Lokakuun lätinät ★

Hirveää vauhtia menee tämä aika. Reilu 8 viikkoa olisi enää töitä. Jotkut tuolla toisessa ketjussa jo mainitsivatkin, että ajatukset eivät enää ihan töissä pysy. Sama homma täällä. Hyvin voisi jo jäädä kotiin. :)
 
Mäkin laskeskelin jo työviikkoja, aika tarkaan 10viikkoa pitäisi vielä jaksaa, mutta oon jo tässä suunnitellut että pitäisin vielä marraskuussa pienen loman.. :rolleyes: Töissä jaksaminen ja keskittyminen on kyllä totaali hukassa, mikä hävettää ja suututtaa! En kuitenkaan halua jäädä sairaslomallekaan, mitä kyllä tarjotaan vaihtoehtona, mutta jotenkin tuntuu, että olisi hyvä pysyä mukana normiarjessa niin pitkään kuin mahdollista..
 
Tasan 8 viikon päästä viimeinen työpäivä. Oon kyllä itse ihan hyvin jaksanut töissä, mutta pidän tosi paljon työstäni ja töitä riittää, eli myös aika sen puolesta kuluu nopeasti. Kotonakin aika kuluu vauhdilla ja viikot vain hujahtavat ohi. Todella nopeasti on tullut lokakuu, kun vastahan oli kesä.

Mulla on nyt viime päivinä tullut uudeksi vaivaksi kipeytyvä häntäluu. Ihmettelin, että miten tuntuu takamus puutuvan hetkessä, istui miten tahansa, ja jomotus jää päälle vaikka lähtisi liikkeelle. Istumasta nouseminen vaatii hetken verryttelyn että pääsee kunnolla liikkeelle. Lueskelin netistä, niin ilmeisesti tämä liittyy samoihin löystymisiin mihin liitoskivut yms. kuuluvat. Kiva, nyt jomottaa siis eestä ja takaa :D Välillä tuntuu että maha repee ihan kohta liitoksistaan tuosta rintojen alta ja välillä tuntuu kuin olisi kireä korsetti päällä.

Tällä hetkellä odotan innokkaana kohta puoliin (toivottavasti) tulevia vaunuja ja turvakaukaloa. Ensi tiistaina tulee 8 viikkoa tilauksesta, mitä liike lupaili. Saas nähdä saadaanko vaunut ensi viikolla hipelöitäväksi :D Ja siis tottakai pitää testata telakkaa ja kaukaloa autoon HETI! Eihän niitä tietty sinne jätä vielä, mutta pakko testata kuinka ne asennetaan.

Ensi tiistaina sokerirasituskokeeseen, sitten kohta onkin taas jo neuvola. Osallistutaan myös diabetes-tutkimukseen täällä Tampereella ja siihen liittyvä käynti on 20. päivä. Eli lokakuuhun mahtuu tältäkin osin ohjelmaa.
 
Tuntuu, että vasta täytti 18 ja kohta on taas synttärit. Ja siitä taas kuukausi niin olisi ukon synttärit, vaan ei minkään sortin lahjaideoita. Miksi tuntuu aina, että miehille on vaikea keksiä lahjaa - varsinkaan, jos kyselyn tulokset on luokkaa "en tiedä" ? :confused: Argh.

Tasan kolme viikkoa ja viimeinen kolmannes pyörähtäisi käyntiin. Vastahan tää toinen kolmannes alkoi. Aika, huhuu, minne juokset ?! o_O
 
Ei ne pelit ikää katso! Meillä on niin monta peliä nyt ostolistalla, et en tiedä miten mies ehtii niitä kaikkia edes pelata (ja ikäähän on 35). Ja on tossa marraskuussa tulossa yks peli mullekin. :grin
Oli vaan ihan pakko kommmentoida. :p

Mut joo, miehet ja lahjat on vaikee yhdistelmä.
 
Täällä jäätiin kuukaudeks sairaslomalle, mikä toisaalta harmittaa mutta pitää ajatella vauvaa ja itseään. Niin alhaset paineet ollut että huippaa ja meinaa välillä tajuntakin lähtee..kerran jopa lähteny.. 4 viikkoa olis siis töitä eli marraskuu, jos kykenen menemään.. Mutta normaaleihin töihin en voi palata (lähihoitaja) ja pomo miettii vaihtoehtoista työtä (listojen tekeminen yms.).. Eilen sattui vatsaan ihan kun menkkakivut olisivat olleet ja aloin puuskuttaa jumalattomasti.. Kesti muutaman minuutin.. Mietin et olisiko supistus ollut? Mutta eihän näillä viikoilla (25+6) saisi olla vielä kivuliaita supistuksia.. Eilisen päivän vähänväliä vihloi jostain tuolta alhaalta ja kovasti nyt pelottaa et paikat alkaa pehmenee ja alan aukeamaan.. Viikon päästä neuvola ja jos sitä ennen vielä tulee näitä minun luulemiani supistuksia niin soitan kyllä neuvolaan..
 
Bluemoon: sillä on PS3 ja ei mulla ole rahaa ostaa konsolia edes käytettynä. Tällä hetkellä rahaa ehkä 3-4 € tilillä ?
 
Lahjoja miehelle?
Kuntosalikortti (koulujen kuntosalit tai kunnalliset kuntosalit on yleensä edullisia)
Uimahallikortti/kylpylän lahjakortti joka oikeuttaa sisäänpääsyyn
Kiipeilylahjakortti
Hierontalahjakortti (hieronta-akatemia on edullinen, samoin varmasti muut koulut)
Lippu elokuviin
Ravintolaillallinen

Lompakko
Mukavat kotivaatteet (ostin miehelle pehmeät collegehousut kun siltä sellaiset puuttui, ja ovat olleet kovassa käytössä)
Villasukat
Kravatti
Sykemittari
Harrastuksiin liittyvä esine (polkupyörään oikein hyvä valo, matkamittari, juomapullo +teline! silkkinen tm? huppu kypärän alle, hyvät sormikkaat, yms.)

Dvd
Pelejä

Konjakkipullo/ viskipullo

Suurin osa lahjoista vaatii kyllä sen 30-40€.
 
täällä ei tarvitse enää töissä olla, kun koitti työttömyys!! Ihan hyvä hetki kyllä olla mahaa kasvattelemassa seuraavat kuukaudet, kun ei töitä olisi enää voinut kunnolla tehdäkään :)
 
En uskalla edes ääneen sanoa, saatikka teille tunnustaa tällä viikolla tehtyjen työtuntien määrää. Voi sanoa, että lepo ja nukkuminen ovat todellakin olleet poissa laskuista. Koirakaan ei oo päässy kuin pikaisille hyvin lyhyille kävelyille. Tänään käytiin tuossa jopa kilsan lenkillä, ja aikamoista supistelua on ollut. Ei onneks kipuja, mutta toisaalta olen aina kuvitellu että mun kipukynnys on aika korkee, joten vaikee arvioida, että olisko kivuliaita vai ei. Tuntui tossa kävelyn aikana, että aika kovana on vatta koko ajan. Samoin on tainnu taas verenpaineet nousta, mitannu en vielä oo. Pitää varmaan huomenna kattoa. Jännityksellä odotan ens perjantain lekuria, että miltä näyttää suun mitta, ja onko kaikki kunnossa, kun tähän asti ei ole mitään valittamista ollut itsellä tai terkkarilla/lekurilla. Ei oikein vielä voisi lomalle jäädä, kun erinäisiä hommia on pahasti vaiheessa. Oon varmaan liian tunnollinen, kun en haluaisi jäädä vapaalle vielä marraskuun lopussakaan. Voi vielä mieli tietysti muuttua.

Nyt pitäis sitten lukea huomiseen tenttiin - kuka ihme sai sen kuningasajatuksen, että käy koulutuksessa työn ohella!!!!! Onhan tässä vielä monta yön tuntia aikaa lukea lappusia ja palautella mielen asioita, jotka on opetettu joskus toukokuussa!
 
Käytiin miehen kanssa saunassa, ja tajusin lauteilla istuessani, että jos aika menee tätä vauhtia, niin kohta joulu on ovella enkä ole ehtinyt siivota (miehen vanhemmat tulevat jouluksi kylään) saati ostaa lahjoja. Äitiyslomaan 9 viikkoa ja 6 päivää - käytännössä siis 10 viikkoa, mutta nyt siirryttiin alle kymmenluvun. Hurjaa.
Synnytys tuntuu niin kaukaiselta asialta. Tokihan se vielä sitä onkin.

Supistuksia on ollut ajoittain, mutta ei oikeastaan kivuliaita. Joitakin epämiellyttäviä kyllä. Ipana potkii yhä useammin ja isäkin on jo tuntenut liikkeitä. Oli tosin ällistynyt kun sanoin aina, milloin potku tuntui, luuli että jotain suolistovaivaa vaan tunsi. Mitäköhän se odotti niiltä liikkeiltä?
 
Noissa suurimmassa osassa KoBen ideoita se huono puoli, että miestä ei kiinnosta. :D Välttelee urheilua joten esim. kuntosali saati uiminen ei tulisi varmaan hänen pieneen mieleensä. Lahjakortteja vaikea hakea, kun sellaisiin kauppoihin jotka sitä voisi kiinnostaa on n. 40 kilometrin päässä ja kyseisessä kaupungissa tulee harvoin käytyä.
Ehkä annan sille lahjaksi vain tuplasti hellyyttä synttäripäivänä. :D

Mahassa on taas niin karmeat pirskeet, että nukutaankohan meillä tänä yönä lainkaan ...?
 
Voi mulla on vielä ajatukset täysin töissä. Oikein kauhistuin, että parin kuukauden päästä jo äippäloma alkaa. Voi kyllä olla, että on sitte jo ihan valmis. On nyt jo niinku viimisillään tää masu, liitoskivut kamalat jne. Täytyy myös myöntää, että ollu kaikenlaista hommaa niin paljon kohta kuukauden verran, että yöunet jää tosi vähälle (5-6 h).
 
Exteri0r, hemmottelet miestä koko synttäripäivän. Teet hänen lempiruokaa, kysyt miten mies haluaa viettää illan jne. Eiks se on parasta ja halvinta? :)

Täällä ois 9vk äippälomaan. Ja viiden viikon päästä saan tulevan tuuraajani kolmen kk lomalta takas. Sit pitäis ehtii opettaa kaikki myymälänhoitajan hommat. :) Ei o onneks mitään rakettitiedettä, mut onhan siinä omat hommansa. Vaikeinta on se, että muistaa opettaa ne itselleen itsestäänselvät asiat myös. Mun ja työkaverin ajatusmaailma on vähän eritasolla, ni aina ei o menny ihan yksiin asioiden tärkeysjärjestykset yms. Mut kyllä neljässä viikossa ehtii, jos vaan ite on työkuntoinen. :)
 
Remppaa, talonkahtelua ja koulua. Siinäpä se tän kuun suunnitelma. Kotona menee päivät kuten ennenkin, hitaasti (tulis se ukkokulta jo kotiin). Kelalle tehty hakemukset ja päätöskin tuli jo :confused: Olen yllättynyt. Sit odotellaan pakkausta. Selkää särkee oli asento mikä tahansa, mut muuten oikein hyvä fiilis.
 
Jos se saa päättää, miten ilta vietetään niin siihen kuulunee vain viinaa joten se vaihtoehto on suljettava hältä heti käsittellyssä poikkeen.
 
Täällä taas vähän yritetään aktivoitua foorumin ääreen :)
Viimeiset viikon on mennyt niin siivillä, enkä ymmärrä miten olen jaksanut paahtaa. Nyt otan lunkisti ja olen nauttinut parina iltana jopa sohvalla istumisesta kynttilöiden palaessa.
Vasemman puoleisen pakaran luun alta vetää ja vihloo omituisesti aina kun lähtee liikkeelle. En tiedä johtuuko jostain lantion levenemisistä vai onko jotain lihasjumia, mutta ikävältä tuntuu.
Muuten elämä hymyilee ja nyt jopa Hullujen Päivien katalogia lukiessa erehdyin himottelemaan uusia vauvan vaatteita. Eli kohti joulua! Aaton menu on jo melkein rakennettu :wink
 
Takaisin
Top