Lokakuun jutut

Iltaa!

Tässä vielä töiden jälkeen puhteellisesti värjäsin pikkusiskon hiukset - ja odotan sen saavan kohta pestyä värin pois, jotta saman kohtalon näkee omakin tukkani. Mua kovin naurattaa, että ollaan toisistamme tietämättä ostaneet täysin identtiset hiusvärit! Ei sillä, meitä usein luullaan jopa kaksosiksi (siskoiksi tunnistaa kaikki, tuntemattomatkin, ja toisen kaverit kaduilla) - mutta meillä on kuitenkin 6v ikäeroa! Eli siis minähän näytän tietysti siltä, että täytän viikon päästä 18v, eikö? ;)

Amppu, mä niiiiiiiin fiilaan kaikki noi paskat tuntemukset. Samaa itsestäni ajattelen, minä ällöttävä sohvaperuna, vaikka vielä saankin tehdä muutakin kuin levätä. Päikkäreiden jälkeen tulee aina paha mieli, varsinkin kun mies raataa töissä 8h + koulussa 7h, enkä mä ole jaksanut sille tehdä välttämättä eväitä töihin tai pitää kodista huolta... Lättihän tämä alkaa olla (ei oikeesti), mutta minä en enää jaksa ja mies ei ehdi. Jos mut olis lekuri määrännyt totaalilepoon, niin en edes tietä miltä musta tuntuisi! Haleja siis sinne, palkinto korvaa tuon kaiken :) (palkintovauva, hahaa, vähän niinku palkintovaimo!)

Hoopoli, mulla pitäis varmasti tutkituttaa monta muutakin asiaa, ei nuo keuhkot ole ainoat. Mutta ei tää nyt NIIIIIIN paha oo, että viittisin lääkäriin ravata... ärsyttänyt, että tänä vuonna jo niin monta lekurireissua tän raskauden takia, niin en mä enää... olishan tossa yks tollanen ikävä luomikin, joka kaipaisi lääkärinsilmää, mutta johan se siinä on kolmisen vuotta ollut. Ruma se vain on, tuskin muuta... Ja kyllä, minä olen myös se, joka raivoaa ihmsille (miehelle, ystäville, isälleni...), kun ne eivät suostu menemään lääkäriin AJOISSA, vaan vasta kun on pää kainalossa! Vauvan takia olen jopa miettinyt lekurireissua, mutta ei tää tilanne oikeesti vielä oo paha - tänäänkin olin jo töissä! Kiitos kuitenkin huolenpidosta, toivottavasti ette pääse sanomaan "mitäs mä sanoin"...

Piukku, vai saitte kaveripariskunnalta jalat? Mullekin voisi lähettää yhden ylimääräisen parin ;) (en siis tajunnu, et mikä tää on... joku uus must have, mitä mä en tiiä?)

Ailime ja maarinen, voi, jumppapalloon minäkin olen rakastunut! Ja voin kuvitella, että synnytyksen jälkeen tuo tulee olemaan yksi harvoista, missä istuminen on mukavaa! Täytyy käydä kurkkaamassa myös nuo maarisen vinkkaamat sivut, en oo ees tullu ajatelleeks, että tota saatettais lääkinnällisestikin suositella raskaana oleville. Kivaa :)

Djaah, huomenna tää mamma siirtyy Tampereelle, tosin vain yhdeksi yöksi. Tiistaina käyn juhlimassa siskoni synttärit Tallinnassa (päiväristeilyllä vain, onneksi. En ehkä enää selviäisi noiden 18-kesäisten tahdissa ilman holia :D), ja torstai-aamuna olisi edessä suoriutuminen kohti Jyväskylän vierusta Muurametta, jossa ensin on 2pvää koulumme Mökkifestareita (eli kännisiä opiskelijoita, jee) ja sitten vielä 3 päivää opiskelijakunnan hallituksen paperihelvettiä. Siinä saa olla sit mun loppuvuoden kaukolomailut, LUPAAN itselleni, että junareissaaminen loppuu siihen. Loppuvuoden tapahtumat onkin onnellisesti turvallisesti täällä etelässä - juuri niin Marianna, Suomen etelässä ;) En uskalla käyttää sanoja "Helsinki", "Espoo" tai "pääkaupunkiseutu", koska monesti palstoilla ne leimataan just niin "stadilaisiks", että oon alkanut vähän karttamaan tätä ja käyttämään kiertotieilmaisua ;) Vaikka ei, en juuriani häpeä: äitini puolelta olen syntyjäni paljasjalkainen stadilainen 8. polvessa, isän puolelta vain neljännessä... Kunnes rakkaus vei, ja muutin tänne maalle, Espooseen :D Arvatkaa järkytyinkö, kun tajusin, että minun lapseni ei synnykään Hgin Naistenklinikalla, kuten suvussani on ollut tapana - ellen sitten tilanteen ollessa päällä karjase vahingossa kuskia itseäni sinne viemään, synnärin kun saa päättää vaikka vasta siinä tilanteessa ja valita näiden HUS-alueen synnäreistä minkä vain. Vaan koska mieheni on kotoisin Kauniaisista, niin ei tämä paljasjalkaisuus hänelle olisi missään tilanteessa periytynytkään (ja kotipaikkakunta kai määräytyy äidin sen hetkisen kotipaikkakunnan mukaan?), joten ehkä voin käydä tuolla 10min (5min, jos mieheni on kuskina) ajomatkan päässä, enkä turhaan ajele motarilla kaupungin halki Töölöön. (JA SILTI; kaiken tämän jälkeen kyllä minuakin on myhäilyttänyt mm. Pranametrin ja maarisen tunnelmalliset kuvailut maaseudun rauhasta. Kuvailette sen, missä minä mielelläni lomailisin rakkaani kanssa viikonlopun, ehkä jopa pitkänkin, mutta jo muutaman päivän jälkeen on pakko päästä edes tänne Suomen isompien kyläpahasten "vilskeeseen". Enemmän kaiholla siis kuitenkin Ailimen ja Mariannan kotiseutukuvaukset hymyillen lukisin läpi. Vaan onneksi koti on siellä, missä sydän on <3)

Tulipa paatos, vaan enpä ole palstatilaa tällä viikolla juuri vienyt, joten tässä sitten kerralla enempi :D
 
Huomenta tytöt pitkästä aikaa!

Huvitti, kun nousin ylös, kun uni ei enää tullut vessareissun jälkeen. Pimeessä kyllä katoin kelloa ja mielestäni se oli jo melkein 7, mutta nyt huomasin, että tietokoneen kello näyttää 6.17. Noo, mitäs tuota väkisin makuuta harrastaa, kun on parempaakin tekemistä [:D].

Terhituuli mulleki oli tullut 1.10. päätös äitiysrahasta ja äippäpakkauksesta, VIHDOIN! Olin siis laittanu paperit päivä sun jälkeen eli 20.8. Nyt sit vaan odotellaan pakkausta, että pääsee tutkimaan mitä tarvii vielä ostaa.

Millä pesuaineilla ootte pesseet vauvan vaatteita? Mä en oo vielä pessyt mitään, mutta aloitan sen rumban kun äitiyspakkaus tulee. Mun veljen vaimo oli muistaakseni äärettömän tarkka, että millä aineilla sai pestä.

Ja tosiaan jaksamista sinne Ampulle, Hoopolille ja Zennalle. Tällä viikolla olen eka kertaa tuntenut supistuksia tai olettaisin, että ne on niitä. Askel on lyhentynyt puoleen ja vauhti myös. Eilen käytiin miehen kanssa kaupungilla käveleen ja jouduin pysähtelemään aika usein, kun alkoi ottaamaan alavatsaan, ei kipeesti, mut silleen inhottavasti. Koulussa on myös istuessa huomannut sellaista pientä polttoa alavatsassa ja se on kyllä hillinny mun menoo hieman. Onneksi ens viikolla on neuvola.

Tervetuloo PaulaMaijalle. Tää palsta on sellainen ensisynnyttäjien henkireikä [:)]. Sulla tais olla jo aikaisempaa kokemusta, mutta me ensisynnyttäjät jaamme täällä ahkerasti tuntemuksia ja kokemuksia. On niin kiva, kun ei tarvi ihan kaikkee yksinään miettiä tai heti soittaa neuvolaan. Mulla on ollu vähän koulukiireitä ja en ole ehtinyt niin ahkerasti kirjoittaa, mutta käyn kyllä lukemassa jutut melkein päivittäin.

Ai niin, pitää vähän hehkuttaa [:)], ootte vähän niin kuin ensimmäiset jotka kuulee tän uutisen. Meille tuli alkuviikosta maistraatista esteettömyyspaperit ja nyt sit voimme mennä naimisiin koska vaan [:D]. Olimme ennen vauvan uutista miettineet häitä kesälle 2010, mutta kyllä mä haluun, että me ollaan naimisissa ennen vauvan syntymistä. Eli nyt sitten vaan on aiottu varata maistraatista aika ja mennä todella romanttisesti kahden kesken naimisiin! Meillä on varmaan todistajina talonmies ja siivooja [:D]. Pidetään sit ens kesänä sukulaisille juhlat ja otetaan lahjat vastaan. Mä kävin eilen ihastelemassa sormuksia...

Mut en vie palstatilaa enempää tällä kertaa. Oikein ihanaa syksyä kaikille, mä odotan jo kovasti ensimmäisiä pakkasaamuja tänne Helsinkiin.

 
 
Huomenta!

Täälläkin yöllä taas uni jätti tulematta heräämisen ja vessareissun jälkeen... Mies tuli töistä jo joskus neljältä (aamuyöllä siis) ja vauvahan se siitä sitten innostui. Voi vauvanen, yleensä se pakenee isin silittelyitä, mutta ei sitten näemmä nyt. Noh, mies saatuaan mut ja vauvan hereille nukahti itse, mutta olin ikävä, ja herättelin sitä vähän... no silleen, tiedättehän. Ja varmaan tän vuoden kiihkeimmän ja "rankimman" session jälkeen tuntui pitkästä aikaa nivuset niin hyvältä! Nautin siitä tunteesta NIIIN paljon! Eikä mennyt kauaa, kun oltiin molemmat taas unten mailla... MUTTA nyt sitten, kun kello soitti kymmeneltä herätystään, niin nivuset oli entistä enemmän jumissa ja kipeät. Aijjai! En siis suosittele kellekään tuollaista aamujumppaa, jos sen jälkeen vielä tahtoo nukkua ja herätä kivuitta :D
Tämän lisäksi olen huomannut "jännittävän" asian seksissä; vaikka olisin kuinka kostea ja märkä (en siis koskaan ole käyttänyt liukkareita kun omasta takaa on löytynyt), niin jollain tavalla se on erilaista. Nytkin aamulla kun heräsin, niin huomasin taas, että olin saanut hiertymiä ja paperiin vessassa pyyhkiessä tuli jopa verta! Eli limakalvot on taas ottaneet hiertymää, vaikken todellakaan sitä ole aktin aikana huomannut - mieskin sanoi, että ollaan tavallista liukkaampana :D

Ja sitten lopetan henkilökohtaisuuksista jaarittelun ja huikkaan Pululle onnittelut naimaluvasta! Tai siis esteettömyydestä :) Ihanaa, kun vauvantulo saa ihmiset myös avioitumaan!

Ja pesuaineista, niin periaatteessahan kannattaa käyttää niitä allergiatestattuja ja hajuttomia. Itse aattelin, että pesen nyt ainaki ekan kerran niillä, ja ehkä toistekin, jos pelkkää vauvan pyykkiä pesen. Jos kuitenkin seassa on meidän muita pyykkejä, niin silloin tulen ihan tavallisia aineita käyttämään, kun en tykkää hajuttomien hajusta :D Vauvan ihohan on tietysti herkempi, ja jos se alkaa jostain syystä näyttää punoittavalta ja kutisevalta, niin sitten kannattaa tsekata allergiatekijät pesuaineista, ettei ehdoin tahdoin aiheuta pienelle väänteitä :) Mutta tää kuuluu näihin, että kyllä meillä edelleen tulee olemaan pölyä ja vauva saa syödä multaa - meillä uskotaan altistumisen voimaan allergioiden minimoinnissa :) (heei, mehän ollaan jo käyty tää keskustelu? :D)
 
Ekana täytyy ihmetellä, millä tarmolla ja ajalla kaikki tänne ehtii ja jaksaa noin paljon kirjotella? Mutta HYVÄ VAAN sillä, Nyt täytyy kyllä oikiasti sanoa, että vituttaa, kyllästyttä ja väsyttää!! Ja ennekaikkea vituttaa! [:@] Ja kun on muiden juttuja lukenut niin se aina helpottaa jonkin verran, onneksi. Mullahan ei ole fyysisiä oireita juur nimeksikään verrattaen moniin muihin mutta nyt alkaa tuolla henkisellä puolella olemaan...

Maha on iso, kokoajan tiellä, kouluhommat ressaa (nytkin pitäs olla lukemassa tentiin joka on ma:na) ja sen ohella vielä harkkaa 8 tuntia päivässä, siihen kaikki toisten odotukset ja kyselyt ja ties mitä. Tuntuu, että jos ykski viä kysyy multa et millokas sulla se laskettuaika on niin perkele räjähdän! Ei ne sitä muista kahta sekuntia kauempaa ja mitä sillä niille on väliä, enköhän mä ilmota jahka oon jakautunut [:-]

Eniten ehkä vituttaa se, että kun olen oikeasti tosi positiivinen ja hyvällä tuulella normaalisti ja nyt vituttaa ja hermostuttaa niin useasti... siis kukapa sellaisista tunteista tykkäis? Eniten ehkä vituttaa vielä se, että mie aika hyvin peittelen ne tunteet toisilta. Musta ois ihan kiva jos pystysin oikiasti sanomaan välillä kaikki mitä tunnen, mikä vituttaa ja ärsyttää, myös minun miehelle!! Mies kyllä vaistoaa, kun tuntee mut aika hyvin mutta ei se ainakaan mua ole lepäämään passittamassa eikä mtn semmosta. Tänäänki ärsytti, kun se lähti salille ja sanoi, että lähdetään sitten ostoksille kun hän tulee. Prkl, mene itte ostoksille keskenäs!![:@][:@] Noh mie jäin tänne sitte pyykkäämään taas yhden koneellisen vauvapyykkiä (ilollahan mie ne pyykkään) mutta silti tulee mieleen, että mitä se mies tekee asioitten hyväksi, ei mitään, voi mavon silimä, että voi ottaa kupoliin!!

Ja kaiken kukkuraksi vauva-sivujen etusivulla on tommonen kamalan näkönen raskausarpimahakuva!! No mie kiireesti taas rasvaamaan mahaa ihan ensimmäisenä!! Että tämmöstä täälä, alkaa siis olla paukut aika vähissä. Tosta harkasta sen verran vielä että, mun harkkaohjaaja on lapseton, ilm täysin vailla muuta elämää ku työ ja on silleki haluttanu sanoa, että mihin musta tällä hetkellä on ja mihin ei, mutta en ole sitten sille avautunut yhtään, kun se ei mitään muuta koskaan puhu ku sitä työ/harkkahommaa. Pikkusen inhimillisiä piirteitä kaipaisin tähän vaiheeseen tuossakin asiassa mutta ilm hän ei osaa tai halua keskutella mistään muusta, eikä varmasti kysy että miten oon jaksellut...

Ja ps. tuo elohiiri ei vieläkään ole lähteny pois mun silmäluomesta ja tällämenolla se tulee olemaan siinä vissiin forevör! Vittu!
 
Jaahah.

Tänään on siis kaikilla päällä lauantai vitutus! Me lähdössä juhliin.
Mikään ei mahdu päälle-
Se mikä mahtuu, näyttää surkealta.
Revin vahingossa ainoat sukkahousuni.....
silitysrauta suttasi housunlahkeet pilalle, jouidun laittaa thigsit, tai sellaset kalsarin tapaiset....
Tukka on kuiva ja föönattu.
Kynsilakka osui aika hyvin joihinkin sormiin...
huulipuna kirvelee, eikä tuo alkuviikon huuliherpes ole kunnoplla kuivunut pois.

Tekisi mieli päiväunille!
Ehkä siellä on kuitenkin kivaa!
Ruoka ainakin on hyvää!

.... olen kaunis, olen rohkeaa... trala laa hikikainalossa trala laa.... esiintymisvuorossa ja mies hoitaa seremoniamestarin osuuden. ym ym. loppuillan tanssitukset. trala laa v**tu taitaa tulla kiire!

Se on menoa nyt!
 
Morjensta!

Voi ihanuuksien kauheus! Ensinnäkin hyvää huomenta SannaKoolle, sun aamus lähti ilmeisesti tosi hyvin käyntiin [;)]. Ja mitäs niistä pienistä kivuista, kun tietää saaneensa [:D]!

Sit heti seuraavaksi, et aivan ihan toi Rinkun tilitys. Mä voin aistia tuon tunteen ja ilmapiirin. Itselläni on ollut virtaa vaikka muille jakaa ja tänään piti olla tehokkana opiskelujen suhteen, mutta tuossa mä oon torkkunu klo 12 asti kirja sylissä sohvalla. Ja ärsyttää ku ei saa aikaiseksi mitää. Ulkona ois hieno keli, mut nyt ois pitäny vaan saada opiskeltua. En ole vielä syönyt yhtään rautaa, joten alkaiskohan hempat olla alhaalla.

Ja maarinen, sulle kans sympatiat. Tuo on just maailman inhottavin tilanne, ku pitää lähtä johonki ja sit ei mikään mene putkeen. Lopuksi sitä vaan luovuttaa ja lähtee sellaisena ku on ja kauhee vitutus päällä. Mut älä mieti sitä miltä näytät, sanot vaan, että kaikki raskaana olevat naiset ovat kauniita ja hehkuvat ja kävelet suoraan ruokapöydän ääreen ja taas on hyvä mieli [:)]!

Mut nyt tämä tyttö ottaa kupillisen kahvia ja toivoo, että se tois hieman virtaa tähän päivään! [:)]
 
Joo, no jo mäkin oon vähän rauhottunut, oon nukkunu tässä päikkärit ja tenttikirjaa en ole avannutkaan. Mies lähti hakeen valmista ruokaa "roska sellaista" slurps, en mie tähän vaiheeseen ois ruokaa jaksanukaan alkaa laittaa...
En tiä kyl mis välissä ehdin lukea kun mies oli jo sopinut, että me mennään kylästelemään illalla. Kävi kyl mielessä sanoa, että en lähe yhtä mihinkää mut voi olla ettei tällä mielialalla kannata ees yrittää sitä tenttiinlukua, niitähän aina tulee ja menee...
 
Voi Rinkku mikä ilahduttava vuodatus [:D] Nauraa hörötin ääneen!
Myötätuntoni kaikille teille joilla näitä ei-toivottuja olotiloja on. Itse (koputtaa puuta) olen päässyt ne välttämään. Toivottavasti Maarisen ilta meni lopulta hienosti ja oli kivaa, ainakin ruokaa tarpeeksi ja hyvää.
Luulenpa, että nuo muualta tulevat paineet vievät hermot, minulla kun nuo suurimmat paineet on siitä jaksanko putsata vielä yhden laatikollisen äidin keräämiä suppilovahveroita...

Rinkku en tiedä ymmärtääkö se lapseton ohjaajasi (vai mikä se tyyppi oli) mutta sano edes jotain hänelle jaksamisestasi ja rajoistasi. Voisi helpottaa edes omaa oloasi, kun on sitten tiedossa hänelläkin että ei tässä olla vain isomahaisia vaan raskaus on paljon muutakin.

SannaKoo hengästyn jo pelkästä reissujen ajattelemisestakin. Sinä se jaksat ihmeesti! No, jostain on sitten annettava periksi ja jos se on se siivous niin ei maailma siihen kaadu.

Pulu77 sitten vain aikaa varaamaan<3 Noin mekin menimme ja todistajat otettiin maistraatista myös. Ei se tilanteen herkkyyttä vähennä eikä rakkauden määrää. Kaksihan siinä aina naimisiin menee ja muut ovat vain yleisöä.

Minä heräilin taas yöllä joka kerta kun käänsin kylkeä ja pissalla kävin lisäksi kolme kertaa. Vauva heräsi muistaakseni joka kerta. Nykyään tämä meidän poika liikkuu tosi paljon ja tuntuvasti. Maha heiluu ja vauva pyörii ihan hyrränä. Samalla lailla se varmaan on liikkunut tähänkin asti, nyt vain joka liike tuntuu. Yöllä heräsin yhden kerran juuri liikkeisiin. Muut kerrat oli sitten lonkka kipeä tai olkapää puutunut tai... Kyllä te tiedätte nämä.
Päiväunia ei tullut vaikka väsytti, mutta tuli lepäiltyä edes tunti.
Vasen reisi on päältä edelleen tunnoton/puutunut, Ailimella taisi olla sama vika.
Tämä neuloja sai vihdoin neulehaalarin muutama päivä sitten vetoketjua vaille valmiiksi ja nyt on suloiset pikkusukatkin valmiina.

Vielä tuosta maalla asumisesta, jota jotkut haikailee tai ihmettelee: Ei se aina NIIN ihanaa ole, mutta on tässäkin puolensa. Kuutamo ja tähdet näkyvät kunnolla ja on rauhaa. Mutta jos johonkin pitää mennä niin sitten lähtemällä lähdetään. Joka paikkaan on aina vähintää se 20 km ja noin vain ei poiketa vaikka elokuvissa (reilu 50 km). Neti neti (se ei ole sitä eikä tätä).

Vaivoista huolimatta iloista masunkasvatusta ja vauvan odotusta ja viikonloppua ja vaikka mitä [:)]
 
Moikka!

SannaKoo: Ei me sentään uusia jalkapareja saatu vaan vauvan ammeeseen kuuluvat jalat :D Välillä kyllä tuntuu et ne ylimääräiset jalka- ja käsiparit olis todella tarpeen.. :)

Pulu77: Mä oon pessy vauvan vaatteet hajusteettomalla, nestemäisellä pesuaineella. Käsittääkseni vauvan vaatteisiin kannattaa käyttää hellävaraisia ja hajusteettomia tuotteita. Ja jostakin olen kuullut, että vauvan vaatteisiin ei kannattaisi käyttää huuhteluainetta ollenkaan. Jokainen tietysti toimii tavallaan. Ihanaa, että pääsette naimisiin! :)

PaulaMaija: Tervetuloa minunkin puolestani tänne meidän joukkoomme :) Tervetulotoivotus tulee kyllä hieman myöhässä, mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! <3

Terkuin nuhanenäinen Piukku
 
Hyvää sunnuntai aamua kaikille!

Maarinen: Olin kans eilen (ihan vaan työporukan kanssa) syömässä ilalla ja kyllä pääsi itku kun piti lähteä. MIKÄÄN EI MAHDU PÄÄLLE. Tuntuu että masu on kasvanu valtavasti ihan parin viikon aikana. Toki olen ylpeä masustani mutta joskus olo on niin ISO ja kömpelö. No apu tuli nopeasti kun yksi työkaverini kiikutti kassillisen äitiysvaatteita mulle!! Olisin voinu ratketa riemusta kun vaatteet oli sopivia ja ihan hyvässä kunnossa vielä. Niin se ilo irtoo suht pienistä asioista! Maksoin vaatteista muutaman kympin ihan mielelläni. [:)]
Mulle on käyny pari kertaa että olen tilannu H&M:ltä äitiyshousuja ja ne on olleet liian pieniä..ja sitte ihottava laittaa niitä takasin ja taas odotella pari-kolme viikkoa että saa toiset tilalle joten en ole viitsinyt edes tilata uudestaan.

Mulle on tullu kanssa välillä ihmeellisiä kohtauksia..töissä kivahdin yhdelle koppavalle huoltomiehelle kun se alko väittään vastaan. Säikähin ihan itteeni kun en yleensä koskaan ole muille ihmisille epäkohtelias. Joskus tuntuu vaan että kun kiehahtaa niin ei pysty hillitseen kiukkuaan niinku normaalisti..iik..toivottavasti ei kauheesti tuu samanlaisia tilanteita ennen laskettua aikaa..[:@]

PULU77: Onnittelut naimisiinmenopäätöksestä!! Mekin mentiin vaan maistraatissa. Molempien siskot oli todistamassa. [:)] Koruton tilaisuus mutta tärkeä ja merkityksellinen silti. Muistan jännittäneeni niin hirveesti että en halua edes ajatella miltä oisin näyttänyt jos yleisöä olisi ollu 100kpl enemmän, joten meille tollanen yksityinen tilaisuus sopi paremmin. Ja tietty osakseen sen takia mentiin maistraatissa kun mä en kuulu kirkkoon. Mutta sylikaupalla onnea teidäkin päätökselle! [:)]

Asiasta kymmenenteen. Ostin tossa kuukausi sitten Prismasta vauvalle sellaset ruskea-valko-viirulliset potkuhousut. Ne on luomupuuvillaa ja tykästyin tosi paljon kyseiseen materiaaliin. Ne on sellaset joustokankaiset pikkasen paksumpaa kangasta..makso jotain 12e. Niitä täytyy hankkia enempikin..tosi kivat ja lämpöset talvivauvalle!

Eipä nyt muuta tule mieleen joten taidan lähteä isännän viereen kerjään läheisyyttä ja luovutan koneen tytölle joka tahtoo välttämättä mennä pikkukakkosen sivuille. Tyttö on neljä ja välillä ihmetyttää että miten ne osaa niin hyvin käyttää kaikkea elektroniikkaa noin pieninä. [:)]
 
No nyt on pitkät yöunet nukuttu ja toivottavasti oon saanut lepäiltyä sen verran et jaksaa ens viikon taas. Mies hieroi aamulla mun päänahkaa ja hartioita ja toi elohiiri kaikkosi hetkeksi, nyt se taas kivasti tuosa nykyttää, tosi tympeää! (eli sain huomitota ja hellyyttä mutta ei se noin vähänen ehkä riitä)

Mie oon pessyt vauvavaatteet miniriskillä ja käyttänyt myös miniriskin huuhteluainetta.

Odottelen tässä suuresti sitä kun mun ei tartte mennä enää harkkaan eikä kouluun, ja ajattelin nyt katsoa jo valmiiksi, että mitä suoritan vielä jos jaksan ja mitä oikeasti vaan jätän hamaan tulevaisuuteen, se voi selkeyttää kummasti mieltä ja ehkä ottaa tiettyjä paineita poies. Sillä nyt tuntuu kyllä siltä, että sitä tarvitaan, taakan kevennystä.

Oon täs ihmetellyt, että miten noita asioita pitäs oikeen miehelle esittää, että ne menis jakeluun. Eilen kerroin kyllä olevani kärty, koska oon niin väsynyt mutta silti tuntuu ettei se ihan kuitenkaan oikeasti ymmärrä. Mieheni tuumasi, että pitää vissiin lähtä pakosalle, kun eukolla on huono päivä ja minä sille sitten, että no hellimistä mie tartten sillo enkä muuta mutta hän sanoi pelkäävänsä mun vihastumista, noh sen siitä saa kun en ikinä ole vihanen niin sit se luulee, että se on maailman loppu jos mie vähän kärtyän!?!?

No mie oon koittanu vihjailla sitten, että lukis niitä oppaita missä lukee mielialan vaihteluista yms, niissähän on hyviä neuvoja miehille mutta en mie tiiä... ei se siitä johdu että mies ois välinpitämätön kyllähän mie sen tiiän mutta ei se nyt vaan osaa toimia. Nysse läks vaihteleen renkaita ja sanoi että sais ruoka olla valmista kolmen maissa. Ihan periaatteen vuoksi tekis mieli sanoa, että laita prkl itte ruokas!!!
Noh, onneksi kuites nyt hyvä mieli ja kyllähän mie aion sen ruuan laittaa, mutta ehkä joku hiivatin opus sille pitäs lykätä käteen et lue tuo ja mieti...???
 
Oi joi joi!

Kippee olo eilisestä. Ihan kun ois iteki kiskonu boolia. Tosin mulla kipeenä takapuoli, sääret ja jalat. Silmät itkemiestä karkeana. Nyt tää  pakkovalvominen saa prkl. loppua!

 Juhlat onnistui kaikinpuolin hienosti. Tunsin itseni kutakuinkin kauniiksi jossain vaiheessa iltaa, kun mies kehui miten ylpeä se on ihanasta raskaanaolevasta vaimostaan. Hän jopa otti minut kainaloonsa illan viimeisen tanssiin. Tuntui hullunkuriselta reggae vaihtoasteleet ja vauva kiinteästi meidän vatsojen välissä sitkuttelemassa omaa pikku ruumistaan samaan rytmiin.
Myrskyn kaatama puu oli tukkinut ulosmenotiet ja siinähän sitä boolia sitten kannu tolkulla tien raivausta odotellessa isännät imutteli. Minua "pikkusen" pisti vituttaa se ukkojen humltuminen. Saatiin kotona aikaiseksi riidan poikanenkin. Unet meni ja itkeä tihruutin pitkälle pimeään. Tehän tiiätte....

Tänään sitten sitä vuodelepoa ja hemmottelu saunaa..... alapäässä tuntuu painetta (semmoista raskaudellista, ei seksikästä)

PeeÄSs. RUOKA OLI ÄLYTTÖMÄN HYVVÄÄ! Saatiin kotiinkin yksi korkkaamaton juustokakku ja kattilallinen lammaspataa. Ja isännälle muutama litra äärimmäisen tiukkaa boolia. Hm?

Sappe83lle ja Rinkulle oli jotain sanottavaa, mutta en nyt enää muista! Todennäköisesti löytyy rivien välistä!

SE on kuitenkin sunnuntai, eli tänään saa vielä vähän herkutella! Muullakin kun porkkanoilla ja puolukoilla!

Huilaamaan!
 
Moooooi!

Päästiinhän sitä pois Tampereelta, vaikka aamupäivästä tilanne vähän pahemmalta näyttikin... VR:n sivut kun kertoivat JUURI Mansen suuntien liikenteen olevan vähän niin ja näin, ja että OSA junista Helsinkiin on peruttu, muttei tietenkään kerrottu, että mitkä... Puhelinpalveluunhan ei tietysti päässyt läpi, kele. Ei sillä, seminaarissa kun oli monta muuta sellaista, joiden ois pitänyt päästä pohjoseen siitä, ja sinne suuntaan junat oli pahimmillaan 5h myöhässä :S Hyvä, etten itkukohtauksia saanut, kun ajattelin vain, että tahdon olla kotona ennen huomista iltaa, kun on eka synnytysvalmennus jajajajaja.... niin, Tampereeltahan ei tietysti tule busseja ;) (eli tyhmää hysteriaa, meidän juna oli lopulta vain 10min myöhässä :D)

Pranametri, reissaamista kuuluu näihin järjestöhommiin, ja koska järjestömaailmaan oon hurahtanut, niin huomaa just tollasten kotihommien olevan se, mistä karsitaan sitten. :) Mutta olen onnellinen, ettei raskaus ole mua vielä estänyt! Mietin tossa jopa, että jaksaiskohan sitä vielä joulukuussa 12.-13. pvä osallistua yhteen seminaariin, kun LA on kuitenkin VASTA 17.12. ja yleensähän ensimmäinen tulee aina myöhemmin :D Päätin kuitenkin, että pyydän spesiaaliluvan saada ilmoittaa vasta paria päivää aiemmin osallistumisestani, enkä hölmönä ilmoittaudu vielä.

Pikaruokaa on näemmä täällä kuulunut yhden jos toisenkin viikonloppuruokailuihin. Itse eilen söin lounaan Taco Housessa (tätä hehkutin edellisen Treen reissun jälkeenkin :D) ja illalla vielä Mäkkärissä käytiin. Tänään olen syönyt vain pari leipää ja suklaata, himaan tultua kaapista löytyikin sitten pelkkä valo... Ja mulla on NÄLKÄ! Himoitsisin niiiiiiiiiiiin paljon jotain ihanaa salaattia tai vaikka jotain kivaa keittoa, jotain, missä olisi vähän (jos ollenkaan) rasvaa ja suolaa. Mutta sellaisiahan ei kotiinkuljetuksella saa, ja mä en tonne myrskyyn suostu lähtemään. Mistä mä saan ruokaa?!? :D

Miehellä oli ollut eilen saunailta poikien kanssa, ja pelotti tulla kotiin. Mutta yllättävää, niin täällä on siistiä! Juomatölkit ja pullot on siististi keittiössä, eikä oo sotkua muutenkaan, eikä täällä ollut edes ketään enää nukkumassa krapulaansa kun tossa tunti sitten kotiuduin. IHME! Ehkä miehen kaverit on alkaneet OIKEASTI pelätä mua :D

Josko tuo mieskin tosta sohvalta heräis, niin ehkä mä sit saisin vähän huomiota ja se vois käydä vaikka hakemassa jotain ruoaksi kelpuutettavaa - vielä kun osaisi oikeasti kertoa, mitä tekee mieli.

Tsemppiä kaikille hormonihirmuille, ehkä ne miehet joskus vielä evoluution kautta oppivat, että sylittäminen on ainoa oikea mahdollisuus taltuttaa meidän raivokohtaukset <3
 
Heippa täältä lumituiskeen keskeltä!
 
On ollu taas niin menossa tää täti ettei oo ehtiny lukea juttuja saatika kirjotella.
Mut jännä miten lauantainaki mietin et "hitto, pitää käydä päivittämässä uutiset palstalle" mut en sit jaksanu enää.
 
No mutta, pääsin kuitenkin perjantaina aamuksi heti äitipolille tutkimuksiin ja siellä tutkittiinki sitten kunnolla.
Vauvalla kaikki hyvin, painoa oli tytöllä 1200g ja pään halkaisija jäi mieleen et oli 7cm [:)]
Sf-mitta on 28 eli mennään hieman yläkäyrällä edelleen mut ihan ookoo kuulemma.
Hemppa oli 136 (!!!) ja verenpaineet normaalit. Lekuri kyseli et syönkö lisärautaa ku noi hyvät hempat mut enhän mä syö
muutaku monivitamiinin joka aamu. Noh, mitään ei löytyny. Kipu oli sen verran rankkaa että lekuri ei pystyny ees kunnolla
tutkimaan sisältä. masun vasemmalta sivulta ultrattaessa huusin kirjaimellisesti kivusta! Noh, kun ei kystaa eikä mitään muutakaan
ollu niin diagnoosi oli et mullon järkyt nivus- ja liitoskivut. Hyvä niin!
Sain kuukauden saikkua mut päätin viikonloppuna etten jää kotiin makaamaan. Oon töissä voinnin mukaan ja totuttaudun vaan kipuihin. Mitään vaaraa ei ole vauvalla eikä mulla, ainoastaan kipu.
Antovat vielä 3 purkkia mihin piti pissiä ja viedä tänä aamuna labraan terkkariin.
No hemmetti, mitähän noi oikeen aattelee. Pissanäyte pitäis ottaa aamupissasta jonka pitäis olla 4h rakossa.
No heräsin sitten 05.30 enkä saanu unta ku kusi alko jo suussa maistumaan. Ei muutako aamulla lukemaan ohjeita mitä pissaa tuli mihinki purkkiin. Arvatkaapa heräskö pienokainen ja piti sitten hereillä kellon soittoon asti. Ei naurata ei....
 
Lauantaina oli ihana päivä, mentiin kylpemään ja yöksi Edeniin viettämään 1v hääpäivää [:)]
Aijoo, ja aamulla ostettiin pinnasänky! Oli niin rankka päivä etten jaksanu ees aviollisia velvollisuuksia hoitaa ku nukkumaan
mentiin ja mies vähän möksähti mut aamulla seki onnistu [;)] niiin ja pitkästä aikaa vielä!!
Ja nyt täytyy hehkuttaa, mä nautin "jörnimisestä" eka kertaa koko raskauden aikana!! Olin iha järkyttyny et tuntu muka hyvältä [:D]
 
oho, romaania taas pukkaa...
 
Mitäh, kuin monella täällä oikeen tisut jo tihkuu?
No ei vaan tällä rouvalla. Ei oo tullu ku joku pari kuukautta sitten semmosta tahmeeta vähän mut sen jälkeen ei mitään.
Eikä haittaakkaan, kuulemma alkaa viimeistään synnytyksen jälkeen...
 
useampi oli myös ihmetelly ärtyisyyttä ja kiukkuilua.
Musta tuntuu etten tunne enää itteeni välissä. Järkyttäviä kiukku kohtauksia tulee melkeen päivittäin.
Alkaa vaan sappi kiehumaan ja sit mä räjähdän, eikä tartte olla ihmeellinenkään asia.
Eilen en löytäny talvipeittoja heti varastosta ni voi jestas mikä raivokohtaus tuli. Sen jälkeen vielä ihmettelin itteeni et mikä mua
vaivaa [:D]
 
Äh, tänää alkaa kaukolämpörempan viimenen vaihe, lämmöt ja lämmin vesi menee poikki torstaihin asti...
Ei paljon naurata [:@]
 
No mutta, ihanaa viikon alkua kaikille <3
 
 
 
 
Moi!

Tämä tehopakkaus on alkanut heräämään ilman kellon soittoa, joka aamu klo 06.00 [:)], mut oon huomannu, että ne tunnit klo 6 - 9 on aika tehokkaita tuohon opiskeluun.

Varasin sit tänään ajan Naistenklinikalle tutustumiskäynnille ja ensimmäinen aika meni jo marraskuun puolelle.

Sit varasin maistraattiin ajan ja sekin meni lähemmäs marraskuuta [:D], mut ei haittaa, kun sitä ennen pitää isännän mennä sormus ostoksille. Tuumas vaan, että onneksi päivämäärä on tiedossa, sormusrahat taskussa ja äkkilähtöjäkin saa nopeesti [:D], sille ressukalle iskee paniikki [;)]!

Huomenna ois neuvola pitkästä aikaa.

Joten sitä odotellessa hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja oikein hyviä vointeja!
 
Ainiinjoo Pululle paljon onnea etukäteen vaikka jotku väittää et tuo huonoa onnea, mut baitövei, onnea hirmusti siltiki! [:D]
 
Mitäsmitäs...
Kuka uskaltaa alottaa masukuvien laiton? [;)]
Mulla ois tossa yks jo valmiina latausta varten mut en tiä uskallanko! [:o] KIHKIH!
 
 
 
Huomentapäivää ja terkkuja neuvolasta!

Tuli taas syyllinen olo punnituksen jälkeen, mun paino oli jälleen kerran noussut oikein urakalla: 2 kiloa oli tullut lisää 3 viikossa! Nyt tuo täti suositteli jo ravintoterapeutin luo menoa, mutta kun sanoin tiedän itse, että tämä paino on kyllä ihan pelkästä herkuttelusta tullut, niin hän oli myös sitä mieltä, että jos nyt otan itseäni niskasta kiinni, ja lopetan sokerin mässytyksen, niin ei mun tarvitse minkään terapeutin luo lähteä. Nyt siis painoa on kertynyt yhteensä 15 kiloa. Grr ja mrr. Heitänpä banoffee-tortun jämät roskikseen, vaikka se niin jumalattoman hyvää onkin! [:(] Multa otettiin tänään myös vihdoinkin se sf-mitta. 30 cm. Kuulemma yläkäyrillä vedellään (en löydä mitään käyriä ainakaan googlettelemalla, joten ei auta muuta kuin uskoa). Kätilö kuitenkin lohdutteli, että mun suurehko sf-mitta johtuu hyvin todennäköisesti siitä että vauva makoilee sivuttain masussa. Ei syytä huoleen, siis. Tuo sivuttain makuu on näköjään meidän poitsun suosikkiasento, kun samassa asennossa makoili siellä 4D ultrassakin. Muuten kaikki oli kätilön mukaan oikein hyvin, verenpaine ja hemoglobiinikin kunnossa, joten huraa huraa! Tietääkö muuten joku miten tuo mun hemoglobiinini (7,1) kääntyy suomeksi? Näköjään eri maissa on ihan erilaiset tavat mittailla tuota hemppaa..

Viikonloppu meni oikein leppoisasti. Vietettiin koko eilinen päivä ukkelin kanssa sohvalla makoillen ja True Bloodia katsellen. Ihanaa laiskottelua! Tänään sitten taas paluu arkeen. Mä just napsautin tiskikoneen päälle, ja kohta pitää vissiinkin imuroida, kun on pikkuruista paperisilppua lattia täynnä. Ukko on näköjään innokkaasti rei'ittänyt täällä jotain papereita. [:D] No, on mulla onneksi aikaa siivoskella. Ja ajattelin tänään vähän joogailla, kun ostin viime viikolla raskausjooga-DVDn.

Muuten Diza: voi, sielläkö jo sataa lunta??? Nyt iski kyllä armoton Suomi-ikävä! Mä muuten taidan uskaltaa laittaa masukuvan tänne!! Etsin koneelta jonkun hyvän, ja tuun laittamaan sen tänne! Laita sinäkin vaan! [:)]

Ai niin, ja PaulaMaija, tervetuloa mukaan! Olin kokonaan unohtanut huhuilla sulle edelllisessä viestissäni!

Pesuaineista vielä sen verran, että meillä kun kävi se nainen, joka synnytyksen jälkeen tulee tänne auttamaan, niin hän ohjeisti meitä siten, että vauvan vaatteet (ja muutkin tekstiilit) pitää pestä hajusteettomalla pesuaineella, eikä missään nimessä saada käyttää huuhteluainetta. Näin siis täällä. Ja kaikkien tekstiilien pitää olla puhdasta puuvillaa. No, se taitaa melkein järjestäänkin olla vauvantekstiilien materiaalina kyllä.

Rinkku: kyllä saa avautua, jos *ituttaa! Silleenhän sitä saa päätään tuuletettua! Jaksuja sulle. Mäkin muuten järkytyin siitä raskausarpi-kuvasta. Mun mahani saa tätänykyä joka päivä kunnon rasvakylpyjä! Kolme viirua on mulle tullut, toivottavasti ei tule enempää!!! [&:]

Hoopoli: Sulle myös paljon jaksamisia, voin kuvitella että sängynpohjalla makaaminen ei ole mitään herkkua!

No mutta nyt mä alan etsimään sitä hyvää masukuvaa tänne laitettavaksi!
 
Ihanaista maanantaita!

Onnittelut Pululle naimasuunnitelmista. Mekin mentiin kaksi vuotta sitten maistraatissa naimisiin. Sopi meille hyvin! Ja oli todella ikimuistettava päivä! [:D] Minä olin ehkä liiankin nykyaikainen morsian ja kävin itse ostamassa sormuksen. Mutta minun sormessanihan se on, joten piti olla mieluisa!!! [;)]

Dizalle helpotuksen huokaus täältäkin suunnalta. Varmaan kivutkin kestää nyt paremmin, kun tietää, että ne eivät ole mitään "vaarallisia". Itselläni on alkanut taas nuo lonkat juilimaan. Ja selkä on joka aamu turkasen jumissa. Viime yönä heräilin siihen, kun navan vierellä oli taas sellainen kipeä kohta, johon välillä juilaisi. Vauveli potkiutuu ja huitoilee siihen malliin, että alkaa tämä meikäläisen kroppa olla jo välillä koetuksella. (Taisi saada jollain telepaattisella yhteydellä tietoonsa nämä minun kirjoitukset, kun potkaisi siihen malliin, että meinasi taas huuto päästä... [:D])

Täällä on nyt viimeinkin saatu hiottua SE SÄNKY. [:)] Otin jo mitatkin patjaa varten. Ja viikonloppuna ostin tuttipullon ja kaksi tuttia. BPA-vapaita. Kävin katsomassa lastentarvikeliikkeestä toppapukuakin - pienempää kuin se äippäpakkauksen - mutta olisi maksanut 50 €! Eikö ole aika kallis?! Ja eihän sellainen 56 cm mahdu kuin jokusen viikon! [X(]

Ai niin Dizalle piti vielä kommentoida, että ei täälläkään nuo "kannut" vaikuta mitenkään erityisen aktiivisilta. Parina päivänä tuli jotain kirkasta nestettä, mutta nyt ei mitään. [8|] Ja Hoopolille tuosta orgasmikiellosta, että mulla se sai aikaan supistuksen ja mietin jo, että onkohan se haitallista. En siis sillä hetkellä... [;)] 

Tällaista tähän viikon alkuun. Tämä mamma suunnistaa loppuviikoksi seminaariin ja koulutukseen, joten vasta loppuviikosta pääsen teidän juttuja taas lukemaan. [:(]

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Ailime tuosta hempasta löysin seuraavaa osoitteesta: http://www.medicinenet.com/hemoglobin/page2.htm#3whatare . Eli yksikkö on meillä eri (g/l).

Ja noista sf-mitoista löysin käyrän, jossa voi katsoa, miten omat mitat sijoittuu taulukkoon: http://www.tekay.fi/chart/sf.php
 
Takaisin
Top