Lokakuun jutut

Nyt tajusinkin, että hollanissa hemoglobiini mitataan mmol/l, ja siis suomessa tosiaan g/l.
 
HYVÄÄ MAANANTAI-ILLAN KÄYNNISTYSTÄ!

Voi että, Diza ja lumisateen tuoma tunnelma! Oliko teillä jo ensi lumi? Minäpä, jouluhupsu, hyräilin jo mielessäni hiljaa kilisee kilisee kulkusta kirjoitustasi lukiessa. Katselin vaivihkaa oman taivaan pilviä, josko siellä merkkejä ensilumesta kertovaa. Ei vielä. Ainoastaan syysmyrskyn jäänteenä nopeasti kiitävät mustikan väriset, paksureunaiset pilven lonkerot. Koivikkoa tuo tuuli riipii alastomaksi sinnikkäästi. Ja lakanapyykkiä repinyt yön aikana pitkin pihaa. Nyt sitten uudestaan huuhteluun.

Amppu. Helpottavaa kuulla että sun tila on "vakiintunut". Ja vauvalla kaikki hyvin, eikä tosiaan ole pelkoa pikkkupikkukeskosen siniharmaista tikkusormista lasikaapin eristyksissä. Peukkuja vielä ja rutksti pitkää mieltä sohvanpohjalle!

Pululle hempeitä lystiviikkoja naimisiin menon johdosta. Sormuksen valitseminen on jotenkin niin huikeeta!
Siihen se jää sormeen, rakkauden merkiksi. Kannat rakkaasi nimeä mukanasi  sormuksen kaiverruksessa ja hän sinun, missä ikinä liitelettekin. Tuommoinen vanhanaikainen nostalginen romantiikka ON niin oikein!

Ainiin, Dizalle vielä kaukolämmön katkosta. Nyt on sitten hyvä syy viihtyä peittojen alla pidempäänkin :D

Ja omaan napaan, sarjassa maaseudun elämää! Huomena tulee meidä tilaamat lämmitys puut. Siinä menee liiterin täytössä varmaan koko päivä. Kääk! No, mutta eipä tarvitse pikkuisen sitten talvella palella! Ja äippäkin pääsee nauttimaan siitä ritisevästä takkatulesta... ja glögistä.  ( muist. huom.)

Ja jeeeeeeeeeeee! kELAN SIVUILLA OLI VIHDOIN tietoa meidän äippärahoista ja pakkauksesta. Olen ollut virallisesti varhennetulla äitiyslomalla jo 02.10 alkaen. Miten tuommoinen pääsi unohtumaan!!! Eka tili kilahtaa 6.11. Viuh viuh! Ja nyt sitten sen pakkaus, rakkaus pakkaus, vauva pakkaus kohta hyppysissä! Minä repeen! Varmaan maenee jalat alta ja istun onnenitkuräkäkohtauksen kourissa se pikkuinen helistin kädessä tuvan lattialla, kun se tulee. Eka lapsen lelu tähän meidän uuden rakkauden perheeseen! Voihan heppa ja sen kakka! Kaikki tuntuu taas niin uudelta, ihanalta ja tärkeältä!

Ja se alapään paine taisi sittenkin olla seksin puutteesta johtuvaa. Hiiulihei! Kookkoshieronnat päätyivät tälläkertaa liukkaankelin ratsastukseen!! Siihen jäi paineet! Joku täällä sanoikin, että TUNTUU näillä herkkuhormooneilla kaikki paremmalta! Tuntuu. Ja ihan kuin verkkolakviotkin olis saaneet uudenlaisen rasteroinnin ja kaikki näyttää seksin kuumassa tiimellyksessä kiehtovalta! Ja seksimehujen tiivistynyt aromi ei kyllä lähde suihkussa iholta!

Ahaa- Pyykkikone on taas tehnyt tämankertaisen hommansa loppuun. Otanpa kädet pois nappuloilta ja vaapun tuonne KOTITÖIDEN pariin.

Niin, vauvan pyykkiin nestemäistä pesuainetta, kun se huuhtoutuu paremmin. Pienet määrät koneeseen kerralla ilman huuhteluaineita. Erikoishuomio riittävän korkeisiin (sallittuihin) peulämpötiloihin! Kuivatus
väljästi! Näin meillä, sitten kun alan niitä pyykkäämään.
 
Mooi!

Nyt sitten vaan Diza ja Ailime kuvia nähtäväksi, mulla ei niitä vieläkään ole otettu, kun ei taas tunnu yhtään hyvältä... Näin viikonlopun seminaarissa otettuja kuvia itsestäni, enkä todellakaan näytä istuessani raskaanaolevalta, vaan ällövalaalta! Mulla kun on noita alleja, peppua ja reittä vaikka muille jakaa, niin ei ollut ollenkaan kaunis. Feisbuukkiinhan nuo menivät, mutta onneksi ei kukaan tägännyt.

Hoopoli, hennas ja Diza, minäkin tissejäni (nännejäni) nipistellyt ja puserrellut, että sais ees jotain pientä sieltä ulos. Eikä siis oikeestaan juur mitään tuu täälläkään :) Kirkkaan tipan sillon tällön saa aikaan, mutta ei sekään oo varmaa. Vaaleaa nestettä ei myöskään ole ilmaantunut mun paitoja tai lakanoita tahraamaan, tosin ihan hyvä niin :D Kyllä noita imetysläikkiä ehtii tulla vielä!

Ailime, kiva kun sait myös sf:si mitatuksi. Ihan käyrän ylärajan tuntumassahan sä oot, mutta et vielä yli ;) Tsemppiä myös herkkujen vähennykseen! Mulla ei varmasti onnistuis, mutta mä oon just just päässyt ton lähtöpainon yli - lähtöpainoa vaan on ollut reippahasti enempi, kun teillä varmaan monella on ees synnärille mennessä ;)

Hennas, mä ostin sellaisen ihanan pehmoisen vanutoppapuvun vissiin H&M:ltä, hintaa taisi olla joku 16€. Kuitenkin beibe on vaunuissa aina toppapussin sisällä, joten ei sen puvun tarvii olla se kaikista kallein ja paksuin. Väittäisinpä, että toi mun ostamani on tosin lämpöominaisuuksiltaan ihan samaa luokkaa kuin äippäpakkauksenkin puku!
Piti munkin noista supistuksista sanoa, että niitä täytyy vaan kuunnella. Vaarattomia ne on, näillä viikoilla voi jo alkaa olla vähän kipuakin mukana. Just tänään valmennuksessa terkkaritäti sanoi, että niiden jälkeen täytyy vaan kuunnella kehoaan, että vauva liikkuu ihan normaalisti. Ja jos seksin jälkeen tuntuu supistukset pahalta, niin voi kokeilla kortsua, sperma kun saattaa aiheuttaa supisteluja enemmän kuin se Iso-O! Tietty jos tilanne on lekurissa todettu, että kohdunkaulassa jotain poikkeavaa, niin sitten kannattaa ottaa chillimmin. Ja kivaa seminaaria, jaksamista! Tosin hotellisängyt on ehkä vieläkin ihanempia näin raskausaikaan! <3

Amppu, ihana kuulla kaiken olevan hyvin! Tuon jälkeen sait varmasti uutta voimaa siihen lepuutteluun (kuulostaapa hassulta) :D Ja isolta vauva kuulostaa, vitsi kun ois kiva tietää oman beiben koko!

Huomenna sitten Tallinnaan pikkusiskon 18v päivän kunniaksi. Aattelin katsella, josko jotain kangasta löytäis, kun pitäis saada tonne kuukauden päähän isoon liittokokoukseen jotain iltapukumeininkiä. Mietin, että jos ompeluttais mummolla tai kummilla puvun, niin sais sit ehkä kikkailtua sellaisen, joka voisi toimia sitten ristiäisissäkin! Huomiselle on vaan lupailtu siskon mukaan jopa 17m/s tuulia, ja ne ei noilla päiväristeilyaluksilla oo mitenkään kovin kivoja! Saas nähä, päästäänkö sieltä kotiin koska - yhtenä vuonna oltiin joulun välipäivinä samalla paatilla myrskytuulilla, ja paluu Hkiin viivästyi vaatimattomat 15h :D ONNEKSI en harrasta merisairailua - toivottavasti ne krapulaiset täysikäisyyden alussa nautiskelevat tyttöset (eli matkaseurani :D) ei myöskään!
 
Huomenta kaikille!

Kylläpä täällä on taas hormonit hyrränneet hurjina...ei ole aina helppoa ei.
Minulla on menossa vaihe kun ei paljon mitään jaksa.
Voihan se olla tämä kamala limayskä, joka on tosissaan ollut raju, joka nuo voimat vie.

Oli ihan pakko ostaa Resilar-yskänlääkettä ja sitä olen neljä päivää vedellyt 2 krt/pv.
Toki kun aikuisille annostelussa on suositeltu 10ml, niin minä olen ottanut 5ml vaan....kun en mielelläni söisi sitäkään, mutta jos se nyt auttaisi, ja tuntuuhan se ehkä hiukan ainakin jo helpottaneen tätä olotilaa...

Nyt sitä taas on ymmärtänyt kuinka raskasta on olla raskaana...
Mitään ylimääraistä ei jaksa tai edes kestä. Taas on ollut mieli herkässä ja itkut pirahtaa pintaan vähästä.
Koko ajan on tuskanhiki eikä tiedä mitä laittaisi päälleen, kun mikään ei tunnu mukavalta.
Yöllä närästää ja supistaa vuorotellen.
On vaikea maata missään asennossa, kun joka paikkaa kolottaa, ja vielä vaikeampaa päästä kääntymään saati sitten ylös sohvalta tai sängystä...se kestää tovin...
Täällä on sellaiset nivus/liitoskivut, että jo pienempikin kävely on toisinaan jopa kivuliasta...ja jokaisella askeleella tuntuu alapäässä painetta, niin että tuntuu että kohta lirahtaa...ilmeiseti vauva jo painaa alhaalla jonkinverran...
Askel on tosiaan lyhentynyt ja vauhti hidastunut reipaasti.

Kaikkea haluaisi tehdä, mutta mitään ei jaksa.
Ja nykyään sitä tulee herättyä tosi aikaisin (vaikka yöt menevät vielä hyvillä unilla), niin kyllä jo päivällä väsyttää ja päiväunet tulevat tarpeeseen.
Ne sanoivat neuvolassa tästä ajasta nyt sitä, että "kannattaa nauttia ja tehdä itselle mieluisia juttuja ja nauttia esim. siitä että voi mennä vaikka keskellä päivää suihkuun, kun sitten ei ole enää aikaa eikä voimia tehdä mitään ylimääräistä...ja vauvoilla on paha tapa alkaa vaatimaan ruokaa juuri kun äiti saa sen kahvikupin nenän eteen..."

Juuri näin...Paljon olisi vielä tekemistä ja aika tuntuu vyöryävän vauhdilla eteenpäin. Ihanaa on kuitenkin nyt kun voi vain olla nauttia näistä hiljaisista aamun tunneista. On vielä pimeää ja kaupunki alkaa pikkuhiljaa heräilemään tähän uuteen päivään auringonnousun myötä.

Olin eilen kaupungilla ja tosiaan nautin kun ei ollut kiirettä mihinkään, liikuin hitaasti ja nauttien jokaisesta askeleesta.
Katselin ihmisiä, jotka riensivät kukin mihinkin suuntaan. Toiset tekevät töitä ja koululaisia oli retkillään...minulla työt on nyt tehty ja voin hetken hengähtää ja olla olemassa vain itselleni...valmistautua olemaan pienelle...sitten voinkin laittaa omat juttuni sivuun piiiiitkäksi aikaa....[;)]
Tätä olen odottanut ja halunnut, ja vaikka tämä ei tästä helpommaksi muutu,niin kummasti sitä vaan löytää voimavaroja ja luonto hoitaa tehtävänsä...väsymys unohtuu...
Alkaa uusi aikakausi ja uudenlainen elämä..tuntuu kuin sitä syntyisi uudelleen itsekkin...kaikki muuttuu.
Opetellaan uusia asioita ja kaikki tämä kasvattaa valtavasti...

Kun sitä nyt jo on niin rakastunut pikkuiseensa, niin ei millään malttaisi odottaa enää kauan...ja eipä sitä kauan enää odotetakkaan, kun aika rientää...
Synnytys kieltämättä pyörii mielessä ja olen lueskellut aiheeseen liittyvää kirjallisuutta..eräässäkin kirjassa oli koko synnytys ja kaikki siihen liittyvät jutut myös kuvina...vois kyllä hypätä tuon osion yli...tai voi kun ainakin selviäisi vähemmällä...jos nyt ainakin hengissä sitten...
Eniten minua kai jännittää nuo repeämät ja haavat..että miten kipeätä tekee olla ja istua jälkeenpäin...
Eipä nuo kivutkaan kivoja ole, mutta kai ne kestää sitten kun tietää mitä tuleman pitää...[:)]

Ostin eilen ensimmäisen tutin ja oli suloinen [:)] Sitten ostelin tuttipullontutteja.
Minulla oli tuolla kaapissa odottamassa pari pulloa, mutta tuttiosat puuttuivat...vielä näitä tulee osteltua lisää...
Ostin myös sen jumppapallon, sekä jumppamaton.
Kissat (2kpl) katselivat kummissaan silmät pyöreänä, että mikä kapistus sieltä nyt tuli...kyllä riitti ihmetystä.
Jos nyt alkaisi sitten jumppailemaankin enemmän...ainakin pallon päällä oli tosi hyvä istua ja pyöritellä lantiota...
Sitten ostin uuden vadin ja rauhoittavaa sekä rentouttavaa eukalyptus/minttu-jalkasuolaa, ja heitin illansuussa jalat likoamaan lämpöiseen veteen. Taas oli kissat siinä nenä nuuskuttaen vieressä vahtimassa...kaikkea kummaa se mamma nyt touhuilee...
Ja isäntäkin innostui jalkakylpyyn...siinä sitä sitten lioteltiin ja rentouduttiin...ja rasvailtiin...oltiin molemmat aivan puhki päivästä, ja herätty jo 5:30..eikä niitä päiväuniakaan ehtinyt vetäistä...
Oltiinkin jo kahdeksalta sängyssä jutskailemassa ja lueskelemassa (kauhistelemassa noita synnytyskuvia tuosta yhdestä kirjasta....) [:D]

Nyt minulla tuolla riisipuurot ja mustikkasopat odottavat...
Vesimelonia tekee kovasti mieli ja taidan tehdä pienen lenkin kaupalle, jos vaikka löytyisi meloni...

Mukavaa päivää kaikille!

 
Lunta oli maassa vielä täällä tosiaan tänäkin aamuna! Ja kuulemma huomenna tulee lisää, veikkaan vaan
että sulaa pois nämä eiliset ennenku tulee lisää.
Eilen oli kyllä semmonen kumpparikeli että täytyy lähtä ostaa uusia talvikenkiä.
 
Hitto, luulin että toppatakki on iso! Onhan se joo muuten mut masusta kiristää [&o]
Ei paljon huvita lähtä parin kuukauden takia ostamaan uutta talvitakkia...
 
Amppu: ihana kuulla et kaikki hyvin! <3
 
kyllä huomaa et eilen hieman remppasin ja järkkäsin paikkoja töissä... Nyt taas järkyt kivut pimpassa ja nivusessa.
Mutta jotenki aina jaksaa lisää kun toi kaveri potkii tuolla [:)]
Eilen illalla kaveri rummutti semmoset soolot että pelästyin et jotain hätänä... en osaa kuvailla mutta oisko pari iskua tullu
sekunnissa, semmosia parin sekunnin pätkissä. hui kauhee, tuleekohan tuosta rumpali [:D]
 
Ninoska: yhdyn täysin sun "raskaus-kiukutukseen"! Niinku oisin ite kirjottanu ton... ei auta ku jaksaa, kohta tää on ohi ja voi
alkaa kantamaan tuota vauvelia kehon ulkopuolella, luulis et se ois vähemmän rankkaa... tai ainakaan ei ois näitä hemmetin kipuja!
 
mut nyt tää lähtee tekemään taas muka töitä [:D]
 
Ihana syksyinen päivä taas täällä päin...
 
Amppu, vähänkö ihana juttu, että kaikki hyvin...lepo on siis toiminut...
 
Pululle isot onnittelut naimisiinmeno päätöksen johdosta...taisin jo kertoakin, että mekin päätimme mennä naimisiin sitten ristiäisten kanssa samaan aikaan..vaikka ehkä haluaisinkin jo mennä ennen vauvan syntymää..
 
Vai on Dizalla päin jo lunta...mä voisin tulla sinne päin hiihtelemään..(just joo näillä nivusilla..) Niin se vaan talvi sieltä tulla puksuttaa..pikkupakkaset ja puuterilumi..on se vaan ihanaa...
 
Talvesta tulikin mieleeni, että mistä himpurasta mä sen paksumman takin itselleni repäisen...ehkä täytyy toteuttaa se makuupussi-idea..Leikataan siis makuupussiin kädenreijät ja vedetään päälle..ja pituutta voi leikata lyhyemmäksi tai jos tykkää pidemmästä niin jättää sitten pitkäksi...mun käsityötaidot saattais just riittää tohon projektiin..
Niin tai sitten mä puen kaks takkia..toisen oikeinpäin ja toisen sitten tuohon eteen väärinpäin...plääh....tai sit mä en käy ulkona ollenkaan...[:@]
 
On ollu nyt muutama huono päivä..olo on niin paksu ja raskas..kaikki vaatteet puristaa..saumat kiristää..paidat ei pysy navan alapuolella. Tuntuu, että aika käy pitkäksi, mut sitte taas toisaalta ei jaksais mitään kovin suurta tehdäkkään. Jalat ja selkä on yhtä pökkelöpuuta..ei taivu niin ei taivu..tuskaa sängystä ja sohvalta nouseminen..Mies päivät töissä ja mä haahuilen kotona kuin joku tärähtänyt virtahepo..Samat vanhat yli-isot verkkarit jalassa ja sama vanha kauhtunut nallepuh yökkäri..Peilistä tuijottaa mörkö joka joskus itsekin säihkähtää omaa peilikuvaa. Jääkaapista ei löydy mitään mikä tyydyttäisi mun ruuan himon. Tukkakin pitäs värjätä..toisaalta kuka sitä juurikasvua täällä kotona katselee..Mies on outo juttu..edelleen se vaan seksiä haluais vaikka itse en todellakaan tunne oloa viehättäväksi..en edes sinnepäin..ja missä asennossa sitä muka harrastais..jos ei selkään tai nivusiin satu niin sitten varmasti rupee suonta vetämään. Viimeeksi seksin aikana rupes niin kovasti vasenta jalkaa vetämään, että täytyi salaman nopeasti seksi keskeyttää ja siinäpä sitten hypin pitkin lattiaa sängyn vieressä kuin kenguru..tissit mukana hölskyen..okei se jo vähän nauratti [:)]
 
Onneksi on kone täynnä musaa ja leffoja...ja ihanat ystävät käy silloin tällöin kyläilemässä ja piristämässä..kyllä se tästä taas lähtee..mahassa kuitenkin kaikki hyvin..Odotellaan äitiyspakkausta postiin saapuvaksi..niin ja tilasinhan mä vauvalle uusia kuteitakin postimyynnistä..
 
Hyviä vointeja ja parempaa mieltä kaikille tuleville äideille!
 
Aamupäivää! Ja terveiset neuvolasta ja kontrolliultrasta!

Vihdoinviimein sai taas päivitystä omasta tilanteesta. jes.
Neuvolassa oli taas kaikki hyvi. Rauta-seerumi vai mikä onkaa oli pikkasen alhane ku raja on 5-200 ni miulla oli 6. Rautaa siis syömään! Sf-mitta oli 30, yläkäyrällä siis mennää mutta nii on kyllä ollu joka mittauksessa. Eipä tuo vaivaa, jokaisella voi olla nii erilaine kohtu ja kaikki. :) Painoa oli kertyny viikkoa kohti 475g. Painokertymän kokonaissaldo siis 8,3kg. Eilen oli neuvola.
Äskön pääsin kontrolliultrasta ja olihan se kohdunkaula vähän lyhentyny mutta sano että ota rauhallisesti eikä mitää lenkkeilyy tms. Vitamiineja ja lepoa siis! Kuulemma jos jatkuu samaa mallii lyheneminen ni kyllä ajan pitäs kuiteki riittää.. Helpotti tuo tieto vähä, eli siis pitäs malttaa olla vaa ni aika riittää. Kokonaa ei onneks vuodelepoon laittanu! Ja pää alaspäin siellä masussa oleskellaan edelleen.. mutta 3 viikon päästä taaas kontrollikäynnille.
Ja selkä on nii kippee taas etten meinannu lääkäristä päässä ees pöyvältä ylös saati sitte kävelemää [:@]

Tissejä tissejä, miulla jostai puolesta välistä on aina sillo tällö tisseistä tihkunu kirkasta nestettä. Jos puristelee ni tulee muutamia tippoja.. Eli kai ne tissit toimii!

Pääsempä nyt hoitopöyän kimppuukii. Pittää sabluunat leikellä ja töpsötellä vähä kuvioita siihe ku sai vihdoin sen muute maalattuu. [:)]
Joululahjatkii alkaa olla jo suurimmaks osaks suunniteltu, ja osa jo ostettu! hihii..

*Kylläpäs nyt sitte soi puhelin ja häiritää ko tänne yrittää kirjottaa*

Viikonloppuvitutusta on tainnu kaikilla olla liikkeellä kirjotusten perusteella. Kaikki taas nii paljo kirjotellu ettei muista mitä piti kommentoija mihikii [&o]

Voi noita hormooneita. Itkutuherrusta tuli taas väännettyä sunnuntaina ku iltapalaks oisin halunnu tehä lämpösiä voileipiä. No eipä sitte ollu ko yks pyöree reikäruisleipä, ja sehän ei muka riitä! Sohvalle itkemään siis! [:D] No miestä harmittaa ja yritys lohduttaa: "no mennää ostamaa kebabit.." (taivuttelussakii kesti melkee 15min vaikka ekasta ehotuskerrasta asti aattelin että joo, mennää vaa. silti piti vääntää vastaa) Sillähä se itku taas lähti ja mieli parani [:D] huhhuh.. ei voi käsittää.. mite nuo miehet jaksaa tämmösiä höröilijöitä.. hihi.. Itellä ois kyllä menny jo hermo!
Pelottaa jo valmiiks mennä anoppilaan viikonlopuks. Toivottavasti osaan olla kiltisti siellä :D

Mite teillä kaikilla on jo synnytysvalmennuksia sun muita?! :o
Myö päässää perhe- ja synnytysvalmennuksii sun muihi sairaalatutustumisii vast marraskuussa.. [>:]

Minäpä rohkenen ensimmäisenä! hihii. jos tuo nyt tullee kuva näkyviin. Tänää napsastu kuva siis [:)]




 
Tuiks voi että sulla on kaunis masu!! OOOH!!!
 
Kehtaakohan sitä omaa laittaakkaan... noh, saattepa vertailua et tällanenki röllykkä voi olla [:D]
Kuva otettu 27+3.
 
hääh, ompas vaikeeta, onnistuukohan tää...
 
 


 
Hi hiii!

Tuiks, eipä ole enää kovin salainen matkustaja. Tuolla jäis varmasti tulliin jos se olis mahollista! Jep, hyvältä näyttää! Ottaiskohan tuo mun ukkoni meidän kameran esiin....Menneen kesän projekti "nättinakuna" jäi kuvaamatta, nyt pitäis kiriä. Voisin kyllä mieluusti pitää vaatteet päällä!

Diza. Se on tuo takin napitus veikeä homma. Minä kaivoin murrosikäisen poikani edellistalvisen takin aamupakkaseen itselleni. Muistelin, että se on SEMMONEN ISOHKO HIPHOP tai jotain. No, rillumarei, ruma tai ei, hihat sopi ja selkäpuoli! Muuten olinkin kuin ylikasvanut buudeli liian tiukassa kaulapannassa. Katsos, kun siitä menivät kiinni vain pystykauluksen painonapit! Pitää kävellä selkä vasten tuulta. Ja jos isollekylälle aikoo ihmisten ilmoille asialle, niin mies saa ajaa ovien etteen, että mamma pääsee pujahtamaan sukkelasti lämpimään. Ei näillä soittajan rahoilla joka talveen uutta takkia osteta. Hemmetti.

Ninoska. Ihanaa loppuraskauden herkistymistä sinun purkautumisessasi. Varmasti moni meistä taas tunnistaa itsensä ja allekirjoittaa tuon. Tässä kun nyt todella mennään päivä päivältä lähemmäs vauvan tuloa. Ite joudun oikeen toppuuttelemaan etten hötkyilis joka suuntaan, mihin en oikeesti enää kykene. Pakko välillä nielasta pettymys ja asettua, kun ei joka asiaan enää taivu normaalin ihmisen tavoin ja entisellä vauhdilla.

RUOKAA. Tyhjä jääkaappi on kauhistus! Tai sitten siellä on just semmoista pöperöä, jota ei sillä kertaa millään tee mieli. Ootte puhuneet niin paljon PITSASTA, että itkettää. Eilen iltasella olis ollu pakko saada.
( he hee? ) No täällä maalla kun ei tilata ovelle pikaruokaa, niin oli pakko työntää pää pakastimeen ja mies alkoi taikomaan.
Siinä sitten leikittiin taas kerran hyvää ravintolaa kynttilän valossa. Ruisleipää, teetä, savulammasta ja oliiveja! Nam. Mutta ei se siltikään ollut pitsaa...

Tuo paine pillu-luissa helpottaa vissiin vaan nusasulla. Sensijaan takapuolen pinkeyttä oon yrittäny vatkata sillä JUMPPAPALLOLLA, joka on tosiaan mahtava. MARS kauppaan tytöt, jos jollakin ei sitä vielä ole. Ja ne sivut josta sain kimmokkeen tuohon oli www.bebesinfo.fi. SINNE. Täydelliset naiset sai illalla täydellisen katselu nautinnon, kun parkkeerasin itseni pallolla telkkarin ääreen keinumaan. Jalat seinälle, takapuoli  ja ristiselkä pallolle, pää isännän syliin olkapäitä myöten.

Silleen. Täällä siis jatkuu tuo polttopuu karkelo. Minä makaan tuvan sohvalla ja keittelen miehille kahvia aina välissä. Lenkkasin aikani tuolla ulkona. Siinä se sitten olikin, tämän päivän liikuntatuokio. Hengästys ja näky erivärisiä tähtiä, kokonainen sarja. Jalka taas pirun kipee ja turvoksissa.

Mutta mieli hyvä. Täydellistä.

Mantra puree! ( hitsin hyvä nimi koiralle.... )( ymmärsiköhän kukaan...? )(savo-hjumor)
 
Hoijoi, te ehditte mua ennen! Mulla ei oo tältä viikolta kuvaa, vaan tää on otettu toissaviikon perjantaina.. Ei tuo masu kyllä niin hirmuisesti tuosta ole kerinnyt kasvamaan, mielestäni... Ja enkö olekin hienosti photoshopannut tuon sutun naaman päälle?? [:D] Hihihii. Ailime, tekniikan ihmelapsi...




Asiasta toiseen, olenko ainoa, joka järkyttyi tuosta vaun etusivun uudesta artikkelista ("Liika laku raskausaikana voi haitata lapsen aivojen kehitystä"). Nyt laskeskelen tässä että paljonkohan sitä lakua on tullut syötyä... Toivottavasti en oo syöny tuota yli 500 mg glykyrritsiiniä viikossa! Apua!
 
Ihania massuja...tästä rohkaistuneena laitan omani...jos osaan..ja saan kuvan tarpeeksi pieneksi...

tässä siis mun etureppu...

 
Kivoja masukuvia teillä. Otin kans kuvan ja kun ihmeenkaupalla sain sen tänne..otin ite kameralla peilin kautta. Oli vaikeeta saada heilahtamatta..no tässä se nyt kuiteki on. [:D]
 
Se kuvasta ja sitten itse asiaan..

Hiukan lohduttautuneena luin teidän juttuja mielialanvaihteluista...
Nyt sitte eka konflikti töissä sattui tänään. Suutahdin yhdelle työkaverille mielestäni ihan aiheesta) ja sitte lipsautn asiasta toiselle joka meni kielimään pomolle. No siinä sitte valmis soppa..molemmat istuttiin puhuttelussa pomon edessä selvittämässä välejä. No eihän se mitään tunnustanu ja ite sain varmasti sellasen turhasta itteensä ottavan maineen pomon silmissä että kyllä riepoo. Oli hiukan lapsellinen olo siinä pomon eessä istuessa..ihan ku pikkulapset konsanaan jossain tarhassa. AARRRGGGHHH!!!! Sen työkaverin käytöksestä kun olivat huomautelleet muutkin, mutta pomo luuli ja jäi siihen luuloon että vain minä olin ottanut itteeni suht turhasta..[:@][:@]

Anteeksi tämä typerä itsekeskeinen vuodatus, mutta kyllä ottaa niin kaaliin.

TUIKS: Olitko sä saanut jonkun painoarvion vauvasta? Sulla suht iso masu kanssa ja aattelin että onko vauva kasvanut myös vai masu vaan..Itellä ja menny koko aika yläkäyrillä toi SF-mitta. Painoarviota en ole koskaan saanut tai kuullut. Olis kyllä kiva tietää että missä mennään. Potkuista päätellen aika voimakas kaveri on. [:)]

AILIME: En kerenny lukea vielä sitä laku-juttua, mutta taidan mennä lukemaan. Oon ite aikas paljon syöny lakua kun verenpaine on niin alhanen..toivottavasti en liikaa..

Eipäs kummempia tälläerää..Aurinkoista syyspäivää!
 
Voihan mehukas maailma!
Sape, sait mut repeämään täysin. Näiden sivujen taatusti eka hormonimamma, joka istuu pomon puhuttelussa! Ei voi muuta, kun vesi silmissä myötätunnosta nauraa ja itkeä.

Ja hienoja KUVIA! Kuvaavaa tässä raskauden vaiheessa: kodikkaasti päättömiä naisia, vessapyttyjä ja pakastimia. Oottakee kun meidän perhe oppii kuvia lissäämään! Ja Ailime, kertakaikkisen upea musteläiskä!

Hei, huomiseen! On tämä mukavaa.
 
SAPE: siis otan osaa! Moisen jutun takia oikeen pomon puhutteluun!? Mielenkiintosta ja todella rassaavaa... Ite oisin varmana puhutteluun joutuessani hommannut hormonihirveyksissäni itelleni samantien potkut. Tommoset jutut on muutenki sellasia, että hermohan siinä menee jos turhan takia joutuu oikein pomon puhuteltavaksi ja varsinkin jos syy jää epäselväksi tai tulee omaan päähän...
 
Hitsi... Onko kaikki muut ollu siellä sokerirasitustesteissä paitsi minä? Ei mulle oo semmosta edes ehdotettu.. Ja yhden kerran oon vaan neuvolalääkärillekin päässy. Ja sekään ei tutkinu kun masun päältä vauvan kokoa. Sano kaiken olevan normaalisti. Hmmm... Kai kaikki on sit ihan ok. Suppareita on kyllä päivittäin ja nyt on sitten alkanut ne pelätyt liitoskivutkin. Lähdin eilen reippaana työpäivän jälkeen ulos pienelle kävelylle, ja sain 15 minuutin jälkeen soittaa miehen hakemaan mut. Viilteli nivusista niin että meinas taju lähteä. Ja masu oli koko loppu illan niin piukeena että luulin sen jo räjähtävän. Näköjään ei tarvii edes pieniä lenkkejä enää harrastaa. Ajattelin kyllä uskaltautua tänään vapaapäivän kunniaks hulluille päiville. Saa nähdä kuinka muijan käy. Pitäisköhän piilottaa retkijakkara reppuun kaiken varalta[:D]
Ihania masukuvia ootte ottanu[:)] Pitäisköhän munkin yrittää. Löytäis vaan sen kameran jostain...
Ja nyt sitten parvekkeelle korjaamaan myrskyn tuhoja. Tuuli on tiputtanu mun hienot kynttilälyhdyt lattialle, ja kaikki tietysti *pillunpäreinä* lattialla. prkl... (anteeks) ottaa vaan päähän kun ite tein ne tossa pari viikkoa sitten hirveellä vaivalla. Taas sitä toivoo että olis tossa ne parvekelasit niin olis säästyny tältäkin.
Voikaa paksusti!!![:)]
 
Takaisin
Top