Lokakuun höpinät

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ninni22
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mäkää oo ottanu ku yhen, sillon sen H1N1 rokotteen :D

Ei tullu oireita onneks siitä.
 
Anoppi on yhdessä synnärissä töissä ja sano et rokotteesta ei oo vauvalle haittaa mut joka talvi heil on sisällä raskaana olevia jotka on saanut sen influenssan tosi pahana ja se voi olla haitaks vauvalle. Ja rokotteen pitäs suojaa vauvaa puol vuotta syntymän jälkeen
 
En todellakaan ota, en mistään hinnasta. Kaverin narkolepsia tuskaa ja normaalin elämän hukkaan valumista seuranneena en ota yhtään ylimääräistä liian vähän tutkittua rokotetta. Rokotusjärjestelmään kuuluvat perustokotteet on ja ne riittäköön. Samoin aion toimia myös lapseni kohdalla. Mulle nuo kausiflenssurokotukset kuuluu sarjaan "lääkefirmojen business". Tää on siis mun avoin mielipide. Jokainen toimikoon parhaaksi näkemällään tavalla. ;)
 
No ei varmasti kaikille tulekkaan tuskin sitä muuten annettais, mutta kyllähän se pelottaa jos sellanen riski on.. En siis ite tienny ees et on mahdollista
 
Todennäköisesti otan. Otin viime vuonnakin kun odotin poikaa, ja monena vuonna sitä ennen. Kerran sairastin influenssan, ja se riittää. Muistan, miten heijasin itseäni nojatuolissa kun jokainen lihas särki. Mitään en jaksanut tehdä ja olo oli ihan hirveä. Sitten jossain vaiheessa alkoi nenäverenvuoto, tuli pari tuntia kuin hanasta.

Ekan rokotteen jälkeen sairastelin pieniä flunssia aika paljon. Sen jälkeen ei ole sitä ongelmaa ollut. H1N1 -rokotteen jälkeen hytisin puoli yötä, mutta seuraavana päivänä olin ihan terve.

Aikaisemmin olin ihan kahden vaiheilla, otanko rokotteen pojalle. Jos nyt tulee superinfluenssa, niin ehkä rokote edes vähän lieventää sitä, ja taidan kallistua ottamaan sen pojallekin. Vielä en ole sitä päättänyt.
 
Viime vuonna ainoo joka meist ei ottanut rokotetta oli mies. Viikon oli kauheessa influenssassa ja sen jälkeen toisen viikon keuhkokuumeessa, jonka oli saanut jälkitautina
 
Mä olen myös ajatellut ottaa. Kuulun muutenkin riskiryhmään mutta en nyt muutamana viime vuonna oo sitä ottanut laiskuuttani.
 
Mä myös todennäköisesti otan. Hyvä kun tuli täällä puheeksi, ni muistan mainita, mikäli terkka vahingossa unohtaa :)
 
Meillä tuntuu töissö olevan niin että aina ne jotka ovat ottaneet ovat olleet enemmän kipeänä kuin he jotka eivät ole ottaneet...

Onneksi jokainen saa itse valita eikä ketään pakoteta rokotuksia ottamaan haluamattaan :)
 
Mä en oo koskaan aiemmin ottanu influenssarokotetta, enkä viime vuonna osannu ajatellakaan sitä myöskään pojalle. Tänä vuonna, kun oon itse raskaana ja reilu kaksivuotias esikoinen on päiväkodissa, oon kallistumassa rokottamiseen. Narkolepsiakatastrofi kummittelee kyllä mielessä, mutta yleisesti ottaen oon luottavainen rokotteiden turvallisuuden suhteen.

Rokotteenhan saa tosiaan raskaana ollessaan ilmaiseksi (ja meillä kyllä työterveyskin sen kustantaa), samoin 6-36 kk ikäiset lapset, joille se annetaan tänä vuonna nenäsumutteena. Kiva juttu sekin, niin ei tarvitse miettiä pistämistäkään. :rolleyes:
 
Mä meinaa ottaa. Olen tähän asti ottanut ehkä n.kahden vuoden välein, fiiliksen mukaan. Saan työn puolesta sen ilmaiseksi. Nyt otan vauvan vuoksi.
 
Mä vielä vähän arvon ton rokotteen kanssa. Tai työpaikkahan sen tarjoaa kans, mutta en viime vuonnakaan ottanu. Ja en tiiä oliko sattumaa vai ei, mutta kaikki, jotka otti rokotteen tuli kipeeks ja me jotka ei otettu pysyttiin terveenä. Mutta mietin, etten kyllä halua sitä riskiä ottaa, että saan influenssan ja vauvalle kävis sen takia jotain, etten ottanu piikkiä. Vaikka voihan käyä mitä vaan vaikka sen ottasinki..
 
Ite kävin just piikillä. Viime raskaudessa oli jatkuvasti flunssaa ja nyt vielä töissä altistus pöpöille kun ihmisiä ramppaa siellä niin paljon.ja osa henkilökunnasta tulee flunssa töihin koska kuvittelevat että eivät voi jäädä sairauslomalle.
 
Aiemmin en ole ottanut (paitsi H1N1), mutta nyt meinasin.. Muutenkin napannut nyt töistä (päiväkoti) matkaani kaikki flunssat ja 1,5kk ollut jo melkein jatkuvasti kipee... Niin jos mä en tuota influenssarokotetta ota, niin ihan varmasti senkin taudin itelleni haalin. :excited001
 
Ihanaa muuten, että täälläkin puolella keskustelu nyt vilkkaampaa! :) Ihan vielä kun ei ole pääsyä salaiselle puolelle.
 
Takaisin
Top