Lokakuun lätinät ★

Hieno juttu MarinaMelina!

Pitäisi palauttaa harjoitustyö ennen puolta yötä (toivottavasti ei ollu aika raja aiemmin tänään), ja nyt kun viimein sain avattua koneen, että alan pikaiseen viimeistelyyn ja lataukseen, alkoi toi pahuksen kone ajamaan ensin päivityksiä ja nyt sitten jotain järjestelmäpäivityksiä. Tehnyt jo jonkin aikaa eikä vieläkään valmista. Huoh! Eikä muuten yhtään väsytäkään, kun viime yönä heräsin jotain puoli viiden maita vessaan, enkä sen jälkeen enää oikein unta saanut. Piti jääkaapillekin hipsiä tankkamaan, ja olin sitten pedissä missä asennossa vaan, niin ei vaan nukuttanut - tai siis oisin halunnu ehdottomasti nukkua, mutta minkäs teit. Ei oikein kahden touhupäivän välissä otetut vajaan viiden tunnin unet riitä enää tälleen kakkospäivän iltana. Ja aamulla suht varhainen herätys, jotta ehtii sitten toimiston kautta ekaan palaveriin.

Tää muksu tykkää vissiin porkkanakakusta. Eilen söin pari palasta, ja kun oli tyhjä lautanen tossa vatsan päällä, alkoi sellainen elämöinti, että lusikka alkoi heilumaan ja tuli kiire korjata lautanen talteen. Tosin siihen mennessä olin kyllä ollut lähes koko päivän liikenteessä, ja vasta kakun sulattelun aikaan oli ensimmäinen istutaan alas ja rauhoitutaan hetkeksi.

Nyt sitten pistin aikamoisen setin suklaata, eikä lainkaan samaa vaikutusta. En taida uskaltaa hakea kakkupalasta, jotta olis toivoa vielä tehdä toi harkkatyö loppuun =)
 
En ole aikonut hommata uutta patjaa, eikä ollu esikoisellakaan uusi...
 
Me hommataan uusi patja ihan vaan siksi, että edelliseen on isosiskolta päässyt parit pisut. Pohdin sen pesemistä mutta oma isäni nauro, että älä nyt pihistele vaan osta uusi patja vauvalle. Niin siis täytyy tehdä :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Viime viikolla potkut tuntuivat jo usein kovina. Sunnuntaina ja tänään on ollut paljon hiljaisempaa. Onneksi keskiviikkona on neuvola. Kyllähän vatsassa elämää on, kun potkuja tuntuu kuitenkin.

Flunssa saisi loppua. En edes muista, montako viikkoa se on kestänyt, 4 vai 6.
 
Minä oon käyttäny niitä patjansuojia niin on patja pysyny hyvänä pissailuista huolimatta. Ainoastaan korisänkyyn mietin, jos äippäpakkauksen patjan sais leikeltyä siihen sopivaksi, jos siis pituus vaan siinä riittää.
 
Alaselkä on ollu niiiiiin kipeä nyt, että haittaa liikkumista tosissaan. Särkylääke ei auta mitään. Sohvalla haen siedettävää asentoa. Onneksi sattui lomaviikko.
 
Täällä kanssa selkä jomottelee. Nukkuminen jääny tosi vähäiseksi. Viime yönä heräsin kovaan ylävatsakipuun ja poltteluun, eli närästys liittyny kaveriksi nyt kunnolla ihan alle viikon sisällä. Renniestä tunnu olevan mitään apua:sad001 join tilkan maitoa ja onneksi aamulla kipu oli poissa mutta "palan tunne" rintakehästä ei.. Yöunien vähyyden vuoksi eniten huolissani ja vielä työviikkoja jäljellä...
 
Kop kop kop. Selkä ei ole vielä pahemmin oireillut. Eilen oli ekaa kertaa pientä ruuan nousua takas ylöspäin, ja vielä useempi tunti syömisen jälkeen! Jonkun kerran on joutunut syömään takakenoasennossa, kun ei oikein eteenpäin ollen tuntunut yhtään hyvältä. Ja viikonloppuna täällä on ajoittain ollu aika isot kaasuvaarat.... Samaan valilistaan vielä unien karkaamiset - kyllä on taas aika huonoja yöunia tullut, eilen joutu illalla ottamaan töistä tultua päikkärit.
 
Mä oon huomannu kans, et ateria yrittää joskus takas ylös, varsinkin jos syö reilummin. Ällöä.
Meillä syödään sohvalla, eli kaksinkerroin sohvapöydän äärellä. Välillä tulee monoa, että nouseppa mamma pystyyn, että täällä mahtuu olemaan. :)
 
Sumppi- täälläkin syödään kotona yleensä sohvalla istuen, mutta asento on sitten aika lailla löhömäinen jotta saa lautasen hienosti tuohon vatsakummun päälle. Jotain hyötyä tästäkin vatsan kasvusta on irti otettava, kun useimmiten on vaan vatsa tiellä :cool:
 
Oi että, kohta pitäisi lähteä käyttämään ukkoa Iisalmessa poliisilaitoksella valvojan juttusilla ja kyllä kiinnostaa ajella eestaas se n. 90 kilometriä. Vaikka autoilu onkin ihan kivaa, mutta jostain syystä juuri tuo väli kuuluu inhokkeihin. :confused:

Kauppaan pitäisi ostoslistaakin kehitellä. Herätessä oli kauheena juttuja mielessä ja nyt on vain pari asiaa listalla. Hyvä muisti, mutta kauheen lyhyt. :p

Viimeinen kolmannes potkaistu virallisesti käyntiin. Kyllä juoksee tämä aika niin, ettei perässä pysy ... o_O Ainakaan toistaiseksi ei tietoakaan synnytyspeloista, vaan hyvillä ja rauhallisin mielin mennään. Kyllä se joulun jälkeen viimeistään puhkeaa kauhea stressi ja pelko, että apua :grin

Jouluun muutes enää 2 kk ja 1 päivä ... :eek: Nimimerkillä, en tykkää joulusta.
 
exteri0r: sinäpä sen sanoit, jouluun enää 2kk ja 1 päivä!!!! :smiley-bounce012:gen014:dance018:bigsmurf:Heartred:Heartred:Heartred
nim. TYKKÄÄN JOULUSTA!!!
 
Omakotitalo olisi kyllä poikaa, mutta unelma omakotitalosta maaseudun rauhassa saa odotella - ukolla kun ei luottotietoja (onneksi ulosotot lähes maksettu kokonaan pois) ja kummallakaan ammattia. :grin
Onnea siis MarinaMelinalle ja perheelle talosta. :3

Eipähän tullut poliisilaitoksella tylsää, kun odotteli miestä valvojan käynniltä pois - mukana oli kirja niin aika meni oikein rattoisasti. Valvojakin vielä kehui, että oli ukkeli hoitanut kaikki asiat oikein mallikkaasti ja käyntejä ei tarvitsisi sen takia olla niin usein. :)

Kauppalle ropisi melkein 70 € edestä rahaa ... eikä saanut kuin 2 kassillista ruokaa. Kallista, kallista, kallista ... Odotan oikein "innolla", että sitä rahaa menee enempi sitten kun vielä ostelee tuttelit ja Piltit ja vaipat ja ... :confused:
 
Niin siis me myytiin omakotitalo ja muutetaan nyt hetkeksi rivariin kunnes löydetään se unelmatalo meille :wink jäi tästä hyvä pesämuna uutta kotia varten! Mutta ootan jopa tätä muuttoa sillä meidän talon neliöt nyt huonosti käytössä ja tässä rivari asunnossa saadaan esikolle oman huoneen ja tietenkin kaikki muutenkin helpompaa kun ollaan vauvan kanssa yhdessä kerroksessa. Tässä nykyisessä kun makkari ylhäällä, mutta lähes kaikki muu alhaalla..nimimerkillä en jaksa enää yöllisiä vessa reissuja :D
 
Voi jee, että osannu ottaa tänään taas päähän. Olin eilen serkulla käymässä ja se lupasi, et tulee tänään jeesaamaan mua ikkunoiden pesussa ja siivoiksessa hieman, ku toi kyykkiminen tekee jo kipeää. No alotin eilen illalla sillä et vein matot jo ulos ja muuten siivoilin kämppää valmiiksi. No tänään jatkanut aamusta saakka samaan malliin, kun serkku sitten ilmoittaa ettei tulekkaan. Mies onneks auttoi sihen saakka kunnes lähti töihin. Sitten alkoi koskea jo selkään ja mahaan niin paljon, et oli pakko soittaa äiti apuun. Onneksi se oli nyt tuossa lähellä, et pääsi jeesaamaan. Ei olisi muuten nyt sänkyä minne mennä nukkumaan. Niin ja sitten on vielä sattunut kaikkea.... pläähh..... :sad001
Ihanaa joulu tulee.. Rakastan niin ostaa muille lahjoja ja antaa niitä. Sitten vielä ne ihanat ruuat!! :p Namsss..
 
Tsemppiä iitalle kipujen keskelle, inhottavia ovat kaikki kipuilut! Mäkin täällä tän illan vetänyt esikon perässä tippa linssissä kun vihloo niin alavattaa sivuilta. En tiedä mikä siellä ärsyyntyy mun levon puutteesta mutta kipeetä tekee aina hetkittäin kun ois joku avohaava mitä sörkitään. Mies on iltavuoroissa.
 
Kipuileville tsemppiä - täällä edelleen ilman enempiä kipuja, tosin harkkareita on sitten kyllä työpäivinä ja niiden jälkeen ihan kiitettävästi. Ei vissiin sais enää töissä kävellä kiireellä paikasta toiseen.

Tänään ostin sitten cittarista pari pakettia new born vaippoja, pääsee sisustamaan hoitopöytää ja hoitolaukkua lisää =). Kaverin kaverilla olisi kuulemma mulle jemmassa ikean kassillinen vaatteita, en sitten tiedä mitä siellä olisi tarjolla, kun on molemmat lapset poikia ja tätä mun muksua nyt edelleen tyttönä pidetään. Siskolle sanoin, että suurin osa sieltä päin tulevista vaatteista ja tavaroista saa mennä suoraan mummilaan odottelemaan sitä, että synnytyksestä toipumisen jälkeen pakataan auto täyteen vauvavermettä, pakkasvaatetta äitille ja lapselle, koiran ruokaa sekä koira ja ajellaan muutama satakilometriä asumaan puoli kevättalvea siellä päin.

Hiukan kyllä arveluttaa, kun äiti sanoi, että voisin ihan hyvin olla siinä heillä. Itse olin kaavaillut valloittavani jonkun lähisuvun talvikaudet tyhjillään olevista taloista sähkölaskun maksua vastaan. On vaan porukoilla kuitenkin sen verran pienet tilat, että saattaa pelkästään jo itseltä mennä hermot siihen jatkuvaan muiden läsnäoloon ja hääräilyyn. Saatikka mitä meidän todennäköiset osin unettomat yöt tekee vanhempien yöunille. Alustavasti jo kesällä kysyin yhtä taloista, niin eno meinasi jo jouluna alkaa linkoomaan tietä auki =).

Ehkä ei vielä kannata tätä liikaa miettiä tahi murehtia. Voihan sitä ekan viikon olla porukoilla, ja sitten siirtyä "omaan rauhaan" jos siltä tuntuu. Onneks (toivottavasti ainakin) joutuu kuitenkin välillä reissaamaan tänne etelään hoitamaan työ- ja kurssijuttuja, sekä tietenkin neuvolakäyntejä, niin saa kaikkien hermot toivottavasti lepoa.

Joululahjojakin on muuten aika kasa jo jemmassa. Mun joulut on tähän asti olleet vähän ristiriitaisia - tykkään kyllä miettiä ja antaa lahjoja, mutta sitten kun oon tähän asti aina ollut se yksinäinen perheetön, niin sitten siinä yhdessäolon lomassa on aina välillä ollut salaisesti haikea mieli. Saa nähdä onko tänä jouluna nyytti jo sylissä, vai meneekö tammikuun puolelle kuten toivotaan ja laskettu aika olisi.
 
Takaisin
Top