Lokakuiset esikoisen odottajat

Tarttis varmaan mennä takas sänkyyn, jos vaikka tulis vielä uni?
Kolme tuntia tässä istuskellut, pakko oli haukata välipalaa. Tää yöllä herääminen tekee sen, että päivä menee laiskotellessa. Tarttis yksi ikkuna pestä ja verho silittää, mutta ei vaan saa aikaiseksi, kun on ihan puolikuollut päivisin.
Onko teillä jotain vinkkiä, miten te sen teette?
 
Minä oon viime yönä nukkunut hurjat 2,5 tuntia! Heräsin lopulta 04.50 ja tässä koittanu olla hissukseen että muut sais nukuttua. Oli kuuma ja oli kylmä, vauva potki ja ukko kuorsasi, supisteli ja joka paikkaa kolotti, mikään asento ei tuntunut hyvältä ja jos vahingossa oli hyväntuntoinen asento, niin eiköhän vessaan pitänyt sännätä. Ja ko ei nuku, ni sit tulee kamala nälkä. Tässä nyt aamukahvia juopasen ja lähden labraan tarkistuttamaan maksa-arvot ja pvk:n, nuo kun menny ihan sekaisin tämän sappivaivan vuoksi.

Noo, onhan tässä onneksi päivä aikaa nukkua päikkäreitä. Ja huomiseksi on kuulema luvassa mulle jotain piristystä, en yhtään tiijä mitä se on :)
 
Hepsulin lailla vinkkejä kaipaan! Mullakin odottaa pari kkunaa ja ompeluhommaa loppuun viemistä, mut ei vaan jaksa. Ehkä se on sitäkin kun ne ei ole niitä mieluisimpia. Mieluummin meen koiran kanssa pitkän lenkin ja nukun 3h päikkärit. :D
 
Muista neito raportoida sitten, mitä kivaa yllätystä tuli! :)
 
Mulla menee kyllä niin että jos unet jää vajaalle,niin hellitän niistä toimista jotka ei oo ihan oikeesti pakollisia. Koitan tehdä yhden tärkeän asian,jos selllainen on päivän listalla. Silleen tuntuu että olen tehnyt edes jotain. Ja koitan lähteä vaikka väkisin ulos liikkumaan,koska mulla väsymys tekee kropasta kireen kun viulunkielen ja rentoutuminen on ihan mahdotonta.
 
Äippäloma on kyllä tehnyt täällä hyvää. Nyt kun ei tarvitse stressata aamuheräämisä niin yöunetkin ovat parantuneet. Kroppaakin kolottaa vähemmän.

On paljon asioita mitä haluaisin/pitäisi tehdä. Minulla on 4 taulun projekti lastenhuoneeseen, mutta ehkä saa ottaa iisisti ihan hyvällä omatunnolla. :)
 
Mun periaate on että uni on tärkeintä: jos nukun huonosti niin otan vaan niin pitkät päikkärit että olo on taas virkeä, ja ei-välttämättömät hommat saa jäädä odottamaan (Tiedostan toki, ettei tämä ole mahdollista kaikille, jos on lapsia kotihoidossa tai vielä pitkät työpäivät jne). Yritän samoin kuin Agape kuitenkin saada jonkun yhden tärkeän jutun päivässä tehtyä, tai kaksi pientä juttua. Liikkumaan en vaivojen takia pysty, mutta yritän ainakin pistää nenän hetkeksi ulos ovesta kun muuten on niin tunkkanen ja veltto olo. Käyn siis tyyliin kulmakaupassa ostamassa maidon jossei muuta :grin
 
No onneksi mulla menikin tää päivä sitten ihan ok! Sain jotain tehtyä (ikkuna tosin on edelleen pesemättä :P ).
Menin sitten nukkumaan kolmeksi tunniksi ja nousin kiljuvaan nälkään.
Yksi koneellinen tuli taas pestyä, astianpesukone tyhjennettyä ..vaikka kyykistely aiheutti jäätävät viiltelyt nivusiin.. ulkona sain kasteltua tomaatit, ja riipimillä niistä ylimääräiset lehdet pois. Hain postin (jokapäiväinen pieni kävelyni), keräsin omenoita ja tein omenahyvettä. Lajittelin lahjoitukseen meneviä vaatteita. Aika paljon siis kaikenlaista ja vähän taisin ehtiä neulomaankin! Hyvä minä! :happy093
 
Heräsin viime aamuyöstä jo 4 aikaan ja sen jälkeen ei enää uni tullut. Koko päivä on menny sitten ihan zombina ja muutenkin oli ihan pepusta koko päivä. Hirveet liitoskivut ja supistelut ei oo antanu nukkua edes yhtiä päiväunia. Onneksi teillä muilla on näköjään ollu kivat päivät . Nyt särkylääkettä naamariin ja toivotan kaikille harvinaisen hyviä yöunia :) ❤️
 
Mun 5 tuntia tuntuu jo ihan ruhtinaalliselta määrältä,mutta se ei vaan mulle riitä alkuunkaan. Kaikkein raivostuttavinta on että mieli tekisi jatkaa unia,kroppa tuntuu painavalta ja sellasen jomotuksen tuntee jo siellä sängyssä kun ei ole saanut riittävästi lepoa. Mutta...viimesimmällä pissireissulla vauva myös herää ja alkaa jumppaamaan,lievä närästys alkaa orastaa,kumppani kuorsaa niin että kuulen sen korvatulppien läpi...kaikki sata tyynyä ja peitto ym ym kainaloon ja siirto alakertaan. No tässä vaiheessa on jo oma pääkin herännyt ja ei mitään toivoa nukkumisesta. Koitin edes vaan maata sängyssä mutta hermot vaan menee. Päiväunien toivossa.
Ärsyttävintä oikeestaan on se,että en todellakaan tule jaksamaan tänään sitä kaikkea mitä aioin ja kuten jo itsekin totesin. Teen jonkun tärkeä jutun ja lopun aikaa koomailen. Onneks on ees lauantai saa olla enemmän vähän Niinkuin sohvaperuna meiningillä
 
Mä sain eilen vihdoin äippäpakkauksen, ihanaa fiilistelyä. :-)

Lajittelin samantien nyt aamulla 'lainavaatteista' ekat mitkä pesen pikkusta odottamaan ja eikun valkoset pyykit koneeseen.

Nyt tulin tarkistaan mitä näistä värjäytymistä oli täällä puhetta.. Lähteekö noista äippäpakkauksen vihreistä vaatteista väri? Entä nuo keltaiset pikku potkarit?
 
Mä en huomannut, että äp-vaatteet olisi värjännyt, mutta ne ottaa tosi helposti muista vaatteista väriä itseensä. Joku taisi sanoa jonkun vaatteen "värjänneen itse itsensä".
 
Ookoo. Eli uskallan pistää seuraavan koneellisen pyörimään. :-)
 
Piti vielä testata liottamalla voimakkaat värit äitiyspakkauksen vaatteista. Näistä turkooseista pöksyistä lähti reippaasti väri. Jätin erilleen pyykkäykseen.
 

Liitteet

  • 1441454766441.jpg
    1441454766441.jpg
    23.3 KB · Katsottu: 49
Joo, eiköhän nuo mennyt värillisen pyykin puolelle tietty. Lähinnä ne valkokuvio-väri-yhdistelmät aiheutti keskustelua täällä. Eli niitä ei oikein minkään kanssa uskalla pestä, kun ottavat itseensä väriä niin helposti..varmaan noista housuistakin olisivat ottaneet, onneksi kokeilit vielä! Keltaset potkarit ja turkoosi body mulla värjääntyivat, vaikka samassa koneessa muita valkoista sisältäviä vaatteita ei värjääntynyt.
 
Täällä pesin kaikki äitiyspakkauksen sisävaatteet samassa, ei ainakaan täälä irronnut väriä :)
 
Missä lämpötilassa muuten pesitte joilla tuli värjääntymistä? En oo pessyt äp:n vaatteista vasta kuin valkoiset. Pitää varmaan varalta laittaa värinkerääjäliina eka pesuun mukaan.
 
Mä pesin 40 asteessa. Mutta mukana oli tosiaan muitakin kuin äp-vaatteita. Joku punainen värjäs ja randomina kaksi äp-vaatetta otti väriä muiden pelastuessa.
 
Mä pesen siinä lämmössä mikä on ohjeessa, eli suurin osa 60 asteessa.
 
Mua pyydettiin lähettämään ne keltaiset pöllöpotkarit takas.Tereet ei värjäytynyt, mutta valkoiset pallot kyllä. Mua oli vähän varoitettu, niiin en pessyt niitä muun kirjopyykin kanssa, pesin silti suositus lämpötilassa. Niitä on kuulema jonkun verram asiakaspalautuksina tullut takaisin.
 
Takaisin
Top