Lokakuun jutut

Heippa taas pitkästä aikaa!

Nyt iski sitten paniikki :/ Soittivat neuvolasta tänä aamuna ja sanoivat, että tänään tai maanantaina sitä sikainfluenssarokotetta olisi sitten saatavana.. Apuva! Mä en edelleenkään tiedä mitä tehdä sen suhteen! Mietityttää vaan, et miten se oikeesti vaikuttaa vauvaan. Neuvolan täti kyllä sano, et ei se keuhkokuumekaan mitenkään hyväksi vauvalle oo, jos se sattuu tulemaan ennen kun vauva syntyy. No tokihan minä sen uskon ja tiedän mut hemmetti, kun siitä rokotteestakaan ei voi olla ihan varma! Mietityttää sekin, kun mulle tuppaa aina tulemaan kaikki liikkeellä olevat taudit ennemmin tai myöhemmin, niin onkohan sitten kuitenkin järkevämpi ottaa se kuin jättää ottamatta??!! No nyt on sitten viikonlopun aikana tehtävä päätös. Ahdistaa! Mites te muut? Joko teihin on otettu yhteyttä asian tiimoilta?

Muuten täällä kaikki ihan hyvin, vaikkakin olotilassa ei sinänsä ole tapahtunut muutosta parempaan suuntaan. Lääkäri sanoikin, että luvassa ei luultavasti ole helpotusta loppuaikana tuon oksentelun suhteen kun mulla on tosiaan se refluksitauti. Ja supistuksiakin on, melko kivuliaitakin välillä. Ens viikolla on taas kontrolli synnytyssairaalassa ja katotaan et miten pikkunen on kasvanut.

Eipäs tällä kertaa sit muuta kuin mukavaa viikonloppua teille kaikille <3
 
Tiiättekö ku mulla oikeesti räjähtää pää ku pitää miettiä joka sekunti tuota rokotusta.
Joka tuutista tulee eri tietoa, ihmiset sekotetaan ihan totaalisesti!
Eilen juttelin raskaana olevan sukulaisnaisen kanssa taas joka töissä sairaalassa (siis oli, nyt äippiksellä).
Hän kertoi että Oslossa oli kuollut just raskaana oleva nainen sikatautiin, lapsi pelastui.
Sitten kun huhu pyörii että rokote voi aiheuttaa hermostosairauden niin se tulee noin 1/100 000 rokotetulle.
Myöskin varmaa tietoa on että Oysissä makaa 40v nainen hengityskoneessa, perusterve mut sikatauti iski.
 
Noitten perusteella oisin ottanu jo rokotteen mutta tänään oli Kalevassa iso juttu siitä et pohjoismaihin on tilattu
juuri se rokote jota ei suositella raskaana oleville. Sisältää jotain vasta-ainetta jota ei ole tutkittu yhtään mitä tekee sikiölle.
Se rokote jota on tutkittu, ei ole tilattu Suomeen eikä pohjoismaihin.
http://www.kaleva.fi/plus/Laakarit_-Rokote-on-turvallinen/820806
Lukekaapa itte, ainaki mut pisti taas jälleen miettimään...
 
Mut onko kivempi lapselle hetkeksi vammautuva äiti vai kuollut äiti...
Tuleeko lapselle jotai vammoja rokotteesta...
Tekis mieli itkeä ja huutaa ku ei tiedä!!! [:@]
 
Vaavi teki sitten kivat mulle ja käänty viime tiistai-iltana poikittain...
Nyt tuntuu et ois aamulla vasta kääntyny takas pää alaspäin mut voi piru et oli kivuliaat pari päivää!
Neuvolassa oli kaikki ookoo, sf-mitta huitelee yläkäyrällä mut mittaan ei voinu luottaa ku vaavi oli poikkitilassa.
 
Joop, meen jatkamaan töitä, hieman paniikkia pukkaa ku 22 työpäivää enää jälellä!! IIIK!
 
 
 
 
 
 
Heips vaan kaikille,

En oo taas ehtiny käydä täällä kirjottelemassa, hyvä kun lukemassa. Ihanaa kun ootte kaikki niin aktiivisia, on tosi mahtavaa kun on tälläinen verkosto samassa vaiheessa olevia. Ja tässä näkee sen miten eri tavalla raskaudet voi mennä. Tuo raskaushepatoosi on kyllä varmasti aika raastava tauti, mutta ilmeisesti ei hirmu yleinen kun meistäkin vain 1 on siihen sairastunut onneksi!! SannaKoo: Ihanaa kun oot jaksanu itseesi panostaa, pitäs muistaa itsekkin mutta kun ei vaan jaksa itelle mitään kolttuja ostaa. Näin oikein silmissäni upean punaisen juhlaunelmasi[:)] No tästä innostuneena varasin tänään itselleni kosmetologille mamman hemmotteluhoidon, laittavat vähän väriä ripsiin ja hierovat, ihan  kiva.

Mulla oli viime viikolla ikävä tilanne kun tää mun navan viereinen kipeä alue on kipeytynyt entisestään ja torstai-iltana piti ihan itkua vääntää kun tuntu että siinä ois puukkoa käännetty. No soitin sitten perjantai aamulla heti neuvolaan, mutta kappas kappas siellä ei ollut yhtään ihmistä paikalla (kuulemma kaikki koulutuksessa), soitin sitten äitipolille mutta ei ne mua sielläkään suostunu auttamaan kun ei oo neuvolan lähetettä.[:@] Ajattelin tuossa vaiheessa että pitäkää vaan neuvolanne, perhana! Mutta mun ihana työnantaja sanoi että soita nyt vielä terveyskeskukseen, ja siellä oli sitten ihana sairaanhoitaja joka laittoi mut päivystävälle lääkärille. Maha ultrattiin ja siellä oli onneksi kaikki hyvin. Kipu tosiaan johtuu ilmeisesti edelleen vaan kudosten venymisestä ja sanoi lääkäri myös että voi olla alkavaa napatyrää, mutta se on vaaraton. Selvisin siis säikähdyksellä onneksi ja vauvalla kaikki hyvin. Mutta kyllä otti päähän.

Melkein unohdin jo tässä että mulla alkoi tänään äippäloma, aika jännää, aika vaan juoksee. Nyt on vaan tosi haikee olo ja tulee hirmu ikävä töitä ja työkavereita.Mitähän sitä nyt tekis... jotenkin tuntuu hullulle että on töissä normaalisti sen 38 tuntia viikossa ja nyt sitten ne tunnit pitäs täyttää jollain muulla (siis ennen vauvan syntymää...[:D])

Kiva kuulla PaulaMaija että sulla ollut positiivinen kokemus synnytyksestä, saa kertoa lisää. Jotenkin nyt on enemmän miettiny tuota synnytystä ja vaikka se ei pelota niin on ruennut paljon ajatuksia pyörimään mielessä, kun ei yhtään tiiä mitä tuleman pitää.

Minä muuten sain vihdoin miehen kotiin[:)] Ollaan melkein vuosi asuttu yli 300 km päässä toisistamme. Ja nyt ollaan tehty myös ratkaisu ensi vuodesta, eli me muutetaan täältä Jyväskylästä Ouluun helmikuun alussa. Jännää!!

Ootteko muuten hankkinu kantoliinaa? Tai onko kukaan kiinnostunu liinailusta? Jos joku tietää aiheesta niin vois kirjottaa tänne. Minä haluisin kantaa vauvaa liinassa ja olen ajatellu ostaa sellaisen trikooliinan, mutta ei oo oikein vielä vastaan kävelly. Käytettynä oon ajatellu...

Mutta eipäs tässä taas muuta, iloisia, syksyisiä odotuspäiviä teille mammat![:D]
 
Tere!

Eilen oli niin paska surkea itku päivä, ettei ollu mitään asiaa kenellekään. Yritn illalla kirjottaa, mutta kun lukasisin tuotokseni, tulin uudestaan surkeaksi. Tuo delete pelasti varmasti monoen muunkin päivän!!!

Uutta tuulta purjeeseen tälle päivälle kokonaisen viiden yhtäjaksoisen unitunnin jälkeen!

Innostunut neulomisesta hän. Ne taannoin kutomani sukat ja lapasen töpsykät kun löytyivät vauvatavaroista. Nehän oli ihan siistit, ei mitää muhkuroita! Vaikka muistelin repeytyneitä langantöyhtöjä ja vikiseviä sukkapuikkoja.... Siis langan ostoon ja nyt on tulossa vanhanaikainen villlatakki! Tiiättekö ne sadut "Täti sen ja sen värinen ja setä sininen"? Siinä oli sillä tytöllä semmonen hupsu nuttu...niin yritä muistista värkätä samanmoista. Ja kunnon pässinpökkimät villahousut henkeseleillä ja ruskeilla puunapeilla. Tästä lapsukaisesta kun tulee siis hirmunätti.

Zenna. SOITTORASIA-ASIA! Ainaski Sinellissä myytiin jokin aika sitten semmosia soittorasian raakileita erilaisilla kappaleilla. Ne siis oli askartelu tarkotukseen. Piti ite värkätä se ihana juttu siihen päälle... Mut biisit oli englanninkielisillä nimillä, että mikäköhän tuo "mä olen niin pienoinen.. " olis amerikaksi? Sitte mulla on jollai muksulla, sillon vuonna ennenmuita, ollu tuo sama kappale keltasessa perus soittiksessa. Se sillonen paha anoppi oli ostanu sen jostai kristillisestä kirjakaupasta. Voihan senkin sujauttaa jonku ihkun nallen sisään sivusaumasta. Sauma auki ja rasian verran täytettä ulos. Musiikkikone nallen sisään. Purjerengas
vetonarun aukoksi ja sauma taas kiinni. Tulee ainakin semmonen kun ite haluaa! Taidankin tehän meijän Väiski-tytölle tommosen....

Rinkku. Konkarikommentti sormiturvotukseen. IMETYS, IMETYS JA IMETYS! Lähtee kuule läskit ja turvotukset. Ja se kuvottava veden litkiminen auttaa tässä samassa yhteydessä! Tälleen raskanakin voi yrittää hillitä sormiturvokkia syömällä kevyesti. (yök) Ja sitte kun tuo peipi on onnelliseti vaunussa ja oma jalka nousee kevyemmin. Niin tekee oikeesti mieli lähteä raitille lykkimään. Siis, huoli pois, ei me jäädä tämmöseksi! LEVEÄ HYMY JA TAPUTUS OMALLE UPEALLE MAHALLE!

Marianna. Niin. MAGNESIUMIAhan  minäkin nuihin jalka kramppeihin ja kivutuksiin. Huomasin vaan siinä sivussa että, meni tuo makkeen himo samalla. Nytte kun olin taas viikon ilman magnesiumia, niin jopa alko suklaa rasiat erottua kaupan hyllyltä ja herkkutarjottimet pyöri unissakin silmissä. Mutta oikeasti JALKA ONGELMIIN aivan ehdoton!

Jassoo. Mies oottaa tuossa palttoo päällä pöyvän päässä, että eukko saa ihtesä ulos. Mennään retkelle, haaveilemaan uuden kodin huoneisiin.....

Jatkuu....
 
Huomenta!

Täällä ollaan nukuttu puolille päivään! Tai noh... kuudelta heräsin ja olin varmaan lähemmäs yhdeksää hereillä, sängyssä pyöriskellen, mutta se kannatti ja uni vei sen jälkeen vielä. Olipa ihanaa!

Heti herättyäni sitten olikin ryhdyttävä pitsanpaistoon... piti itselle tehdä lounaaksi ja miehelle yötyöhön evääksi, ja jo kolmen aikaan pitää itse hilpasta kaupunkiin, niin eihän sitä myöhemmin ois ehtinytkään. Nyt massu täynnä on sitten hyvä taas datailla vähän, oon niiiiiin koukussa! (ja koneella piti tehdä opinnäytetyötä...oivoi)

Mäkin oisin Zennalle vinkannu noita askartelukaupoissa myytäviä soittorasioita. Niistä ehkä saisi itse askarreltua nalleen tai muualle sijoitettavan soittolelun :)

Saparolle onnea äippäloman alusta! Perässä tullaan! :) Ihanaa, että pääsette miehesi kanssa saman katon alle! Kaukosuhde on raastava jo muutenkin, saati sitten raskaana ollessa tai pienen vauvan kanssa!
Kantoliinaa oon harkinnu, mutta en tiedä, että tulenko hankkineeksi... ostin isyyspakkaukseen miehelle kantorepun, ja voi olla, että ehkä me vaan käytetään sitä, jos beibe on siellä tyytyväinen. Tietty liinassa voisi olla äidillisyyttä enempi...?

Katselin juuri meidän pientä kerrostaloasunnon pihaplänttiä... haravointia kaipaisi, mutta aidan toisella puolella on iso vaahtera, joka ei vielä ole kaikkia lehtiään luovuttanut! Josko huomenna haravoisi nyt tippuneet kasaan, ja odottelisi sitten loppujen tipahtamista, ennenkuin teen lehdille jotain. Saako muuten noi lehdet ja muut tollaset puutarha"jätteet" viedä taloyhtiön biojäteastiaan vai mitä ihmettä niille pitäisi tehdä?? En ees muista, mitä niille on viime syksynä tehty... sen kauemminhan me ei olla täällä asuttu. Ruohonleikkuujätteet mies on maadottanut tonne yhteen nurkkaan :D
 
Tervehdys taas, täällä tänään vähän parempi päivä, aurinko paistaa, työt jo melkein hoidettu ja viikonloppu lähestyy. Ruuhkabussien sijaan käytin tänään taksia ja omia jalkoja, ehkä siitäkin jo parempi fiilis. Pari kilsaa taittu puolessa tunnissa kävellen, eli tosi hyvin jaksoi taas tänään ilman mitään paineen tunteita tms. mahassa. Tässähän pitää oikein ruveta vielä viimeisillä viikoillaan reippailemaan!
 
Voi ku mun vähän käy kateeksi teitä käsityöihmisiä! Jos pitää nimetä yks juttu missä erityisesti EN oo hyvä, niin se on kyllä vähän niinkuin kaikki käden työt. Sit kun siinä ei oo kauheen hyvä ollu, niin on vähäisetkin kässätyöt jääny ja kaikki koulussakin väkisin opittu unohtunu. Alapa siinä sitte kutoa villasukkaa vauvalle... Oikeen ihmetytti Maarisenkin kutominen ULKOMUISTISTA! Oot kyllä varmaan tosi hyvä.
 
Tänne meidän leveysasteillekin sikaflunssa on levinnyt mutta rokotusjuttua on ollut paljon vähemmän näkyvillä. Oma lääkäri ei ole ottanut asiaa puheeksi ja ite on vähän unohtunutkin kysyä. Olen edelleen sitä mieltä, että en varmaankaan sitä ota mutta toisaalta kun tätä kaikkea seuraa ja alkaa kuolleitakin olla vähän joka puolella (Norjassakin kymmenen!?), niin jos nyt lääkäri vahvasti mulle suosittelisi ja perustelisi asian niin varmaan sen ottaisin. Toistaseks annan vaan asian olla ja koitan olla liikaa murehtimatta.
 
Mulla on pieni tavaranhankinta-ahdistus, välillä ku meen kauppaan niin tulee sellanen et arhg, en jaksa perehtyä tähän kaikkeen mitä pitäis ostaa!! Hassua, kun olen niin oottanut, et saan äitiyspaketin ja sit PÄÄSEN kauppoihin kierteleen. Nyt kun se hetki lähestyy, niin huomaan vaan ahdistuvani kaiken paljoudesta. Niin monet vauvallekin markkinoidut asiat on loppujen lopuks suunnattu vanhemmille - vai mihin vauvat oikeastaan tarvitsee taskuja? Toisaalta tää voi olla taas ohimenevää, ja kohta hypistelen burberryn farkkuja tai villatakkia vetskareineen kaikkineen pojulle. Mut täytyy kyllä sanoa, että vierestä seuranneena suvussa olevien lapsien lahja- ja tavaramäärät jouluna esim on aivan järkyttäviä! Ja kun vielä näkee, miten lapset ei ees niistä tavaroista pysty enää nauttimaan vaan ne menee sellaseen levottomaan tilaan ja mikään ei oo enää tarpeeks eikä jaksa kiinnostaa. En oo mikään käpylehmä-aikaan paluun kannattaja mutta joskus tää nykyinen tavarahysteria ahdistaa.
 
Jahas, tulihan sitä tilitystä tällekin päivälle. Nyt vielä työt ja päivä pulkkaan sitte miettimään viikonlopun meininkejä!
 
Hyvät pyhät vaan kaikille!!
 
 
Että inhoankin kaikenlaisia päivityksiä ja muita!!!! [:'(] Meillä töissä vaihdettiin uudet koneet ja tietysti vanhan mukana katosi kaikki perusasetukset ja valinnat. En ole koko aikana kirjautunut pois vau:sta, koska unohdan aina kaikki salasanat. No niin nytkin!!! [X(]

Kantoliinasta: Meillä on sekä kantoliina että -reppu. Luulen, että tulee tuota reppua käytettyä enemmän, kun on niin kätevän oloinen. Ostin liinan käytettynä kirppikseltä ja maksoi 4 €. Se on sellainen ihan tavallinen puuvillainen, ei mitään silkkiä...

Apuva täälläkin! Neuvolasta oli yritetty soittaa monta kertaa. Ihan takuulla siitä rokotteesta! [X(] Ajattelin kyllä sen ottaa, koska antaa vauvallekin suojan pariksi ensimmäiseksi kuukaudeksi. Noista sivuvaikutuksista, joista moni on maininnut, tuli viime viikolla yleltä ohjelma, jossa niistä kertoi THL:n rokotuksista vastaava seuraavaa. Rokote voi laukaista tietyn sairauden sellaisilla ihmisillä, joilla se muutoinkin jo on, mutta joka ei ole vielä aktivoitunut. Harvoilla rokotetuilla tulee vakavampia väliaikaisia oireita, mutta tuon sairauden puhkeamiseksi, tulee sen olla jo ihmisellä ns. piilevänä. Rokote ei siis itsessään aiheuta sairautta, vaan voi vain nopeuttaa henkilöllä jo olevan sairauden puhkeamista. Että sellaista.

Täälläkin alkaa vauvan liikkuminen tosiaan tuntua! Eilen oli ihan mahdoton päivä ja illallakin vielä riehui niin, että maha pomppi milloin mistäkin kohdasta. [:D] Tänään on vissiin väsyttänyt, kun on ollut paljon rauhallisempi. [;)]

Viikonloppuja kaikille!
 
Moikka!

Yksi neuvolakäynti taas takana ja seuraava onkin jo lääkärikäynti ja synnytystapa-arviointi.

Sikainfluenssarokotuksesta: Tänään saimme vihdoin ja viimein mustaa valkoisella rokotuksesta neuvolasta. Ja meitä tuo tieto ainakin rauhoitti ja aion ottaa rokotuksen. Julkisuudessa vouhotettu apu- tai mikä- aine sitten olikaan, on elohopea, jota kalaa syövät saavat ravinnosta jo enemmän kuin mitä rokote sisältää. Tämä tieto on peräisin Terveyden ja hyvinvoinninlaitokselta ja luulenpa että heidän nettisivuiltaankin voisi jutut löytyä, jos neuvolanne ei vielä ole tietoa jakanut. Mikäli saa influenssan, on riski sairastua infektioon moninkertainen meillä raskauden loppukolmanneksella olevilla. Yhdysvalloissa sairaalan joutumisen riski raskaana olevilla on 4-5 kertainen muuhun väestöön verrattuna. Raskaus ei lisää riskiä sairastua koko influenssaan, mutta jos sen sattuu saamaan, on suurempi riski saada virusperäinen keuhkokuume.
Meillä päin tällä viikolla rokotetaan terveydenhuoltohenkilökunta ja ensi viikolla mahdollisesti meikäläiset. Vielä on epäselvää paljonko rokotetta aina kerralla saadaan. Ihme juttu..

Painoni on lähtenyt näemmä kauheaan nousuun. Reilu kilo viikkoa kohden tullut lisää, joten voipi olla hyvinkin, että minulla menee 20 kg rikki ennen kuin vauva syntyy, huhhuh.
Amppu, sinä arvelit samaa omalla kohdalla, joko häämöttää??? Onnea syntymäpäivän johdosta! Olipa kiva yllätys mieheltäsi.

SF-mitta oli 31,5 cm. Vielä ihan viitearvojen välissä, mutta ei enää ihan keskikäyrällä kuten pitkään on ollut. Ajatelkaapa tätä: Kolmen viikon päästä jos vauva syntyy, niin syntyy jo ihan täysiaikaisena, koska silloin on 37 viikkoa täynnä!!! IIK! Ei vaan, olo alkaa olla sitä luokkaa, että tervetuloa vain, kunhan aika on sopiva vauvalle. Voi sitä isin ja äidin pientä<3 Ai niin, vauva on ollut jo edellisestä kerrasta lähtien raivotarjonnassa, en vain huomannut neuvolakortista katsoa kun täti ei puheissaan ainakaan ollut varma. No, hyvä että on asettunut oikeaan asentoon.
Onko muuten muilla havaittavissa lopuajan itkuherkkyyttä vai miksi sitä sanoisi? Minulle tulee kyyneleet heti silmiin, kun ajattelen vauvan syntymä tai luen synnytysjuttuja. Pitkin poskia valuu ja vuolaasti, se on niin herkkää ja kaunista, pienen maailmaan tulo. Tuossa vauva-lehdessä on just kuva vastasyntyneestä ja kerrotaan osaston tapahtumia. NIISK.

Kantoliinasta. Se on kovin suositeltu vauvan kanniskeluun ja voi käyttää imettäessäkin. Vauva saa siinä kuulemma luontevan kippura-asennon. Kuin kohdussa keinuisi, kun kulkee mukana [:)] Luo turvallisuutta. Me saimme liinan mukana erilaisia sidontamalleja.

Vauvalehdestä. Täällä on moni hehkuttanut uusinta vauva-lehden numeroa ja sain sen neuvolasta, kun sinne tulee joskus näytenumeroita jaettavaksi. ettepä suotta mainostaneet ollenkaan!

Marianna meillä ollaan samoilla linjoilla tavaroiden suhteen. Mitä pienempi lapsi vielä on kyseessä, sitä vähemmän se tarvitsee. Mieheni sanoi hyvin, kun tänään oli asiasta puhe: Vie lapsi rannalle tai metsään, se leikkii ja touhuaa, vie kauppaan niin se alkaa huutaa ja haluta. TOttumus ja oppimiskysymys varmasti myös, mutta itsehän me vanhemmat ja sukulaiset opetamme lapset odottamaan tavaraa, jos sitä aina tyrkytämme. Vähempi riittää ja silloin sitä arvostaa. Tässä asiassa on maailma muuttunut paljon sitten oman lapsuuteni. (ikä 35v)

Saparo kyllä se aika kuluu vaikka tahti hidastuukin. Rauhoittuminen voi tehdä ihan hyvääkin, ja kun vielä sait miehenkin kotiin, niin yhdessä on ihanaa odotella ja kuunnella masua. Ja tsemppiä vain muuttotouhuille sitten vauvan kanssa. Helpompaa kuin mahan kanssa. Onko Oulu miehesi kotiseutua? Meillä tuo muutto on myös mielessä ja punnitaan milloin miltäkin kantilta vaihtoehtoja. Ja onneksi kaikki oli lopulta hyvin vauvan kanssa. IHmetyttää kyllä tuo äitiyspolin vastaanotto, tai se että ei otettu vastaan, koska synnytysvalmennuksessa sanottiin, että sinne voi päivystysluonteisissa asioissa tulla ilman lähetettä. Hassu juttu. Teillä taisi huomenna olla sinne meno, varaudu takapuolen puutumiseen ja ota vesipullo mukaan. Pari tuntia paikallaan...

Ja sitten vakiopaikalle sohvalle [:)] Hyvää viikonloppua ja sitä rataa
 
Taasen täällä! (hih)

Mutta mitä sitä piti sanoa..

Niin. Sain sinne neuvolaan soitettua ja HIENO HOMMA! Tää dieetti tai kuuri tai mikä nyt lienee, on painon ja käyrien lisäksi puottanu myös sen tärkeimmän, eli sokeriarvon! Kun 5,3 alettiin kuurittaa alas, olin aika skeptinen. Äitillä kun on se aikuisiän diapeetes. Ajattelin, että jokseenkin turha mun on ees yritää. Mut onneks oon ollu sinnikäs. Ja erityiskiitos miehelleni, armas annosten vartija! Di diii.. sain vastauksen 4,8! Kiitos myös tän palstan onnittelijoille! Ehkäpä tästä vauvasta ei tulekkaan mammutinpoikasta!

Ja sitte, olikos se Pranametri, jonka ukko vie sängystä kaiken tilan? Täällä vähä sama homma. Joinakin aamuhämärän tunteina oon suutuspäissäni seisonu sängyn vieressä kameran kanssa. Jos ottaisn kuvan. Laittaisin viereen mittanauhan. Näyttäisin sille aamulla. Kerran mittasinkin! Sain mulle tilaa peräti 40 senttiä. Yritä siinä sitten levollisesti kylkeä kääntää. Yleensä kun minä hellästi pyyvän tekemään tilaa, saan kuulla äkäsen karhun kuorsauksen keskeltä unisen tokaisun, että" MITÄ VITTUA TÄÄLLÄ TALOSSA TAPAHTUU!"
Sitten aamukahvilla koko kimpoilulle nauretaan. Meillä ei saa krapulaista tai nukkuvaa miestä herättää. Niin ja peeäss... siinä sängyn toisella laijalla ei ole yhtää sen enempi tilaa. Katsos kun herran jalat horottaa siellä. Tämä tuleva lapsukainen taitaa olla samaa lajia. Mitenköhän meijän PERH..PERHEPETIN käypi?

Marianna. kiitos vaan. En pidä itseäni mitenkään erityisen taitavana käsityöihmeenä. Minua vaan lähinnä ärsyttää kaikki ohjeet. Siis kaikki ohjeet yleensäkin! (ite kyllä olen kova muita neuvomaan) Sitten olen kehittänyt tuommosen "tämänhän voi tehä näinkin"-jutun. Kouluaikaanki käsityötunnilla leikkelin paitapusrot vanhan paijan mukaan pakasta. Ne samperin nupineulat ja silkkipaperit ei ole mun kavereita! Vähän sama homma on tuo ruualaiton ja leipomisen suhteen.Paras leipa ja kakku syntyy omista resepteistä. Se on kyllä vissiin isoäidin peruja. Hyppysellinen sitä ja tätä ja tuota ja muista maistaa! Aina on kyllä onnistunu, että kait se jonkilaine lahja on! Ja niinku mies tuppaa omista tekemisistään sanoa: " Ne jotaka ei oo pyörtynneet, on kyllä kiittänneet!"

Ja vielä vielä vielä. Se meijän uus koti tuntuu päivä päivältä ihanammalta! Tänään just retkellä arveltiin, että ehkä meijän pitää aikaistaa sitä muutoa kuitenki! Sieltä ei raaskis lähtee pois ollenkaan! Käydään siis päivisin laitta puita keskuslämmityskattilaan. Säästetään sähkökuluissa!

SannaKoo. Haravoi ne lehdet vasta kun ovat mustia... eihän niitä nättejä värejä raaski heti tuoreeltaan roskiin lappaa!!! Ja keväälläkin ehtii. Ihan hyvin. Sitäpaitsi, jos tulee vähä luminen pakkastalvi, niin nuo lehet suojaa nurmikkoa jäätymiseltä ja taas myöhemmin kevätauringon poltteelta! Ota tyttö rennosti!

Perjantai-illan viettoon siis. Eli telkkarin ihmeelliseen maailmaan! Kuorin kulhollisen luomuporkkanoita ja pistän itteni kyljelleen, hyvään piereskely asentoon!  Mä oon rekkamies!
Tsau!
 
Moikkuu!

Mä oon "tutoroinut" sellaista nuorten sukeltajien ryhmää, jotka siis koittaa kehittää nimenomaan 15-20vuotiaille sukeltajille valtakunnallisesti kaikkea kivaa settiä. Eli ollu siinä ryhmässä innostajana, lannistajana ja aikuisena - nuoret itse tekevät päätökset. Tänään taisi sitten olla vika kerta, kun ennen mammalomaa nuita nuoria näin... ja voi että kun oli haikeeta! Lupasin kyllä olla mailitse ja puhelimitse tavoitettavissa, ja palata remmiin takaisin heti kevään kynnyksellä, mikäli olotila sen sallii. Tuntuu vaan niin haikealta hylätä nuo nuoret, kun just ollaan saatu setistä toimiva! Hyvinhän ne pärjää ilman mua, saa mun tuuraajan avukseen, mutta mites MINÄ pärjään? Ehkä musta tulee sellanen hullu "soccer-mom" joka touhottaa ja vouhottaa joka paikassa - ja muut puhuu seläntakana, että voisinko mä nyt joskus olla pois jostain jutusta... Tällä tarmolla ja innolla ku hoitais noi opiskelut, niin johan mä olisin nyt päälle parikymppisenä monen alan maisteri ja tohtori! ^^

Marianna, ite roikun kaupoissa harva se päivä, yleensä tulee toi sama ahdistus. Ja sit joskus lähtee homma iiiiiihan lapasesta. Ja sillon ku lähtee, niin sillon toimitaan, muuten voi poistua siihen läheiseen kahvilaan nautiskelemaan herkkuja ja ihmettelemään ihmisvilinää :)

Pranametri, ai siis loppuajan herkkyyttä? No heheeh... oon varmaan vuodattanut kyyneliä tässä tän vuoden aikana enemmän, ku koskaan ikinä yhteensä! Mutta täytyy kyllä myöntää, että samaa pohdin tossa yks päivä... oisko nyt taas joku herkempi kausi? Että ehkä noi vkot 20-30 oli jotenkin helpompia? Tai sitten kuvittelen vaan... Toisaalta, oon aina ollut kyynelehtijä, joten samaan settiin. Mutta oon myös tartuttanut tän lähimpiini, koska saan nekin jo itkemään kaikista vauva-asioista mun kanssa :D

maarinen, tää oiski kuule eka kerta elämässä, ku lehtiä haravoisin vapaaehtoisesti. Ja toi n. 10m2 piha ois sellanen just sopiva, eihän siitä oo ku reilu puolet nurmikkoa :) Eli ei siinä mitään, voisin mä ne jättääkin tonne pihalle, mut aattelin, et jos nyt kerranki muka ehkä kokeilis. Kerroinko, mitä kävi niille mun pensastomaateilleni, joita siis keväästä asti kasvattelin siemenestä, laitoin ulos ja täälläkin monta kertaa olen maininnut? No, tonne ne jäivät mätänemään pensaaseen :D Mutta kuten sanottu, tää oli vaan mun todistukseni, että kyllä aivan varmasti saan minäkin jotain tollaista kasvamaan, ihan surkuttelematta ja vaalimatta! Suuhun asti niistä taisi viisi-kuusi ehtiä... Mitäs eivät kypsyneet punaisiksi asti pensaassa, oma vikansa! ;)
Ja IHANAA, että teidän uusi koti saa jo nyt fiilistelemään! Muuttakaa pois, jos vaan systeemit sen sallii... mutta ehtiihän sitä sitten myöhemminkin, kun se vauvakaan ei enää paina siellä kohdussa :)

Mä olen tänäänkin jatkanut tätä hulluna hymyilemistä, jotenkin kaikki on vaan niin kivaa ja mennyt hyvin! Ystäväni kyseli multa babyshowereiden kutsuttavat ja sovittiin tarjoiluista, hän taitaa olla niistä enemmän innoissaan kuin minä. Vaan sopii mulle, että juhlien järkkääminen ja siivoaminen tapahtuu jonkun muun toimesta :D (ne siis pidetään ystäväni luona, ei meillä)
 
Pranametri sikupossusta rokoteinfossa sanotaan seuraavaa:

Virhekäsitys: Raskaana olevien rokottaminen on tavanomaista, ja sikainfluenssarokotteen voi ottaa huoletta
Korjaus: Esim. HUSin sivuilla todetaan: "Rutiininomaista rokotusta pyritään pääsääntöisesti välttämään raskauden aikana. Jos äidillä kuitenkin on perussairaus, jonka vuoksi hän kuuluu riskiryhmään, voidaan esim. influenssarokotus antaa raskauden aikana, mieluiten ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen." Suomeen hankitun sikainfluenssarokotteen adjuvantin vaikutuksista raskaana oleviin ei ole tutkimustietoa, ja esim. Kanadassa, jossa muuten käytetään samaa rokotetta kuin Suomessa, on raskaana oleville tilattu sellaista rokotetta jossa adjuvanttia ei ole. WHO:n asiantuntijaryhmän SAGEn suosituksen mukaan raskaana olevien rokottamisessa tulisi käyttää ensisijaisesti adjuvantittomia, kausi-influenssarokotteen kaltaisia rokotteita, mutta Suomessa rokotuksen hankinnasta vastaava johtaja ei Ilta-Sanomien haastattelun mukaan ole kuullut SAGE:n tällaisesta suosituksesta, vaikka on itse 2.10.2009 alkaen ko. ryhmän jäsen.

Virhekäsitys: Sikainfluenssarokote on täsmälleen tai miltei täsmälleen tavallisen influenssarokotteen kaltainen, vain virusosa on vaihdettu
Korjaus: Sikainfluenssarokotteessa (Suomeen tilattu GlaxoSmithKlinen rokote) on mahdollisesti varsin merkittäviä eroja tavalliseen influenssarokotteeseen verrattuna. Rokote sisältää elohopeayhdiste tiomersaalia toisin kuin Suomessa tavallisesti käytettävät influenssarokotteet, ja rokote sisältää skvaleenia sisältävää adjuvanttia toisin kuin tavalliset kausi-influenssarokotteet. Tätä adjuvanttia ei ole aiemmin laajasti käytetty ihmisillä käytettävissä rokotteissa muissa kuin yhdessä Italiassa kehitetyssä vanhusten influenssarokotteessa. Tutkimustuloksia adjuvantin vaikutuksista raskaana oleviin ei ole, ja lapsilla käytöstä tuloksia on niukasti. Myös rokotetutkimuksessa käytettävä Sanofi Pasteurin rokote sisältää samantyyppistä skvaleenia sisältävää adjuvanttia, tosin osa tutkimukseen osallistuvista lapsista saa rokotetta, jossa ei ole tätä adjuvanttia. WHO:n asiantuntijaryhmän SAGEn suosituksen mukaan raskaana olevien rokottamisessa tulisi käyttää ensisijaisesti adjuvantittomia, kausi-influenssarokotteen kaltaisia rokotteita, mutta Suomessa rokotuksen hankinnasta vastaava johtaja ei Ilta-Sanomien haastattelun mukaan ole kuullut SAGE:n tällaisesta suosituksesta, vaikka on itse 2.10.2009 alkaen ko. ryhmän jäsen.


http://www.rokotusinfo.fi/rokotteet/sikainfluenssa_html

Mutta toisaalta jos sen adjuvantin määrä on niinkin vähäinen niin mitä tässä enää tyhjää panikoimaan!?! Ton neuvolan tiedotteen perusteella käännyn kyllä rokotteen puoleen, tosin en itse sellaista ole vielä saanut!!
 
Kiitos Rinkku tietoiskusta. En tiedä auttoiko tätä ailahtelevaa mieltä nyt sitten ollenkaan, mutta tällaistahan tämä on. Ei voi tietää satavarmaksi varmaan mitään tämän asian tiimoilta. Itse tosiaan sain turvallisen käsityksen rokotteesta neuvolan papereista.
Äitini, jolla on tapana kyllä hiukan liioitellakin, vaahtosi rokotteesta kanssa. Kuulemma TAYSin henkilökunnastakaan Tampereella siis, ei ole suostunut ottamaan rokotetta, koska siitä ei ole riittävästi tietoa. Ja Ruotsissa on tullut ihan kauheita sivuoireita jne... Noh, enemmän luotan viralliseen tiedotteeseen kuin äitiini tässä asiassa.
Mieheni kanssa tuossa pähkäiltiin koko hemmetin sikaflunssakohua. Ihan oikeasti: Ensin manattiin että sikainfluenssa tulee ja lähes koko Suomi sairastuu! No, ei ole vielä siinä määrin tullut, eikä ole siinä määrin sairastuttu, eikä ole sellaisia vaikutuksia ollut kuin lööpit pelottelivat. Muistetaan, hyvät ihmiset, että lehtien on tarkoitus myydä ja sillä höykällä ne otsikot on laadittu. Että me ostaisimme. Että joku tienaisi.
Kaiken vöyhötyksen ja pelottelun ohella on hyvä kysyä: Estääkö rokote saamasta tartunnan tai lieventääkö se oireita jos sairastuu? En millään jaksa uskoa, että nykypäivän Suomessa meille tyrkytettäisiin vaarallista ainetta, joka lähes tappaa raskaanaolevat Suomesta... Siltähän nämä pelottelut saadaan meidän herkkähermoisten korvissa kuulumaan. Ei ole kyse mistään talidomidista, vaikka pelotteluilla sellaisia mielikuvia saadaankin aikaiseksi. Tulihan puuskahdettua [:D]

Kyllä uni maittaa taas. Nukuin yön tavalliseen tapaan heräillen, mutta pitkään. Puuron jälkeen takaisin sänkyyn ja tunnin torkut. Tätäkö se loppu sitten on... Eipä nukkumisessa mitään vikaa ole. Ihan kateellisena katselen kun mies jaksaa käydä lenkillä ja hoitaa itseään kunnioitettavalla sinnikkyydellä. Omat lenkkiajat tuntuvat olevan jossain äärettömän kaukana. Olenko minä joskus juossutkin?[8|]
Vieläkö joku päivä pystyn uudelleen? Miltähän tuntuu olla ilman mahaa kun vauva on syntynyt? On niin tottunut tähän kankeuteen ja hitauteen. Vauva on mielessä lähes koko ajan. Oma pikkumies.

Ja (yllätys yllätys) sohvalle takaisin.
 
Hei kaikki pystymahasiskot (rohkenen näin puhutella, kun samoilla kalkkiviivoilla ollaan [:)])!
 
Possurokotetta en ole ottamassa, koskaan en ole normi flunssapiikkiäkään ottanut. Mielestäni asia on hyvin henkilökohtainen, itse en ole aikuisiällä ainakaan mitään isompia epidemioita läpikäynyt joten jätän kaikki ylimääräiset seerumit väliin. Tottahan olen huomannut etteivät keuhkot enää toimi täysillä - siellä on masussa se oman elintilansa vaatija mutta yhdessä puuskuttaen tässä mennään muutenkin!
 
Kaikki samat krempat on täälläkin koettu, lonkkavaivat, limakalvojen kuivuudet ja käsien puutumiset. Muuten, oletteko törmänneet käsitteeseen "rannekanavaoireyhtymä"? Liittyy tuohon käsien puutumiseen, on kuulemma yleistä raskauden loppukolmanneksella. Seuraavaksi ryhdynkin googlettamaan jumppaohjelmaa ko vaivaan. Kaiken maailman kauhujuttuja olen jo lukenut siitäkin... [:@]
 
Uskaltaako tässä edes tunnustaa, että muutoin olen nauttinut tästä tilasta... Olen jo päälle neljänkympin ja meille molemmille ensimmäinen mukula tulossa - tuntuu NIIIIIIN oikealta asialta! Taidan nyt olla sitten ikäpresidentti tällä osastolla... Hui! [:D] 
 
Pranametri, sohva on kiva juttu - säteilytän sinne myös itseni kohta. Kyllä ne lenkkipolut siellä ovat paikallansa... Kunhan tässä kärrätään vaavia sitten ensi vuonna ja nostellaan/paijataan niin eiköhän olla taas kuosissa!
 
Maarinen, kuulostat välillä just niin samalta... minähän teen kans just niin kun itte visioin ohjeiden suhteen (jos niitä nyt ylipäänsä on saatavilla) [:D]
 
Dacapo! ....dacapo,dacapo.... ois namia täällä, jos sais!

Hyvä Eevastina! Tervetuloa meidän "riskiryhmä" synnyttäjien kastiin. Neljänkympin lasit ne on täälläkin huurussa! Mukuloita on väsätty muutama aikasemmin ja nytte tämä uus rakkautenhetelmä kypsyy. Joskus tuo maailmankaikkeus ottaa hiljaa kuiskatut haaveet todesta ja yllättää runsaudellaan! Tää tuleva kohukaunotar on meijän pakkaan kuudes! Mutta ainoa, joka sulostuttaa tulevaisuuden arkea yhteisen pöydän ääressä! Semmosta onnea!

Kutominen edistyy: oon vääntämässä villatakin sitä ninkutsuttua "kokettia". 'Aattelin että viis oikein ja kaks yhteen parin/kolmen kerroksen ajan ja sitte kolme ja yks.... Jotenki noin pitäs tulla kohta kaula-aukko vastaan...
Nyt on jännää!
 
Ja jännää on näköjään nuo meijän täydet viikot ja jälellä olevat päivät. Tuon tikkerin mukaan viikkoja takana 35 ja päiväiä samalla luvulla 35 eessä!

En ota rokotetta. Pelkään niitä piikkejä pirusti muutenki. Ja pidän itseäni "hyväkuntoisena". Enempi minua pelottaa, että mies tuo sen kotiin. Tuon siipan työkeikat kun sijottuu vielä parin viikon ajan tuonne ravintola maailmaan. Ja siellähän sitä populaa riittää yskimään. Onhan sillä kyllä kokoajan mukana käsidesit, mutta riittäkö? Sitten tuo tupakin poltto ja vanhat astmaoireet pohjalla.... klups. Mutta kun tuo ne soittamiset lopettaa, niin me maastoudutaan tänne metän keskelle omaan poteroon! Hautomaan vauva maailmaan valmiiksi!

Olin tarkotus kirjottaa lyhyesti. Piti sitte jakaa kahteen viestiin!

Mutta nyt meen taas kilisyttää puikkoja.
 
Moi,

se siitä hyvästä tuulesta tälle viikkoo. Mua ärsyttää, ihan maan pirusti! Eikä oikeesti ees oo kunnon syytä.... Ehkä on helpompi, ku ei oo mies kotona, tääki viikko ollu niin ihana! Ja nyt sit ku ollaan himassa, niin ketuttaa... tää päivä on menny siihen, et on käännetty olkkarin järjestys ihan ympäri. Huh! Mä oon lähinnä sohvalta sanellut ohjeita ja ihmetellyt, mutta silti supistaa ja ahistaa... voi teitä, jotka muuttoja näillä viikoilla vielä puuhaatte! :)

Voihan ne lekurit ja isokenkäset uskoa, että ei tossa rokotteessa voi vaaraa olla... Mut miksi sitä moni lääketieteen ihminen kieltäytyy ottamasta? Ja toinen, mikä mietityttää... JOS tosta nyt jotain häikkää tulis (itelle tai beibelle), niin lasketaanko yleisen sairasvakuutuksen piiriin, vai korvaako noi omat, maksulliset sairaskuluvakuutukset (vauvavakuutus yms) sitten tästä aiheutuneet kulut?
(Vaan eipä sillä, eihän tää liian lihava perhonen saanu siis sitä vauvavakuutusta, että mitä mä tätä edes mietin...)

Palaan takaisin, kun on parempi hetki. Nyt näemmä vaan alkaa kiukuttaa enempi sit toi possurokotekin!
 
Ihan pikaa pikaa tämmösen kommentin jos se nyt yhtään auttaa että meidän apteekissa (melko iso apteekki) oli 1 joka ei ota rokotetta eli kaikki muut ilmoitti ottavansa ja sanoisin että aika ajantasaista/realistista tietoa on lääkkeistä meillä. (Vaikka itse sanonkin...[:D]) Mutta nyt lauantai-iltana vois kyllä pähkäillä muutakin! [:)]

Me oltiin tänään sairaalassa valmennuksessa, hirmusesti oli porukkaa. Ihan kiva juttu! Sitten käveltiin kaupunkiin herkuttelemaan pizzalle ja ostettiinpa vielä vauvalle semmonen vauvakirja (Mauri Kunnaksen aika ihana[:D]) ja pari yöpukua. Oli kiva päivä. Ootteko muuten huomannu miten hirmuset koko erot eri kauppojen vaatteilla on keskenäään. KappAhlista ostin ne yöpuvut kokoa 50/56 niin ne on varmaan jonkun 70 kokonen H&M/äippäpakkauksen koossa...Aika ihmeellistä!

Moro taas!
 
Nytkö tämä sitten alkaa, tämä yökoikkelehtiminen? Heräsin n. tunti sitten, olen rullannut peittoja ja kun sunnuntai-Hesari kolahti äsken luukusta niin ajattelin nousta kirjaamaan ajatuksia... Niin ja tosiaanhan olemme siirtyneet jälleen "normaaliaikaan", joten kroppa elää tunnin edellä...
 
Uniakin on tosin ehditty näkemään... männäviikolla olin bilettämässä Janet Jacksonin kanssa, tanssittiin kunnon "käsilaukutringinkeskellä" -meiningillä. Äsken taas olin Suomen Hiihtoliiton nuorien toivojen kanssa kokouksessa. On ollut sitten ihan näitä varteenotettavia vauvauniakin, yhdessä sain ihan nimiehdotuksekin jos sattuu tyttö tupsahtamaan - saattaapi vielä toteutua!
 
Selasin äsken tätä viestiketjua taaksepäin - muutamia asioita haluaisin vielä kommentoida. Sen jälkeen, tikulla silmään ken vanhoja muistaa! Amppu, unohda se itsekeskeinen ystävä - ansaitset nyt itse kaiken huomion ja hyvänäpidon. Ethän hukkaa energiaasi enempää moiseen... Mutta muuten, itsekin rakastan vanhoja arvoja! Kasvoin pienessä kyläkoulussa ja sieltä tuli hyvät eväät elämään. SannaKoo, pöyristyttävää on ihmisten välinpitämättömyys! En itsekään välttämättä juokse joka juoppoa auttamaan kadunkulmissa, mutta kyllä on outoa jos nuori nainen tuupertuu aamuruuhkassa. Kyllä pisti vihaksi ettei kukaan välittänyt.
 
Saparo82, kuulin itse asiassa KappAhlin myyjältäkin että kokoerot ovat huomattavia? Hassu juttu sinänsä kun kaikki ovat skandinaavisia ketjuja (KappAhl, H&M, Lindex). Kävin juuri muuten piruuttani vertaamassa Prismasta ostettua bodya koko 56 H&M:stä ostettuun - yli pyyhki mitoiltansa, ainakin sen yhden koon! On tämä jännää ensikertalaiselle kun ei tiedä minkäkokoinen nyytti sieltä on tulossa.
 
Lähden kokeilemaan aamutorkkuja päärynän ja viljajugurtin voimin. Saattaapi olla että palajan asiaan puolen tunnin kuluttua, elleivät peitot ole tarpeeksi rullalla siihen mennessä [:D]
 
Nukumisesta: on se kumma; nukuin tosi hyvin edellisen yön, kun olin yksin kotona ja sain vallata koko sängyn itselleni. Autas, kun ukko tuli eilen mökiltä ja kuorsasi koko saamarin yön, ja mie tietty pyörin. Hää kyllä jo ehotti yöllä, kun sitä siinä pukin, että jos hän menis soffalle mutta enhä mie sitä hennonnu sinnekää lähettää[&o]. Huomaa siis, että alkaa yöunet häiriintyä sekä pissalla ravaamisesta, asennon vaihdosta yms.

Sikapossurokotteen olen nyt päättänyt ottaa ja meen sitä huomenna jonottamaan, asia mun puolesta käsitelty, hyvä olo nyt kun sai jotai päätettyä, toivottavasti ei tule katumusta ettei ennää tartte pähkätä.

Mun lunssanen olo ja eilisaamuinen yskiminenkin on tuntunut katoovan ku pieru saharaan ja oon toki siitä tosi tyytyväinen, kun on se reissuun lähtökin keskivikkona. (söin kovasti valkosipulia (kiinalaista) ja kävin saunassa, liekö niillä lähtenyt).

Nyt odotan mielenkiinnolla, että osaako mies tuua kaupasta mun pyytämät jutut, mie kun meinasin viel leipasta joululeipääkin tässä sunnuntain kunniaksi. Oon tässä kovasti touhunnu, on ollu pyykkiä ja uusien wc-kaappien järjestelyä yms. Oon jopa ehtinyt vielä askarrellaki... Onhan se kumma, jos ei ens yönä saa sitte nukuttua kunnolla kun pitää ittensä touhukkaana...

Jos oikeen vielä jaksais touhuta, niin ois iltaohjelmassa vielä sheivaus ja hiustenvärjäys mutta noh, ne sitten vaan jos ennää jaksaa... harmi vaan, kun alkaa toi sheivaaminen olla aikasta hankalaa ku on toi masupömppä tiellä... mitenhä se sitte ku on viimisillään, oisha se kiva, että ois alakerta trimmattu, kun menee synnytykseen!?
 
Amppu tuo on yksi hyvä syy asua kauempana kaupungista, pikkukoulut ja tutut ympyrät. Tosin koulu jossa itse olen töissä (tai siis joskus muistan siellä käyneeni...[;)]) on jo liikakansoitettu ja kunta ei kovin helposti lisäresursseja antaisi, että puolensa ja puolensa. Plussaa on se, että kaikki koulussa tuntevat kaikki. Myönnän, että siisti koti tuo oman tunnelmansa! meillä on onneksi tilaa reilusti, joten pieni epäjärjestys, jota en millään saa pidettyä pois, koska en vain jaksa/viitsi, hukkuu silmistä. Mieluummin haaveilen vauvasta mieheni kanssa ja päivittäin tulee hoettua: Meillä on ihan kohta oma vauva<3 Pienen pyykin käsittely on suloista, muistuttaa nukkeleikkejä lapsuudesta. Eikös olekin iloinen juttu, kun viikot täyttyy, onnittelut!

Minäkin leivoin tänään sämpylöitä. Tyytyväisenä ollaan mutustettu ja nyt odotellaan saunaa. Niin, joka hämmästelee aktiivista saunomistamme, usein kun tulee mainittua että taas on lämpiämässä, meillähän se on ainoa pesupaikka, joten parempi lämmittääkin tasaisesti!

On muuten ihan totta, että pitää vähän "varoa" mitä toivoo, koska sen voi tosiaankin saada.
Eevastiina, vaikka me mieheni kanssa emme ihan vanhin pari täällä olekaan (minä 35, mies 43) niin ikää on jo ekakertalaisiksi kiitettävästi. Se vain menee joillain näin. Nyt juuri on meille oikea aika.

Hei, te joilla on jo kokemustakin näistä raskausasioista! Missä vaiheessa maha yleensä alkaa laskea alaspäin? Itsestäni tuntuu että näin on jo vähän käynyt.. Ei enää ihan niin ahdista hengittäminen ja syöminen.
Ja vielä palaan aikaisempaan kysymykseeni: Missä vaiheessa uskaltaa ostaa ne imetysliivit, että olis suht sopivat sitten kun maitoa alkaa kunnolla tulemaan? Tai Että voiko sitä oikeaa kokoa millään arvioida..

Hyvää pyhäpäivän jatkoa
 
Takaisin
Top