Lokakuun juttuja

Mä ehdoton isimiehelle semmosta et jos 6.11. neuvolassa (ekassa) on kaikki niinku pitääkin niin mentäis isänpäivälounaalle ja otettais hänen tyttö mukaan kans - tuleehan hänestäkin isosisko ja kuitenkin hänen isänsä isänpäivää vois viettää siinä samalla :) Et sellaista ajattelin.
 
Heipä hei. Esittäydyn vaikka tässä, koska oon tunkenu itseni tänne muutamaan keskusteluun jo mukaan....
Elikkäs näillä näkymin meille syntyy "vauva vitonen" kesä/heinäkuussa.
Plussan sain jo 17.10 herkkään testiin. Sen jälkeen vahvat viivat pregchek liuskoihin.
Vähän epätodellinen olo, että näinkö pian tärppäsi sittenkin.

Niin ja kaikki mun neljä on syntyneet ennen laskettua aikaa...

Muoks. Kurkistus kalenteriin ja soitto neuvolaan niin la olisi näillä näkymin se 30.6

Mistähän syystä yksi laskuri antaa eri päivän kun esim se mun käyttämä preglife sovellus?

ellami & "kesäheinä-18"
 
Muokattu viimeksi:
Mites teijän koirat aistii raskauden? Edellisessä raskaudessa ei koirat tiennyt mitään, mutta nyt tuo welshi on koko ajan kimpussa. Pitää olla näköyhteys, seurataan joka paikkaan, sohvalla tulee lusikkaan jos makoilen siinä tai sitten kerjää huomiota söpöilemällä tai läpsimällä tassulla. Ärsyttävää :D Selkeesti on käytös muuttunut viime aikoina, vaikka seurallinen koira muutenkin on. Nytkin tuijottaa sohvalta :wideyed: Esikoisellekin on alkanut murisemaan enemmän.
 
Meillä koira änkeytyy nykyään sänkyyn nukkumaan, mielellään mun mahan päälle laittaa pään. Kokoajan kulkee perässä ja nuolee naamaa tai käsiä mitä ei yleensä tee.

Edellinen koira sai eläinlääkäriltä diagnoosin "myötätuntoraskaus" kun mun raskauden aikana turposi kuin pullataikina ilman mitään syytä, normalisoitui synnytyksen jälkeen. Se oli hauska otus, tiesi raskaudesta paljon ennen minua ja muuttui paljon suojelevammaksi eikä poistunut viereltä ellei ollut pakko.
 
Mites teijän koirat aistii raskauden? Edellisessä raskaudessa ei koirat tiennyt mitään, mutta nyt tuo welshi on koko ajan kimpussa. Pitää olla näköyhteys, seurataan joka paikkaan, sohvalla tulee lusikkaan jos makoilen siinä tai sitten kerjää huomiota söpöilemällä tai läpsimällä tassulla. Ärsyttävää :D Selkeesti on käytös muuttunut viime aikoina, vaikka seurallinen koira muutenkin on. Nytkin tuijottaa sohvalta :wideyed: Esikoisellekin on alkanut murisemaan enemmän.

Narttukoira haluaa aina massun viereen sohvalle kippuraan nukkumaan. Ja whippetti ku on niin viltti pitää olla päällä. Jos ei oo vilttiä niin yrittää tunkea saunatakin tai vaikka paidan alle, mitä nyt päällä sattuu olemaan :D mutta kyllä nuo molemmat enemmän sylissä ja lähellä viihtyy nyt :Heartred
 
Meillä nuoret koirat ei oo reagoinut, mutta vanhempi narttu toimii samoin kuin mun vaikean sairauden aikana.. eli suojelee ja taahaa perässä, mihkään ei pääsisi ilman valvontaa [emoji23] myös lenkeillä kulkee paljon rauhallisemmin mukana..
 
Tuli tässä muuten vielä mieleen että onko täällä ketään joka olisi tupakoinut ennen raskautta ja raskauden alussa?
Millä tavalla saanut parhaiten jätettyä tupakin kokonaan? Ja kokonaan mielestäkin?
Pärjään itse hyvin ilman tupakkia työpäivät ja kotona kun ei ole tupakkia mukana, siihen asti kun mies tulee kotia. Hän kun polttaa :D
 
Tuli tässä muuten vielä mieleen että onko täällä ketään joka olisi tupakoinut ennen raskautta ja raskauden alussa?
Millä tavalla saanut parhaiten jätettyä tupakin kokonaan? Ja kokonaan mielestäkin?
Pärjään itse hyvin ilman tupakkia työpäivät ja kotona kun ei ole tupakkia mukana, siihen asti kun mies tulee kotia. Hän kun polttaa :D
Sanot miehelle, että nyt loppuu se polttaminen häneltäkin. :grin

Vakavasti puhuen, kun nyt olen kiikuttanut yksivuotiasta sairaalaan useampaan kertaan hengitysvaikeuksien takia ja sitten astmatutkimuksiin, olen ikionnellinen siitä, ettei ole tarvinnut miettiä, onko asian aiheuttanut omalla toiminnallaan. Tässä vaiheessa jos mieskin lopettaa tupakanpolton, voitte olla vastaavassa tilanteessa myös puhtaalla omallatunnolla. Samalla myös sinulta häviää houkutus, kun mieskin lopettaa.
 
Sanot miehelle, että nyt loppuu se polttaminen häneltäkin. :grin

Vakavasti puhuen, kun nyt olen kiikuttanut yksivuotiasta sairaalaan useampaan kertaan hengitysvaikeuksien takia ja sitten astmatutkimuksiin, olen ikionnellinen siitä, ettei ole tarvinnut miettiä, onko asian aiheuttanut omalla toiminnallaan. Tässä vaiheessa jos mieskin lopettaa tupakanpolton, voitte olla vastaavassa tilanteessa myös puhtaalla omallatunnolla. Samalla myös sinulta häviää houkutus, kun mieskin lopettaa.

Olisikin noin helppoa saada mies lopettamaan :D Itse kun suunnittelin lopettamista jo kauan ennen raskauden alkua ( kauhea minkä hintaista tupakki on nykyään) niin tietysti vihjaillut jo silloin että lopettaisi molemmat vaikka.. yrittänyt siihen raha perusteeseen vedota :D
 
Ei varmasti ole helppoa!

Me tosiaan olimme viime viikolla sairaalassa esikoisen kanssa, ja oli melkoisen kauheaa katsoa, kun lapsen on vaikea hengittää ja lääkettäkään ei voi antaa lisää, koska lapsen sydän hakkaa jo kahtasataa. Tuollainen tilanne ahdistaa jo ihan riittävästi ilman että pitää miettiä, onko itse syy lapsen ahdinkoon. Vetoa kaikkiin niihin tunnontuskiin, jotka aiheutuvat sitten jos lapsi sairastuu miehen tupakoinnin takia. Minusta vähän tuntuu jo siltä, että pitää muuttaa karkuun jopa naapureiden tupakointia, ettei lapsi vain altistuisi savulle yhtään.
 
Onko täällä muita jotka kärsii migreenistä? Ennen raskautta kohtauksia oli max. 1krt/kk. Nyt viimeisen kk:n aikana on ollut joka viikko vähintään kerran. Toki töistä on stressiä nyt eikä se helpota oloa
 
Silvergrinda, mulle sanottiin että raskauden aikana on aika yleistä että migreenikohtauksia tulee useammin, mulla edellisen kanssa helpotti jossain toisella kolmanneksella.
 
Mulla mikreeniä normaalisti aina kuukautiset ja ovulaatio aikaan eli n. 2viikkoa kuukaudesta oon mikreenissä.[emoji24] nyt taas tullut mikreenioireita mut onneks. Suht lievinä..
 
Täällä kans migreeni.Tällä viikolla ollu pää todella hankala.Onko teillä estolääkitystä?
 
Mulla oli nuorempana estolääkitys, nyt ei enää ole ollut pitkään aikaan.
Sen sijaan mulla on täsmälääkkeet, joista kumpiakaan ei ilmeisesti mielellään raskausaikana käytetä vaikkei toisessa (kuulemma) mitään riskiä olekaan.
 
Mulla tuli eilen 6+2 myös pieni veriviiru valkovuodon joukossa, sen jälkeen ei onneksi oo tullu mitää
 
Takaisin
Top