Lisää lapsia?

Oho, kylläpä täällä lisäännytään! :D onnea siis kaikille raskaana oleville. :) mulla on enemmän halua päästä töihin ennen seuraavaa vauvaa, mutta kyl mekin halutaan seuraava nyytti. :)
 
Onnea kaikille raskautuneille ♡
Mä olisin myös toivonut toista kahden vuoden ikäerolla, mutta mulla ei ole vielä edes menkat alkanut.
 
Jos tulee pikku muru iloinen yllätys niinku miulla... Vielä ehtii n. 2 vuoden ikäeroon. Ei nimittäin kerenny kuukautiset miulla alkaa ja niin tässä vaan mennään rv 10+0 :) Testinkii tein vasta 7+0 kun en osannu oottaa tätä, välillä vaa varmuustestannu.
 
Ihan mahtavaa kyllä. Älkää kokonaan kadotko sinne uusien kuukausien odotusketjuihin :)

Onnea kaikille! hämmentävää katsoa tuota nukkuvaa tyttöä tossa vieressä ja ajatella, että teillä on pian sama tilanne. Odotusaika menee välillä tosi hitaasti, mutta oikeasti se on ohi hujauksessa. Tuokin on jo kolmeviikkoinen...
 
Mun puolestani toinen saisi tulla jos on tullakseen.. En vielä ole miehelle uskaltanut kyllä ehdottaa, että mitäs jos... :p Enimmäkseen siksi ei ole tehnyt mieli ottaa puheeksi kun tiedän negatiivisen sävyn vastauksessa jo valmiiksi kun nyt viime aikoina on tytön kiukuttelut kaiken muun lisäksi kiristänyt hermoja kummallakin.. En vain haluaisi hirmu suurta ikäeroa eikä itsekään kuitenkaan nuorenekaan. Toisaalta haluaa mahdollisuuden nauttia vauva-ajasta toisen kohdalla kun tytön kohdalla sitä ei suotu kun piti tulla kaikki mahdolliset vaikeudet.. :sad001 Ja toisaalta haluaa, että molempien vauva- ja uhmäiät olisivat suht lähekkäin ja ohikin joskus :grin Jos toinen raskaus alkaisi tässä viim. ensi kesän aikana niin tyttö olisi jo sopivan omatoiminen (mm. syöminen) toisen synnyttyä. Pelottaa kyllä, että jos toinen saa samat ongelmat.. Ajeleeko toinen meistä sitten yöt yksinään vauvan kanssa, kuten ajelimme tytön kanssa, että nukkui edes hetken.. Valvotaanko taas puoliksi, että toinen saa nukkua edes pari tuntia vuorokaudessa ja sitten vielä tytön hoitaminen.. Mutta sitten taas.. Jollei koliikkia pahempaa ongelmaa tulisi niin miten erilaista se voisi olla..
 
Meillä molemmat haluaa toisen lapsen, minulla on ollu hirvee vauvakuume jo vaikka kuinka kauon mutta ollaan sovittu että alotetaan toisen yritys vasta elokuussa sen jälkeen ku on hoidettu häät pois alta. Saa samalla esikoinen nauttia vielä äitin ja isin jakamattomasta huomiosta jonku aikaa. :) Mutta! Nyt voi olla että saan alottaa mun unelma ammatin opiskelun aikuiskoulutuksessa niin oon kyllä nyt ruennu miettiin että miten käy tämän vauvahaaveen :sad001 Ihan hirvee vauvakuume on ja haluisin lapset suht pienellä ikäerolla mutta ku se koulu jos sinne pääsen niin en haluis sitäkään heti tauolle pistää.. Vaikeita päätöksiä nämä tämmöset! :meh:
 
Mä edelleen pelkään olevani raskaana. Viime päivinä on tuntunut liikettä mahassa,ehkä olen jopa vähän pyöristynyt mahan kohdilta.. Mä en uskalla miehelle mainita asiasta vielä vaikka epäilin outoja kuukautisiakin jo aiemmin. Ajattelin odottaa muutaman päivän ja kuulostella vieläkö liikkeet mahassa jatkuvat. Välillä näkyy isompiakin muljahduksia mahan päällä. Tiedän milloin Olisi alkunsa saanut,viikkoja olisi jo reilu 17 eli liikkeet sopisivat viikkoihin hyvinkin. Onko kellään muulla kokemusta että kuukautiset tulevat vaikka raskaana? Mulla alkaneet tammikuun jälkeen millon sattuu ja koko ajan niukempana. En mä voi näin sekasin päästäni olla.. Nyt pari päivää hirvee päänsärky ja heikotusta kuin olisi hemoglobiini alhaalla. Kotitestin tein,mutta oli negatiivinen, tosin olen tietoinen ettei se välttämättä anna positiivista tulosta näillä viikoilla.
 
Kyllä mä varmaan loppuviikosta soitan neuvolaan jos ei mikään muutu siihen mennessä. Kun mä en kärsi edes pitkään selälläni maata kun alkaa särkeä,voisiko painaa sit hermoja..? Kyljellään olo helpompaa. Mä olen aivan hämilläni tän asian suhteen.:sorry: Tämä on vaan niin väärä aika olla raskaana kun kesäkuussa olisi ollut iso lonkkaleikkaus, eli en tiedä mitä loppuodotuksesta tulisi särkyjen kanssa jos tuolla mahassa oikeasti joku on.. :sad001
 
Niin ja olen kaiken lisäksi hoikka nainen,ekassakin raskaudessa maha näkyi kunnolla vasta 5-6kkn kohdalla.
 
Miulla on välillä noita muljahduksia mahassa, johtuu suolistosta :grin 17 viikon kohalla ei pitäs näkyy päälle päin liikkeitä. Toivotaan Emma että on luulotautia :grin
 
Mullakin ollu muljahduksia :grin mieskin jokunen aika sitten oikein säikähti vaikka ei mahassa silloin ketään ollut :D
 
Siis ei ole muljahtanut kuin kork. Kerran päivässä, esim, illalla kun yritän rauhottua nukkumaan. Painellessa on sellanen kovempi kohta mahassa. Mä todellakin toivon että on luulotauti,mutta mistä se ois nyt vasta tullu,ennen kaikkea kun en toivo olevani raskaana edes. toissa iltana olin unen rajamailla niin oikein jysähdys tuntui alamahassa,muuten ihan semmoista pienempää liikehdintää tuntuu.
 
Mä nyt kerron tähän kauhustoorin jonka ystäväni kertoi viime viikonloppuna. Hänen hyvä ystävänsä oli mennyt gynelle missä oli paljastunut että on raskaana :grin oli ollut melkein puolivälissä. Oli tullut ihan puun takaa, ystävä kertoi että olivat juuri edellis viikonloppunakin tosta olleet bilettämässä. Nyt heillä kuulema kuukauden ikäinen vauva ja tervekin on onneksi.

Kaikkea voi sattua. Mutta josko emma olisi jotain muuta. Stressikin voi tehdä jos jonkinmoista oiretta.
 
Mulla kyllä näky raskausviikolla 17-18 kun oltiin lomalla, niin liikkeet selkeesti ekan lerran. Mies oli vieressä todistamassa vieressä lentokentällä, kun poitsu ekan kerran monotti menemään :)
 
Välillä tuntuu pahka mahan päältä painellessa, välillä se vaihtaa paikkaa tai häviää kokonaan.. Voisiko olla vauvan takapuoli tms..?
 
Miulle tulee edelleen mieleen suolen toiminta noista siun vaivoista Emma, toivotaan että vaan sitä on. Raskaustestinhän pitäs olla kirkuvan punainen noilla viikoilla myös sellasella joka ei aikasin plussaa saa, eihän se hcg mihinkään häviä raskauden edetessä. Luulotautihan on sitä että kuvittelee jotain (tässä tapauksessa) pahaa vaivaa itelleen, raskaus ei siun elämän tilanteeseen just nyt sovi ni sillon sie alat panikoida itelles sellasta.
 
Toisaalta olen kyllä kuullut ihmisistä, joilla raskaustestit ei ole näyttäneet positiivista tai vain verikokeilla otettu testi ollut positiivinen. Dopplerillahan sais neuvolassa nopeasti sykkeet kuuluviin jos on noin pitkillä viikoilla, kotidopplerit ei ole aina niin luotettavia. Tai ovat, jos syke kuuluu, kuulumattomuus ei ole tae mistään.

Mulla ei koskaan ole ollut muljahtelevia suolia tai kovaa kohtaa. Jos suolisto oireilee, koko vatsa turvottaa ja on jännittynyt. Elohiiriä on sen sijaan lihaksissa ollut niin, että hentoja liikkeitä on muka tuntunut, viime raskaudessa näitä oli jo viikolla 12-13 mutten usko että olivat oikeita liikkeitä.

Ja niin, onhan niitä tuttujakin kenellä on verenvuotoa ollut melkein läpi raskauden... Mutta se vuoto ei kai ihan samanlaista ole kuin kuukautisten aikana.
 
Takaisin
Top