Lokakuiset 2018

Alkuraskauden ultrassa käyty. Kyllä siellä ihan oikeassa paikassa sydän sykki ja sopivaan tahtiin. :Heartred

Vähän oli pienempi kuin mitä omiin laskelmiin päivistä sopii, mikä hieman herätti huolta minussa ja ehkä myös lääkärissä. Ehkä ovulaatio ollut sitten myöhemmin... No, eiköhän sekin tarkennu matkan varrella. Kallista lystiä tuo yksityisellä ultraus, mutta tuntui tärkeältä tietää, että oikeassa paikassa kasvetaan.

Oman kokemuksen perusteella tuntuu että noissa ultrissa on usein pientä heittoa. Esikoisen kohdalla tuntui, että kaikissa ultrissa mitä oli, oli heittoa johonkin suuntaan.

meillä ei saa edes enää vanhanaikaista äitiyskorttia kun kaikki on netissä:( se on vähän harmi, kun noi on niin ihania muistoja. meinasin kuitenkin kysyä neuvolassa (huomenna! jee!) että onko niillä vielä jemmassa sellasta, jos sais ees ite täyttää <3

meillä ei saa edes enää vanhanaikaista äitiyskorttia kun kaikki on netissä:( se on vähän harmi, kun noi on niin ihania muistoja. meinasin kuitenkin kysyä neuvolassa (huomenna! jee!) että onko niillä vielä jemmassa sellasta, jos sais ees ite täyttää <3

Oikeesti?! Mitä sitten voi kotona hypistellä ja kantaa innoissaan kassissa mukana?! :)
Sitäpaitsi, meillä ainakin säästän neuvolakortit muistoiksi! :)

Ai onpa harmi en oo kuullutkaan ettei jossain sais sitä korttia! Mua muistutettiin viimeks kuljettamaan sitä aina mukana jos sattuu jotain niin huomataan sitte heti että on raskaana, en tiiä onko kaukaa haettua ehkä kaikki on niin sähköstä nykyään että tietokoneelta selviää nopeammin :joyful: mulla kans huomenna muuten neuvola :)

PikkuMinski täällä myös yksi käytännössä oireeton odottaja, jännittää ja toki vähän huolettaakin onko siellä oikeesti kyytiläinen matkassa... Tosin viikkoja on vasta 4+4 että jospa ne sieltä vielä :)

4+ jotain.. aikaisessa ollaan.... Aattelin parin kolmen viikon päästä soitella neuvolaan, jos ei ole vuoto sitä ennen alkanut..... On ollu useita km:ä joten en uskalla paljoa iloita reisisärkyä on... En tiedä onko hyvä vai huono asis

joo, ja ite sinne ipanaan piti täyttää esitietona edelliset raskaudet, alkoholin jne käytöt, sairaudet, lääkitykset ym. ihan pyllystä tosiaan! toivottavasti siellä ois kuitenki niitä kortteja nii saisin ees ite omaks iloks ja muistoks täyttää... <3

Alkuraskauden ultrassa käyty. Kyllä siellä ihan oikeassa paikassa sydän sykki ja sopivaan tahtiin. :Heartred

Vähän oli pienempi kuin mitä omiin laskelmiin päivistä sopii, mikä hieman herätti huolta minussa ja ehkä myös lääkärissä. Ehkä ovulaatio ollut sitten myöhemmin... No, eiköhän sekin tarkennu matkan varrella. Kallista lystiä tuo yksityisellä ultraus, mutta tuntui tärkeältä tietää, että oikeassa paikassa kasvetaan.

Mulla varhaisultrassa lääkäri mittasi kooksi samalla kertaa 4,4mm ja 6,6mm ja siinä oli jo aika iso heitto mun mielestä.. Et voi olla lääkärin tavoissa eroja tai riippuu mistä 'kuvakulmasta' katsoo:joyful:

PikkuMinski täällä myös yksi käytännössä oireeton odottaja, jännittää ja toki vähän huolettaakin onko siellä oikeesti kyytiläinen matkassa... Tosin viikkoja on vasta 4+4 että jospa ne sieltä vielä :)
Täälläkin kovin oireetonta. Nyt 4+1
Väsymys on ainut oire.. Ainiin joo, ja turvotus iltaa kohden. :D
En toivo pahoinvointia, mutta siitä ainakin tuntee olevansa raskaana ;D

Tervetuloa uusille! :) Mukava kuulla että ultrassa käyneet on saanut kuulla hyviä uutisia!
Mollukka, eiköhän se ollu mittavirhe tai jtn muuta :) meillä viimeks tosin ekassa ultrassa myös sanottiin et on pienempi ku mitä pitäis mutta terve poika sieltä tuli :)

Omien laskujeni mukaan olis 7+2. Lääkärin mittaukset välillä 6+3 ja 6+6. Kokeili eri kuvakulmia. Tarkkaan katseli ja mittaili, mutta tyyppi on vielä niin pieni, että mittaamisen kanssa taitaa olla vähän niin ja näin vielä. :wink
Esikoinen saatiin hoidoilla niin tää raskausviikkojen ja päivien "arpominen" on ihan uusi asia. :grin Piti kyllä sillon hyvin tarkkaan viikot ja päivät paikkansa.

Mollukka Eihän tuossa onneksi ole kuin kolmen päivän heitto, ei kuulosta pahan isolta. :-) Selittyy helposti myöhemmällä ovulaatiolla ja mittavirheellä. Tässä vaiheessa toisiaan ollaan vielä niin pieniä.

Täällä oireettomuus kyllä pelottaa..
Oon myös saanut vaan haaleita viivoja apteekin testeihin.
Eilen kyllä digiin se 1-2 viikot.
Tänään taas apteekin testiin vielä haaleampi viiva kuin edelliset!! :confused:
Otin kyllä virtsasuihkusta, joka roiski pitkin tikkua..

Kääk, miten pystytte lopettamaan testailun!?
:grin hirvittää kun ei nää kunnon viivoja.
Anteeksi tämä kauhunsekainen aamunavaus<3

Vaiana kun vain osaisikin lopettaa ;)
Tänään 5+2 <3

593e523c4c002528c186ffa19361132d

Ei kannata huolestua jos ar-ultrassa heittää muutamalla päivällä, niin on heittäny mullakin esikoisesta 3pv mut näitä muutaman millin katkarapuja on vielä niin vaikee mitatakkin kunnolla :) Itse asiassa edellisessä raskaudessa alkio vastasi täysin omia laskuja oviksen mukaan (eli 4pv heitti menkoista), mut kesken se meni silti.

Täällä oireettomuus kyllä pelottaa..
Oon myös saanut vaan haaleita viivoja apteekin testeihin.
Eilen kyllä digiin se 1-2 viikot.
Tänään taas apteekin testiin vielä haaleampi viiva kuin edelliset!! :confused:
Otin kyllä virtsasuihkusta, joka roiski pitkin tikkua..

Kääk, miten pystytte lopettamaan testailun!?
:grin hirvittää kun ei nää kunnon viivoja.
Anteeksi tämä kauhunsekainen aamunavaus<3

En mä ookkaan pystynyt lopettaa testaamista :D :D Tänään teen vielä ihan varmasti yhden, vaikka onkin jo 6+0 :D

Takaisin