Täällä tuli raskaustodistus tänään ja menenpä tästä samantien Kelan sivuille täyttelemään hakemusta :) Työnantaja haluaa meillä sen originaalitodistuksen, kelaan riittää skannattu versio koneella. Toki vanha kunnon kustikin sen perille toimittaa jos ei pysty skannaamaan/kuvaamaan.
Ellinoora, varmaan parempi odotella se 154 päivää täyteen tosiaan, en usko että kela sitä kumminkaan voi käsitellä ennen kuin vaadittava aika täynnä, lakiin kirjattu. Hassua, että sait sen etukäteen, mutta kai siihen oli jokin hyvä syy :)
Ellinoora, varmaan parempi odotella se 154 päivää täyteen tosiaan, en usko että kela sitä kumminkaan voi käsitellä ennen kuin vaadittava aika täynnä, lakiin kirjattu. Hassua, että sait sen etukäteen, mutta kai siihen oli jokin hyvä syy :)

Täällä yksi myöhäisherännäinen kirjoittelija saapunut juuri hoodeille. Olen kyllä lueskellut foorumin juttuja odotusaikana jonkin verran, mutta se kirjautuminen ja itse kirjoittaminen on ollut muka niin kovin vaikeaa aloittaa.
Puoliväli on ohitettu ja rakenneultrakin jo käyty, siellä kaikki kunnossa. Liikkeitä olen tuntenut jo melkein kuukauden verran.
Kolmisen kuukautta kesti pahoinvointi ja oksentelu, mutta sen loputtua (onneksi loppui!) ei oikeastaan ole vielä ollut mitään kovin suuria vaivoja. Kovin vauhdikas liikkuminen ei enää tunnu mukavalta, mutta joogaa ja muuta leppoisampaa liikkumista pystyy vielä ongelmitta harrastamaan. Mielialoissa ei ole juurikaan tapahtunut muutosta, odottelen sitä raskaushormonien sekoittamaa raivotarta vielä.