Lokakuun lätinät

Kolibri alle 1veelle riittää juomaksi pelkkä maito :) en mäkää tarjoa läheskään joka päivä.

Voihan kökkö. Tänään pojalla vuotaa sitten nokka ja on superkiukkuinen. Ja kylässä ollaan edelleen. Musta tuntuu että meillä aina ihan kauheaa showta nää reissut. Mutta mummulat molemmat satojen kilsojen päässä eikä nyt vaan kotonakaan voi aina olla. Nyt reissataan n 2-3kk välein pidennetty vkl ei kyllä useammin jaksaisi millään. Ja poika aina kiukkuinen kylässä, liekö sitten niin rasittavaa :sad001

Onkohan tulossa hampaita ylös kun nokka valuu vai taas nuha??
 
Meillä juo syödessä vettä ja ihan hulluna sitä vetäiski! :D hirveesti tykkäsi juoda,nokkamukiin pitää vaan alle puolilleen täyttää ku kaatelee muuten vähän turhan reippaasti suuhunsa.. :P eilen maisteltiin ruisleipää,järsi suun täyteen leipää ja arvelin että nyt se tukehtuu kohta,mutta ei! Tyttö mutusti syödä kaiken mitä suuhun oli tunkenu. Mut jos jtn Pilttiä yrittää antaa missä kokkareita,niin ei uppoa ollenkaan. Näköjään syö mieluummin omasta kädestään jotain vielä suurempaa :D
 
Elä Kolibri turhaan huoli, samaa mieltä muiden kanssa että maito on alle 1 vuotiaan juoma. Vettä ei tartteis ollenkaan antaa tän ikäselle. Ite oon antanu ruokailun jälkeen suun huuhtomiseks, ja joskus pari hörppyy maidon sijasta nesteytykseen jos ei oo päivän aikana tarpeeks viihtyny tissillä. En itekkää lapsen vatsaa vedellä täyttäis jos ois pieni kokoinen, mut kun on tuollanen yläkäyrälapsi ni ei haittaa vaikka joskus vähän vettä antaa.
 
Meilläki valuu taas räkä, johan tuota viikko oltuki terveenä...
 
Mä alan olla täynnä näitä mummoloissa ravaamisia. Onhan se kiva mut oo ihan loppu näistä reissuista. Miksei mummot voi tulla lapsiperheen luo vaan aina pitää mennä mummoloihin?
Poika vaan huutaa. Ja joka reissu sama juttu!! On tyytymätön automatkoilla ja itse kohteessa. Eikä oikein syökään. Onneksi huomenna kotiin :Heartred
 
Meillä neiti saa ruoalla vettä nokkamukista(!) , suun huuhtomiseksi ja jotta tottuu veden makuun. Ja tykkää paljon, joisi varmaan enemmän kuin annetaan. Toki rintamaito on pääasiallinen neste ja ravinnonlähde.
 
Tää sairastaminen sais riittää! :sad001:dead: Ei oo kuumetta, ei haro korvia, räkänen vain, mutta nukkuessa kaikki röörit menee tukkoon vakka ennen nukkumaanmenoa fridalla nenä tyhjennetty, laitettu keittosuolatipat, nukkuu pääty reilusti kohotettuna. Herää itkemään vähän väliä, toissa-aamuna noustiin ihan ylösylös viideltä lukuisien yöherätyksien jälkeen ja viime yönä valvottiin melkein 2,5h sopivaan klo 1-3.30 aikaan. Hyväntuulinen on päivisin ja ruoka maistuu, mutta taidan viedä silti tarkistuttamaan korvat alkuviikosta jos ei ala helpottaa. Yli 2h nyt mennyt edestakaisin tytön huoneessa ravatessa ja hyssytellessä uudelleen uneen. Nenänputsaus- ja tyhjennys/-tipotusoperaatio toistettu ja syliin nukuteltu. Ihan meinaa sydän pakahtua kun toinen tarraa tiukasti kiinni ja painaa pään rinnalle ja nukahtaa siihen, mutta ottaisin silti mieluummin takaisin ehjemmät yöt ja räättömän (taipuuko se todella noin) pikkunenän.

Eihän pieni sarastamiselle mitään voi, mutta kaksi vrk jatkunut päänsärky itsellä yhdistettynä jatkuviin heräilyihin/valvomisiin sekä tuntemusten mukaan kulman takana odottavat puolukkapäivät saa pinnan kireelle. Huoh, olisikohan kuulunut ennemmin kiukkuketjuun! :bag: Vaikka en mä tietysti tytölle vihainen ole, pieni reppana.

Ja osallistuakseni muki-/vedenjuottokeskusteluun, meillä tyttö juo pehmeänokkaisesta ensimukista ja vettä joka ruoalla kyllä, joisi mukitolkulla jos annettaisiin. Korviketta on koitettu tarjota muutamia viikkoja, ei oikein uppoa. Ruokailuiden jälkeen saa omaa maitoa, ei olisi yhtään vailla kyllä kuin aamulla.
 
Sain hyvä neuvon (muutama äiti oli kokeillut), kun meillä tyttö oli sairaana: murskattu sipuli sängynpäätyyn. Röörit pysyy paremmin auki! Hajuhaitta oli pieni verrattuna hyötyyn :)
 
Mun käskettiin antaa vettä ruokailujen yhteydessä puolivuotiaana, ja sitten toisaalta sanottiin että yöllä ei tarvis maitoa, et vois vähentää. Kyllä terkka varmaan päätteli, että koska saa maitoa aika paljon niin varaa on vähentää. Itselle tuli vaan huono omatunto, kun en jaksa sitä vettä tarjota kun poika ei sitä juo.

Kotimama, en mä aina niin onnellinen ole siitäkään että meille tullaan 2-3 yöksi. Mutta meidän poika viihtyy anopin luona kun anoppi viihdyttää poikaa mielellään. Sama tietty meillä ollessa pääsee itse helpolla, niin kauan kuin poika on tyytyväinen.
 
Meillä on annettu särkylääkettä, sekä burana että panadol ja on sipuli ja valkosipuli pilkottuna harsossa sängynpäädyssä, joka kohotettu. On suolatippoja annettu. Sipuli muuten on tehokas pitään röörit auki, mua ei hajukaan haittaa. Nyt kaikesta huolimatta herännyt jo pari kertaa, saa nähdä kuinka monta kertaa vielä eli valvotaanko tänä yönä. Jos kuumeen nostaa, mennään heti tarkastuttaan korvat tai jos pari seuraavaakin yötä samanmoista. Meillä ollut jo pari korvatulehdusta (nosti kuumeen molemmilla kerroilla), viime kerralla ei ollut ja silloin nukkui yöt suhteellisen hyvin, kuume ei noussut (ei tosin aina kaikilla nousekaan). Saa nyt sitten nähdä.
 
Niin panadoliakin olin antanut, unohtui listalta. Sipulia olisin pilkkonut, mutta meillä ei ollutkaan sitä. Yö menikin heti hyvin kun avauduin tänne, tuon 22.30 jälkeen tyttö heräsi vasta 5.30 ja sain siliteltyä vielä tunniksi uneen.

Miten DT yö men teillä? Toivottavasti Kotimama siellä on nukuttu myös!
 
Meillä oli myös käytössä ilmankostutin öisin, kun pojalla oli viime viikolla elämänsä ensimmäinen flunssa. Ehdin myös hankkia täällä mainostettua Sniffer Junior & Baby-geeliä, mutta sitä ei sitten enää tarvittukaan, kun parani.
 
Täällä nukuttu levottomasti kuten kylässä kuuluu. Juuri startattiin auto kotia kohti, toivottavasti menisi paluumatka alle seitsemään tuntiin. Huh mikä reissu, en tiedä onko mulla ihan epärealistiset kuvitelmat että tämä olis sitä arjen irtiottoa? Minä olen kiukkuinen, mies on kiukkuinen ja poika on kiukkuinen. Ei voi sanoa että olis onnistunut reissu -taaskaan. Toivottavasti alkaa sujumaan paremmin kun poika kasvaa tästä, oppii nauttimaan mummolareissuista. Kiukutti aamulla kun pojan pappa heitti jonkun kommentin tyyliin kun poika ei osaa olla hiljempaa. Itse koitan sepostaa ettei poika ole tämmöinen kotona ja poika nyyhkyttää silmät punaisena ja minusta tuntuu että teen kaiken väärin. Mieskin inisi etten tullut ajoissa herättämään kun piti lähteä jo klo 9. Kävin kasin maissa huoneessa ja oli äksynä nukkumassa jos olisin käskenyt nousemaan olisi varmasti suuttunut enempi. Enkä ehdi herättelemään aikuista miestä kun olen huutavaa lasta tyynnytellyt koko aamun ja jotain pitäisi ehtiä omaan suuhunkin laittamaan :D

Hmm.. Miten tuntuu että ollaan nyt kaikki syöty ärripurrikeksejä tässä perheessä? Kukaan ei oo oma itsensä.

Arvatkaa kaduttaako karkiton lokakuu? Nyt tekis mieli syödä kiukkulohtumässyt.
 
Niin ja näyttää siltä että meillekkin pukkasi nuhaa reissussa. Nenä vuotaa ja rohisee. Tsemppiä kaikille! Ihanaa kun saa avautua! Tuokin olis kyllä kuulunut kiukku-osioon :D
 
Mullakin meni just hermot, kun ollaan mun kotona kylässä ja pojan aamupäikkärit vähän venähti ja kun koitin asettaa vaunuihin niin huusi pää punaisena. Siis ihan väsyä huusi ja toisinaan tekee sitä tosi väsyneenä kotonakin. Olisin itse hoitanut tilanteen, mutta sitten mamman piti tulla lepertelemään ja rauhottelemaan ja kun poika ei siinä tilassa ota mitään kontaktia mihinkään, niin se on ihan turhaa.. No 30min menee häslätessä kun poikaa nostetaan edestakas vaunuihin ja pois. Kunnes otan pojan omaan syliin ja sanon rauhallisesti "Lopeta itkeminen ja rauhoitu" Noh mamma on tällävälin alkanut itkemään ja kimpaantuu sanoistani pojalle, koska ei hän vielä voi ymmärtää ( ihanko tosi :O ) ja lähtee ovet paukkuen sisälle. Sillä välin saan pappan kanssa rauhoitettua pojan vaunuihin ja päästiin vihdoin lenkille.. Voi vaihdevuotiset mammat.. Ihan kuin itkevä vauva ei olisi riittänyt:banghead:
 
Meillä heräiltiin yöllä vielä toiset pari kertaa eli piti sylissä käyttää, käydä keinumassa jne., mutta aamupäivä meni oikein mukavasti ja nukkunut hyvin päikkärit vaunuissa. Toivottavasti nukkuu ens yönä paremmin, eikä menis korviin tälläkään kertaa. :)
 
Siis mä annan korviketta ihan pullosta vielä, pitäiskö mun vaihtaa nokkamukiin? Vettä juo sellaisesta nokkamukista jota pitää tavallaan "purra" että tulee jotain. Välillä voisi juoda vettä vaikka kuinka paljon..
 
Voihan sitä Solfiza kokeilla vaihtaa pulloa nokkamukiin jos haluaa, mut ei sillä käsittääkseni vielä kiire ole. Helpompi vissii kuitenkii tän ikäsenä vierottaa pullosta ja tutista kun vaikka vuoden päästä. Jos ei vielä huoli maitoa mukista ni sit jatkaa pullon kanssa. Onkohan siihen jotai virallista suositusta millon pitäs tuttipullosta luopuu? Ite en oo miettiny asiaa kun ei pulloo oo montaa kertaa tarvinnu.
 
Meillä poika ainakin saa pumpatun maidon pullosta jos on hoidossa. Vastaa rintaa ja koen, että tuo turvaa .Ehkä viimeistään 1,5v. Lopettaisin itse tuttipullon käytön :) Tuttihan me tosiaan jo heivattiin (y)
 
Takaisin
Top