Lokakuiset esikoisen odottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vesta
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea kaikille pikkuihmeen odottajille :) Täällä 30v foorumineitsyt ja esikoismurua jännittävä! Plussasin ystävänpäivänä (kolmesti) ja uutinen oli yllätys, toki superiloinen sellainen. La 12.10. Mitään pahoinvointeja ei ole ollut, joten ressasin isosti ennen ultraa oliko masussa elämää vai nou. Superväsymyksestä ja turvotuksesta huojentelin toki omia negafiiliksiä. Maailman isoin hymy pääsi, kun rv 11+4 nt-ultrassa kuulin sydänäänet ja näin kun kaveri vilkuttaa ♡ nt oli 1,2 ja nenäluu näkyi selkeesti :) ihana lukea muiden kokemuksia. Jaksamista kaikille!!

Täälläkin yksi esikoisen odottaja. Nt-ultrassa kaikki oli hyvin ja nyt vaan odotellaan lokakuuta ja myös kaikkia välietappeja.

Muokattu viimeksi:
Jos minäkin nyt parin viikon jälkeen virallisesti esittäytyisin. :) Eli täällä 23v tuleva äiti, mies 31v. Molemmille ensimmäinen, la 5.10.. Hieman reilu vuosi kerettiin yrittää ennen plussaa helmikuun alussa. Nt-ultran jälkeen uskalsi hengittää, että siellä oikeasti on pienen pieni minioni kasvamassa ja nyt on alkanut tottua ajatukseen äidiksi tulemisesta. :) Alkuun oli todella arat rinnat rv 10 asti ja pahoinvointia, etenkin iltaisin, mutta hyvin vähällä koen selvinneeni. Nyt kun 13+0 poksahteli, loppui pahoinvointi ja energiat nousussa, turvottelu helpottanut, mutta nipistelyä ja "kasvukipuja" on alavatsalla alkanut olla. Hyvillä fiiliksillä eteenpäin, hetki kerrallaan ja sen näkee sitten kuinka käy! :)

Ja hienoa, että on tämmönen vertaistukiryhmä olemassa, tsemppiä kaikille! ;)

Täällä kanssa ekaa odotellaan ❤ Ja on se vaan niin ihmeellistä. Vuosia oon itkeä tihruttanut aina kun kaverit on saaneet lapsia ja minä olen ajatellut että apua mä en koskaan pääse tuohon. Aina vääriä parisuhde valintoja ja epävakaita elämä tilanteita. Ja kun plussasin,niin ensin tuli paniikki että eiiiii vitsi,antakaa vielä vähän lisäaikaa...en mä ookkan valmis. Mutta kyllä tässä aika tekee tehtävänsä ja asia prosessoituu ja mieli valmistaa itseään äidiksi. Eka ultra oli myös merkittävä,koska siihen asti en jotenkin edes uskonut raskautta oikeasti todeksi.

Hei kaikille Täällä on vauvaa yritetty neljä vuotta ja nyt vihdoin ivf-hoidoilla raskaana!! Nyt np-ultran jälkeen uskaltaudun mukaan tänne ☺ Tää on aivan mahtavaa ❤ vaikka jatkuva pahoinvointi ja oksentaminen vaivannut jo rviikolta 5 asti niiin olen onnellinen ❤ Onnittelut teille kaikille muille odottajille ja hyviä vointeja!!!!

Nyt minäkii uskallan vihdoin ilmottautua joukkoon kolmannen ultran jälkeen. Minä oon ite 29 ja mies 31, yhdessä oltu 10 vuotta ja kaksi vuotta sitten ruvettiin toivomaan lasta. Yhden alkion siirrosta saaneet alkunsa meidän tulevat identtiset kaksoset, esikoisemme. Olo on ihan sekopäisen onnellinen ❤, aivan kamalasta pahoinvoinnista huolimatta. Nyt paha olo ja oksentaminen rviikolla 15 hieman helpottanut, mutta kymmenen viikkoa sitä kestikin. Jossain välissä meinasin tulla jo hulluks ku ajatukset lähti siihen suuntaan, että tosiaan tätä voi kestää raskauden loppuun asti.

Täällä tosiaan on käyty 10.4 nt-ultrassa ja vilkas kaveri näkyikin! ☺ Seulan verikokeet jouduttiin ottamaan uudestaan (laskettu siirtyi viikolla eteenpäin, joten verikokeetkin oli otettu viikkoa liian aikaisin). Tänään alkoi ekaa kertaa esimerkiksi aivastaessa kauheat repäsyt mahassa, ingottavan tuntuisia, mutta ilmeisesti täysin normaaleja? ☺

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app

Joo, on normaaleja. Mulla tulee aina repäisyjä kun kääntyilen sängyssä. Inhottavan tuntuisia, mutta vaarattomia onneksi :)

Miulla ei mitään repäsyjä ole mut lähestulkoon 24/7 oleva lievä närästys. Mites, joko teil pidemmällä olijoilla tuntuu liikkeet? itellä menossa vk 15 nyt ja kuulostellu joko liikkeitä tuntuis mut en vielä oo tuntenu.

Mulla on myös inhottava närästys riesana, ei onneksi vuorokauden ympäri, mutta päivittäin kuitenkin. Yhh.

Meillä on nyt rv 13+0, eikä mitään huomioita liikkeistä. Toki on aikasta odottaakaan niitä vielä, mutta kyllä mä oon yrittänyt bongata edes jotain :grin

Mulla on ollut pari viikkoa kovaa painetta ja myös liitoskipuja. Vauva kasvaa nyt kovaa vauhtia.

Täällä kanssa liitoskipuja :/ Liikkeitä kanssa olen yrittänyt bongailla, ja ainakin jotakin olen tunnustellut (saattaa toki olla suolistokin) :happy: Nyt 16+3

Mitä ne "liitoskivut" on? :D
kysyy nimim. Tyhmiä kyselevä ja laiska googlettaja.
Just kirjoittelin tuonne toiseen ketjuun omasta oireettomuudesta.:)

Nyt on neljännessä ultrassa käyty ja lääkäri kertoi huojentavan tiedon. Kaksosilla napanuorat lähtee istukan keskeltä, mutta hyvän välimatkan päästä toisistaan. Tää saa minut ehkä panikoimaan vähän vähemmän. Olivat kasvaneet hyvin molemmat,16+4, vaikka oikeasti tarkat viikot on 15+6 ja olivat yhtä isoja. Siellä ne räpisteli nii kovasti, ettei lääkäri saanu kuvaa, vaikka jonku aikaa yritti :)

Liitoskivut tai ainaki osa niistä johtuu ku jänteet venyy kasvavan kohdun vuoksi. Miulla ne on nivusessa ja nyt hieman jo helpompi kuin eilen mutta istuessa silti vielä kipuilee.

Heh, onpa täällä monta ystävänpäiväplussaajaa! Meilläkin plussatesti tehtiin tuolloin

Minäkin olisin kysynyt, että mitä ne liitoskivut oikein on? Mulla on alaselkä ihan jumissa ja säteilee pakaroihin ja jalkoihin. Tosin välilevyn pullistuma löytyy, eli ei tällä välttämättä ole raskauden kanssa mitään tekemistä. Muuten olenkin tässä oireettomassa vaiheessa, kun pahoinvointi ja turvotus ovat kadonneet ja mahaa ja potkuja vielä odottelen. Viikkoja nyt 14+3.

Joko teillä muut ihmiset tietää raskaudesta? Me olemme aika vapaasti kertoneet nt-ultran jälkeen kaikille, joita nyt olemme nähneet. Mitään fb-julistuksia nyt ei kuitenkaan vielä ainakaan olla julkaistu. Ehkä synnäriltä sitten :)

Takaisin