Lokakuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vesta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tän vuoden laatikoita on vissii saanu jo maaliskuusta asti! :)
Täällä vaan sattuu joka paikkaan. Näin viimeviikolla unta, että vuodin verta enkä uskalla laittaa yhtiä alushousuja jotka mulla siinä unessa oli. Sen jälkeen vauvaki liikkunu vähemmän, en tiiä kuvittelenko sit vaan. Tosin oon vähentäny makeen syöntiä että siitäki varmaan johtuu. Liikkeitä kuitenki jokapäivä tuntuu :)

Huomenna aattelin mennä keskustaan kattoo jos löytyis jotaki vaatetta ja jotain isyyspakkaukseen :p

Jeps, tän vuoden pakkaus. Eläinaiheita paljon, mm. pupuja ja pöllöjä :)

• Tykkään
Reaktiot: mai
Aino J, kauanko meni että pakkaus tuli? Siis siitä ku se myönnettiin. En mä mitenkään malttamaton oo :smiley-bounce013

Oon kuullu että pariviikkoo menny :) ite en oo vieläkää hakenu! Ollu kaikkee tässä nyt että en oo jaksanu keskittyä :D

Onkos kaikilla ollut rakenneultrat ok? Meillä löytyi eilen pientä eroavaisuutta pojan aivokammioiden välillä ja ens tiistaina aika perinnöllisyyspolille jatkotutkimuksiin. Huoli on suuri. Iski tajuntaan vasta tänään. :(

Meillä oli eilen ru ja siellä kaikki hyvin. Muuten vastas viikkoja mutta vartalonympärys ei. Ultraaja vain totesi että pullukka lapsi tulossa.

Tsemppiä kirpsulle, toivotaan että kaikki on sielläkin hyvin :)

Muokattu viimeksi:
Voi kirpsu! Toivotaan että kaikki hyvin :( meillä ei vielä ole ollut ru. Ensi tiistaina mennään ja jännittää kyllä..

Meillä todettiin rakenneultrassa että ainakaan ei oo peukalo keskellä kämmentä, koska sikiö näytti peukkua!
Tsemppiä kovasti kirpsu sinne ja toivotaan ettei ole mistään vakavasta kyse ♥

Voi olla ihan mittavirhekin, kun toista puolta ei millään saatu kunnolla kuvattua. Ultraaja oli kylmäkiskoinen ja jäi vähän paha maku suuhun koko käynnistä. Miten joku voi tehdä useita lapsia ja säilyttää mielenterveytensä?! Tämä on hermojaraastavaa touhua tämä odotus..

Ei kannata ressata liikaa vaikka se onkin helpommin sanottu kui tehty. Tuokin asia on semmonen mihin et voi itse vaikuttaa eikä ole sun syy vaikka jotain olisikin. Ressaaminen on vauvan kannalta huono asia eikä se hyvää tee äidillekkään. Koitat olla mahdollisimman rauhassa nyt vain :)

Kirpsu, tiedän sun tunteen täysin. Meillä oli myös toinen aivokammio yli rajojen ja ti käytiin kontrollissa lääkärillä. Se sai nyt mitaksi enää 9 (10 on raja). Eli sen puoleen ei hätää, MUTTA siellä on plexus kystat, jotka ovat 4.6mm. Lääkärin mukaan ei huolta, kuulemma kuuluvat kehitykseen ja pitäisi kadota itsekseen. Elokuulle laitettiin kontrolli vielä. Itselleni olen uskotellut ettei ne noin kauas olis laittaneet kontrollia jos olis hätä ollut.
Lapsivesipunktiosta se sano et sitäkin periaatteessa voi harkita, mutta kun meillä oli se trisomiariskiluku 1:5770, niin ei nää sitä tarpeelliseksi..

Voi kirpsu. Niin miten joku voi tehdä useita lapsia ja pysyä järjissään. Mä en tiedä. Mulla on nyt nro. 4 tulossa ja tää on näistä nyt kolmas raskaus jossa on havaittu ongelmia. Nyt ongelmia on istukan kanssa, mutta jotenkin ongelma kuin ongelma niin aina se pysäyttää ja mietityttää. Mulla on kuitenkin siis kolme tervettä lasta odottamassa nyt pikkusisarusta. Kaikki on siis mennyt hyvin, vaikka useita mutkia on matkassa ollut. Huoli ja pelko taasen on asioita, jotka syntyvät äitiyden myötä ihan uuteen valoon. Niistä ei pääse koskaan eroon.

Mun kaverilla oli käynyt juuri samanlain kun sulle Kirpsu! Sanomattakin selvää, että hän oli suhteellisen rikki asiasta ja kommentoi myös henkilökunnan huonoa asennetta. Tämä siis Tampereella. Mutta terve poika sieltä syntyi ja hänkin täyttää pian neljä vuotta :) Eli summa summarum, koita olla stressaamatta vaikka vaikeaa se varmasti on!

Se on kun kaikki on uutta niin hermostuu pienemmästäkin. Eikä noi ultrausta työnään tekevät välttämättä ymmärrä aina selittää kuin idiootille, mitä mikäkin tarkoittaa, kun ei itse tajua hämmennyksissään kysyä. Noh, tuli mitä tuli - rakas lapsi hän silti on. :)

On ollut kaikki ru:ssa kunnossa, voimia kirpsu sinulle <3 nyt vaan yrität saada ajatuksia positiiviseen suuntaan, kun asia ei muuksi miettimällä muutu. Ja kun ne huolet loppuisikin raskausaikaan... ;) eli kyllä se äidin ja vanhemman huoli on lähes poikkeuksetta jossain aina. Ja silti suurin osa asioista menee parhain päin :)

kaikki ok ru:ssa ja poika tulee :) liikkeitäkin on jo helppo tunnistaa, mutta hermoilusta on vaikee päästä eroon<se on totta, mitä joku laitto, että hermoilu kestää varmasti omaan kuolemaan saakka :D

tsemppiä kirpsu, toivottavasti olis vaan mittavirhe ja kaikki onkin kunnossa <3

täällä kuninkaalliset häät taustalla, yhyy.. :)

Takaisin