Lokakuiset 2018

Eliza79, sinä taisit olla vähäoireinen odottaja ? Millaisia oloja sinulla ollut ja millä viikolla olet?

Juu aika vähillä oireilla on menty. Nyt menossa rv 7+3. Viime perjantaina kävin ar-ultrassa ja kaikki oli hyvin. :) Tällä viikolla olo on alkanut jo enemmän tuntua raskaalta. Aiemmin on ollut vain turvotusta ja alavatsan nipisyelyä mutta nyt on jo kuvotuskin löytänyt tien meille. Välillä saartaa rintoihin sattua,mutta vähemmän. Tänään myös yrittää migreeni iskeä ja olo on karmea. Puuuh!

Mie en ees oikeastaan osaa pelätä vuotoa, kun ei oo spontaanista keskenmenosta kokemusta. Kaikkein helvetillisintä on se, kun elää pahimmillaan viikkoja siinä uskossa että kaikki on hyvin, kun nää tyypillisimmät keskenmenon tunnusmerkit (vuoto, kipu) puuttuu, mutta raskaus on kuitenkin menny kesken. Kun ei tuo oireitten määrä tai oireettomuuskaan sitten kuitenkaan takaa mitään. Ainut mikä mulla viesti keskenmenosta oli oireiden yhtäkkinen loppuminen, eikä ne sitten enää tulleet takasin, mut ei sekään aina välttämättä tarkota että on varmuudella menny kesken... Ja tiedän niitäkin tapauksia, että on ollu alusta asti rajua pahoinvointia vaikka olikin kehitys loppunu jo varhain. Siks tää alku just onkin niin perseestä, kun joutuu elämään täydessä epätietoisuudessa eikä mihinkään voi luottaa :confused:

Minulla vähän samat fiilikset. Eniten pelottaa nimenomaan se etten edes tiedä jos menee kesken. Viime raskaudessa kkm todettiin nt-ultrassa viikolla 12+5... Oli mennyt kesken jo ihan alussa viikolla 8. Silloin oli kaikki raskausoireet lääkkeelliseen tyhjennykseen asti.

Silkkitassu minulla on samanlainen kokemus, mutta myöhemmillä viikoilla.
Nt-ultrassa kaikki oli ok vielä, mutta hakeuduin ultraan pari viikkoa myöhemmin. Olo oli sellainen, että kaikki ei oo kunnossa. Luin koko ajan netistä keskenmenojuttuja ja olin varma että kaikki ei ollut hyvin. Ultraan menin ja olo osottautu oikeaan. Sikiö oli kuollut rv 14..

Terve kaikki!
Liityin varovaisesti joukkoon :)
Eilen plussattu..huomenna teen vielä digin :grin laskettuaika olisi 23.10
28v ja toinen lapsi siis tuloillaan olisi.
Esikoinen 7/16 ja toinen saanut tulla melko lailla siitä asti. Imetys häiritsi kiertoa todella paljon .
Oireita ei ole ollut vielä juurikaan, paitsi väsymys painaa päälle melkolailla.

Kiva liittyä teidän seuraan ja päästä yhdessä ihmettelemään maailmaa taas raskaana :)

Täällä myös pelko on kova :( esikoisesta tiesin "vasta" kun viikkoja oli yli 6... Nyt tein positiivisen jo dpo11 ja tänään 5+0. Oireita on, mutta pelottaa kun ei tunnu"mä olen raskaana" :O Oon kuvitellut tän tilanteen niin monesti kun meillä yritystä kuiten 4v4kk. Kun tein positiivisen en mä itkenyt enkä kirkunut enkä nauranut; KAI?! Kävin muutamassa sekunnissa kaikki tunteet läpi ja sen jälkeen olo on ollut täysin neutraali :/ Ultra vasta 2.3 ja tuntuu, että siihen on ikuisuus.

Olipas sekavaa tekstiä :o , mutta pointti oli; pelottaa ihan kauheasti tuulimuna tai keskenmeno :'(

Tsemppiä ja voimia kaikille vastoinkäymisiä kokeneille <3

Täällä myös pelko on kova :( esikoisesta tiesin "vasta" kun viikkoja oli yli 6... Nyt tein positiivisen jo dpo11 ja tänään 5+0. Oireita on, mutta pelottaa kun ei tunnu"mä olen raskaana" :O Oon kuvitellut tän tilanteen niin monesti kun meillä yritystä kuiten 4v4kk. Kun tein positiivisen en mä itkenyt enkä kirkunut enkä nauranut; KAI?! Kävin muutamassa sekunnissa kaikki tunteet läpi ja sen jälkeen olo on ollut täysin neutraali :/ Ultra vasta 2.3 ja tuntuu, että siihen on ikuisuus.

Olipas sekavaa tekstiä :o , mutta pointti oli; pelottaa ihan kauheasti tuulimuna tai keskenmeno :'(

Tsemppiä!! Minulle tulee ultra-aika postissa joten en edes tiedä koska ar-ultra :'( Hyvänä puolena se, että olen kuvitellut olevani raskaana useita kertoja viimeisen kahden vuoden aikana että ehkä se on hyvä asia että nyt ei tuntunut yhtään siltä että olisi raskaana. Viimeksi ite plussasin vasta joskus viikolla 6, nyt plussa tuli jo 3+4 eli tosi varhain.

Olipas sekavaa tekstiä :eek: , mutta pointti oli; pelottaa ihan kauheasti tuulimuna tai keskenmeno :'(

Paljon tsemppiä<3
Itselläkin ollut aika neutraali suhtautuminen. Noin pitkää yritystä ei takana ole, mutta riittävästi sen plussan ilmestymisen kuvitteluun.
En oikeastaan edes tainnut reagoida kauheasti :D pään sisällä hihkaisin kyllä.

Taidan tajuta vasta pahoinvoinnin saapuessa.. mikäli saapuu. Esikoisesta oli ainakin aivan kamalat pahoinvoinnin ja olot.
Alkuraskauden ultraan aion varata tällä viikolla ajan.

Kiitos tsempeistä <3
Ollaan silkkitassu plussattu samaan aikaan :) meillä tämä oli eka inssi ja kukaan ei uskonut onnistumiseen. Kummastakaan ei koskaan ole löydetty mitään vikaa ja oltiin jo valmistauduttu ivf hoitoihin huhti-toukokuussa. Tämä yksi iui tehtiin samalla kun tutkittiin miehen tavara kun meillä on tutkimussairaalaan matkaa melkein 350km suunta niin ajateltiin, ettei hukkaan mene... Siksi se kai pelottaa kun on avitettu :o Ei tähänkään tarvittu kuin letrozolit. Irrotuspiikki on edelleen käyttämättä :D
esikoinen ilmoitti tulostaan vajaan 9kk yrityksen jälkeen ihan "luomuna".

Toivotaan, että pysytään porukassa kaikki mukana <3 hyvältä porukalta vaikuttais ;) Olisi ihanaa odottaa yhdessä <3

Tervetuloa uudet!

Ainahan sitä vertaa raskauksia keskenään, ite ainakin. Esikoisesta plussa tuli joskus rv7+ kun en uskonut että voisin olla raskaana (meillä takana selittämätöntä lapsettomuutta) ja nyt se eka plussa tuli jotain rv4+.

PikkuMinski, Toivotaan tarrasukkia pikkuisille! <3 Ja varmaan just siksi pelottaa että on avitettu. Lisäksi ovis tuntui tässä kierrossa molemmin puolin. :S Toivottavasti molemmilla menee ultrat hyvin :)

Heips! Oon seuraillut kaikenlaisia keskusteluja ja palstoja jo monta vuotta ja nyt uskallan itse kirjoittaa...:oops:

Ikää löytyy 25v ja ensimmäinen lapsi toiveissa...
Täällä raskasta yritystä takana kaksi vuotta. Vuoden jälkeen mentiin miehen kanssa tutkimuksiin ja ilkeä vika todettiin miehessä, mitä en käsitä edelleenkään, koska olin koko ajan varma, että vika on minussa. En ole ikinä elämässäni saanut edes ovistestiin plussaa.
Nyt toinen inseminaatio tuotti tulosta ja tällä hetkellä menossa varovaisesti 7+5 :happy:

Keskenmenon pelko on kamala ja ahdistaa edes ajatella olevansa onnellinen tästä hetkestä, kun pelottaa, että sitten se onni viedään heti pois.

Paniikkivarhaisultrassa käyty 6+3 ja siellä sykki ihan oikea sydän ja vielä oikeassa paikassa:Heartred

Ja LA omien laskujen mukaan 29.9 niin aattelin kirjoittaa tänne kun syyskuussa oli jo niin paljon tungosta....

Muokattu viimeksi:
Tervetuloa Onnenetsintä!
Pitkän tien olette kulkeneet.. toivon sydämestäni että teidän pieni päätyy syliin asti<3 ihanaa, että pieni sydän siellä hyrräsi! :)

Itse varasin äsken ensimmäisen neuvolan! 5.3 :) taidan varailla myös varhaisultraa.

Mulla olis ollu tänään ensi neuvola mut oon kipeenä..:( onneks tuttu nla täti soitti ja hoidettiin ensikäynti puhelimitse:D neuvolakortin ym muut lähettää postissa kotiin. Etova olo jatkuu vaan:(

Alkuraskauden ultrassa käyty. Kyllä siellä ihan oikeassa paikassa sydän sykki ja sopivaan tahtiin. :Heartred

Vähän oli pienempi kuin mitä omiin laskelmiin päivistä sopii, mikä hieman herätti huolta minussa ja ehkä myös lääkärissä. Ehkä ovulaatio ollut sitten myöhemmin... No, eiköhän sekin tarkennu matkan varrella. Kallista lystiä tuo yksityisellä ultraus, mutta tuntui tärkeältä tietää, että oikeassa paikassa kasvetaan.

Mollukka Oliko kuinka iso heitto? Luultavasti kyse vaan mitta virheestä. :-) Ja ihanaa että kaikki muuten niinkuin pitää. <3

Hyvin varovaisesti tulen tänne näin. Tänään olis 6+0 , mut edellisten huonojen kokemusten perusteella mie panikoin varmast koko raskauden ajan..
Varhais uän meinasin varata ensviikolle..
Jotenki tosi pelottavaa kun ei ole vielä mitään oireita ollut kun esikoisesta oireilin jo ennen plussaa ja edellisessä raskaudessa kans oireilin heti plussasta lähtien...

Takaisin