Lokakuun lätinät

Pärjääkö vauva ilman tommosia pusseja, jos on kunnolla vaatteita toppavaatteiden alla? Tai vatmaan pärjää, kun ei mullakaan tommosia vauvana oo ollu, mutta you fet the point. Mihin "tarkoitukseen" oottr ostaneet? Että tarvii pukea vähemmän kerroksia ja yhdeksi lisäkerrokseksi koska on niin kylmä?
 
Mie meinasin lämpöpussin ostaa just sen takia että ei tarvii nii paljoo kerroksia pukea, mukavempi lapselle, ja helpompi itellekkii :grin Haluisin emmaljungan duopussin sen takia kun se varmasti sopis meiän rattaisiin. En uskalla netistä tilata mitää muuta merkkiä kun ei oo varma meneekö valjaiden paikat kohalleen. Meiän kylässä ei paljoo oo lastentarvikeliikkeissä vaihtoehtoja ni ei voi oikee käyä kattelee ja testaamassa. Onko muuten ees olemassa hirveesti vaihtoehtoja jos haluu sellasen lämpöpussin joka muuntuu sit kesällä istuinpehmusteeks ettei sitä tarvii erikseen ostaa? Ja tietenkii pitäs löytyy vielä saman värisenä kun rattaat... Onks jollakii muuten vielä vaunut käytössä?
 
Mietin aivan samaa kuin NiBaBa.
Meillä ei o kärryissä vielä edes se jalkapeite käytössä.
 
Meil on rattaat käytössä. En usko, et poika viihtyis enää vaunuissa. Välillä, ku ollaan kävelyllä, ni joutuu kääntämään istuimen nenä menosuuntaan päin, ku poika alkaa kitisee. Kitinät loppuu heti, ku näkee muutakin, ku mutsin. :) Iso poika jo.

Sit ku tulee kylmempi otetaan varmaan lampaantalja istuinpehmikkeeks ja sit tietty jalkapeite päälle.

Miten lapsi asettuu noihin lämpöpusseihin? Siis, et tuleeks ne ihan kiinteesti kaulalle ja hartioille, että ei sit tosiaan tarvi niitä kerroksia niin paljon?
 
Mulla ei itellä oo sitä lämpöpussia vielä,mutta koin hyväksi rattaisiin kun kaverilla sellainen oli kun lainasin lenkillä sen baby joggereita. Pysyy ainakin lämpimässä siellä,toisin kun peiton kanssa potkiutuu niin ei tahdo pysyä päällä. Ja siinä pussissa oli sivuvetoketju nii tuntu jotenki hankalalta saada kiinni ku toinen puoli luisui tytön alle niin kiskopa sitä sit sieltä että saat kiinni..
Itse en hirveesti tykkää tunkee monia kerroksia tytön päälle jos ei pakko ole. Väsyneenä se on sellasta taistelua kun on niin vilkas lapsi.. :P
 
Pahoittelut kirjotusvirheistä, käytän foorumia vaan puhelimella ja nakkisormet+pieni näppis=epäselvä teksti:banghead:
 
Mä olen oikein tyytyväinen meidän yhdistelmärattaisiin. Koppaa ei ole käytetty enää kuukausiin (se oli se pehmeä kantokassi ratasosaan sijoitettuna), ja rattaat saa tarvittaessa "uniasentoon". En edes käytä sitä läppää jalkojen välissä yleensä kun olen pitänyt pojan jalat vielä suorina, eli ei valahda alas.

Lampaantalja täälläkin odottaa talvea, ja sitten rattaisiin kuuluu jalkasuoja. Rattaisiin puen enemmän, autoon pitää varmaan hankkia isompi kaukalopussi. Tosin sitten voi miettiä, että jos poika kulkee istuimeen ilman ulkovaatteita (kun kaukalopussi on istuimessa), niin pitäisikö auto vaan lämmittää ennen käyttöä. Tilanne oli kaukalolla eri, kun kulkeutui siinä sisältä autoon.
 
Mutta nyt on meillekin kotiutunut korvatulehdus. Orodrops onneksi puuduttaa.
 
En minäkään meinaa, että kallein paras, mutta tuo miellytti ulkonäöllisesti eniten eli passaa rattaisiin. :D Varmasti saman asian ajaa esim. just tuo Eisbärchen.
Emma, meillä pussissa valjaanreiät, joten pysyy tosi hyvin paikallaan, ei jää mitenkään alle. Avaan usein koko läpän eli vetoketjut molemmin puolin, mutta joskus vain toisen sivun. Voin siis kyllä suositella. :)
Meillä on niin kovia pakkasia, että esim. kulkiessa paikasta toiseen pikkunen pysyy pussissa lämpimänä. Päikkäreillä vaunuissa käytän myös, mutta parikymmentä pakkasastetta rajana. Ei tosin tartte sinne sitten lauhemmalla esim. välipukua toppapuvun alle (ku meillä toppapuvussa fleece-vuori) tai jättää pussia auki.
 
Lampaantaljasta pakko kertoa kun esikoiselle saatiin ihana ystävän lampaasta tehty talja! Se on iso ja ihana! Laittoivat määkijänsä jouluksi lihoiksi ja me saatiin talja! Kuulostaa julmalta mutta on ainakin lähituotantoa :D
 
Joulukalenterin, tai itseasiassa kahden, teko meneillään. Selkä ei hirveesti tykkää tästä lattialla möyrimisestä. :)
 
Meillä poika meni ekaa kertaa tänään istumaan (en nähnyt :shifty: ) ja toista kertaa nousi polvilleen potkuautoaaan vasten :)

Ei kyllä vieläkään konttaa.. Menee konttausasentoon koko ajan ja leikkii siinä yhden käden varassa ja ottaa pari liikettä edetäkseen, mutta aina lähtee "ryömimällä" jatkamaan matkaa:rolleyes:
 
No, se konttaaminen seuraa kyllä nopeasti perässä. Mekin valitettiin 8 kk neuvolassa, että ottaa konttausasentoa ja metrin tai kaksi saattaa kontata, mutta sitten lysähtää ryömimään. Samana iltana alkoi sitten kontata, mutta jos oli kiire niin ryömi.

Nyt melkein kuukauden päästä konttaa tosi kovin ja on tosi harvinaista että ryömii. On siinä ongelmansakin. Ei mahdu enää kaikkialle kun pää on niin korkealla.
 
Juu ja meillä kehitty sit kaikki tosi nopeesti. Istuun osas mennä kyllä aiemmin, mutta ryömiin lähti 8 kk iässä, konttaan pari viikkoa myöhemmin ja siitä taas pari viikkoa niin nousi seisomaan ja taas pari viikkoa siitä kävelee tukea vasten.
 
Joo, ja vaikka alkuun hirvitti toi seisomaannousu kun kaatuili ja löi päätään, niin nopeasti se on saatu hallintaan. Tänäänkin nousi seisomaan "ottaen tukea" mun löysistä kerrastonhousuista. Toki seisoessa tasapaino vielä hutera joten tarvii hiukan tukea, mutta toi oli aika viitteellinen tuki :grin

Askelia ottaa kyllä aika vähän, hiukan sivuttain sohvaa vasten ja eteenpäin tuolia tm. työntämällä. Ne Brion kärryt olis hyvät nyt. Josko viikonloppuna ehdittäis ostoksille.

Musta tuntuu, että olen ostanut pojalle sitä sun tätä ja kulutan koko ajan ennen äitiyslomaa kerrytettyä säästöjäni, eikä mies tajua että poikaan menee rahaa. Haluaisin, että mies ostaisi ne kärryt. Tai sitten etsitään Torista.
 
Äidille viime yönä unta 2.30-5.30, neiti täysin hereillä 23.45-2.30. Virkeenä viikonloppuun! Eiku....
 
Voi ei NuuNu! Mä luulin että mulla meni viime yö huonosti ku jouduin vaihtaan likalle vaipan klo 23 aikaan ja sit heräsin sen itkuun joskus yöllä kahdesti.
Onneks mies tulee nyt päivällä takaisin kotiin. Oli viettämässä viikon kaveriensa kanssa Israelissa lomailemassa. :)
 
Joo no nyt näemmä kokoajan nousee polvilleen.. :P Tarvii alkaa elää silmät selässä näemmä :rolleyes: Mun mielestä poika on suht kauan ryöminyt, olisin kuvitellut että lähtee nopeammin siitä konttaamaan! mutta ihan hyvä vielä näin, ton herran perässä saa kyllä varnasti vielä juosta :P
 
Takaisin
Top