Lokakuiset esikoisen odottajat

Mihin otit siis yhteyttä? Jos mäkin saisin uudet..ne oli aivan ihanat. :)
 
Viallisia tuotteita pakkauksessa?
Jos saamassasi äitiyspakkauksessa on viallisia tuotteita, voit palauttaa ne asiakaspalautuksena maksutta. Viallisen tilalle saat uuden, ehjän tuotteen. Palauta viallinen tuote osoitteeseen CT-Logistics Hankinta Oy,
Hakunintie 13 ,26100 Rauma. Kirjoita kuoreen merkintä "ASIAKASPALAUTUS". Viallisten tuotteiden tiedustelut: aitiyspakkaus(at)logistikas.fi tai puh. 040 842 1001. Muut tiedustelut lapsiperheen palvelunumerosta.
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Voi että, mun neljä lähintä ystävää oli järjestänyt mulle babyshowerit ♡ hirveenä syömistä ja juomista. Ja vauvalle kaikkea hyödyllistä; vaippakakku, tutteja, tuttipulloja, rasvoja, vaatetta, leluja jne jne.
Ai että mä oon onnellinen ko on tommosia ihmisiä elämässä ♡ :')
 
Muutto isompaan asuntoon on hoidettu ja melkein kaikki vauvan kalusteet alkaa olla kasassa. Tai siis olemassa. Yhdetkään niistä ei ole vielä täällä mutta jos tuossa parin viikon päästä sitten kun kehtaa päästää tänne vieraita. Äitiyspakkaus on edelleen lähes koskematon. Ja kamala lunssa on iskenyt. Ainoat kokemani kivut tulevat silloin kun erehdyn unissani kääntämään kylkeä. Tuntuu kuin maha repeäisi. Ja viime perjantaina kävin lähikuppilassa punkkikeikalla ja tuntui kuin jälkikasvukin olisi riekkunut pois pahempia aggressioitaan... Nukun erittäin hyvin eli kun normaalisti nukahdan kymmenen jälkeen niin herään neljän aikaan vessaan, ruokin kissat, syön välipalaa ja jatkan unia vielä muutaman tunnin. Tänään vois vaikka virkata vielä kolmannen maton. Kaikkea jaksan tehdä mutten mitään hyödyllistä. Kissoillekin rakensin hienon puun...
 
Täällä kans muutto valmis! Itse tosin en tehnyt sen eteen muuta kun ajoin 500 kilsaa ja pakkasin 4 laatikkoa.. Nyt on vielä niiden purkaminen ja tavaroiden järjestäminen edessä. Inspiraatio kadoksissa. Ehkä se tästä pikkuhiljaa jostakin yllättää.
 
Kiitos! :) Muutettiin tähän riihiketoon, on kyllä viihtyisää olla pitkästä taas porissa
 
Jos kaipaat jnk vertaistukea tms niin ota yhteyttä, asun täs kans samoilla hoodeilla :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: jnk
^Ihanaa! Musta ois ollut jotenkin mukavaa löytää perhevalmennuksesta joku samanhenkinen, mutta nyt viimeisenä kahtena kertana mammat on istua tatittaneet aivan samoilla paikoilla niin ei tuu juteltua vierustoverin kanssa ja ekalla kerralla yks mamma kuiski miehelleen että istu sä ton naisen viereen. :sad001 Naamakerroin ehkäpä.

Tää mun ystävä kun asuu aika kaukana, ja mä kyllästyin siihen kun mä olin ainoa aktiivinen pitämään yhteyttä, sieltä tulee aina vastaus että ei jaksa/huvita. Mitä mä sitten itteäni tuputtamaan. Ois vaan saanut helpommin lapsetkin toisistaan leikkikaverin kun oltais alusta asti pidetty tiivistä yhteyttä.

Oon kyllä muutenkin todella herkillä nyt loppuraskaudesta. Heti kun ajattelen omia tunteitani tulevaa vauvaa kohtaan yms. alkaa silmäkulmasta kyyneleet valua. Viikonloppu oli taas tosi raskas, kun toivoisin jotain miehen ja oman suhteen etenemisessä tapahtuvan ja hän painoi heti! keskustelematta asiasta jarrut pohjaan. Oon sitten koko ajan ollut itkuinen kun en ymmärrä että mikä siinä on vaikeata jos toista rakastaa.
 
Voi Hepsuli :sad001 Sun täytyy sitten vaan aktiivisesti lähteä vauvan syntymän jälkeen perhekahviloihin yms kerhoihin. Niissä sitten tutustuu toisiin vanhempiin. Ei tuommoisista yksittäisistä "naama kerroin"-tapauksista kannata itseensä ottaa. Ei ne ainakaan tiedä minkä hienon tuttavuuden sussa menettävät :cool:

Onks tääl jo muuten ketjua mistä kävis ilmi mistäpäin porukka on? Ite oon Raumalta :anyone
 
Hei täälläkin yksi satakuntalainen! :) Oottekos te muut täältäpäin jo käyneet siellä Satakunnan keskussairaalan synnytysvalmennuksessa? Meillä ois miehen kanssa tarkotus mennä sinne tänään. :)
 
Poksuli, meillä tänään sama ohjelma :) Kiva saada kuulla konkreettisia ohjeita kaikesta!
 
Me käytiin jo elokuussa. Oli aika powerpointtimainen luento. Samat asiat lukee suurinpiirtein SatKS:n nettisivuilla, mut enpä sitä tiennyt ennen ku menin kuulemaan kätilöiden jutut :meh: mutta jos se mieltä rauhoittaa tai on jotain kysyttävää kätilöiltä nii kannattaa mennä.
 
Juu, täällä ollaan! Ihan hauska toi kätilö, naureskelin itsekseni sitä remix-pussia ja jaffa-pulloa :D Ihan ok tietoa ensisynnyttäjälle, mutta tuntuu et erityisesti miehelle on hyvä valmistautua kun muuten jää vähän syrjään prosessissa
 
Ai säkin olit siellä! Mun mielestä oli informatiivinen tilaisuus ja just miehen kannalta myös hyödyllistä tietoa. Eka kätilö oli mukavan rempseen ja reilun olonen, saisko hänet tilata synnytykseen :D

Ehkä vähän rupes jänskättää synnytys. Olis helppoa, kun menis ne vedet kotona ettei tarvis supistusten kans arpoa. Mut ilmeisesti aika harvoin loppujen lopuks vedet menee kotona touhuillessa?
 
Ei vesienmeno tosiaan se yleisin tapa ole synnytyksen alkamiseen ja silloin pitää toisten olla sen jälkeen makuuasennossa:
(Ohje joltain sivustolta)
Jos tiedät, että vauvan pää on liikkuvana tai lapsesi on perätilassa, täytyy sairaalaan mennä ambulanssilla, eikä vedenmenon jälkeen saa enää olla pystyssä. Odota ambulanssia kylkiasennossa maaten, tällöin napanuoran esiin luiskahtamisen vaara pienenee.

Vedenmenon kanssa saa välillä myöskin kotona arpoa sairaalaan lähtemistä, kun synnytys ei välttämättä lähde käyntiin heti ja vuorokauden päästä sitä sitten pitää alkaa käynnistellä tulehdusriskin takia. Eli ei mitenkään takuuvarma helppo tapa ollenkaan! Mulla oli esikoisen kanssa helppoa, kun runsaahkon verenvuodon takia (41+3) pyysivät näytille ja sairaalassa kun oli oltu käyrillä ja odoteltu lääkäriä, niin supistukset ehtivät alkaa ja tutkimuksessa 3cm auki riitti siihen, että eivät enää kotiin lähettäneet. :)
 
Me oltiin kans tänään tuolla samassa synnytysvalmennuksessa! :wink Tilaisuuden loputtua oli ihanan hauska nähdä meidän mammojen kävelevän melkein jonossa parkkikselle.
 
Nyt on melkein pakko pakata se remix-pussi ja jaffaa sairaalakassiin. :D Ja ei kai paljoa naurattanut kun tilaisuuden jälkeen mentiin miehen kanssa Heseen ja mä otin kerroshampparin. :wink Muakin rupesi jännittämään ne supistukset kun just viime viikolla perhevalmennuksessa sanottiin, että kaksi tuntia säännöllisiä supistuksia niin voi miettiä lähtöä! Muuten oli paljon samaakin tietoa, mutta oli mukavaa kun tällä kertaa mies pääsi mukaan kun perhevalmennukseen ei päässyt viimeksi kun oli synnytys aiheena.
 
Mua harmittaa, kun en päässyt viime enkä tällä viikolla noihin valmennuksiin. Aiheina olis ollut fysioterapia ja toipuminen ja tänään imetys. Mutta ei voi mitään, oma vointi ollut esteenä, joten valintoja täytynyt tehdä. Kait niitä neuvoja saa sitten myöhemminkin.
 
Takaisin
Top