Lokakuun juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiva idea tuo viikkojen laitto. Täytyy koittaa muistaa :)
Mullakin mies on välillä liian kiinnostunut mun kirjoitteluista, mutta en usko että hän käy niitä täällä lueskelemassa.

5+5

Meillä isäntää ei paljoa kiinnosta. Nää on niitä naisten hömpötyksiä[emoji5]️

Mun onneni kyl. Mä en tykkäis jos se kävis kattelee mitä tääl jutellaa. Lähinnä enhän mäkää käy hänen saunailloissa kuuntelemas[emoji23]

5+0

Mä en tiedä mitä tehdä..Pelko keskenmenosta on niin hirveä, että en pysty olemaan mistään onnellinen tai ajattelemaan mitään muuta.. :sorry:Toi viime kkm (eli eka raskaus ikinä) on tuonut tän kamalan epävarmuuden ja pelon, eilinen iltakin meni itkiessä ja pelätessä että vauva kuolee tai on jo kuollut... :bag:Varhaisultraan vasta 2 viikon päästä omakustanteisesti, neuvolasta ei päässy ja yksityiset oli niin kalliita että halvimpaan joudun nyt oottaa vielä tuon muutaman viikon...

Voin niin samaistua tuohon pelon tunteeseen <3. Itsellä myös menetyksiä takana. Soitin neuvolaan niin laittoi onnekseni polille suoraan lähetteen alkuraskauden ultraan, joka on jo ens ti! Pelkään ultria...kuinka kauan saan olla tällä kertaa raskaana... Koitan pelkoa siirtää sivuun, mutta kokoajan se on mielessä vaikka kuinka koitan ajatella, että en voi lopputulokselle mitään, vaikka kuinka pelkäisin... Niin kauan kuin toisin todistetaan, olen raskaana.... Välillä sitä miettii, että miten ihmeessä olen saanut eläväisiä lapsiakin, kun jokainen raskaus on jo ihme... Miten paljon siihen tarvitaan että kaikki menee hyvin... Ei mikään ole itsestään selvää. Mutta se tieto myös siitä, että kaikki voikin mennä tällä kertaa hyvin,vaikka pelko lyökin kasvoille...

Minäkin suosittelen, että kertoisit peloistasi, ja toivon että pääsisit ylimääräiseen ultraan. Kyllä meillä kaikilla pitäisi olla siihen oikeus, etenkin jos henkisesti pelko on niin vahvaa ja taustalla menetyksiä. Halaus!

Rv:6+0

Aivan en tajunnutkaan että osalla on ainakin laskurit jotka ei sovelluksella näy. Itse kun käytän aina vain tätä sovellusta :D

Mulla sekoilee tää vau odotussovellus nyt jotain. Väittää viikoiksi 9+risat (vikat menkat ollu 2.9.) . Mutta toinen sovellus samalla päivämäärällä kertoo 5+6 joka on varmasti paljon todennäköisempi! Mennään siis sillä :D
Hei onko täällä ketään joka imettää vielä ?

5+6

Kyllähän me miehen kanssa ihan avoimesti jutellaan näistä vauva asioista, mutta olisi kuitenkin kiva, että saisi tänne rauhassa anonyymina kirjoitella kaikkia omia ajatuksia ilman, että toinen käy stalkkaamassa kaiken mitä on kirjoitellut.. :shifty:

:wideyed: Tintuska, oletteko puhuneet miehen kanssa tuosta? Että miksi tekee noin, tai tietääkö hän että sinä et haluaisi hänen tekevän noin? Tai että tunteeko hän jäävänsä ulkopuoliseksi tms.? Voi hyvin olla että keskustelemalla asia helpottuu.

Ollaan kyllä puhuttu asiasta ja hän käy lukemassa silkasta uteliaisuudesta ja sama juttu oli esikoisesta.. :shifty: Noh, salaisessa ryhmässä voi sitten taas kirjoitella vapaammin..

Äh. No ei siihen sitten varmaan auta mikään. Tsemppiä!

Vaikka tuo ikävältä tuntuukin, kokeile ajatella positiivisen kautta, että ainakin miestä kiinnostaa sinun ajatuksesi raskaudesta. Kun ei tuolle itse mahda mitään.

Meillä mies ei onneksi käy urkkimassa täällä. Kerran kyseli mitä kirjoitan (olin just sillä hetkellä jossain oirekeskustelussa kertomassa kaikkia ällöjä oireita) sen jälkeen ei oo edes kysynyt. :D

Salainen puoli on kyllä kiva, kun tietää ettei ainakaan ihan kaikki tutut nää kirjoituksia. Toisaalta musta on vaikea liittyä sinne vielä, kun oon vähän taikauskoinen eikä se 12vko oo vielä täynnä eikä olla vielä käyty ees ultrassa. :confused:

Voin niin samaistua tuohon pelon tunteeseen <3. Itsellä myös menetyksiä takana. Soitin neuvolaan niin laittoi onnekseni polille suoraan lähetteen alkuraskauden ultraan, joka on jo ens ti! Pelkään ultria...kuinka kauan saan olla tällä kertaa raskaana... Koitan pelkoa siirtää sivuun, mutta kokoajan se on mielessä vaikka kuinka koitan ajatella, että en voi lopputulokselle mitään, vaikka kuinka pelkäisin... Niin kauan kuin toisin todistetaan, olen raskaana.... Välillä sitä miettii, että miten ihmeessä olen saanut eläväisiä lapsiakin, kun jokainen raskaus on jo ihme... Miten paljon siihen tarvitaan että kaikki menee hyvin... Ei mikään ole itsestään selvää. Mutta se tieto myös siitä, että kaikki voikin mennä tällä kertaa hyvin,vaikka pelko lyökin kasvoille...

Minäkin suosittelen, että kertoisit peloistasi, ja toivon että pääsisit ylimääräiseen ultraan. Kyllä meillä kaikilla pitäisi olla siihen oikeus, etenkin jos henkisesti pelko on niin vahvaa ja taustalla menetyksiä. Halaus!

Rv:6+0
Kiitos paljon! :Heartred Tsemppiä ihan hirveesti sullekin pelkojen kanssa, ei oo helppoa! :HeartredSoittelinkin jo neuvolaan, mutta en saanut sieltä lupaa ar-ultraan.. Noo, nyt varasin sen kalliimmalle yksityiselle jo tiistaiksi, sillon 7+0,luulis jotain näkyvän..? Helpottaa päästä jo tiistaina ultraan, en ois voinu enää odottaa sitä kahta viikkoa, ihan sama vaikka maksaa enemmän tässä tilanteessa. Onneks tosi vahvat raskausoireet antaa toivoa että kaveri olis paikallaan, vähän jo paremmilla fiiliksillä tänään! :) Muoks: rv 6+3

Muokattu viimeksi:
Mulla sekoilee tää vau odotussovellus nyt jotain. Väittää viikoiksi 9+risat (vikat menkat ollu 2.9.) . Mutta toinen sovellus samalla päivämäärällä kertoo 5+6 joka on varmasti paljon todennäköisempi! Mennään siis sillä :D
Hei onko täällä ketään joka imettää vielä ?

5+6

Jopas se sovellus sekoo, mulla alko viime menkat 3.9. ja ihan oikein näyttää :) Tosin ite lasken hedelmöitysajankohdan mukaan, koska ovis oli myöhemmin kun mitä noi laskurit aina menkoista olettaa. Mie myöskin imetän vielä 1v 2kk tyttöö :)

5+1 (5+5)

Äh. No ei siihen sitten varmaan auta mikään. Tsemppiä!

Vaikka tuo ikävältä tuntuukin, kokeile ajatella positiivisen kautta, että ainakin miestä kiinnostaa sinun ajatuksesi raskaudesta. Kun ei tuolle itse mahda mitään.

Eihän siinä muu auta.. Eikä se nyt onneksi mikään maailmanloppu ole, että täällä käy lukemassa, harmittaa vaan..

Minä myös hyvin varovaisesti täällä kirjoittelen, pelottaa hirveästi enkä toistaiseksi osaa kunnolla iloita. Mutta yritän hakea sitä iloa juuri esimerkiksi lukemalla teidän juttuja. Menin hölmö tekemään eilen vielä sen digitestin ja se näytti edelleen 2-3 viikkoa (samaa näytti lauantaina) ja rupesi jännittämään eikö hormonit nouse. Ihan pöljää, koska mulla on nyt vasta 5+3 enkä tehnyt eilistä testiä edes aamupissasta. Mutta eilen testin jälkeen kuitenkin "päätin" että jotain on pielessä ja murehdin koko päivän. Kunnes illalla tuli huono olo ja väsymys ja tänään olen yrittänyt suhtautua vähän positiivisemmin tähän hommaan.

Mulla on varhaisultra ensi viikolla keskiviikkona. Pitkiä ovat päivät sitä odotellessa.

Ja tosiaan. 5+3

Miten muilla menee ruokarajoitusten/suosituksien kanssa?
Mulla ei ole muuta ongelmaa kun salmiakki ja laku. Eihän ne mitään ruokaa ole :D
Esikoista odottaessa niitä sai rajoitetusti syödä..ehkä 20g päivä oli se määrä? En muista enää tarkkaan. Mutta oli niin huippua välillä kaivaa se pieni rasia salmiakkia esille ja kyllä osas nauttia. En tiedä mikä se herkku nyt vois olla, kun ei sais noita syödä ollenkaan :(

Itselle rajoituksista tiukkaa nuo tietyt lihatuotteet ja majoneesi. Hah :D

Kauheeta tässä on kyllä se jatkuva pelko keskenmenosta, vaikka ei koskaan ole ollut..
Rv5+1

Mulla Aura ja muutenkin kaikki pehmeet juustot on pahin, koitan änkee niitä sit aina kun mahollista pizzaan tai muuhun kuumennettavaan ruokaan :D Mies toi mulle synnärille oman Aura-paketin, oli ihana vetää sitä suoraan paketista kun ei tarvinnu varoo :P

Viime raskaudessa aloin jossain vaiheessa himoita turkinpippureita, vaikka en niistä tavallisesti hirveesti välitä. Mutta tokihan sitä aina haluaa, mitä ei voi saada ;)

Heh, aura on kyllä kieltämättä kans aika paha. Ja mun on hankalampi ruoan valmistuksessa käyttää, kun mies ei tykkää. Yleensä olen murustellut valmiiseen annokseen.
Muistan kyllä kun olin synnyttänyt, niin auraa piti olla kotona valmiina. Salmiakkia ja lakuja sain synnärille. Ja söin ihan höpelönä muutenkin kaikkea makeaa, kun radin takia herkuttelut oli ollut minimissä.

Mulla ei oo ollu mitään ongelmaa ruokavalioissa. Rajoituksia omasta takaa jo riittämiin niin ei pari lisää tunnu missään

Meillä mies myös kerran uteli, että mitä kirjoitan ja minne. Hätistelin sitten vaan pois :grin

Ootan kanssa tuota salaista ryhmää juurikin sen takia, ettei tarvi niin tarkasti miettiä mitä kirjoittaa ja voi jakaa ehkä henkilökohtaisempiakin juttuja. Musta kun tuntuu, että vaikka mies on ihana ja ymmärtäväinen, niin ei hän voi täysin ymmärtää
näitä juttuja niinkuin te :)

Ja apua! Mä söin yks päivä aurajuustoa :wideyed:
Pitääks mun nyt printata noi kielletyt ruuat johonkin jääkaapin oveen, että muistan mitä saa syödä :hilarious:

7+0

Takaisin