Lokakuun lätinät

Nuunu meillä kävi lähes samoin. Poika valvoi klo 21-01 ja itkeskeli vaan.meille tuli viikonlopuksi vieraita, eivät mitenkään kovasti ääniä päästäneet mutta toki mies jutteli heidän kanssa, voiko tää meidän mussu olla näin herkkä kun tämä sama toistunut usein kun oltu kylässä tai jos meillä ollut porukkaa :D? Ja ihan kainalossa loppuyön kiinni.
 
Onpa ollu nihkeä yö tuo edellinen, sillä valvoin myös kitisevän lapsen kanssa 23.30-05.30.. Välillä nukahti tissi suussa ja minä kai olin jossain rajamailla vähän väliä. Aamulla peilistä katsoi silmäpussein, turvonnein luomin varustautunut haamu :D nyt kädet (ja silmät) ristissä toivon parempaa yötä..
 
Mistä lasketaan että vauva osaa kävellä?
Meillä jo kolme viikkoa sitten otettu kunnolliset ensiaskeleet ja koko ajan enemmän kävellään, toki välillä konttaakin, mutta enemmän kävellään ja kävely on sellaista varmaan. Askeleita kerralla useampia.

Muoks. No niin juuri kun pohdin tuota niin nyt kävellään pääsääntöisesti koko ajan ja ihan kunnolla paikasta toiseen. Sen lisäksi tänään kiivetty koko meidän portaat (16 askelmaa) itse useamman kerran.
Oltiin viikko reissussa, niin nyt tuntuu että kotona pitää koko ajan kokeilla kaikkea ☺
 
Muokattu viimeksi:
Meillä sama kun pikkumurulla..se on varmaan vähän liukuva se kävelyn määritys. Itse taisin niin sanoa kun esikko pääsi huoneen poikki kaatumatta..
Muoks. Ja alkoin muutenkin liikkua pääasiallisesti kävellen.
 
Minäkin aattelisin, että sitten kun kävely sujuu hieman pidemmän matkaa. Meillä mennään taaperokärryn kanssa jo hurjaa vauhtia ja sujuvasti. Ikää nyt 9,5 kk. Saapa nähdä, koska uskaltautuu käveleen ilman tukea. Nyt harjoittelussa seisominen ilman tukea. Yrittää siis itse hakea kovasti tasapainoa päästämällä irti tuesta.
 
Huomenna eka työpäivä vajaan vuoden jälkeen! Jänskää! :) Poika jää mamman kanssa päiväksi
, maidot ja ruuat valmiina kaapissa! Vähän jänskättää miten molemmilla menee, vaikka ittselle onkin vanha työpaikka ja poika viihtyy mamman kanssa !:nailbiting:
 
Hyvä työpäivää NiBaBa! :)

Täällä yöt viikonlopun aikana on menny ihan mahdottomiksi.. Valvotaan keskellä yötä, tyttö on nukkuessaan niin levoton ettei sekuntiakaan paikoillaan, jalat potkii ja kierii ympäri, nousee vähän väliä seisomaan tai polvilleen pinnoja vasten tai konttausasennossa huojuu ja itkee. Päivisin on hyvällä tuulella etten oikein usko että on mikään paikka kipeäkään. Toissayönä annoin särkylääkettä keskellä yötä ja nukkui 3h rauhassa sen jälkeen, en tiedä oliko sattumaa. Eilen annoin lääkettä jo illalla ja oli sellaista hulinaa reilu pari tuntia nukahtamisesta, että puolen tunnin aikana käytiin muutaman minuutin välein tytön huoneessa rauhoittelemassa ja laittamassa takaisin makuulle. Ei ollut kunnolla hereillä, ja "nukahti" muka aina heti kun laitettiin makuulle, silittelin aina hetken ja vaikutti rauhalliselta ja muutaman minuutin päästä taas kuuluu itku huoneesta. Kaksi edellistä yötä vain kolmen-neljän tunnin unilla itse, en jaksanut tuota rumbaa kauempaa vaan otin tytön viereen kl 23 aikaan. Hetken kiemurteli mutta en muista koko yönä että olisi kunnolla herätty, ennenkuin nyt aamulla kl 6.50. Voiko olla vaan jotain läheisyyskaipuuta??! En imettänyt koko yönä eikä tyttö sitä vailla edes ollut, ei aamullakaan kun herättiin. Aamupalan jälkeen vasta. Eilen alkoi taas kyllä flunssaoireita ilmetä tytöllä, paksua sitkeää räkää, kun toissaviikon flunssassa nenä valui kuin vettä vaan.

Miten muilla levottomien öiden kanssa kamppailevilla? Kotimama, Makarelli?
 
Nuunu tuo kirjoituksesi ihan kuin meiltä. Poika nyt muutamana yönä vähän väliä itkee ja seisoo yms pinnasängyssä. Myös nukuttaminen on vaikeaa. Aiemmin oon vaan sylistä kipannu pojan sänkyynsä, mutta nyt nouseekin heti ylös huudon kera. Oon parina iltana onnistunut silittelemään uneen.
Meillä nyt myö flunssa (taas!!) ja se saattaa kans vaikuttaa. Siirrolla omaan huoneeseen ei ollut vaikutusta, poika nukahti vasta klo 02 kun otin meidän väliin rinnalle, ihan sama siis vaikka olis nukkunut tuolla meidän makkarissa. Eli klo 23-02 meillä valvottiin. Sen jälkeen heräili vähän väliä. Huomasi kyllä että poika olisi halunnut nukkua mutta oli niin tukossa ettei pystynyt (käänti esim mulle selkänsä ja yritti hakea nukkumisasentoa). Meillä vuoti pojan nenä kirkasta koko viikon nyt irtoaa sitkeää tavaraa:meh: oon itsekin flunssassa ja päälle nämä yöhulinat niin huhhuh.
 
Huuhhuh mikä päivä takana! Oon ihan poikki :P Tai ollaan kaikki koirasta lähtien :D Työpäivä meni tosi hyvin ja oli tosi kivaa pitköstä aikaa, pumppaaminenkin onnistui kivasti, kerran pumppasin molemmat rinnat 8h aikana. Tuntui ihan riittävältä,kun imetin aamulla 4kertaa ennen lähtöä ja molemmat rinnat heti kotiin tultua :) Pojalla oli mennyt tositosi hyvin ja oli ihana imettää kotiin tultua, kun poika selkeästi nautti siitä niin paljon, jäi vielä syömisen jälkeen halimaan hetkeksi :Heartred Ja isille antaa aina hirveästi pusuja kun tulee töistä :-*
 
NuuNu ja Kotimama, juurikin näin! Laitoinkin tuonne nukkumispuolelle, että kun ei jaksaisi sitä pitkää nukuttamisrumabaa. Päivällä jaksaa kyllä olla iloinen ja touhukas, illalla myös :rolleyes: yöllä kun herää, en enää jaksa yrittää takaisin omaan sänkyyn (siis jos syötän), toivon vaan että käy kainaloon unille. Tästä seuraa usein se että nukun koiranunta, kun tyttö raapii, läpsyttää, juttelee, möyrii yms. Ja sitten aamulla ja päivän väsyttää, kun on "nukkunut"..
Mutta meillä myös flunssa päällä ja nenä erittäin tukkoinen, toivon että tämä nukkumisasia muuttuisi parempaan, kun flunssa hellittää. Ajatus omaan huoneeseen siirtämisestä alkaa olla vahvempi koko ajan..
 
Meillä edelleen kova flunssa. Mulla ihan kaamee olotila mut pojalla vähän helpottanut. Söi klo 00 ja sen jälkeen saatiin unta. heräsi klo 5 syömään mutta ei tullut mitään kun oli nenä niin tukossa :sad001 tyytyi sitten kohtaloonsa ja kääntyi isänsä viereen nukkumaan pois maidonkäryisestä äidistään. Aamupuuro maistui klo 8 :)
 
Onpas kaikilla nyt flunssaa. Meillä ollaan onneks vielä säästytty siltä (koputan puuta). Tsemppiä ja jaksamista nuhanenien kanssa.
 
En olekaan tänne ehtinyt juuri kirjoitella, nykyään on jo niin hektistä tuon nuoremman kanssa. Päivät vain sujahtaa ohi, viikkokin menee ihan hetkessä. Ihan mukava oli lueskella teidän muiden kirjoittelua pitkältä ajalta :) Kivaa, että tämä ryhmä on pysynyt aktiivisena.

Meilläkin kärsittiin flunssasta, mut onneks pahin on jo ohi. Pari viikkoa sitten poitsulle nousi lämpöä vähän ja lääkäri totesi molemmissa korvissa korvatulehduksen. Tämä oli ensimmäinen tulehdus meillä. Enää yskittää silloin tällöin, mutta henki jotenkin rohisee välillä. Saas nähdä viitsinkö odottaa sitä paria viikkoa jälkitarkastukseen korvista vai menisinkö vain tuosta rohinasta jo aiemmin... Ei se pahalta kuulosta, mutta aika omituista se on.

Yöt ovat olleet tosi rauhattomia viime viikkoina. Ehkä johtuu flunssasta, ehkä hampaista, ehkä jostain muusta. Alaetuhampaat tulevat ikenistä läpi päivänä minä hyvänsä, ovat ihan pinnassa. Heh, olis se kyllä hauska jos puhkeaisi päivän vajaa 10 kuisena. Isoveljen eka hammas puhkesi päivän vajaa 11 kuisena ja minulla itselläni päivän vajaa vuosikkaana :grin
 
Meillä tulee nyt ylös hammas tai hampaat ja se aiheuttaa hieman kitinää pari kertaa yössä. Rauhoittuu kuitenkin, kun laittaa tutin suuhun. Alhaalla kaksi hammasta. Kulmahampaiden kohdaltakin ikenet pullottaa, mutta ylhäällä tuntuu jo terävää reunaa. Onhan noita pari kuukautta jo odoteltukin.
Ite säästyin flunssalta, ku lapsilla oli, mutta nyt yrittää sitten päälle. Toivon vaan, että lapsilla nyt vastustuskyky pelaa, kun pojan antibioottikuuri kolmanteen korvatulehdukseen loppui vasta. Jälkitarkastuksessa kolmisen viikon päästä pitää sitten jutella joko aletaan miettiä putkitusta. Oon ite aatellu, että kyllä me vielä se neljäs odotetaan...
 
Täälläkin räkäisiä, sekä äiti että tytär. Viime yö oli jo vähän parempi -pari edellistä yötä oon joutunut useampaan otteeseen yön aikana imemään fridalla nenää auki että tyttö saanut hengitettyä. Kyllä nytkin köhinyt ja kuulostanut vähän krohisevalta, mutta ei enää niin pahalta. Toivottavasti ois tällä ohi, selvittiin ilman kuumeita yms..!

Opinnot ja kotiäitiys ei oo kyllä mikään maailman helpoin yhdistelmä....ja oon vasta yhden kurssin saanut suoritettua, plaah! Lukeminen ja eseiden kirjoitus onnistuu vain kun tyttö nukkuu = yöllä (itseäkin kyllä joo väsyttäisi..) tai silloin kun joku hoitaja lähtee tytön kanssa ulos. Noi hoitoajat saisi vaan olla kerralla pidempiä. Nyt kun on 2h aikaa niin ehtii just saada sen kirjoitus/ajatusflown päälle ja sitten lapsi tuleekin takaisin :oops: ihanahan tuon pikkuisen kanssa on olla, mutta vähän kyllä stressaa tämä ajankäyttö...

Hyvä että suoriudun kurssitöistä ja pitäisi tässä samalla alkaa jo työstämään gradua... välillä kyllä mietin jo hoitopaikan hankkimista edes yksi päivä viikossa tms.. (ja samalla tulee paskamutsi-fiilis, että edes ajattelen lapsen lykkäämistä johonkin vieraalle!!)
 
Suoritan kans Kolibri toista AMK tutkintoo tässä samalla ja voin sanoo ku pääsen ajatusteni kanssa sopivaan flow-tilaan laskeen jotain hiton logaritmejä tai kun pystyn keskittyyn sopivasti johonkin tilinpäätösanalyyseihin, niin pam kuuluu itku sängystä/vaunuista/lattialta tai sit vaihtoehtoisesti kello on sen verran että esikko pitää hakea tarhasta :/
 
Takaisin
Top