei oo niin pehmeetä se pyykki. Saunaan en vielä vauvaa vie, ehkä juhannuksena sitte. En kyl yhtää muista että milloin esikko kävi ekan kerran saunassa.
 
Takaisin
Top