Lokakuun lätinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Indie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin kurkku kipeänä mutsilla ja poika yskii ja nokka vuotanut koko viikon. Toivottavasti ei nyt tästä pahene. Vastahan me oltiin kipeinä??!!

Mut jotain pisitiivistakin. Meille kotiutui eilen croozer kid pyöräperäkärry/juoksurattaat :) pääsee paremmin lenkkeilemään!

Tykkäykset tolle peräkärrylle! Oon niille ennen naureskellut, mutta viimeisten kuukausien aikana oon alkanut himoita sellaista! Olisi superkiva viedä likkoja keväällä tarhaan sellaisella tai muutenkin käydä lenkeillä tai pikaisia kauppareissuja tekemässä! :)
Kun mihin hitsiin ton vauvan laittaa kun esikoinen istuu takaistuimella (meillä siis esikoinen 3v8kk pyöräilee kyllä mutta ei vielä paria kilsaa pitemmälle) ja olisi kiva tehdä kuntolenkkejä koko perheen voimin!

Minlex, jos teillä esikoinen jaksaa istua pyörän päällä, niin peräpyörä voisi sopia teille. Vauva saisi istua istuimessa.

Peräpyörässä ei ole etupyörää, ja se kiinnitetään aikuisen pyörän akseliin tai johonkin pitävään rakenteeseen. Lapsella on polkimet, mutta ei tarvitse polkea jos ei jaksa tai halua.

Meillä poika on nyt kipeänä nukkunut päikkäreitä meidän aikuisten päällä. Tänäänkään ei suostunut nukkumaan sängyssä, mutta kun nukahti rintakehälle, vein sänkyyn joss nukkui puoli tuntia. Heräämisen jälkeen otin syliin ja taas rintakehälle, jossa on nyt nukkunut yli tunnin.

Kuinka tarkasti noudatatte neuvolan ohjeita,? Oon huomannut, että tahattomasti teen vähän erilailla..

Meillä pestään fluorittomalla tqhnalla ja saa ruuasta protskua 2xpäivässä. Lounaalla lihaa n. 1rkl ja päivällisellä kasvikunnan protskua esim linssejä tai tofua taikka sitten 1/2 kananmunan.. Kun suositus on se 1,5rkl protskua/pv. Suunnittelin myös , että maitotuotteita saisi tulevaisuudessa 1/2 aterioista ja vastaavasti 1/2 vastaavia maidoytomia tuotteita :) Mies on sekasyöjä ja mä pääasiallisesti vegaani, niin olisi kiva saada pojan ruokavalioon vähän molemmista maailmoista :)

Mä yleisesti noudatan vaan ravitsemussuosituksia. Ainakin pojalle, ite en voi sanoa syöväni täysin suositusten mukaan :D mutta petrata yritän.

Mitä tahnaa käytät nibaba? Löytyykö siis vauvoillekin fluoritonta tahnaa? Ne mitä itse tiedän on vasta yli kaksi vuotiaille joiden hampaat jo puhjenneet. Fluorihan ei sinänsä ole välttämätön, mutta alle vuoden ikäisille suositellaan fluoria sisältäviä tahnoja kun hampaat tarvitsevat fluoria jotta kiille kovettuu hampaiden pintaan :) mun kyllä pitää toitottaa potskuille aina fluorista ja itsekin käytän fluoritahnaa mutta on mukavia käyttökokemuksia myös fluorittomista :)

Toi kuulosti KoBe hyvältä! hmm, alan tekeen henkistä työtä että voin kallistua tuohon vaihtoehtoon! :)

NiBaBa, meillä mennään kahdella liharuualla päivässä ja olen nyt jo varovasti antanut maistiaisia hapanmaitotuotteista ja lehmäm maitoa sisältävistä "normiruuista". Esikoisen kohdalla saatoin olla tarkempi, mutta nyt on paljon rennompi ote. :)

Henk.koht oon tosi skeptinen kaikkia ravitsemussuosituksia kohtaan :P

Urtekramin lastentahna :) Vaihdetaan varmaan fluorilliseen, kunhan ei enää niele tahnaa, nyt imee kaiken tahnan hammasharjasta :rolleyes:

Meillä vielä just 3-vuotiaskin imee tahnan hammasarjasta. Fluorillista molemmilla käytössä.

Minä söin pienenä tahnaa suoraan tuubista kun oli niin hyvää ja lisäksi meille syötettiin fluoritabletteja. Aika normaali koen silti olevani eikä reikiä tule helposti. :grin

Mitä haittaa on tahnan nielemisestä? Tarkoitan kun määrät pikkuvauvoilla niin olemattoman pieniä. Mä en tiedä vaikka alalla työskentelenkin :D

Nimenomaan jos saa liikaa sitä fluoria :) jos pysyy siinä sipaisussa tahnaa harjalle niin ei se nieleminen tee mitään vahinkoa :) kiillehäiriön kyllä saa aikaiseksi jos käyttää liikaa tahnaa, suuvesiä tai fluoritabletteja.

Me kävimme tänään pojan kanssa maitokahvilassa :) paikkakunnalla oli toimintaa imetysviikon vuoksi. Arvontaa, luentoja yms. Kerrankin onni suosi myös mua, voitin rintapumpun, ihania kestoliivinsuojia ja maitopusseja :D eipä noille nyt tarvetta ole mutta ehkä joskus.

http://www.studio55.fi/terveys/arti...ori-tappavaa-reikiintyminen-geeneissa/4768232

Tossa oli tuosta fluorin myrkyllisyydestä, ja yllätti kyllä toi että, tuubillisesta voi saada jo myrkytyksen.. Tiedän, että fluorissa on hyviä puolia myöskin, mutta en halua riskeerata näin pienellä, kun se kuitenkin on myrkyllistä.

Ei meillä edes käytetä sähköhammasharjoja, koska ne on ärsyttäviä, vaikka hammaslääkärien mukaan pitäisikin..:rolleyes:

Itseasiassa jos pikkulapsi saisi tahnatuubin itselleen ja onnistuisi syömään niin siinä tosiaan voisi käydä huonosti :( mä olen penskana välillä käynyt nokareen huvikseenkin syömässä veikan kanssa :D mulla ollut jonkinlainen kiillehärö etuhampaissa, pienet laukut jotka välillä katosivat ja välillä ilmestyivät mutta ne lähti pois. En sitten tiedä mitä oli, luultavasti joku ohimenevä kasvuhäiriö hampaassa, enää niitä ei ole :)

Mä ajattelin myydä nuo yhdistelmävaunut pois kun on niin ahdas tuo kuoppa meidän tytölle jo. Nyt kun vaan tietäs millaiset rattaat olis hyvät,oisko hyviä ehdotuksia? :) mites nuo lämpöpussit,onko halvemmatki ihan hyviä vai onko niissä muutenkaan hirveitä laatueroja vaikka olis kalliimpiakin..? Vetoketju saa ehdottomasti olla päällä eikä missään sivulla nii on helpompi käyttää.

Meidänkin pitäisi saada aikaiseksi hankkia lämpöpussi! Vaikeeta muutenkin nyt pukea vaunuihin (ja muuallekaan) kun lämpötilat vaihtelee niin kovin! Ja tuuli! Mutta ihania päiviä ollut jo pitkään ja saatu ulkoilla reilusti :)

Meillä Elodie Details -lämpöpussi oottamassa kylmempiä kelejä. Toistaiseksi äippäpakkauksen pussi käytössä, osittain auko. Mikset Emma halua aukeavan sivulta tai miten helpompi käyttää? Ite tykkään siitä tuhat kertaa enempi, ku äippäpakkauksen pussista ja juurikin sen vuoksi, että aukeaa tosiaan molemmilta sivuilta: lapsi helpompi laittaa pussiin eli ei tartte kääntää reunoja sivulle, vaan se aukeaa kokonaan. Toki voi avata vain toisen puolenkin ja silloinkin helpompi pujottaa lapsi pussiin äp:n pussiin verrattuna ja on näin jotenkin myös tilavamman oloinen, kun ei enemmän päältä peittomainen (ei pullota ;)). Meillä tyttö meni siinä tosi pitkään eli koko sen ajan, jonka nukkui vaunuissa tai istui jonnekin mentäessä. Aivan ihana, lämmin pussi.

Meillä on kolmessa paikassa (koti,mökki,mummula) Eisbärchen:in lämpöpussi ja olen todella tyytyväinen. Pitää tuulen ja pienen sateenkin, on todella lämmin, helppo käyttää ja sopii melkein kaikkiin vaunuihin. Meillä esikoinen (2v2kk) mahtuu edelleen vaikka ala vetoketju on kiinni. Sen kun aukaisee niin että jalat pääsee ulos niin menis vielä pitkään. Pääsuojan saa nauhoilla kiristettyä pussimaiseksi suojaksi kaikkein kylmimmillä ilmoilla.nykyään saa vielä monissa väreissä!

Mä en koe että tässä(kään) asiassa tarvis olla kallein että olis paras!

Meillä oli viime talvena Emman kaukalopussi ja ostin tälle talvelle sen taaperokoon, saa esim kengät ulkopuolelle pussin toisesta päästä halutessaan :) samaa mieltä oon kun pipanat :) ja meidän lastentarvikekaupassa tolle tuli hintaa 40€

Takaisin