Lokakuun juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon muutamana iltana mittaillu lämpöjä kun on ollu tosi kuumeinen olo. Kuumetta ei ole ollut mutta ehkä puolisen astetta ollut kuitenkin lämpö koholla.

MaLinn, nauratti toi "Pikkukännissäkin oon leikisti ollut". :hilarious:

Musta tuntuu, että tänne tulee ihan hirveesti tekstiä päivän aikana ja mä tipahdan näistä keskusteluista :grin

Pikkukännin leikkiminen on yhtä koomista kuin sen myöntäminenkin. Ollut varmaan parasta kesäteatterilaatua. laughing7

Mulla ei ehkä ne lämmöt vaan nouse... voin olla poikkeus sääntöön. Niitäkin tarvitaan.

Ja tää keskustelujen aktiivisuusaste. HURRAAAAAA! :wav

Joo, siis todella kiva, että on paljon keskustelua! :) Musta vaan tuntuu etten pysy niin hyvin kärryillä kuin haluaisin.

Mutta mäkin täältä huikkailen kaikkia tonne salaiseen ryhmään! Mieluummin itse siellä keskustelisin, ettei ihan kaikki random-ihmiset näe omia juttuja :grin

Se on kyllä kiva että täällä on todella aktiivista porukkaa!

Ite usein päivällä selaan ja olisi tarkotus vastata jollekkin johonkin, mutta taapero keskeyttää selailun ja myöhemmin ei enää muista kenelle piti vastata ja mitä saatika missä ketjussa juttu oli..! :banghead:

Mä odotan edelleen, että mut lisätään sinne.. :(

Lum_: minä ainakin ymmärsin, että positiivisella mielellä viesteistä sinäkin olet. Tein oman kantani taas hiukan suureellisemmin, kun tuntuu, että päivän kohokohtia on lukea näitä ketjuja. :joyful:

Ja lisäksi... kovasti yritän kirjoitella, että tulee salaiseen ryhmään vaadittavat viestit täyteen. Minustakin on ehkä vähän turvallisempaa ja vapautuneempaa kirjoittaa sinne henkilökohtaisia asioita.

Nyt siis huimat 4+3

Mitäköhän tässä muuten tekisi, kun minut on kutsuttu viikonloppuna syömään ravintolaan, jossa on mm. sushia? Se on sellainen buffet-tyyppinen paikka. Siellä on suunnilleen koko miehen suku paikalla. On vähän turhan huomiotaherättävää, etten juo alkoholia enkä syö sushia, kun molemmista minun tiedetään tykkäävän. :shifty: En oikein tykkää ajatuksesta, että kaikki jo nyt arvaavat minun olevan raskaana, mutten tiedä, millä verukkeella voisin olla esim. syömättä sushia.

Saako kasvissushia muuten syödä raskaana ollessa vai onko se merileväkin välteltävien joukossa? Minulla on lääkäriaika vasta 7.11. enkä saa sitä ennen oikeastaan mitään tietoja, en edes noita, mitä saa syödä jne.

Hei. En laita päätäni pantiksi, mutta käsittääkseni merilevä ei ole ongelma. Lähinnä sushin syömisessä ongelma on raaka kala, mitä siis ei suositella. Itseasiassa merilevässä taitaa olla jotain erittäin hyviäkin ravintoaineita raskaana olevalle. Niin tai näin, itse olen syönyr raskaana sushia hyvin paljon (eräänlainen himo :D) ja tulen syömään! Syön siis kasvissushia, en raakaa kalaa.

Päivät tuntuu matelevan kun odottaa ensi viikon varhaisultraa, ei vaan vieläkään pysty uskomaan raskautta todeksi. Kaapinpohjalta löysin tänään joltain kierrolta jääneen ovulaatiotestin ja testasinpa huvikseen mikä tulos tulee. Testiviiva rävähti punaiseksi paljon ennen kontrolliviivaa :D ilmeisesti siis ovistestilläkin mahdollista testata raskautta :D no nyt on kaikki mahdolliset testit kaapista käytetty, joten ehkä tämä testaus riittää kunnes ensi viikolla saadaan varmuus :D

Mulla Tintuska sama ongelma, koitan lukea näitä ketjuja ja mietin että jotain kommentoinki mutta ei kerkeä ku lapsi kaipaa huomiota ja sitte unohtuu jo :D

Selailin kans vähä nettiä tuossa että jos varais varhaisultraan ajan, jotenki tuntuu ku tämä sai alkunsa niin helposti että jotain on kuitenki pielessä..

Mites muuten noista ruoka-ainesta, kun se meetwursti kielletty, mutta saakos sitä käyttää esim. Pizzan päällä? Silloinhan se kypsyy ainakin..

Mulle on iskeny ihan kauhee ahdistus ja pelko siitä, että jotain menee pieleen, keskenmeno tulee jne. :( En tiiä mikä tän ajatuksen nyt on pintaan nostanu mutta vie voimia ku ajatus esim. aamuyöllä kehii tähän ja sitpä ei enää nukutakaan. Tänään siis 7+0 ja esikoista odottelen. Eka neuvola vasta 6.11. Ääääähhhhh..... Harmittaa edes jakaa tämmöstä "turhaa" pelkoa koska mitään keskenmenoon viittaavia oireita edes ole. Mutta vianhan ei tarvitse olla iso jos se on päässä ja tämä ajatus nyt on.

Mulle on iskeny ihan kauhee ahdistus ja pelko siitä, että jotain menee pieleen, keskenmeno tulee jne. :( En tiiä mikä tän ajatuksen nyt on pintaan nostanu mutta vie voimia ku ajatus esim. aamuyöllä kehii tähän ja sitpä ei enää nukutakaan. Tänään siis 7+0 ja esikoista odottelen. Eka neuvola vasta 6.11. Ääääähhhhh..... Harmittaa edes jakaa tämmöstä "turhaa" pelkoa koska mitään keskenmenoon viittaavia oireita edes ole. Mutta vianhan ei tarvitse olla iso jos se on päässä ja tämä ajatus nyt on.

Pura niin paljon kuin siltä tuntuu <3. Tiedän niin nuo fiilikset, kun tunteet sanoo toista ja järki yrittää sanoa muuta. On ymmärrettäviä nuo sinun pelot (joihin täällä varmasti moni muukin voi samaistua, minä mukaan lukien) ja niitä ei kuulu vähätellä <3 On niin suurista ihmeistä kyse, ei ihmekään että myös se pelko hiipii pintaan... Halaus! Ja kauniita, positiivisia ajatuksia Jokaiseen päivään.

Mukavan aktiivista keskustelua on kyllä ollut!

Jollain tavalla hyvä kuulla, että moni muukin pelkää ja jännittää ihan yhtälailla kun itsekin. Se tässä vertaistuessa onkin parasta kun ei tarvitse yksin vatvoa kaikkia näitä asioita.

4+6

Lämpötiloista puheen olleen.. liitteessä mun lämpötilavaihtelu. Pyrin mittaamaan joka aamu samaan aikaan ennen kun nousen sängystä.

Plussasin viikko sitten, laskurin mukaan tänään 5+2

Liitteet

• IMG_8641.PNG
    IMG_8641.PNG
    284.6 KB · Katsottu: 39
Muakin jännitti ennen ultraa ja olin varma ettei siel ole yhtään ketään kotona ja tuntu jopa et kaikki oireet katos kyseisenä ultra-aamuna :D siellä se sydän kuitenki sykki ja kaikki hyvin :)
Tarvii kyllä sanoa että näitä palstoja kun lukee niin kyllä välillä ahdistuu kun kamalia tarinoita täynnä .... :(

Kyllähän täällä kuulee myös niitä ihania tarinoita, kun joillakin esimerkiksi pitkän yrityksen jälkeen vihdoin tärppää :). Niitä kamalia tarinoitakin toki, mutta myös niiden kertojille palstojen vertaistuki on välillä todella tärkeää.

Yllätyin eilen siitä, miten pinnassa tunteet onkaan. Luin iltalehdestä pelkästään otsikon jostain jenkkiäidistä joka tappoi lapsensa uunissa, ja meinasi laatta lentää... Ihan kamalia juttuja, ja tarvis tosiaan jonkun suodattimen tonne iltalehteen "ei hirveitä lapsiaiheisia uutisia".

Onko muuten kesäkuisten salaisella listalla vielä mitään höpinää? Mulla näkyy siellä ainoastaan ne Vargynjan kaksi ketjua. Pitäisikö näkyä jo muutakin?

Mä itse olen kokenut tän vertaistuen täällä todella tärkeäksi niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina. Olen ollut todella yllättynytkin siitä kuinka paljon tämä foorumi on minulle antanut. Olen tätä kautta saanut elämääni myös kaksi todella läheistä ystävää. Yhden kummankin poikani la-ryhmästä <3

Lämpötiloista puheen olleen.. liitteessä mun lämpötilavaihtelu. Pyrin mittaamaan joka aamu samaan aikaan ennen kun nousen sängystä.

Plussasin viikko sitten, laskurin mukaan tänään 5+2

Kiits Loria!! Just näitä käppyröitä tarkoitin. Sullakin lämmöt koholla selvästi. En ole itse ollut noin järjestelmällinen mittauksieni kanssa. Luin, että aika herkkää homma olosuhteiden suhteen tuokin. Löysin myös, ettei kaikilla välttämättä lämmöt nouse, vaikka kaikki olisikin hyvin. Ilmeisesti yleisempää silti pieni lämpöily.

Tunteet on pinnassa täälläkin. Ajoittain hormonit heittää ja epätietoisuus vie järjen. Ne on just niitä hetkiä, jolloin ilta sanomien lapsimurhaaja/raiskaaja otsikot hyppää silmille. Samoin keskustelupalstoilla surulliset tarinat ottaa pääosan. Oon ajatellut, että ehkä sitä haluaa valmistaa itseään pahimpaan ja tiedostaa kaikki maailman riskit, kun omat mahdollisuudet vaikuttaa raskauden kulkuun ovat melko olemattomat.

Ei päästetä itsejämme liian synkkiin vesiin!!! Nostetaan ainakin kaveri ylös, jos sinne meinaa hukkua! Tämä on kmaailman hienoin ja upein hetki kaikkien elämässä. Oma vauva mahassa!! :Heartbigred

Mukavaa päivää kaikille!

Rv 4+4

Takaisin