Lokakuun lätinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Indie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä sama kun kotimamalla. Ainakii öisin poika viihtyy turhan hyvin tissillä ja imee samalla pois meiän haaveet toisesta lapsesta...

Hei apua! Multa lipsahti ruokalautanen käsistä ja poika oli lattialla n. 1,5m päässä. Automaattisesti tarkistin heti, että silmiin ei mennyt sirpaleita, mutta enhän mä älynnyt tsekata suuta!! Pojan lähellä oli kyllä vaan ihsn minimini palasia, mutta nyt pelkään, että entäs jos suuhun menikin !!!

Mä kans haaveilen uudesta raskaudesta ja toisesta lapsesta, mutta kyllä mulla silti menee tärkeysjärjestyksessä tämän kohta 9kk ikäisen murusen imetys ihan niin pitkään kun vaan se kummalekin meistä sopii. Kuukautiset siis eivät ole täällä(kään) käynnistyneet.

Kyllä mäkin imetystä aion jatkaa vaikka vauvahaaveita onkin :) tulee jos tullakseen ja eihän imetys suojaa raskaudelta. Ja mulla vielä minipilleritkin, ne tarkoitus loppuvuodesta jätellä pois niin katsoo mitä tapahtuu. Ja voihan nekin kuukautiset pitää poissa kun ei ole vielä kuulunut.

En usko et sattunut mitään nibaba :) meillä hyvä kun poika leivän muruakaan saa aina suuhunsa vaikka pinsettiotekin jo löytyy :D

Joo mies jo rauhotteli mua, ja soitin omalle äidillekin, molemmat totesi, että tuskin on sinne mitään mennyt. Harmittaa vaan kamalasti kun itse asettaa toisen vaaraan :sad001

Täälläkään ei ole vielä tietoakaan kuukautisista, tosin imetän vielä tosi paljon, enkä nyt varsinaisesti niitä niin kaipaakkaan, kun vauvahaaveet on hamassa tulevaisuudessa ainakin vielä :) Noh ainakin ensi syksyyn asti :wink

Meillä on siirrytty yrittämään uutta vauvaa :) kolmas saa tulla kun tulee vailla haikea se on ajatella tammikuisen menettävän vauvan roolia. Mutta sitten on kolme vauvaa äitillä ;) ja sitten ne on tehtynä!

Mä kyllä ohailen teitä äitejä, joilla vauvojen ikäerot on todella pienet! Mä en kyllä varmaan ihan oikeasti pystyisi hoitamaan kahta niin pientä! :rolleyes:

Mulle riittää nää kaksi parin vuoden ikäerolla. Huhhuh! Katastrofi ois, jos kolmas ilmoittais tulostaan. :D Mutta tsemppiä ja onnea teille kaikille, joilla tärpännyt tai vauva toiveissa! :)

Ihanaa minlex :) mä täällä jännittelen teidän muiden puolesta ja odottelen vuodenvaihdetta <3

Täällä myös pikkukakkosen yritys käynnissä. Toiset menkat vasta menossa, mutta jospa pian tärppäisi. :happy: Minlex, tähdätäänkö heinämammoihin2016? :wink

Mä itseasiassa vastaan sulle tähän kysymykseen tämän viikonlopun aikana ;) mutta mahdollisesti kyllä!

Musta on hassua, kun toiset pystyy puhumaan imetyksestä ja kuukautisista vauvahaaveiden esteenä. Siis itsehän toivoin, että kk ois pysyneet poissa, mutta mutta olikohan se maaliskuu, kun ne alkoi ekan kerran ja imetys edelleen kuitenkin käynnissä. Samalla kivaa ja tympeää :rolleyes:

Täällä yhtäkkiä ilmestynyt vaippaihottuma, joka näyttää aika hirveältä. Parhaat kotikonstit ihottuman nujertamiseen? Mitä voiteita olette käyttäneet, jos vauvalla on ihottumaa ollut? Toivotaan, että menis pian ohi.

Meillä kans pojalla pientä ihottuma näppyä takapuolessa. Bepanthenilla tulee apu meillä nopeasti, joskus laitoin sinkkivoidetta mutta ei auttanut mitään.

Meillä käytössä kookosöljy napaan ja pippeliin, sheavoi pyllyyn :) perunajauho on kanssa hyvä! Alkuun kun pojalla hautui nivuset rikki, niin perunajauho oli ainut mikä auttoi parantumaan!!

Pitääpä laittaa perunajauhot testiin! Ja kookosrasvaa löytyy, se voi myös ajaa asiansa? En haluaisi heti laittaa reseptilääkkeitä tms. Siksi olisi kiva koittaa kotikonstit ensin :)

Hei onks kellää jo kokemusta taaperokärrystä/ kävelyvaunusta? Poika opettelee nyt tukea vasten kävelyä ni oon miettiny taaperokärryn hankintaa. Pohdinta plaston ja brion välillä, kumpi parempi?

Merkeistä ei ole tietoa, mutta kannattaa katsoa että työntäaisa (tai mikä se on) on tukeva ja joissain malleissa on ainakin käännettävä. Siitä en tiedä onko nopeasti oppimalla mitään erityistä hyötyä. Joskus alkuun kannattaa ladata kuormaa kyytiin, kun vauva nojailee kärryyn, ettei kippaa :) ei ollut nyt paljoa apua IceQueenille, mutta tulipa mieleen :)

Takaisin