Lokakuun jutut

Hei!
Kiitos kaikille tsemppaajille! [:)] Hienosti on toivuttu vaikka yskä onki vielä kova. Tänään aamulla sain tulokset ja tautini varmistu sikainfluenssaksi, joten onpa sekin sairastettu. Enää ei tartte pelätä ja pähkäillä. Nyt vaan otetaan rauhallisesti ettei tuu jälkitautia. Kai se Tamiflu-lääkityskin on sitten helpottanut oireita.

HOOPOLI: Hui että, sulle ja paljon voimia jaksaa loppuaika. Toivottavasti pieni pysyisi vielä heten aikaa siellä massussa. Nyt kun ite on ollu kohta viikon kotona levossa niin alan hiukan ymmärtämään kuinka ressaavaa voi olla kun ei saa liikkua. Saati sitte että joutuu moneksi viikoksi lepoon..kyllä seinät kaatuu päälle. Joten PALJON tsemppiä kaikille jotka ovat joutuneet sängyn pohjalle vangeiksi!

Tuikille onnittelut että kaikki hyvin! [:)]

Monella alkaa olla jo viikot sen verta pitkällä että kohta saadaan lukea synnytyskertomuksia!! Ihanaa! Nyt ei kerkee enempää kommentoimaan, mutta toivottelen iloista viikonloppua kaikille! [:)]
 
Moikka!!!
 
Mitäs nyt kun mies ja sen meisseli on koko viikonlopun poissa..äsken jo itkeä tirautin ku soitti..hormoonit.
 
Hoopoli..hui todellakin mitä uutisia. Mutta onneksi oot saanu vauvelin pidettyä sisällä tähänkin asti. Lepääminenkin voi olla rankkaa..paljon vaan leffoja ja hyviä lehtiä ja kirjoja. Toivon todella, että kaikki sujuu loppuraskaus ajan hyvin. Tsemppiä hirmusesti..onneksi ollaan jo kuitenkin viikoissa näinkin pitkällä..Ja hyvä sentään, että sairaalan mätöt on maistuneet..mulla vaan kauhukuva sairaalan ruuista se tutiseva sininen hyytelö [:D]
 
Tuik mukava kuulla, että kaikki oli hyvin ja vauva potrassa kunnossa :) Varmasti on taas vähän helpompi olla kun ei tarvi huolta kantaa...
 
Sape83 hyvä, että oot jo saanut niskalenkin taudistasi..on toi vaan sananakin niin pelottava..siis sikainfluenssa..johtuu varmaan median pelottelusta. Oliko tauti sulla rankkanakin?
 
Ihana neuvolantäti soitti mulle vielä töidensä lopuksi ja kertoi ettei verikokeiden mukaan mulla ole sitä raskaushepatoosia..sappi ja maksa-arvot olivat hyvät..maksa-arvot kuulemma ihan siellä matalalla tasolla..Voi siis huoletta juoda alkoholia vielä seuraavat 30vuotta [;)] Mutta kyllä helpotti....
 
 
 
Terppa vaan taas tähän iltaan!

Nyt on kyllä kirjat sekasin. En oo saanu unenpäästä kiini ees päiväunilla. Pelkkää nihkeetä pyörimistä! Mies lähti taas keikalle ja (BUHUU BUHUU) jätti mut yksin tänne! Lupasin pistää tiikerikakkua paistumaan, ellen saa nukuttua. Ja saunan päälle, että ois valmis, kun tulee tuolta kotiin iltamyöhäsellä. Hän kantoi rakkauvella puut sisään ja latasi kiukaan pesänkin valmiiksi. Tarvitsee vaan lösähtää lattialle ja raapaista tikkuun tuli!

Sape83. Mahtava kuulla, että oot jo voiton puolella! Nyt sulla ja vauvalla on ainakin kunnon vastustuskyky pitkäksi aikaa! Pidä ittes levossa, ettet saa jälkitauteja!

Hoopoli, siinä meijän toinen selviytyjä! Tervetuloa joukkoon takasin! Ja sulle samat ukaasit, että ottaa nyt ihan rauhallisesti! Lihota sitä vauvaa vielä pikkusen sohvan nurkassa makoillen!

SannaKoo. Hih ja hih! Kyllä tää mun amisteini kerran viuhahti tällä palstalla. Näin sen meijän koneella silmät pitkällä ja aattelin, että NYT TULEE POIKA SEKSIVALISTUSTA! Oikein kuule oman äidin antamana! Pistin sille vauva-animaaton pyörimään.

Diza. TISSIVIINAT.Ihan kannattaa tosiaan varovasti sen viinan kanssa läträtä! Vaikka kyllähän se desinfioi, mutta oisko joku salmari namia.... Täytyy varmaan mennä pelästyttää se Alkon kärttyleidi ja ostaa niitä pikkuputeleita siitä kassan vierestä. Kokeilutarkotukseen!

ainiin.. Pranametri. Miehesi taanoin pukahtama ajatus oli hieno! Se että "vie lapsi metsää ja rannalle,se leikkii ja että vie ostoskeskukseen, se haluaa!" Just noin se menee! Meille ei tuu tavara paljouttaa. Soittimia ja kattiloita on niin paljon omasta takaa, että saapi leikkiä niillä! Uuden kodin kasvihuoneen yhteydessäkin on semmonen iso puutarha vaja, että ajattelin itekkin tehä siitä leikkomökin... Ja mehtä nousee kallioineen pihasta. Siellä on hyvä seikkailla. Aikanaan sitten! Nyt hän saa räpistellä sen äippäpakkauksen puruleluhelistimen kanssa.

Ei oo HALLOWEENIA meillä. Minä oon ihan rutussa kaikista juhlista! En jaksais vieraan vierasta! Pääsis vaan synnytää ja tulis taksin oikein notkeaksi! Katoin teeveestä sitä "tanssi jos osaat- ohjelmaa" Ja itkee pillitin, niinkun pikkutyttö.Vuolaasti!  Mies hättääntyi ja minä siihen, että  "kato kun nuo tuolla liikkuu kevyesti!" Minä käännän kylkeä äihisten ja kun oikea asento löytyy pitää röyhtästä ja sitte onki pissahätä.

PÄIVÄN TYÖT (hirmu raskaat): Äippälaukun sisältö kasattu ja loput vaatteet silitetty. Villahousun lahkeet yhdistetty yläosaan ja muuta ylimääräistä hipistelyä...

Jatkuu...
 
Morjes!

Viikot täyttyi taas tänään ja jos vauva päättää tulla jo Kahden viikon päästä niin eipä ole enää keskonen viikkojen puolesta. Jännää! Me vähän juttelimme, että kunhan tuo 37 viikkoa on täynnä, niin josko alkaisi itse käynnistelemään liikkumalla enempi tai muuten, ainakin yrittää. Olo kun alkaa jo olla sellainen, että ei haittaisi jos syntyisi marraskuun lopulla jo..
Jatkuva väsymystila ei ole kiva. Aamulla en meinannut millään herätä ja puuron jälkeen takaisin sänkyyn köllimään ja horrostelemaan. Noustua oli hetken aikaa virkeä ja väsymys tuli takaisin. Syötyä päiväunille ja nyt taas jaksaa vähän aikaa.

Vauvan liikkeet on enempi just tuota mylläämistä, mutta nyt on potkutkin tulleet enenevässä määrin takaisin. Ja kovina! Nahka venyy uskomattomasti kun pieni kantapää sitä työntää.

SF- mitasta terveydenhoitaja sanoi neuvolassa meille jo ekamittauksella, että se ei kerro vauvan koosta, vaan kohdun kasvusta.

Kauhean määrän karkkia ja makeaa saattekin alas [:D] Pakko myöntää, että mieli tekee usein itsellänikin ja onneksi ei tule kaappiin ostettua. Nyt oli pieni varasto, mutta sekin tyhjeni äsken loppuun lukiessani teidän herkuttelustanne.

Sapelle  vielä toipumista ja onneksi kaikki on mennyt olosuhteisiin nähden hyvin.

Hoopoli aika hurjaa että vauva saa "luvan" tulla jo kun 32 viikkoa on täysi! Mutta kun on kerran ultrattu ja katsottu jo koot hyviksi niin mikäs siinä. Silti, toivotaan että malttaa vielä kasvaa kohdun turvassa ja lämmössä.

Vauva tuntuu juttelevan isänsä kanssa meillä ihan oikeasti! Reagoi mieheni ääneen selvästi. Päiväunia odotellessa sängyssä mies piti kättä masulla ja lauloi taas reippaamman laulun. Vauva alkoi liikkua. Mies lopetti ja sanoi että kohta se varmaan pyytää lisää. Vauva alkoi monotella oikein kunnolla ja kun mies aloitti rauhallisen laulun, se rauhoittui <3 NIIIIIN suloista. Voi että me sitä pientä miestä odotetaan!

Sairaalaruokako voi olla myös hyvää? Itselläni ei ole kokemusta ennestään ja kiinnostuneen uteliaana odotan mitä ovovegetaristille tarjotaan.

Juupa juu. Jaksakaahan kanniskella masujanne!

Kuten muitakin, vaivaa tämä dementia täälläkin. Hyvä kun on selvillä siitä mikä päivä on menossa [8|] Mutta väliäkö tuolla.
 
Moikka!

HOOPOLI: Hienoa että vauva on pysynyt sisällä. Jalat vaan vielä ristiin muutamaks viikoks!![:)]

SAPE: Hui! Sait sitten sen pelätyn taudin. Onneks taltutit sen! Toivotaan ettei tule mitään jälkitauteja.

Mä oon muuten kans huomannu että potkut on vaihtunu kummalliseks möyrimiseksi. Masu venyy ihan ihmeellisiin muotoihin kun siellä venytellään ja etitään hyvää asentoa. Ja hikasta on myös tullut joka päiväinen riesa pikkuiselle. Välillä kestää yli puol tuntiakin. Ihan sääliks käy reppanaa. Neuvolassa sanottiin että se liittyy hengitysharjotuksiin. Onhan se jotain puuhaa keksittävä ennen ulos tuloa [;)]

Rokotuksesta ei oo ainakaan vielä tullut muita oireita kuin kipee käsivarsi ja vähän päänsärkyä. Tosin se voi kyllä johtua liiasta telkkarin tuijottelustakin. Luotan siihen että ihan turvallinen se on. Ja niin taitaa luottaa moni muukin, koska tosi moni oli sitä eilen ottamassa masun kanssa.

Tekis ihan hirveesti mieli virittää parvekkeelle jo "jouluvalot". Mut eikai sitä vielä kehtaa.. On vaan niin synkän ja pimeen näköstä. Ja mieskin siellä aina pimessä tupakalla könöttää kun ei valoa tuu mistään. Taidanpa vaan repästä ja olla se ensimmäinen. Jos sitten joku muukin uskaltaa perässä [;)]

Kauppaan se on vielä lähdettävä kun tajusin just että eihän ne oo huomenna auki. Herkut taas kauppalapulla ensimmäisenä. Ettei vaan unohdu! [:)]
 
Hei taas!

 Sinttu83! Laita ihmeessä ne jouluvalot! Meillä oli edellisen kodin puutarhassa valosarja valmiina kesät talvet. Tökätiin vaan töpseli seinän aina ku oli jotakin juhlantapasta. Se oli vielä sellammonen tosihieno kuuden kpl:n 50 lampun sarja! Ite maalattii yhtenä yönä tekemisen puutteessa miehen kanssa lasimaaleilla valot  sin-pun-kirkas-sin-pun-kirkas. oih! Iso omenapuu, latvaan asti, valoa täynnä. Harjanvarrella ne sinne pikkupakkasessa hutikassa horkittiin! Vieläkin on niitä ikävä, kun jäivät sinne muutossa perinnöksi seuraaville! Karamellipuun valot!

Ja hoksasin just, että onhan meillä boheemeilla täälläkin kiinteä valosarja, terassinkaton rajassa. Piti käyvä tökkäämässä se töpseli! Nyt on IHANAA!

Täällä rupee olee yhden väsyneen odottavan äidin tunnelmat katossa. Väänsin se tiikerikakun uuniin. Jätin kulhon reunoille ja vispilän lapoihin sopivasti ylimääräistä. NUOLTAVAA! Mulle! Tuli älyttömän herkku taikina kun äkkäsin lorauttaa sekaan rasvatonta, maustamatonta jogurttia ja ripsauksen suolaa! Nam nam! Kohta sitä saa!
 
Hihih, voiko tämän tilan enää Maarista paremmin ilmaista "Minä käännän kylkeä äihisten ja kun oikea asento löytyy pitää röyhtästä ja sitte onki pissahätä." [:D] [:D]
 
Kevyen sulokkain liikkein painun tästä pehkuihin hekottelemaan.. hyvää yötä, hassut!
 
 
 
Heippa!

Tulinpas sitten näin yömyöhään päivittelemään kuulumisia, kun ukko lähti baariin ja uni ei vaan tule :/

Torstaina kävin lääkärissä, kontrollissa siis. Sokereissa ei ole ollut mitään poikkeavaa, joten edelleen pitää kotona seurailla niitä. Vauvalla kaikki hyvin. Oli kasvanut normaalisti, painoarvio oli noin 2500g. Vauva on ollut jo pitkään pää alaspäin, joten tuskin enää kääntyy toisin päin. Täällä vauva potkii ja kunnolla! Äippä saa kyllä melkoisia osumia kylkiin ja joka paikkaan :) Just huomasin et laskettuun aikaan on enää 5 viikkoo!! Ja äippälomakin alkaa jo maanantaina, jipii! On kyllä aika mennyt nopeesti, hitsi vie. Ensi viikolla onkin sitten jälleen neuvolakäynti.

Hoopoli: Voi sua! Nyt ota ihan rauhallisesti vaan. Onneksi pääsit kuitenkin kotiin, ettei tarvii siellä sairaalassa koko aikaa olla. Tsemppiä, voimia ja haleja sinulle <3

Tuik: Onneksi pääsit käymään yksityisellä ja sait tiedon, että kaikki on hyvin :)

Sape83: Hyvä, että flunssa on jo parempaan päin! Älä tee mitään ylimääräistä nyt, ettei vaan tulisi jälkitauteja. Sinulle myös voimia ja haleja <3

Terhituuli: Mukava kuulla sieltäkin suunnalta hyviä uutisia :) Hyvä, että asia tarkistettiin niin ei tarvitse huolehtia enempää.

Nyt on kyllä pakko lähtee tuonne kammarin puolelle ja toivoo et uni alkais pikkuhiljaa tulla. Mukavaa viikonloppua teille kaikille!
 
Huomenia!!

Huomisin just että tänään on tasan seittemän viikkoa laskettuun. HUI! On kyllä aika menny nopeesti[8|]

Tässä just pohdiskelin että miten paljon teillä on ihan pikkuisia vauvan vaatteita. siis kokoa 50?
Mä kun tossa just tajusin että meillä ei oo kun muutama vaatekerta.. Jotenkin on tullu hankittua vaan kuuskymppisiä.. Eikä pakkauksessakaan ollu ihan pieniä. No, onhan tässä vielä aikaa hankkia [:)]

Mullakin alko nyt sit virallisesti loma! [:)] Pari viikkoa siis näin, ja sit siitä perään äippälomalle.
Oliskin voimia ja rahaa lähteä jonnekin vaikka edes pidennetyksi viikonlopuksi lomalle. Rentoutumaan ja nautiskelemaan. Jotenkin vaan tuntuu että rupee tää koti kohta ahdistamaan. Kolme viikkoa nyt röhnötetty sohvalla ja tosiaan se seittemän vielä edessä.
Mut tosiaan onhan tää tietty paljon mukavampi vaihtoehto sairaalassa makoilulle!! Ei saa valittaa...

Joku muukin tossa pohdiskeli josko alkais ite käynnistelemään synnytystä jo vähän aikasemmin. Mä mietin ihan samaa. Olis kiva päästä jouluksi kotiin vauvan kanssa. Mun tuurilla kun laskettu on se 19pvä, niin pusken aattona tyttöä maailmaan. Mitähän poppakonsteja sitä ottais käyttöön että se sieltä vaikka viikkoa aikasemmin tulis. Saunaa, seksiä, tulista ruokaa.... Kaikki keinot käyttöön [;)]

Jäi muuten ne jouluvalotkin ripustamatta kun eihän ne piruvie toiminu kun tökkäsin seinään. Onneks sentään "fiksuna ihmisenä" kokeilin ne ennen kun viritin. Vissiin eka kerta kun tajusin että niinkin voi tehdä.. Yleensä menee kiroiluks kun huomaan vasta sitten kun ne on jo paikoillaan [:D] Maanantaina siis valokauppaan!!!

Mukavaa halloweenia mammat [:)]
 
Halloween!

Pakko se on tänäänkin päkättää jotakin jutun juurta tänne! Huomena vaihetaan ilmeisesti uus kuukausi. Siitä tulee sitte varmasti jännä. Joka toinen alkaa olaa äippälomalla ja joku varmasti kiikuttaa nyttinsä kotiin. Varmaa on se , että kukaan meistä ei nuku enää yhtään oikeeta yöunta ennen joulua... eikä ennen  tulevaa kesää ja perhosia!!!!
 Mutta synnyttäjät saa lopettaa iankaikkisen kusella ravaamisen! Ja pääästään reenaamaan vatsalihaksia! Niitä joita ei kannata laitta stringeihin, koska näytää hyvin pitkälee siltä kun ois lotastu pullataikinaa verkkokassiin.... No mutta, siihen sitte kun on sen aika!!! Vielä on kiinteät, muhkeat muodot!

Tiikerikakusta jälellä enää murusia lautasella! SE oli niin SULOHYVÄÄ! 200g voita, 2 dl sokeria, ...... Vauhtikakkaa tiedossa! Aamulla lusikoin luumuhilloa maustamattoman jukurtin joukkoon. NÄillä suppareilla ei todellakaan halua ensimmäistäkään ummetusta! Kun ei tiiä mille tuolla alhaalla näyttää, niin haluaa ponnistella niin että tietää mitä sieltä on tulossa?

Alkaa olla vainoharhanen mamma täällä. Illalla, siinä yksin, päästin kauhun ajatukset vahingossa laukkaamaan. Mahasta kuulu kummia kurahduksia, just vauvan pyllyn päältä. Ite makasin telkkarin ääressä posket jäykkänä , käsi mahalla ja ootin SELVIÄ RASKAUSMNYRKYTYKSEN OIREITA.KOSKA, ihan selvästi, minusta, vauvalla oli joku hätä. Luulin, että siellä se piilossa kurapaskaa laskee lapsiveteen. Onneks mies tuli kotiin, juuri kun itku ähinässä luin niitä myrkytys oireita! Olin ihan shokissa. HÄn rauhottelee, ottaa pulssia ja silttää mamman nukkumaan.

Yöllä tää rauhallinen ukkoni sitten ite piehtaroi unissaan omia pelkojaan. Herään siihen kun se taputtaa koko kämmenellä mun mahaa. Katsoo suoraan silmiin, järki päässä, ja selittää: " hänellä on kyllä aika voimakkaita supistukksia, mutta nämä täällä sanovat (jotkut muut tyypit hänen päässään), sanovat siis että, meillä saa kyllä supistella jokainen ihan niin paljon kuin itse haluaa!!!" Sitten hän nousee kyynär asentoon ja kuiskaa mulle selvällä suomen kielellä, että kuule RAKS, sinun pitää nyt alkaa nukkumaa! Taitaapa jännitää isukkiakin! Ja me siis hellimme toisiamme sanalla RAKS, ku ollaan oikeen silleen läheisiä!

Niin. Torkkupeitto houkuttelee.... Ehkä illalla lisää, kun mies lähtee taas töihin!

ps. Illan seksileikkeihin, niille joilla ukko on kotona!  Vuodenaikaan ja tapahtumaan sopiva sellainen. Siis teema painotteinen jekku! Ottakaa vesivärit esiin. Pehmeä sivellin. Väreiksi keltainen, oranssi ja jotain siihen skaalaan. Maha pystyyn ja hommiin! Mielikuvitusta käyttäen tuo pullero muistuttaa kypsää kurpitsaa, joten sivelemään....
 
Nopeasti tulin vain lukemaan, mutta nyt on jo pakko nauraa maarisen miehelle ihan ääneenkin :DD Voi luoja, hervotonta! :D

Ja ainiin! Mun masussa taitaa asua sammakko, kun eilisillalla ja nyt tänään aamusella on kurnutellut siellä. Eli ei tuu myyrä-vauvaa, tulee SAMMAKKO! (äitin poika, mäki tällanen räpyläjalka!)
 
Jaha,  vieläkö muistan mihin piti kommentoida?...

Amppu kun miehesi on noin herkkä, niin varmaan sydänäänien kuuntelukin sai mielen virittymään [:)] Oma mieheni aina menee ihan sfääreihin kuunnellessaan pikkuista sydäntä, silmät kiinni ja hiljaa kuuntelisi vaikka kuinka kauan. Ja minusta siinä on jotain herkistävää senkin tähden, että se on isin ja vauvan juttu, jota itse en pääse kuuntelemaan. Ei oma korva taivu niin alas [:D]
Mites muuten teidän kissat tottui koiraan? Piti jo aikaisemmin kysellä, kun ehkä joskus olemme itse ottamassa koiraa. Joskus..

Jouluvaloista etenkin kirkkaat kannattaa laittaa jo vaikka palamaan! Kannatan. Nyt on niin pimeää jo ja marraskuuhan alkaa ihan just, joten viritellään vaan. Laitoin itsekin niitä vähän ojennukseen tänään. Meillä roikkuu kuistilla (on roikkunut koko kesän) harva pajusta punottu pallo johon kietaisin kirkkaat valot, sekä pajukartio jossa on valot myös.

Piukku toivottavasti uni tuli. Heräily on itsessään jo rasittavaa, saati jos ei uni edes tule. Taitaa kuulua asiaankin, totuttelua tulevaan, mutta pitää sitten myös malttaa lepäillä pitkin päivää kun siltä tuntuu.

Nyt on sitten minun vuoroni tullut alkaa hermoilla seksistä. Maistuu kyllä, juu, mutta se kun on yksi mahdollinen synnytyksen laukaisija, niin vähän on ajatuksissa pitelemistä. Vaikka kai se synnytys alkaa kun on alkaakseen ja siihen voi vaikuttaa vain parilla päivällä, ehkä?

Mies taas höpötti yöllä, kun pyysin kääntymään kyljelleen.
-Kulta, menisitkä kyljelleen, olis helpompi hengittää.
-Onko sun helpompi hengittää kun mä meen kyljelleen?
-Ei kun sun on.
-Joo. Mutta ei sitten kannata laittaa mun tiliin. Oon kuitenkin meistä se sitkeämpi.

Sellaisia yöllisiä päättömiä keskusteluja. Pitäisi joskus ihan haastatella [:D]

Maarinen, olet kiitettävän ahkera leipuri! Tein pari päivää sitten suklaapikkuleipiä oikeasta suklaasta, ei mistään kaakaosta ja mehän meni saman tein. Harvemmin tulee makeita leivottua, enempi sämpylöitä.
Piti muuten jo aikaisemmin kommentoida, kun haaveilit siitä kolme metriä pitkästä pöydästä ja perhe sen ympärillä, vai miten se menikään. Meillä on sellainen pöytä ja aivan täynnä tavaraa yleensä. Kun on mittaa tarpeeksi, voi aina jättää jotain lojumaan ja silti on vielä joku läntti vapaana. Toivottavasti teillä ollaan jämptimpiä. Ei ole edukseen tällainen kuormalavatyylinen...

Oliskohan ruuan lämmityksen paikka seuraavaksi..Juu.
Levollista viikonloppua!
 
Maarinen, no on ne jutut teilläkin öiseen aikaan [:D] Voin vain kuvitella mitä ne on kun h-hetki on käsillä!
 
Täällähän meidän mammat viettää kotoisesti hilpeetä halloweenia! Minäkin, tulin takasin, kun kerta lupasin!

Pranametri. Ho ho hooo.... Nuo unissaan puhuvat miehet on kyllä tämmösen herkkäunisen mamman yksi parhaista viihdykkeistä! Meillä on käyty välillä ikkunastakin katsomassa kesken kuorsauksen, että "missäs sitä nyt ollaan menossa?" He hee !!! Kerran tää komentaa kesken uniaktin : "avaa silmät, että mä tiedän kuka sä oot!" Välillä on vaikee tietää, että onko se tosissaan ja hereillä, vaiko vallan vastuuttomassa uni-tilassa! Vuosien myötä olen oppinut HILJALLEEN, ettei kantsi paljo korvaansa lotkauttaa, jos tulee jotain epämääräistä!

Sit Pranametrille vielä vähän lisää. Kiva kuulla, että on muitakin joilla on tollaset kätevät kesät-talvet-kiinteät jouluvalot! Ja tosta pöydän koosta.... Maalaanpa nyt pienen tunnelmakuvasen. Hm,Katsotaas. Tässä toisessa päässä (idänsuuntaan!) on tää mun kommunikointi välineeni ja vieressä lepää rauhallisesti puolen viikon posti. Tiukassa pinossa. Sitte puol metriä väljää, puhasta pöytä pintaa, kynttilän jalka, termospullolline kahvia, puoli pulloo punkkua, toinen kynttilä. Ja loput n.kaks neliöö (lännensuuntaan!) valtoimenaan purkautuvia seitsämän veljeksen erivärisiä villalankoja, sukkapuikkoja. Näköjään yks päiväkirjakin! Pidetään tunnelmailtaa tyttären kanssa ja kudotaan urakalla pikkuruisia sukkia langanpätkistä. Kahvi on mulle ja viini tolle loppasuulle! Kyllä me tää sitte tyhjennetään. Mä kun oon NIIN PEDANTTI, ruokapöydän suhteen!

Sinttu83. Meillä on tasan kaksi vaatekertaa koossa 50 cm. Ne puetaan päälle kun tuodaan muksu kotiin. Sitte varmmaan viikon-pari niitä voi käyttää, kunnes ovat liian pieniä. Selkä jää usein ekana lyhyeks, kun sille vaipalle pitää jättää tilaa! Eli eipä hätää! Lopulta ne on just 60-65-70 sentiin ne, millä tuo vauva-aika puetaan läpi. 80 senttiselle pukee jo mieluummin jotain "isompien" lasten vaatteita.

No niin. Nyt tämä ahkera leipuri menee lykkää kauraleivät uuniin! Ihanaa kun tuo tyttö tuli kaveriksi. Mikään ei ole niin ikävää kun olla yksi illat tässä vaiheessa raskautta! Ja meillä on täällä oikeesti niin mukavaa ja tunnelmallista! Kynttilät, tuoreen leivän tuoksu ja puikkojen kotoinen kilkatus. Ai niin ja tommonen maitohyllysstä ostettu glögi tuoksuttaa torppaa! Maistui ihanalle!

Tämmöset juhlat meillä, kun reihakkaammat huitelee kaupungilla hämähäkin seitit kaulassa!
 
Heippahei! Kolmanneksi viimeistä työviikkoa viedään.... huih!
 
Me käytiin painoarviossa lauantaina.
Vaavi oli 1870g, 80g yläkanttiin paino mutta ihan hyvä silti. Painoarvio 3500g ja edelleen pinppi siellä oli [:)]
Sano kätilö että jos nyt syntyis nii ei ois mitää hätää, hyväkuntoinen on ja tarpeeksi iso.
 
Eilen kasattiin pinnasänky ja hoitopöytä... sain jopa lajiteltua vaavin pyykit ja eilen pesin jo yhden koneellisen.
Mitä pesuainetta ootte muuten käyttäny? Ku ostin ton LV:n pesuaineen ja huuhteluaineen mut ne haisee ihan karseelle!
On hajustamattomia joo mut on siinä silti semmonen teollinen, rasvan haju. Ei yhtään raikas [&o]
Uskaltaiskohan sitä käyttää sit muuta?
 
keskiviikkona ois rokotusaika ja torstaina neuvola.
Saavat kyllä nyt ottaa multa hempan, edellisellä kerralla tuuraajatäti ei ottanu ku ei kuulemma tarvitte ku niin hyvät ollu...
Mutta nyt voisin nukkua 10h putkeen eikä riitä... taas silmät sirrillään töissä ku nukuin 2h päikkärit ja 9h yöunet yhillä pissoilla!
 
Hoopoli: aika raju juttu siellä! Mitenköhän kävi, pysykö vaavi sisuksissa?
Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
valoista... meillä eilen nakattiin valot ulos, oli niiin pimeää! Mutta nyt on ihanaa, semmoset jääpuikkovalot <3
 
maarinen: mullaki kokoajan kirja edessä mistä voi tarkistella raskausmyrkytyksen oireita [:)]
Tuntuu et hetikö ei oo kaikki kunnossa niin heti on sit myrkytys... Mutta vainis mikä vainis...
 
Olikohan se Ailime joka vähän aikaa sitten ihmetteli napsumista masusta?
Mullaki alkanu napsunta! Pitäny oikeen jäähä paikoilleen kuuntelee et mistä hemmetistä toi tulee, no masusta!
niinku sormia napsauttais oikee napakasti [:D]
ja hikka tuntuu vaivaavan pientä ainaki kerran viikossa, ihan sääliksi käy [:(]
 
VOI EI AMPPU! Noni... nyt pakko lähtä ostamaan tänää pasteija-aineksia... kiitoksia vaan [:)]
 
diudiu! Meen syömään itte tekemää kebabbia <3
 
 
 
 
 
 
Takaisin
Top