Lokakuun jutut

Heippa!

No nyt on sitten possurokote otettu ja käsi on aivan mielettömän kipee :/ Maanantaina siis otin rokotteen ja aluksi ei tuntunut muuta kuin vähän kuumotusta pistokohdassa, mutta iltaa myöten kipeytyi ja yö oli melko tuskainen. Olen siis tottunut nukkumaan juuri tuolla kyljellä, johon rokote laitettiin. Ja jossain vaiheessa aamuyöstä tuntui kipua sormissa ja ranteessa, siis siinä kädessä johon oli pistetty. Tänään ei ole voinut kamalasti kättä nostella, saati koskea siihen. Nämä ovat siis oireita, jotka kuuluvat asiaan.

SannaKoo mietti, että missä vaiheessa rokote kannattaisi ottaa, ennen synnytystä vai synnytyksen jälkeen. Minulle hoitaja sanoi, että rokote kannattaa ottaa ennen synnytystä, koska se suojaa raskaana olevaa äitiä taudilta ja samalla rokote antaa suojan vauvalle jopa vuodeksi. Tuo vauvan suojajuttu oli siis lukenut heille annetussa uusimmassa tiedotteessa. Hoitaja myös kertoi, että tarvittaessa rokote voidaan antaa vielä neljä viikkoa synnytyksen jälkeenkin. Omalla kohdallani tulin siihen tulokseen, että on pienempi paha ottaa rokote kuin sairastua keuhkokuumeeseen esim. ennen synnytystä. Minulla vielä puolsi tuota rokotteen ottamista sekin, että minulla on perussairautena astma.

Tuiks: Minä ajattelin tuota rokoteasiaa myös sitä kannalta, että tuskin meille raskaana oleville suositeltaisi sellaista rokotetta, joka olisi vaaraksi meille ja vauvalle. Ei ne varmasti suosittele kenellekään saati raskaana oleville vaarallisia rokotteita. Pitäähän tuohon suositukseen olla vankat perustelut. Näin ainakin uskoisin.

Toivottavasti kukaan ei loukkaannu näistä mun mielipiteistä tätä possurokoteasiaa kohtaan. Jokainen kuitenkin saa vapaasti päättää, mitä mieltä asian suhteen on enkä tuomitse kenenkään mielipiteitä tai päätöksiä, vaikka ne olisivat erilaiset kuin omani.

Sape83:lle pikaista paranemista <3

Kiitos PaulaMaijalle ja Maariselle synnytyskokemusten jakamisesta :) Väkisinkin itse miettii, että mitenkähän se mahtaa omalla kohdalla sujua mutta eipä sitä auta murehtia etukäteen. Niin kuin sanottu on, niin jokaisen kokemukset ovat ainutkertaisia eikä niitä voi verrata muiden kokemuksiin. Tapahtuma on niin yksilöllinen.

Mutta nyt toivottelen teille hyvää yötä ja kauniita unia. Voikaa hyvin <3
 
Huomenta!

Ärsyttäviä tämmöset aamut, jolloin ei saa enää unta. Kuuven aikaan kauhee kusetus ja sitte nälätys. Yökin meni suppareita seuraillessa. Maha kovana kyleltä toiselle riuhtoen. Ei pystyny selälleen köllötää ollenkaa. Ja nytte ei kehta enää mennä vakoilemaan unen rakoja, ku kohta kuitenki lähtö kätilön tapaamisiin.

Pitää karistaa kärttysyys pois ja yrittää nauttia AAMUN HILJAISESTA ,KIIREETTÖMÄSTÄ  (v**tu) HETKESTÄ!

Mitenkä te ootta tuon laskettuaika listan sumplinneet? Kirjotatteko te koko rimpsun aina uuvestaan, vai onko siinä joku viksu systeemi? Tuijotin sitä hetken ja tulin tyhmäksi!

JEP.Vauvan neulenuttu on sitte valmistunut. Hieno tuli, niinko pitikin! Nyt puikot kilkattaa villhousujen lahkeissa! Kerkiisivät mukaan sairaalakasiin valmiina, niin olis mukavaa! Sanoinkin miehelle eilen supistusten lomassa, että jos nää parissa päivässä laantuu, supistukset siis, niin perjantaina pakkaan kassin valmiiksi. Sattahan tuo olla, että oon taas rehkiny jotakin olematonta liikaa ja kohtu siitä ottaa nokkiinsa. Vauva on kyllä kiitettävän aktiivinen!

No, komments, kun en mittään näin aamupökkerössä muista. Paitsi Sape? Sinun voinnistasi kovasti huolissaan?

Kahvin keittoon ja kylille! Mitähän mahtavaa sitä tänään tänään päällensä pistäisi?
 
Huomenta kaikille ja etenkin maariselle!

Tämä meän maarinen on kyllä niin lahjakas kirjoittaja, että aivan harmittaa jo valmiiksi ne ajat kun ei enää täällä kirjoitella, vai kirjoitellaanko!? Toivottavasti jossain [:D]. Hymy tulee huulille väkisinkin vaikka kuinka vituttas ku käy täällä juttuja lukemassa.

Itse näin viimeyönä sitten unia lapsestani, olin jo synnyttänyt ja synnytyksessä minulla oli mennyt muisti, en muistanut koko hommasta mitään ja kuulin, että minut oli koulusta lähetetty synnärille tai että olin itse mennyt ja että synnytys oli pitäny käynnistää jalopussa sanottiin , että tehtiin sektio, siinä minä sitten hölmönä tarkastelin vatsaani jossa ei tuntunut eikä näkynyt mitään sektiohaavaa.... Sitten olin vaan yhtäkkiä, hups! kotona imettelemässä ja voi että oli vilkas ja etevä vauva, liikkui jo vaikka mihin ja parhaillaan käveli [:D].

supistuksista: voiko ne tuntua vain toisella puolella esim. oikealla puolen mahaa? viime yönä jotensakin kivisteli mutta epäilen silti, että oli jotain liitoskipuja tai että vauva vaan ei tykännyt mun asennosta tms...

Tänään lähden autoreissulle, ois sellaset 6-7h ajomatkaa, saas nähä miten menee ja sitte vielä 4 yötä vieraissa peteissä, saapa nähä olenko ihan uupunut reissun jälkeen, toivotaan parasta, et enolis ihan raatona... muhkeita oloja kaikille!! heissulivei!!
 
Huomenta päivää!

Joo, saa kyllä tosiaan nauraa näille jutuille!!! [:D] Vaateongelma on sitten iskenyt tännekin. Ostin muutamat äippähousut silloin, kun maha alkoi kasvaa ja ajattelin, että niillä mennään sitten loppuun asti, mutta huonolta näyttää! Farkut ja rennommat puuvillahousut sain heittää jo nurkkaan, kun maha ei mahdu enää resorin alle ja alaosasta painavat ja puristavat. Jes! [X(][:@] No, mulla on nyt siis käytössä kolmet arkihousut töihin ja yhdet siistimmät kokouksia ajatellen. Eikä todellakaan mitään huippumuotia!!! [:(] Kotona kahdet housut, joita pyörittelen pesusta pitoon...

Täällä possurokotteiden jako alkaa huomenna. Menen sitten töiden jälkeen hakemaan omani. Neuvolan tätskä sanoi, että raskausaikana otettuna antaa vaavillekin suojan noin puoleksi vuodeksi. Sinä aikanahan ei noin pieniä voi vielä edes rokottaa...

Itsekin olen miettinyt imetysliivien ostoa, mutta siirtänyt sitä kuitenkin vielä, kun ei tosiaan tiedä, miten pajon nuo "lollot" vielä kasvaa. Toistaiseksi ollaan siirrytty yksi koko suurempaan... [8|] 

Sapelle parantavia ajatuksia tältäkin suunnalta.

Meillä on tänään se synnärille tutustuminen! Mies kutsui kauhukammioksi. [:D] Raportoin sitten huomenna fiiliksiä.
 
Huomenta!

Huoh... olipas taas yö. Mikään asento ei ollut taas hyvä. Alavatsaa vihlo ja kivisti niin pirusti. Luulin jo että synnytän siihen paikkaan. Sit taas sitä vessassa juoksemista parin tunnin välein. Mistä ihmeestä sitä pissaa tulee kun oon yrittäny olla iltasin juomatta että sais paremmin nukuttua. Ei ymmärrä...
Onneks ei ole tälle päivälle mitään suunnitelmia. Voi vaan makoilla sohvalla ja syödä [:)]

Mulle on tullut muuten ihan järkyttävä valkovuoto-ongelma. Tuntuu että välillä lörähtää housuihin desi kerralla. Mietin jo että pissasinko housuun vai mitä tapahtu.. Ei kiva![:@] vaivat siis vaan lisääntyy.. ja pikkuhousunsuoja kauppa kutsuu.

Meidän tyttö on nyt sitten löytäny oikein kivan asennon. Pää alaspäin, selkä oikeeta kylkeä vasten ja siitä sitten venyttelemään jalkoja ylös kylkiluiden alle. Ai että tekee hyvää [&:] Masukin on niin toispuoleisen näkönen kun vasen puoli on ihan tyhjillään. Siellä oikein kumisee kun sormilla varovasti kopsuttelee[;)] Toivottavasti ei meinaa hirveen pitkään tolleen viihtyä!

Toi lista noista lasketuista-ajoista on muuten hyvä. Saa nähdä mennäänkö oikeassa järjestyksessä [:)]

Mukavaa päivää kaikille tasapuolisesti!!!
 
Hyvää huomenta palleroiset!

Eikö olekin hyvä huomen? Ai ei vai... Nooh, kyllä se sellaiseksi vielä muuttuu. Aamulla kiukutti, kun silmät avasin, joten jatkoin taas tyytyväisenä unia. Ihanaa, kun saa "hyvällä omallatunnolla" (tai no, ainakin melkein) nukkua 10h yössä ja ottaa vielä päikkäreitä päälle. Tosin enhän mäkään oikeasti nuku kymmentä tuntia, vaan toi on se aika, jonka vietän sängyssä... siihen sitten tulee noita taukoja ja hereilläoloja, että ehkä mä edelleen oikeasti nukun sen 7-8h. Mutta ei se haittaa, en mä jaksa tänään kiukutella! :)

Piukku, mun mielestä on hyvä, et kaikki sanoo täällä ihan suoraan mielipiteensä tosta rokotusasiasta. Itte ainaki oon niin heiluvaisella mielellä, että luen mieluusti vahvoja mielipiteitä, tai näitä vahvoja epäröintejä... Ihan vaan oman ajatuksen tueks. Ja ikävää, että sulla noin kovasti kipuilee rokotteen jälkeen! Eihän kuitenkaan oo kuumetta noussu tai mitään?

maarinen, kyllä toi laskettuaika rimpsu menee helpoimmin nykyopiskelijan parhaan kaverin, Copy Pasten, kanssa. Ei tarvii kirjottaa kaikkia auki :)

Kateudella en myöskään tota Rinkun ajomatkaa ja reissua kahtele. Hui, värisyttää ihan! Tollanen setti on jo hirveetä istua kyydissä, niin mitä se onkaan sitten ajaa?! Itsellä ei ole korttia, joten en tiiä :P

sinttu, se vauva kuitenkin vaihtelee sitä lilluvettään siellä kolmen tunnin välein. Että vaikket itse jois, niin jostainhan se lapsivedenkin täytyy vaihtua ;) Ja siis parempi tietty, että juo, niin et ihan kuivu! Kun ei se tohon vessassa ravaamiseen tosiaan auta, valitettavasti... :(

Täällä tuuletellaan taas pikkuetappeja, nyt näyttää tickeri että enää 50 päivää jäljellä! Veikkaanpa vain, että tuo 50 päivää tuntuu todennäköisesti pidemmältä, kuin nämä viimeiset kuukaudet yhteensä... Huoh. Olis jo ikävä pientäni, syliin tahtoisin ottaa!
 
Amppu, hyvä idea tuo lista! Kiitti. On ollut itselläkin mielessä ehdottaa. Toi allekirjoitus oli hyvä [:D]

Maariselle  kiitokset kokemuksen jakamisesta. On oikeasti kiva kuulla muiden synnytyksistä. Niitäkin kun on monelaisia, näköjään. Ja onnittelut siitä että saat valmista aikaan puikolla, toivotaan että vielä pökätkin ehtii sairaalakassiin.

SannaKoo toi on juuri se nettitilausten ongelma, vaatteiden koot. Meinaatko lähettää takaisin vai toivoa että vielä tulee päivä jolloin ne on just nappikokoa? Harmittavaa, kun on ensin odottanut ihania uusia vaatteitaan...

janosta oli jo aikaa sitten puhetta jolla kulla ja itseäni "vaivaa" sama tilanne. Hirvittävä jano! Yöaikaan varsinkin suu kuivuu. Eikä se juominen todellakaan vaikuta pissalla ravaamisen määrään, kuten SannaKookin mainitsi. Sitä tulee joka tapauksessa ja pakko on saada korvaava määrä sisään, ettei tule höntti tule.

Tavarasta vielä. SannaKoon juttu tuosta muksusta oli sitä pahinta mallia mitä voisin kuvitella! Mikään ei tunnu miltään kun kaiken on saanut tosta noin vain. Mutta... Eihän se lapsen vika ole. Aikuisethan ne kamat ostaa, kukin omista syistään. Jos vaikka on kovasti luomassa uraa tai muuten paljon pois kotoa, voisin kuvitella, että helposti yrittää hyvittää tai korvata poissaoloaan tavaralla. Isovanhemmat haluavat antaa aina jotain lapsenlapsilleen, milläs estät? Fiksua on tietenkin kysellä onko jotain mitä tarvii. Niin minä teen veljenpojan kanssa synttäreiden alla. Nykyään on varmasti haasteellisempaa pitää lapsi oikealla radalla materian suhteen kuin ennen. "Ennen vanhaan.." Joopa joo, alkaako sitä olla siinä iässä jo että hokee ennen-vanhaan...

Ailime, hyvällä mallilla sitten kun on jo oikein päinkin masussa. Tuskinpa enää ihan ympäri kääntyy, vaikka muuten pyörisikin. Itse luulen näin, kun on sama tilanne. Toivotaan.

Eilen oli kaupunkireissu ja kyllä otti voimille, vaikka rauhassa kuljin. Piti rintsikat ostaa ja parit kalsarit. Ei muuten ole mitään herkkua enää riisua ja pukea  sovituskopissa! Hiki tuli ja lievä epätoivo. Edes Triumphin hyvät ei tuntuneet hyviltä päällä. Menin siis ostamaan yhdet imetysliivit valmiiksi. Jyväskylässä kun ei ole tosiaan sellaista ihanuutta kuin liivimyyntiä sairaalassa, vähän kätevää muuten, että Kätilöopistolla on! No, sain soviteltua sitten yhdet ihan ok:t, joissa on hiukan varaa vielä, mutta muuten hyvän tuntuiset. Alkoi vain tuntua siellä kopissa, että mitkään ei ole hyvät. Samankin valmistajan eri malleissa oli eri kokoinen ympärysmitta, vaikka luku oli sama. Alushousut ostin lopulta kokeilematta, kun enää en jaksanut riisua. Äitiysmalleja koklasin parit, mutta oli ihan hirveän kireät taipeista. Ostin sitten ihan tavalliset, mutta isommat kuin ennen. Matala lantio ja vähän kiristämätönät punttia, eikä hintakaan ollut niin suolainen kuin hienommilla merkeillä. En vain osaa ostaa kahdenkympin kalsareita muutamaksi viikoksi. Niitä kun ei noin vain eteenpäinkään seuraavalle tulisi laitettua.
Anyway, eilinen tekin sen, että tänään ei sitten paljonkaan tehdä mitään [:)] Väsyttää ja tekee mieli vain lepäillä sohvalla kutimien ja kirjan kanssa, kuten niin usein ennenkin.

Voidaan hyvin ja muhkeasti

Meillä on maanantaina odottavien rokotukset ja menen silloin ottamaan omani.

Joululahjat ja kortit menee tänä vuonna kyllä ihan minimissä. En aio ottaa mitää urakkaa enää niistä, taisin jo kerran samaa jauhaakin(?). Kortit pitäisi tehdä valmiiksi ja samalla sitten kirjoittaisikin. Mitä niihin kirjoittaisi? Ei oikein olisi kiva laittaa ME ja Vauva, kun se ei ole vielä syntynytkään. No, tänä vuonna lähtee tekstiviestit aattona, ei voi mitään.
 
Moikka kaikki joulukuiset!

Ihan vaan halusin tulla moikkaamaan teitä tuolta marraskuisten puolelta, meillä on siellä paljon hiljasempaa ja oonkin hymy huulilla lukenut päivittäin teidän turinoita! [:D]

Meillä taitaa Maarisen kanssa olla sama LA ja mekin tähdätään Haikaranpesään. Toivottavasti päädytään laitokselle samaan aikaan, voisin jo varata annokset sun miehen kokkailuista. [;)] Mullakin on toive synnyttää mahdollisimman luomuna ilman puudutuksia, mutta ensikertalaisena en tässä vaiheessa sano ehdotonta eitä kun en tiedä mitä tuleman pitää. Motivaatio on kyllä ihan katossa, innolla odotan sekä itse synnytystä että mukulan maailmaan tuloa. Mammajoogassa ollaan käyty läpi enimmäkseen luonnonmukaisia kivunlievityksiä ja eri avautumisvaiheen ja ponnistusasentoja. Siellä sanottiin että makaava / puoli-istuva asento on huonoin mahdollinen koska siinä lantionrengas ei pääse olemaan kokonaan auki. Ja mulle oli yllätys että Haikaranpesässä ei näistä muista asennoista puhuttu ku ohimennen sivulauseessa. Kokeilkaapa itte missä asennossa ponnistus onnistuu parhaiten; selinmakuulla tai esim pystyssä / kyykyssä? Itte tykkäsin jakkarasta eniten, tämä löytynee kaikista sairaaloista mutta vissiin pitää osata pyytää. Ja vinkkinä vielä bebesinfo.fi, siellä on mun mielestä hyvää infoa. Ehkä onkin jo teille tuttu saitti! Ja tässä vielä pk-seutulaisille siitä mun käymästä joogasta http://manipura.fi/aikataulut.html Itse kävin ton 8x kurssin, mutta kaverini suositteli myös tuota aktiivinen synnytys -kurssia.

Hyviä vointeja kaikille, nauttikaamme vielä mahoistamme kun voidaan!
 
Moi taas,

Pranametri, kyllä mä luulen, että noille vaatteille saattaa tulla käyttöä myöhemminkin. Onneksi on äiti ja sisko suunnilleen samaa kokoluokkaa, paras kaverikin aika samoilla linjoilla. Ehkä niitä voi sitten antaa eteenpäin, kun eivät oikeasti olleet kalliita :) Ja eihän sitä tiedä, mitä muodot tulee olemaan synnytyksen jälkeen, kun nytkin on jo pehmeää puristeltavaa ilman vauvamahaakin :)

Mä en usko, että kenekään meidän läheiset ees oottaa meiltä samanlaista panostusta jouluun, kuin ehkä aiempina vuosina olemme antaneet. Ainakin itsellä, kun tuo on ihan oikeasti laskettu niin lähellä, että jos mennään normaalilla "ensimmäinen todennäköisesti jonkun päivän lasketun ylitse" linjalla, niin silloinhan se joulu justiinsa on! Tosin itse rakastan lahjojen paketointia ja hypistelyä kaupassa! Ja jos saan itse sanoa, niin oon yleensä tosi hyvä lahjojen ostamisessa! Niin sisarukset, vanhemmat, ystävät kuin pienemmätkin ihmiset ovat saaneet aina mielekkään paketin! Oma mies on ehkä hankalin, sille ei vaan osaa ostaa mitään... Mutta sehän saakin tänä vuonna vauvan ;)

Nyt mä lähden toteuttamaan juuri tätä hullua materialismiani, ja ostelemaan vauvallekin vaatteita. Piti eilen treffata pk-mammoja tuolla yhdessä lastenvaatekirppirputiikissa, mutta muut joutuivat perumaan, enkä yksinäni mennyt. Joten menen siis tänään, kun en näemmä saa kotona mitään aikaseksi ja tuleva kummitätikin innostui lähtemään seuraksi :) Kävelymatkaa vaan tulee juna-asemalta 1,5km, ja oon jo valmiiks vähän tuskissani, että mitenhän selviän! (tai sitten huijaan, ja kuljen osan matkasta jollain toisella kulkuneuvolla)
 
Voi ei, te ootte iha hulluja kirjottaa [:D]
En oo ees nykyään jokapäivä jaksanu lukea juttuja... mikähän mua vaivaa!
 
Mitähän siellä oli, vaikka mitä mielenkiintosia juttuja mut arvatkaapa muistanko niitä ennää!
 
Amppu: tota munki piti ehottaa, et tehään lähtölaukaus-lista mut hyvä et sie sait aikaseksi [:)]
 
fucking-rokote: ei jaksa enää, ei jaksa kuunnella ihmisten lässytystä eikä lehtikirjottelua.
Tänää taas Kalevassa joku yleisöpalstalla riehu et kuin vaarallinen rokote on raskaana oleville jne...
Ite meen ottamaan heti rokotteen ku soittavat neuvolasta, osa Oulusta on jo rokotettu vaikka ei oo vielä 35. viikkoa täynnä
ja mulle ei oo vielä soitettu ees!! nii ja se vaikutusaikaki on 2viikkoa [:o]
 
oon tosi tosi tosi katkera ja kateellinen et te ootte päässy synnärille tutustumaan, Oulussa tää mahdollisuus blokattu kokonaan
tosiaa tänä vuonna. Mua alkanu jännittää aika paljon koko synnytys ja ois varmaan vähä rauhottanu tutustuminen.
Nyt lähinnä mulla mielikuva synnytysosastosta et kaikki on vihreää ja steriiliä ja vanhaa...
Musta on niiiin perseestä että ei ees ensisynnyttäjiä päästetä laitokselle käymään [:@]
 
Kukahan se oli joka ihmetteli et öisin karmeet pimpskakivut ja nivuset huutaa hoosiannaa mut sit päivällä ei mitää?
Mulla sama... päivällä tuskin enää olleskaan kipeä! Jos käy vetäsemässä jonku 2h kaupunkireissun niin sitten mutta ihan normaalisti voi töissä olla. Masu vaa kutisee hirveesti vaikka kuin rasvaan ja alkaa toi masu olemaan kokoajan edessä!
 
joop ja noi seksijutut... Ukko on kiimanen kokoajan mut ei mua vaan tee mieli.
Ja vaikka tekiski mieli niin lisääntyny valkovuoto (hulahtaa varmaa desi kerralla) ja helevetin iso masu vie viimeistään kaikki halut.
Ja ku tota rasvakerrosta on entisestään reilusti niin se kaikki rasva tipahtanu tonne alas ja ylhäällä on vaan kiinteä iso masu.
Ompa kaunista sitten niin... voi että raivostuttaa toi masun muoto [&o]
 
Kylläpäs nyt kiukuttaa tätä tyttöä [:D] 
Jännä toi dementiaki muuten ootteko huomannu?
Töissä normaalisti muistanu tosi vaikeita koodisarjoja ulkoa mut nytten melkee itku meinaa välissä tulla ku ei meinaa jotai
koodia muistaa mitä myyny kaks vuotta joka päivä [&o]
Kauppaan ihan turha kans mennä ilman kauppalappua. Toivottavasti tää oire katoaa ku vauva syntyy!
 
Ailime: eikö ookki ihana se vau:n kirja sinusta- kirja?! Vielä pitäis tulostella meistä kuveja <3
 
sannakoo: mulla järkytykseksi jo rintojen koko 95F!!!! Ei naurata [:D] tai no vähän, on noi niin koomisen näköset pullat!
 
maarinen: jokohan sulle ehti joku kommentoida tota listan päivittämistä....
Noh, kopsaat vaan hiiren oikealla napilla "kopioi" ja sit teet uuden vastauksen ja siihen "liitä". Sit vaan omaan kohtaan
kirjotat sun tiedot ja lähetät viestin.... saikkohan mittää selevää.... [:)]
 
Tää täti lähtee nyt syömään eilen tehtyä pitsaa LURPS!
 
 
 
Täällä hyvin nukuttu yö takana! [:)] Vieläkin yöpaita päällä törötän tässä sohvalla. Harkitsen ehkä pian vaatteiden vaihtoa, kun lattiat pitäisi pestä. Mutta ei vielä, nyt on vaan mukavaa möhkötellä.

Tuik: aargh! Alkoi kauheasti tekemään mieli Tuplaa kun luin sun viestisi! Täältä ei ees saa kyseistä herkkua mistään. Paitsi ehkä Rotterdamin suomalaiselta merimieskirkolta... Taidankin houkutella miehen mun kuskiksi sinne lauantaina, jotta pääsen tutkimaan herkkuhyllyjä! [:D] Joo, siis, mun mieliteot on kyllä myös nimenomaan näihin makeisiin herkkuihin kohdistuvia. Ja aina tekee mieli suomalaisia nameja, esim. Makuunin irtokarkkeja. Tämän maan karkit ei oo minkään makuisia suomessa myytäviin verrattuna! [:'(] No, on täällä suklaa sentään ihan hyvää.

Maarinen, saitpä äkkiä valmiiksi tuon nutun! Kateuden peikko iskee taas. Äiti mulle just puhelimessa eilen naureskeli, että se on kyllä kumma, että muhun ei oo yhtään sen käsityötaidot periytyneet, vaikka muuten olenkin kova väkertelijä ja suht lahjakas esim. piirtämään. Ei ole kuulemma ikipäivänä nähnyt että mä olisin yhtäkään käsityöprojektia saattanut loppuun. Koulun käsityötuntien lapasetkin joutui äiti mulle aina tekemään loppuun, kun mulla ei riittänyt taito eikä kärsivällisyyskään. [:D] Nyt ois kuitenkin kivaa, jos osaisin vauvalle edes villasukat väkertää.

Oijoi, Rinkku. Toivottavasti sun automatkasi sujuu hyvin! Ei kyllä käy kateeksi. Toivottavasti muistat liikkua välillä...

Pranametri ja muutkin sopivia alusvaatteita etsivät: Mä olen tykästynyt Anita-merkin äitiyspikkareihin. Kivan joustavat, tukevat jonkin verran, eikä näy mitään rajoja vaatteiden läpi. Ja mulle käy sekä M-, että L-koko, vaikka oikeesti olen ehkä kokoa 44-46, eli mahtuu varmasti reisien ja nivusten kohdalta puristamati! Jos siis vielä raaskitte ostella uusia kalsareita näitä vikoja viikkoja varten. Mun oli pakko, kun omat vanhat vaan rullaa pois paikaltaan ja surttaavat itsensä myttyyn tuonne mahan alle inhottavasti.

Iona: kiva kun kävit! [:)] Mulle sanottiin synnytysvalmennuksessa samaa, että makaava / puoli-istuva asento on huonoin mahdollinen, ja että siihen ne kätilöt ja lääkärit sut kuitenkin mielellään laittaisi, kun se on heille helpoin. Aion pitää pääni, ja synnyttää just siinä asennossa mikä on mulle luontevin. Mulla on kotona printattuna kaikenlaisia erilaisia asentoja joita pitäis harjoitella, ja niistä löytää omansa. Voisinkin koittaa skannailla niitä, ja laittaa tänne näytille, jotta työkin saisitte niitä ihmetellä.

Jeps, Diza, ihana on tuo kirja! Mä sitä tosiaan eilen jo hiukan täyttelin. Pitää kaivella hyviä kuvia jostain, ja ultrakuviakin vois printtailla tuonne kun siinä on niillekin oma sivunsa. Alkoi vaan harmittamaan miehen puolesta, kun se ei puhu suomea, että mihinkäs hän muistelonsa sitten kirjoittaa.. Taidan askarrella vauvalle sellaisen scrapbook-kirjan englanniksi tai hollanniksi, niin pääsee mieskin välillä kirjoittelemaan. Tiedän kyllä, ettei se siihen kauheasti tule kirjoittamaan, mutta edes muutaman lauseen! Itse ainakin olen iloinen siitä, että oma isäni on myös jotain mun vauvakirjaani kirjoitellut.

No juu. Nyt taas kahvia keittelemään, ja ehkä sitten vihdoinkin lattioiden luuttuamiseen..
 
juup..vilkas palsta...ihanaa...
 
Miten voi ihmistä väsyttää näin paljon...aamupalan jälkeen olis jo taas valmis nukkumaan. Tässähän tuntee itsensä ihan laiskaksi. Plaah..ja yllättävän paljon vie energiaa tuo vauvan pyykkihuolto..kun ajattelin kaikki silittää..ainakin näin ekalla kerralla..tuskin enää tän jälkeen..Ja katsoessani tuota vaatemäärä tulee pakostakin ajateltua, että tulikohan vähän liioteltua...täytyy varmaan vaihtaa 4kertaa päivässä vauvan vaatekerrat, että pääsee edes kerran kaikkia kokeilemaan.
 
Joululahjoista onkin tänä vuonna tullut vähän ikävä velvollisuus..mä tosiaan ajattelin, että suku ois sanonu jotain siihen suuntaan, ettei tarvis ostaa mitään..mutta päin vastoin..siskokin rupesi oikein toiveita latelemaan tiskiin..ja kahdet synttäritkin ois vielä ennen joulua..mutta mutta..kukaan ei tunnu ymmärtävän, että vauvan välttämättömät tavarat maksaa..ja rahallisesti ollaan nyt tosi tiukoilla tän vuoden loppuun..kai se vaan on niin, että suku on pahin! Niin ja oishan se kiva itellekin joskus jotain saada..ehkä sit ens kesänä [;)]
 
Huomenna ois taas neuvola ja siellä sitten saan sen sikarokotteen..toivottavasti en tuu siitä kipeeksi kun oon niin terveenä muuten ollu..jos ei siis lasketa mukaan raskausvaivoja. On muuten hurjaa tää mun närästys..Rennie ei enää tehoa..piimä vie pahimman terän närästykseltä...Vessapaperin kulutus on muuten kolminkertaistunut meillä sinä aikana kun olen raskaana ollut...pissalla tulee ravattua ihan jatkuvalla syötöllä...taidan laittaa pedin itselleni tuonne vessan lattialle...
 
Mies lähtee viikonlopuksi Kuopioon..mä en tee mitään..en siis yhtään mitään..ostan valmisruokia ja herkkuja enkä ota yöpitaa koko v-loppuna pois..ainoa velvollisuuteni on antaa kissalle ruokaa.
 
Eilen illalla oli seksiä..virittäydyin tunnelmaan, kunnes mies kysyi, että olenko sinun meisseli-setä..nopeesti romahti fiilis..vein homman kuitenkin loppuun..vauva potki kylkeen koko aktin ajan..ei hitto..ja kylkiasennossa alkoi noin minuutin jälkeen jalka kramppaamaan. Se siitä hekuman huipusta..jep..tais olla ne hommat siinä..katotaan ens vuonna uudestaan.
 
Ja nyt taas eiku ruokaa laittamaan..
 
Ai niin! Mun piti tulla tää biisi jakamaan teidän kanssanne vielä. Sai mut herkistelemään tänään. Siis Foo Fightersien Miracle:

http://www.youtube.com/watch?v=uydpjYShNfQ
 
terhituuli: pakko tulla kommentoimaan vielä ennenku hilipasen kotio...
MEISSELI-SETÄ!! ei helevettiläinen, just laitoin daimia suuhun ja nyt ne on pitkin pöytää [:D]
No vähemmästäki menee halut... ehkä tommonen repliikki toimis joskus ensirakkauden huumassa [:)]
 
No mutta, tää lähtee virittäytymään jos sais jotai peiton heilumista tänää aikaseksi ku mies on nii raukka
ku vaimo ei hoida aviollisia velvollisuuksia... toivotaan et vaavi ainaki nukkuu eikä potki kylkeen!
Nii ja vois nukkua päikkärit ni jaksaa sit touhuta illalla...
Ihan karseeta tällanen! Musta tulee kunnon kotirouva!
"nukutaan päikkärit ja sit suihkuun et jaksaa peuhata pedissä"
plaaaaaah....
 
Terhituuli, ei hemmetti! Sori, mut rupes kyllä hiukkasen kikatuttamaan toi Meisseli-setä! [:D]
 
Ah, piti tulla vaan kysäisemään yhtä juttua mutta olikin niin paljon ilmestyny kaikenlaista, että pakko vähän kommentoida:
 
Ailime: Mainitsit kaksi mun ehdotonta suosikkia: Irtokarkit ja Grunge-musiikin [:D] Erityisesti ensimmäistä tekee nykyisin lähes jatkuvasti mieli, täältäkään ei saa mitään kunnon karkkeja ja joskus vaan itsekseni hiljaa mietin Makuunin pitkää karkkiriviä ja kuvittelen, miltä maistuis helmixit ja salmixit ja tervapirut ja vanhat autot ja kaikki ihanat!!! Äiti ja isä tulee onneks kohta pian käymään ja äitiyspakkauksen lisäks tuovat varmaan myös karkkia - parempi ois!!! Grungemusaa löytyy taas ihan hyllyntäydeltä, taidan seuraavaks kuunnella sadepäivään sopivaa synkkää Alice in Chainsia.
 
Iona: Mä olen kanssa Maarisen vinkistä käynyt tuolla Bebesinfo-sivuilla ja olen tosi vakuuttunut! Hyvin ja kauniisti tehty ja myös asiallisesti. Vaikka tietysti pointtina on puhua luonnollisesta synnytyksestä niin siellä ei ole yhtään tuomitseva sävy myöskään silloin, jos päätyy ottamaan lääkkeellistä kivunlievitystä. Mulla itselläni sama meininki, koitan mahdollisimman paljon valmistautua niin, että homma edistyis hyvin ihan luonnollisesti mutta oon valmis ottamaan myös lääkettä kipuun, jos (eh, kun?) siltä silloin tuntuu.
 
Diza ja Sinttu: Älkää ees mainitko tuota valkovuotoa... Mulla ollu koko raskauden ajan ihan ennennäkemätöntä ja välillä oon pelästyny, että tuliko sieltä nyt jo lapsivettäkin ulos! Onneks kuitenkin tuntuu olevan vaan normaalia runsaampaa vuotoa ja "paikat" on kyllä pysyneetkin sit ihan terveinä, ei oo tullu hiivoja sun muita oireita. Ku muistan, että joku täälläkin kirjoitteli, että runsas valkovuoto auttaa pitämään tulehdukset sun muut poissa.
 
No mut nyt lopuksi siihen kysymykseen: Mulla on pari päivää ollu tosi väsyny olo ja ekaa kertaa selvästi turvotusta niin, että sormukset kiristää. Sit ihan varoittamatta tänään yhtäkkiä rupesin näkemään kirkkaita pisteitä, samanlailla liikkui kun silmissä ne mustat, valoisassa normaalistikin näkyvät hahtuvat, mutta olivat siis tosi kirkkaita, niin kuin tähtisadetikun päät pimeessä. Hui, meni onneks ohi ihan muutamassa kymmenessä sekunnissa mut tuli mieleen ton turvotuksen kanssa yhdessä, et eikö raskausmyrkytyksessä oo jotain "näköoireita?" Tietääkö joku millasia? Tai onko ollu vastaavasta kokemusta? Vaiva on nyt pysyny poissa mutta jos uusiutuu tai tulee muita oireita, niin kipaisen kyllä lääkäriin..
 
Loistavaa ku tulee näin paljon tekstiä teiltä kaikilta (paitsi sen kannalta, että tää vie kaiken ajan työnteolta :) )
 
 
 
Meisseli-setä [:D]

Terhituuli, lahjastressistä: Onko mahdollista, että vain ilmoitat, että tänä jouluna pidätte lahjattoman joulun, juuri noista syistä mitä kerroit? Minusta on ymmärrettävää, ettei raskaana oleva jaksa/halua ravata kaupoissa tai väkertää mitään itse. Ja totta on, että kyllä pienituloisen kukkaroon lovi tulee jos vähänkään joutuu itse ostamaan, vaikka käytettynä löytäisikin. Sanot vain, että teillä on tänä vuonna erilainen joulu!

Mieheni on ollut tänään ihan hervoton. Hän keksi hyvän viestin, minkä laittaa lähimmille vauvan synnyttyä:Vaimoni paino siirtyi etuakselilta ja  Meille syntyi (pituus-paino) poika (sinä ja sinä päivänä siihen ja siihen kellon aikaan). Synnytys oli mielestäni helppo. Voin hyvin. T. Oletettu Isä. PS.Vaimokin jaksaa lähettää terveisiä. [:D]

Iona moikka vaan ja tervetuloa poikkeilemaan!

Diza ei mekään päästy käymään synnytysosastolla. Ehtiihän tuon nähdä sitten. Olisi vain ollut kiva käydä kävelemässä reitti sinnekin, kun sairaala ei ole niin kovin tuttu ennestään.

Ja sohvalle... Tänään on kyllä väsyttänyt ihan hirveästi.
 
Heipparallaa :)

SannaKoo: Kieltämättä itsekin olen ollut milloin mitäkin mieltä tuon rokotteen suhteen ja on ollut kyllä helpottavaa lukea samassa tilanteessa olevien mielipiteitä asian tiimoilta. Käsi on vieläkin aika kipeä, ehkä kuitenkin jo vähän parempaan suuntaan mennyt :) Kuumetta ei ole onneksi ollut ja toivottavasti ei myöskään tule.

Pranametri: Mä ajattelin myös päästä tänä vuonna vähän helpommalla ja laittaa joulutervehdykset tekstarilla menemään. Ja lahjojakaan ei ole tarkoitus ostaa kuin ihan vaan lähimmille ihmisille ja heillekin ihan vaan pikkupaketit. Luulen, et ihmiset kyllä ymmärtää. Heh, olipa aika hyvä se sun miehen keksimä viesti ;D

Diza: Harmi, kun et/ette pääse tutustumaan sinne synnärille :/ Mä oon kans kuvitellu mielessäni et synnärillä kaikki on tyyliin vihreetä ja niin steriiliä mut kun me päästiin tutustumaan sinne niin siellähän olikin niin kodikasta että! Mulle ainakin tuli jotenkin hyvä ja rauhoittava fiilis siitä käynnistä. Mun mielestä ois kyllä reilua, et ensisynnyttäjät ainakin pääsis tutustumaan paikkoihin. Ja tosta dementiasta, et oo ainut joka siitä kärsii nimittäin täällä kans tuppaa asiat unohtumaan ja kauppaan ei todellakaan voi lähtee ilman sitä listaa.. Mä toivon kans et tää oire todellakin häviää synnytyksen myötä!

Iona ja Ailime: Meille kätilö suositteli kokeilemaan eri asentoja synnytystä ajatellen, varsinkin sitä jakkaraa. Myös meille kätilö sanoi, että makaava/puoli-istuva asento on huonoin. Mutta jokainenhan sen saa päättää itse missä asennossa on hyvä olla :)

Piti vielä kommentoida jotakin, mut en mä enää muista mitä mun pitikään kommentoida :D Huomenna on lääkäriaika päivällä niin pitää sitten taas päivitellä kuulumisia lisää.. Mukavaa illan jatkoa <3

Sain muuten vihdoin ja viimein vanhempainrahapäätöksenkin Kelasta, jipii :)
 
Takaisin
Top