Siis kannattaa tarkistaa kelasta,että ovat käsitelleet kaikki kerralla. Mulla ne oli vaan tehneet päätöksen äitiyspakkauksesta (oli jäänyt rasti oikeasta kohdasta pois, vaikka Kelassa täytettiinkin) ja sitten puhelimessa virkailija sanoi, että laittaa sen käsittelyyn ja rastin oikeaan kohtaan. No, ei sitä kukaan käsitellyt, ennen kuin laitoin just tarvittavan 2kk:tta ennen viestiä sinne. Oli vaan jäänyt / unohtunut johkin, kun ei oltu kerralla käsitelty. Sitten päätös tehtiikin saman päivän aikana ja seuraavana päivänä oli jo tieto mulla.
Musta oli kyllä ihan outoo, että ne teki ne vanhempainrahapäätöksetkin samalla, tai ymmärrän kyllä miksi, mutta mulla on esim. asumistukikin nyt laskettu sen mukaan, vaikka miehen on tarkoitus jäädä sitten vanhempainvapaalle. Se muutetaan kuulemma sitten myöhemmin, epäilen vain, että ei asumistukea sen takia enää tarkasteta (muutos ei niin suuri). Eli kun mies ja lapsi muuttavat mun kaa saman katon alle, pitää yrittää säätää se muutos siihen samalla, koska tulot ovat pienemmät silloin.
Musta oli kyllä ihan outoo, että ne teki ne vanhempainrahapäätöksetkin samalla, tai ymmärrän kyllä miksi, mutta mulla on esim. asumistukikin nyt laskettu sen mukaan, vaikka miehen on tarkoitus jäädä sitten vanhempainvapaalle. Se muutetaan kuulemma sitten myöhemmin, epäilen vain, että ei asumistukea sen takia enää tarkasteta (muutos ei niin suuri). Eli kun mies ja lapsi muuttavat mun kaa saman katon alle, pitää yrittää säätää se muutos siihen samalla, koska tulot ovat pienemmät silloin.

Tasan kuukausi laskettuun aikaan! Multa kysytään usein että jännittääkö? En oikein osaa vastata. Toki jännittääki, mut sit taas se on niin turhaa etten oikeestaan jännitä. Sen näkee sitte... Synnytystä en ole pahemmin miettinyt, se menis kuitenkin eri tavalla kuin olisin suunnitellut.