Voi ei
Vilukissa, ikävää kun on tollanen tilanne :( tsemppiä sulle ja tee silti asiat miten itse haluat! Se on se paras tapa sulle toimia.
Mä voin suoraan sanoa, että ikinä en ole yhtäkään vaatetta silittänyt, enkä silitä! On mulla kotoamuuttaessa ollu silitysrauta paketissa, mut 9v menny ja kertaakaan en oo käyttäny :D mies on sillä kauluspaitojaan silittäny harvakseltaan, kun ei niitäkään käytä pahemmin ja jotkut on siistejä silittämättäki.
Meillä mä kans oon tehny melkein kaikki vauvan hankinnat yksin. Vaunut hoidettiin yhdessä, koska pitihän niiden miestä miellyttää kanssa ja ne olikin sit iso menoerä. Niissäkin mies jätti mulle sen ihan vikan päätäntävallan vaikka hänen toivomat sit ostettiinki. Alkuun mua harmitti ostaa yksin kaikki, mut tajusin ettei mies sitä pahuuttaan tai välinpitämättömyyttään mulle jätä, mä kun innostuin jo tosi aikasin ostamaan kaverilta ja kirppareilta. Mies oli sillon oikeesti vielä vähän puulla päähän lyöty raskaudesta, kun tää tuli niin äkkiä yrityspäätöksen jälkeen. Monesti on sanonu jälkeenpäin kuinka kiva on, kun mä oon ostanu kaiken kun ei hän tietäis mitä vauva tarvii. Turvakaukalosta ja telakasta päätettiin myös yhdessä, mut kun mä oon lomilla ja halusin hoitaa homman jo, niin kävin kaupasta sen hakemassa ja miehen nakitin vaan kantamaan autosta kotiin mun kanssa. Se riitti mulle miehen osallistumiseks :)
Aika ylivarovainen mummo on kyllä
niinnu. Luulis että just mummoikäset olis vähän rennompia näissä asioissa, kun he on eläny niin eri aikaan kun me ja nähny miten sillon ja miten nykyään eletään vauvojen kanssa. Mun mummi ei oo enää elossa, mut hän varmaan kans jotain neuvoja tyrkyttäis ja saattais mua loukata sillä, mut nneks äiti ei oo tätä ominaisuutta periny ja pitää rumasti sanottuna turpansa kiinni ellen kysy neuvoja. Ehkä mun äiti on lähes 28v kokemuksella oppinu, et tää tytär suutahtaa aika helposti ja paremmissa väleissä pysyy kun ei tuputa neuvoja tai mitään ;)
Toivottavasti pian alkaa tapahtumaan
etuli! :) Mä toivoisin kans edes pientä supistelua tai jotain merkkejä, mut kun ei. Huoh. Jaksan kyl odottaa vauvan syntymistä ja syliin saamista, mut tää käsien turvotus tekee mut hulluks! Haluun siitä jo eroon! Kaikki muut hankaluudet mä kyllä kestän vielä vaikka sen lähemmäs 3viikkoa jos (kun) tää yli menee :)
Olin aiemmin päättäny, et minähän en mitään takkia osta muutaman viikon takia. No maanantaiaamuna meinas itku tulla, kun piti lähtee kaverin kans kaupoille ja oli 4,5 astetta enkä keksiny mitä pukis päälle, että on tarpeeks lämmin ja vielä mukava olla. Vedin villapaidan päälle ponchon, päähän piponja käsiin hanskat enkä ollu tyytyväinen, mut pärjäsin. Illalla käveltiin miehen kanssa Selloon ja siinä 2min matkalla tuli kylmä. Sanoin, et nyt kyllä mennään kattoo mulle takki, nyt voitti mukavuudenhalu. 50€ meni, mut nyt on takki enkä oo katunu olleskaan! Varsinkaan tänäaamuna, kun meidän mittari näyttää -0,5astetta. Yäk. Toi takki pitää säästää varuiks, kun ei tiedä hankitaanko toinen lapsi vai ei ja jos sen la on samoihin aikoihin kun tän tai talvella vaikka, niin toi takki lämmittää villapaidan avulla ihan tarpeeks myös kireillä pakkasilla. Ei siitä mitään hyvää hintaa kuitenkaan saa myydessä, niin yritetään nyt edes maksimoida sen käyttöikä..