Lokakuun juttuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Emir
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Metukan kohalla se liittyy siihen, että sitähän ei paisteta vaan kypsytetään kuivattamalla.

Aivan, enpä tullut ajatelleeksi tuota valmistustapaa.. Mie kun niiiin tykkään metukasta :sad001

Olen ymmärtänyt, että yksi raskauden merkki on kohonneet lämmöt. Edellisten raskauksien aikana en ole ajatellut koko asiaa, joten lämmöistä ei mitään tietoa.

Palelee pirusti, mutten kaikista mittailuyrityksistäni huolimatta ole yhtään kuumeinen. En edes muutamaa kymmenystä.

Onko kukaan mitannut mielenkiinnosta lämpöään?

Rv 4+2

Ai niin... toinen raskauden merkki on plussa ovulaatiotestiin. R-testi on yhtä vahva kuin kontrolliviiva samoin oli o-testi. :p

Ai miten muka vielä epäuskoinen raskaudesta? :hilarious:

4+2

Olen ymmärtänyt, että yksi raskauden merkki on kohonneet lämmöt. Edellisten raskauksien aikana en ole ajatellut koko asiaa, joten lämmöistä ei mitään tietoa.

Palelee pirusti, mutten kaikista mittailuyrityksistäni huolimatta ole yhtään kuumeinen. En edes muutamaa kymmenystä.

Rv 4+2
Mä oon mielenkiinnosta mittaillu pari kertaa, siinä se on koko ajan 36,9-37,2 eli mulla ainakin ollu koko raskauden ajan lämmöt koholla.

Rv 4+2

En oo mitannu, mutta tämä ylenpalttinen kylmyys kertoo, että varmasti koholla on :D Nytkin päällä trikoot, polvivillasukat, toppi, pitkähihanen trikoopaita ja erittäin paksu ja polviin saakka ulottuva villatakki :D Ja viltin alle täytyy kömpiä, ainakun tilaisuus siihen....

Mullakin vilu koko ajan, mutta en ole lämpöjä mittaillut. Täytyypä muistaessa mittailla :)
Onhan ne, ketkä jo pystyy, niin hakeneet salaiseen ryhmään? Saatais sinnekin keskustelut käyntiin :) Eli nyt kaikki superaktiivisiksi, niin saatais jutella siellä salaisuuksia :D

Mä oon laittanu viestiä, että haluan salattuun ryhmään.. Sinne vissiin hyväksytään ihmiset tiistaisin ja perjantaisin..

Mua paleltaa kans iltaisin kokoajan. Aamuisin ja päivisin ei, mutta illaksi kun kääntyy niin pakko vetää viltti päälle. :D tänään iski myös pahaolo kesken työmatkapyöräilyn. Ylämäessä oli pakko hengähtää ja pidätellä hetki oksennusta. Nopeasti meni onneks aalto ohi ja matka jatkui. :D

Rv 4+2

Mulla ainakin lämpö koholla hieman. Normaali päivällä mitattu 36.7 ja nyt on pysynyt siinä 37.2.
5+3

No ei mulla kyllä edelleenkään kuumetta ole. Ehkä illalla 0,2 tai 0,3 astetta koholla... se kai on sit sitä?! :pompus:Kylmä kuitenkin on.

Mulla on tosi alhainen lämpö muutenkin 35,8-36,2, että vaikka se vähän nousis, niin matalat on silti. Ei lähelläkään kuumetta.

4+3

Enpä ole mitannut lämpöjä, mutta päivisin ja varsinkin illalla paleleltaa ihan hierveästi, yöllä onkin sitten aina hiki :)

Ihan oikeesti, miten voi fiilikset mennä näin tajutonta vuoristorataa?! Olin jo ihan suht rauhallinen vaikka stressi huomisesta ar-ultrasta olikin koko ajan jollain tasolla läsnä. Mutta nyt mua jotenkin pelottaa aivan sairaasti. Eilen illalla ulkoilin mun kahden lapsen kanssa ja oli tosi ihana syysilta, mietin oikein aktiivisesti kuinka oli hyvä fiilis ja semmonen rauha. Mulle tuli vaan semmonen olo, että sanoin oikein ääneen itselleni, että hei kaikki menee ihan hyvin. Ja nyt se kaikki rauha on tipotiessään. En pysty enää tekemään töitäkään ja vatsakin on sekaisin. Mietin vaan, että huomennako tämä(kin) raskaus sitten päättyy.

Minäkin liityn seuraanne, kun sain vihdoin tähänastiset viestit luettua ja alan ehkä pikkuhiljaa uskoa, että olen oikeasti raskaana. Ihan alussa tämä kyllä vielä on, 4+3 laskujeni mukaan.

Rv 4+2

Mittasin aamulämpöjä koko kierron ajan dpo16 asti (plussasin dpo10). Lämmöt nousivat oviksen jälkeen ja pysyivät sen jälkeen koko ajan koholla.

Mulla on päivisin kuuma ja kylmä vuorotellen, iltaisin palelen ja yöllä hikoilen.. Lämpöjä en oo jaksanu lähtee mittailemaan..

Mitäköhän tässä muuten tekisi, kun minut on kutsuttu viikonloppuna syömään ravintolaan, jossa on mm. sushia? Se on sellainen buffet-tyyppinen paikka. Siellä on suunnilleen koko miehen suku paikalla. On vähän turhan huomiotaherättävää, etten juo alkoholia enkä syö sushia, kun molemmista minun tiedetään tykkäävän. :shifty: En oikein tykkää ajatuksesta, että kaikki jo nyt arvaavat minun olevan raskaana, mutten tiedä, millä verukkeella voisin olla esim. syömättä sushia.

Saako kasvissushia muuten syödä raskaana ollessa vai onko se merileväkin välteltävien joukossa? Minulla on lääkäriaika vasta 7.11. enkä saa sitä ennen oikeastaan mitään tietoja, en edes noita, mitä saa syödä jne.

Merilevässä on vissiin jotain raskasmetalleja, minkä takia sushia ei suositella. Mutta ei kai siitä hirveästi voi olls haittaa jos muutaman kerran raskauden aikana syö :). Itse söin pari kertaa viime raskaudessa kasvissushia. Avokadonigirit on tosi hyviä!

Mitäköhän tässä muuten tekisi, kun minut on kutsuttu viikonloppuna syömään ravintolaan, jossa on mm. sushia? Se on sellainen buffet-tyyppinen paikka. Siellä on suunnilleen koko miehen suku paikalla. On vähän turhan huomiotaherättävää, etten juo alkoholia enkä syö sushia, kun molemmista minun tiedetään tykkäävän. :shifty: En oikein tykkää ajatuksesta, että kaikki jo nyt arvaavat minun olevan raskaana, mutten tiedä, millä verukkeella voisin olla esim. syömättä sushia.

Saako kasvissushia muuten syödä raskaana ollessa vai onko se merileväkin välteltävien joukossa? Minulla on lääkäriaika vasta 7.11. enkä saa sitä ennen oikeastaan mitään tietoja, en edes noita, mitä saa syödä jne.
Esitä, että syöt ja juot normaalisti. Perinteistä "vaihdoin alkoholittoman siiderin tavalliseen siideripulloon" -meininkiä. :D

Minä oon useasti raskaana muka syönyt ja juonut ja kehunut ja santsannut ties mitä. Pikkukännissäkin oon leikisti ollut. :p

Itselle se on niin läpinäkyvää. Tulee vainoharhaiseksi, että kaikki katsovat ja huomaavat. Harva kuitenkaan niin tarkasti katsoo.

Pyydä miestäsi avuksi. Työnnät ruuat hänen lautaselleen ja otat miehesi jo tyhjäksi juomat lasit itselle. :joyful:

Takaisin