Lokakuun kuulumisia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mira83
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mimi. kiitti vinkistä! Eipä oo tullu mieleen tuo. Täytyy soittaa miehelle että käy taas kaupassa :)
 
Noniin! Uutisia taas. Soitin kätilöopistolle että nyt riittää nää kivut ja haluan tarkistukseen kun on kuitenkin jo 2 km takana. Eivät ottaneet koska en vuoda. Alku vuodesta eivät ottaneet koska vuodin. Käskivät soittamaan neuvolaan ja pyytämään sitä kautta ultraan. Soitin ja neuvolasta kerrottiin ettei heillä ole ultraa. Käskettiin menemään tk päivystykseen. Marssin sinne ja pääsin sairaanhoitajalle. Hoitaja soitti kaikki ultraavat lääkärit läpi mutta koska kukaan ei vastannut niin hän ei voinut varata sitten mulle aikaa ultraan? Lähetti mut päivystävälle yleislääkärille. Odotin 2tuntia ja pääsin viimeinkin lekurille puhumaan. Lääkäri aivan pihalla kaikesta,teki sisätutkimuksen(miksi?) ja sanoi että joo oikeessa olet,ei tää vuoda. Juu ei niin,tiedän.. Paineli tosi kovaa vatsaa ja ulisin että sattuu pirusti. Vaikutti siltä ettei tiedä yhtään mitä tekemässä. Se sitten veti sen saman soittoringin jonka sh aikasemmin ja sai jonkun ottamaan mut perjantaina ultrattavaksi. Parasta tässä on se,että ultraaja on sama jolla kävin 1,5vkoa sitten kinuamassa ultraa. Hyvin toimii taas tää terveydenhuolto,ainakin täällä.
 
Ihanaa kun täällä paljon positiivisia ja hyviä uutisia ultrista! :) Symppaan niitä joilla pahoinvointia!! :oops:

Meillä oli kiireinen viikonloppu kun iskettiin pitkästä aikaa kiinni keskeneräisiin projekteihin. Järjesteltiin meidän makuuhuonetta. Haettiin muutama huonekalu kaupasta ja maalattiinkin vähän. Laitettiin myös pojalle vihdoin isojen sänky!! :grin Siihen totuttelu onnistui ihan yli odotusten!! Mahtavaa kun ei tarvitse herätä enää siihen, että yks huutaa aamulla siellä pinniksessä, vaan nyt se tepsuttelee meidän sängyn viereen ja tulee viereen hetkeksi nukkumaan. :rolleyes: Parasta!

Huomasin muuten viikonloppuna, että suhtaudun taas samalla tavalla tähän raskauteen kun viimeksi.. ns. pessimisti ei pety -tyylillä.. :sad001 En jotenkin osaa ajatella vielä vauvaa kun olen niin varautunut siihen, että jos ei sitten olekaan mitään.. Mies suunnittelee jo kaikenlaista ja haluaisin olla samanlainen, et osaisin jo ajatella vauvaa mut on vaikeeta.. Eli vähän niinkuin suoritan tätä raskautta, en mitenkään nauti asiasta.. Mälsää.

Muutenkin olen tosi epäileväinen kun olo on aivan erilainen kun esikosta.. :eek: Silloin tunsin ja tiesin koko alkuajan et jotain kropassa tapahtuu. Tissit oli kipeät ja oli nippailuja vatsassa, pahoinvointia ei juurikaan ollut. Koko ajan oli jano ja pissahätä. Turvotus alkoi tosi aikaisin ja iho meni huonoksi. Ja tämä siis pojasta. Nyt ehkä nännien päät vähän nipistelee ja tuntuu painetta alavatsassa. Koko päivän on sellainen vähän vellova huono olo, mutta ei mitään ihmettä. Päätä särkee herkästi. Mutta siis siinä kaikki. o_O En varmaan tietäisi olevani raskaana jos en olis sitä odottanut ja tehnyt testiä..

Nyt on 5+3 menossa joten onhan tää nyt aikaistakin vielä. Sanoin miehelle et aion soittaa neuvolaan vasta lähempänä rv7. Taas tätä varmistelua, mut en halua hosua liian aikaisin. Eli ei auta kun odotella... huhuh.. :confused:
 
Crysade ihan uskomattoman kuulosta toimintaa! :angry1 Se on kyllä jännää, kun täällä on ihmisiä eri puolilta Suomea, niin kuulee kuinka eri tavalla eri paikoissa toimitaan. Mulla tosi positiiviset kokemukset esikoisen raskausneuvolasta ja vauvaneuvolasta kun asuttiin vielä vanhalla kotipaikkakunnalla. Nyt kun ollaan muutettu, niin vähän jännittää tutustua taas uuteen systeemiin... :confused:
 
Crysade, onpa merkillisen kuuloista toimintaa!! Tossa näkee just sen, että miten tää yhteiskunta pahimmillaan toimii.

Toivotaan, että kaikki olisi kuitenkin hyvin!
 
Ninni: Mulla vähän on päivä kerrallaan tänää huimaa,Masku päivä väsyttää ja sit joku päivä on huono olo. Mehukeittoa kannattaa kokeilla ja ehdottomasti sokeria sisältävää niin saa energiaa. Sit tuoremehu laimennettuna, tai sellaisenaan, vauvan ruokapurkit siis hedelmäsoseet on aika mietoja, ja vähän kerrallaan vaikka lusikallinen tai suullinen kerralla
 
Mä oon nimiä miettiny kyllä mut kun mieheltä kysyin et onko hän miettiny niin sano et odotetaan vielä. Ja et tuleeko synnytään mukaan niin ei se osannu siihenkään sanoo kun et katotaan sitte. Mä otan sit äitin mukaa synnyttää jos mies ei lähe.

Mut nimestä mä tiiän kyllä jo sen verran et perinteinen suomalainen nimi tulee kyllä oleen.
 
Mä kannatan myös mehukeittoa. Se on just sellainen mitä voin juoda kun muuta ei tee mieli. Meillä ei vielä oo nimiä mietitty vaikka ekassa raskaudessa niitä pohdittiin jo tässä vaiheessa. Oon jotenkin ollut kovin pessimistinen tämän suhteen et meneekö tämäkin kesken. Yhtään en haluaisi miettiä tulevia päiviä. Ehkä jouluna uskallan sit iloita jos sinne päästään :)
 
Mä kannatan myös mehukeittoa. Se on just sellainen mitä voin juoda kun muuta ei tee mieli. Meillä ei vielä oo nimiä mietitty vaikka ekassa raskaudessa niitä pohdittiin jo tässä vaiheessa. Oon jotenkin ollut kovin pessimistinen tämän suhteen et meneekö tämäkin kesken. Yhtään en haluaisi miettiä tulevia päiviä. Ehkä jouluna uskallan sit iloita jos sinne päästään :)
 
Mulla ei ole vielä mitään oireita. Eli jos en testiä olis vielä tehny niin en ainakaan oireiden perusteella voisi luulla mitään ;) Saas nähdä millonka ne oireet sitten alkaa jos alkaa. Edellisissä en ole koskaan yrjönnyt mut pientä ällötystä oli kyllä viimeksi ja kahvi maistu pahalta...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Me ollaan jo aiemmin mietitty mahdolliselle pikku kakkoselle nimiä, mutta vaikeaa tulee olemaan. Varsinkin jos tulee poika, koska miehellä on niin vankka nimiehdokas josta mä en innostu. Ja mies ei innostu mun nimiehdokkaasta. Onhan tässä aikaa miettiä onneksi. Jos on tyttö niin meillä menee enemmän mielipiteet yhteen. Esikoinen sai nimensä isoisoäideiltään, mutta sama taktiikka ei toimi enää, ei ole kivoja nimiä suvussa ainakaan koko nimeksi asti.

Voimia kovasta pahoinvoinnista kärsiville. Täällä pahoinvointi on alkanut kovempana nyt kun viikko 6 kohta alkaa, mutta onneksi ei vielä ole oksennus tullut. Perhekerhossa oli tosi pahanhajuista muovailuvahaa ja siellä teki tiukkaa ettei pitänyt lähteä vessakeikalle. Kaikki suolainen himottaa, kaupasta lâhtikin mukaan suolattuja cashewpähkinöitä, suolakeksejä, hapankorppuja ja savuporotuorejuustoa. :D Muuten himottaa nuudelit ja suolakurkut. Ja nyt on alkanut yöllinen vessassaramppaaminen. Ja sängyssä vaikeeta löytää hyväaä asentoa kun kyljillään lonkkia alkaa jomottaa ja vatsallaan rinnat liian kipeet. Selällään onneksi vielä voi nukkua tässä vaiheessa.

Tänään 5+6 :) Pitäs yrittää muistaa soittaa sinne neuvolaan ja varata aikaa. Tai ehkä mä ensin odotan et tiedän työvuoroja, reilun viikon päästä alkaa työt, ainakin loppuvuodeksi.
 
Me ei olla vielä kauheesti mietitty nimeä, sen verran vaan että molemmilla lyö pää tyhjää eikä olla keksitty kummallekkaa sukupuolelle yhtään nimeä :) onneks tässä on vielä reippaasti aikaa niin ehtii :D
 
Täällä näköjään muutkin kesäkuiset :D minä sain varattua ensimmäisen neuvolan tänään ja mitenkä se olikin jännittävää :D hirveen pitkä oli se eka jotain 90min ja tosiaan ajan sain vasta marraskuun puolelle välille. Millä viikoilla se eka ultra on? Laskin että ensimmäinen lapsukaisen kanssa olisi ollut rvk9 mutta siitä on jo 4v aikaa kun siinä kävin..:)
 
Ninni, kaveri kertoi että sillä autto salmiakki. Sehän on vältettävien listalla, mut jos ei oo korkeet verenpaineet normaalisti niin kokeilisin kyllä :) Argh nyt alko itellä tekee mieli salmiakkii!

Nimiä ei oo vielä mietitty, luulen että tällä kertaa ei varmaan kauheesti ees mietitä etukäteen, koska esikoisenkin nimi on miehen työkaverin keksimä, ei oltu ite ees aateltu sitä nimeä vaikka varmasti oli tullu listoja selaillessa vastaan. Kuitenkin sit kun mies soitti mulle töistä että miten ois, niin natsas kyllä heti että täähän on ihan sen näkönen!
 
Minä vedän tällä hetkellä salmiakin voimalla. Imeskelee pieniä pastilleja päivän mittaan aina, kun tulee huono olo, auttaa kummasti. Tietenkin kohtuus noissakin täytyy pitää, mutta itse olen mielummin toimintakuntoinen kuin mietin verenpainetta hysteerisenä. :)

Ruuista kannattaa suosia sellaisia, jotka maistuvat ylös tullessa samalta kuin alas mennessä.. :rolleyes:
 
Meillä molemmat nukku vieressä, ku imetin yöt varmaan 4-6 krt ja en jaksanut laitella vauvoja ees taas. Nukkuivat vieressä noin 10 kk jolloin yöimetys loppu ja unikoulu alko.
Moonflower onpa kallista...?? Itse, kun kävin esikoista odottaessa yksityisellä niin kelakorv.jälkeen makso joku 90€. Ja Helsingissä.
Rv 6+6

Hei Harmony, missä yksityisellä kävit silloin? Soittelin itse Femedaan ja siellä kuulemma halvimman lääkärin taksa 120€. Saakohan siitä sen kelakorvauksen?
 
Meillä on valmiiksi pojalle nimi mut sit toiselle vielä. Tyttö nimiä ei oo oikeestaan mietittykkään vielä. Pakko rueta miettimään sit rv12 jälkeen niin saa sinne synnäri paperiin jotku fiksut nimet et jos joudutaan hätä kastamaan. :) täällä ainakin täytetään semmoinen synnyttäjä lappu ja siinä pitää olla hätä kasteen varalle nimet.
 
Neuvolassa käyty ja ihan kiva neuvolantäti meillä. :) Paljon asiaa ja paljon saatiin lippuja ja lappuja, kirjasia ja dvd mukaan. Varasi aikoja ties vaikka minne. Nyt ootellaan milloin äippä polilta tulee laput ultrien päivistä. Eipä pääse neuvolan käyttä ar-ultraan, tai pääsee mutta se on kuulemma just toi viikolla 12 np-ultra. Hohhoijaa, noi soitin yksityisille ku lotiin äsken pääsin, tällä kertaa eri paikkaan niin viikon päähän sain ajan ja varautuu 150€. Eli mahollista päästä halvemmalla jos kirjoittaa kelakorvauksen, ton voin just vielä maksaa mutten 200€.
 
Jetsoni, Kyllä täälläkin täytetään semmonen hätäkastelappu. Minäkin heti aloin nimiä miettimään kun selvis tämä raskaus ;) Hauskahan niitä on miettiä. Mä en kyllä oikein keksi mitään mieleistä J:llä alkavaa tai sit jos on niin joku tuttu on sen niminen... Ja viimeksi oli muutenkin niin vaikeeta kun mikään mun ehottama ei kelvannut ukolle. Hän voitti sit lopulta viimeksi nimessä ;)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top