Lisää lapsia?

Emma jos minulla ois tuommonen tilanne niin ottaisin kyllä asiasta selvän mahollisimman pian! Ei se täällä foorumilla ressaamalla asia selvene. Lääkäriin mars. Nuilla viikoilla ei tosiaan enään kaikilla testit positiivista näytä ja vuotojahan voi tulla vaikka läpi raskauden. :nailbiting: Toivotaan että on luulotautia mutta luulisin että helpottais sinuaki että saisitte asiaan varmuuen.

Niin ja tuohon raskaustestiin niin on naisia joilla hcg ei erity virtsaan laisinkaan. Mars lääkäriin emma!

Itsellä oli joskus vuosia sitten tapahtuman joka olisi saanut jäädä tapahtumatta jälkeen tuollainen "luulotauti".. Toisaalta halusi, että lapsi olisi oikeasti tulossa ja toisaalta toivoi ettei ikimaailmassa sille miehelle.. Mutta itse silloin kuvitteli, että vatsa pyöristyy, oli mukamas yölläkin jatkuva nälkä, housut muka alkoivat vyötäröstä tiukottaa (ihmekös se jos öisinkin syö :grin), kuvittelin kaikki kultakalan pyrstön tunteet, kovan kohdan vatsaan joka olisi voinut olla vauva, muljahduksia jotka tulkitsin potkuiksi myöhemmässä vaiheessa jne.. Tein monta raskaustestiä ja kaikki olivat negoja tietysti.. Lääkäriaikaa en saanut aikaiseksi silloin tilata kun toisaalta tiesi, että se raskaus on vain omien korvien välissä :grin Lopulta se sitten loppuikin kun sai ajatuksensa muualle asiasta.. Mutta ehdottomasti jos nyt tulisi samanlainen tilanne niin oman mielenrauhan takiakin kävisin tarkastuksessa ja nyt tietää, että mieheltä saisi tukea kyllä asiassa.. Silloin aikanaan tuli itsekin luettua kaikenmaailman tarinat vuodoista läpi raskauden jne.. Olisi päässyt itse niin paljon helpommalla kun olisi vain mennyt käymään tarkastuksessa..

Kävin paikallisessa neuvolassa,mutta jäi hieman ristiriitainen tunne kun ultraaja oli sellainen suht nuori sairaanhoitaja. Sanoi puhelimessa jo että hän kyllä osaa laitetta käyttää,mutta jos rakenteita pitää tulkita niin ei ole paljoa kokemusta. Ultratessa sanoi että tuo tumma on hänen mielestään virtsarakko(vaikka ei kyllä ollut rakko ollenkaan täynnä mulla edes kun kyseli millon olen vessassa käynyt). Teki mieli kysyä että missäs se kohtu näkyy kun oli niin kivikautinen ultrauslaite,mutta en sit viitsinyt. Painotti vielä lähtiessä kovasti että jos musta tuntuu siltä että jokin ei ole niin kuin pitää niin voin käydä verikokeissa ihan milloin haluan ja ilmoittaa sit neuvolaan jos käytän sen lähetteen. Eli ei auta kuin seurailla vielä tilannetta,kun on kummiskin kaiken näköistä jomotusta mahassa ja selässä ja heikottaa vaikkei ollu hemppa tai verenpainekaan huono. Olisihan se kivatietää missä vika jos en ole oikeasti raskaanakaan. :S kovasti ihmetteli myös kun kummiskin paljon raskauteen viittaavia oireita on.

Kannattaa käydä vielä verikokeessa emma :)Rakenteita ei kuulukaan hoitajan tutkia. Mutta kyllä hoitaja ultralla näkee jos kohdussa jotain ylimääräistä on mutta joutuu pyytämään tilanteeseen lääkärin joka kertoo potilaalle tarkemmin mitä siellä mahdollisesti on. Eli siis kyllä hoitaja tottakai näkisi jos kohdussa vauva olisi mutta ei periaatteessa saa todeta raskautta tai muuta mahdollista poikkeamaa. Mahdollisesti olisi lähettänyt sut siis lääkärille jos olisi sellainen tilanne :)

Luulis jossain jtn vikaa olevan kun mulla on litteä vatsa ja nyt se on pari pv näyttäny tältä vaikkei ole mitenkään turvottava olokaan.. Tänään ehkä enemmän kun eilen, mut jospa tää häviäis itsestään

Liitteet

• image.jpg
    image.jpg
    719.2 KB · Katsottu: 59
Sitä mä en tiedä,olis vaan kiva tietää että missä vika, ihan sama mikä onkaan syy.. :D

Mie oon edelleen emma suolistovaivojen kannalla. Onko vatsa toiminu hyvin nyt? Voi olla myös jotain vakavempaa suolistossa joka ei välttämättä oireile muulla tavalla.

Anteeksi kun täältä huutelen, mutta kun itsekkin tuolla sanoit, että viikkoja olisi jo sen 17, niin kyllä siinä kokemattominkin ultraaja näkisi jos siellä vauva olisi, kun ei se mikään ihan pieni niillä viikoilla enää ole.

Ja vielä sen verran, että noilla viikoilla hcgn. 4060-65400, joten kyllä kotitesti antaisi plussan, jos siihen aihetta olisi.

Meillä oli tänään tästä kakkosesta ultra rv 7+4. Syke ja "joulutonttu" siellä näkyi heti. Oon vaan kamalasti pelännyt kaksosia, nähnyt unia jo pojan syntymän jälkeen ja se on ollut yksi pahimpia pelkojani raskauteen liittyen. Lääkäri sitten ultrassa tutki mun hupsujen puheiden vuoksi pidempään eikä löytänyt toista sikiötä/sykettä mutta sanoi että joku hassu varjo vauvan vieressä on mutta epäili olevan samaa vauvaa :grin hieman nolotti. Mutta eiköhän siellä yksi sisarus kölli vaan <3 terveydenhoitaja sanoi vielä että kyllä näillä viikoilla ja näillä laitteilla näkyisi jos sieltä isompi pesue olisi tulossa :grin

Onnea kotimama hyvistä ultrakuulumisista :) Kävitkö ihan omakustanteisesti yksityisellä vai oliko neuvolan kautta tuo varhaisultra?

Mie pelkäsin nt ultraan asti että on vähintään kaks tulossa kun maha alko kasvaa liian aikasin... Oli niin nopee se varhaisultra et ihan hyvin ois voinu jäädä toinen huomaamatta :grin Yks siis on tulossa. Miulla on nyt 13+6 maha jo selkeesti näkyvissä, tuota esikoista oottaessa oli vaan pieni kumpu puolessa välissä, alko vähän näkyy rv 17-18 tienoilla. Taian olla vaan vähän liian hyvin syöny nyt kun herkut maistuu mut tavallinen ruoka ei mee ollenkaan alas...

Neuvolan kautta järjestyi kun mulla oli plussakierrossa kahtena peräkkäisenä viikonloppuna ovisoireita. Ihan oli ne viikot mitkä epäilinkin olevan :)
Mullakin näkyy jo pientä kumpua, tosin tästä turvotuksesta se varmaan johtuu. Juhannusviikolla seuraava ultra.

Oi... Mä en mitenkään kaipaa sitä raskauden loppuvaihetta, mutta toi alun jännitys oli jotenkin ihanaa. Se, kun vatsa alkoi kasvaa (turvotusta ainakin mulla), odotti ensimmäisiä liikkeitä, laski viikkoja ja odotti ultrakäyntejä innolla ja pelolla.

Takaisin