Lisää lapsia?

Täällä myös yksi vainoharhainen. Viimeksi yhdynnässä ennen miehen lähtöä englantiin töihin, joulukuun alussa. Siitä lähtien ollut ajoittain fiilis, että apua oonko raskaana?!? Joka kerta oon ostanu testejä ja kaikki näyttää negaa. Ja mulle siis laitettiin hormonikierukka kesäkuussa. Nyt tajusin etten enään tunne sitä kierukka, en osaa sanoa koska viimeks oon ne narut tuntenut. Ja maha on pyöristynyt ja hajuaisti herkentynyt ja viime aikoina heikottanut usein. Todennäköisesti mä siis vaan panikoin, mutta pakko aamulla soittaa terveyskeskukseen, että saan mielenrauhan mähän oisin 26. viikolla, pakkohan se ois selkeämmin tuntea!? Nyt en vaan oo nukkunut ollenkaan kun luen kaikkia kauhutarinoita kierukkaraskauksista..
 
Onnea Makarelli! :Heartred Mihinkäs sulla osuu tämän pikkusisaruksen laskettu aika?!
 
Kiitos, helmikuussa olisi laskettu. Eli 2 v 1 kk ikäeroa, jos tällä aikataululla mennään :happy: minulla on hieman kauhunsekaiset tunteet, vaikkakin tätä toista on mietitty ja vähän yritettykin tämä kevät. Jännittävää ja kutkuttava ja pelottavaa ja ja ja :joyful:
 
oliko helpompi synnytys kun ensimmäinen? Jos oli niin millä tavoin? :) miten kauan jouduit olemaan sairaalassa? Täällä jo ajoissa synnytys mielessä, vasta rv 15+0 alkaa maanantaina :)
 
Oli joo helpompi ja nopeampi, mutta myös kipeämpi kun puudutus hädintuskin ehti mukaan. Ensimmäisen kesto 12h, tämä 3,5h. Keho ikäänkuin tiesi paremmin alusta saakka et mitä pitää tehdä ja teki sit kans duuninsa. Sairaalassa oltiin 2vrk ikään saakka kun ei ollut mitään hämminkiä. Paraneminenkin about samanlaisista vaurioista on ollut mielestäni nopsempaa tälläerää.
 
Oli joo helpompi ja nopeampi, mutta myös kipeämpi kun puudutus hädintuskin ehti mukaan. Ensimmäisen kesto 12h, tämä 3,5h. Keho ikäänkuin tiesi paremmin alusta saakka et mitä pitää tehdä ja teki sit kans duuninsa. Sairaalassa oltiin 2vrk ikään saakka kun ei ollut mitään hämminkiä. Paraneminenkin about samanlaisista vaurioista on ollut mielestäni nopsempaa tälläerää.

Aika samanlainen siis kuin mulla. Eka toki käynnistettiin vesien menon jälkeen (1 Cytotec, eli olis varmaan käynnistynyt itselläänkin kun supistuksia alkoi olla ennen tabletin ottoakin), mutta jos lasketaan ekoista säännöllisistä joskin harvoista supistuksista, niin kesto olis kutakuinkin 11-12 tuntia. Tää toka kesti 3 t 10 min., josta sairaalassa 1 t 10 min. ennen neidin maailmantuloa. Kotiutuminen seuraavana päivänä, mikä kyllä hiukan itseäkin hirvitti, mutta en raaskinut olla esikoisesta erossa.

Kipulääkkeitä ei ehditty antaa, kun olin jo niin auki. Kipeämpi olin, mutta kaikki kävi nopeasti. Myös tuntemukset olivat erilaisia, tunsin vauvan pään painavan synnytyskanavan luita. Mutta silti paljon parempi kokemus kuin eka, ja muutenkin kaikki meni paremmin.

Helpottaa kyllä, kun ne mun hormoniheittelyt on rauhoittuneet, ja sekä itsellä että vauvalla on päivärytmi. Ja ihanaa kun voi olla ulkona aika helposti.

Miten teillä on arki käynnistynyt?
 
Meidän arki on käynnistynyt messevillä univeloilla, ihanan rauhallisella pienellä (isosisko on siis 0-100 tyyppinen), huolehtivaisella isosiskolla, toista viikkoa duunissa olevalla miehellä sekä mahdolliseen maitoallergiaan totuttautumisella. Oma paraneminen on mennyt yllättävän nopeasti, mutta kyllähän tässä on lähtötilanteeseen vielä matkaa.
 
Meillä lähestyy laskettu aika kovaa vauhtia, nyt jo rv 30+3 :) Oon nyt miettiny tuon pojan synnytystä et millanen se oli ja miten kaikki oikeesti meni, jännästi asiat unohtuu vaikka sillon luulin muistavani kaiken minuutilleen ikuisesti... Oon ihan varma kirjoittaneeni synnytyskertomukseni tänne foorumille sillon joskus pojan syntymän jälkeen mut en löydä sitä mistään :sad001 Ois kiva lukee ne tapahtumat itteni kirjoittamana ni muistuis taas asiat mieleen. En vaan tiiä enää mistä ettis..
 
Meillähän oli täällä joku synnytyskertomukset topic olisko siellä? :) mä kirjoitin itselleni silloin synnytyspäivänä paperillekin muistoksi :grin itsekin oon jo alkanut pohtimaan synnytystä, toivottavasti kaikki menee tälläkin kertaa yhtä mukavasti. Eniten stressiä aiheuttaa synnytyksen alkaminen siltä kantilta että mihin laitamme esikoisen. Mummo on luvannut tulla mutta ajaa sieltä Viiden tunnin päästä. Mutta jos tulee hyvin kova kiire sillä välillä niin lähdetään sitten koko perhe sairaalan suuntaan niin mummo hurauttaa sinne suoraan niin ainakin mies on sitten samassa rakennuksessa ennen kuin esikoisen hoitaja saapuu. Ja toivon mukaan näkee toisenkin lapsensa syntymän. Moni on sanonut että voimme pojan viedä heille hoitoon mutta mikäli synnytys alkaa yöllä niin en lähde unista lasta sängystään repimään ja vaan roudaa johonkin. Kaikilla kavereillani vaan itselläkin pieniä lapsia niin eivät sitten omiaan saa hoitoon mikäli tulevat meidän poikaa hoitamaan. Mutta uskon että kaikki menee hyvin :) Täällä tänään rv 25+0
 
Mulla toi toisen synnytys oli paljon nopsempi, et enpä tiedä ehtiikö sitä mihinkään jos joskus kolmas olisi tuloillaan. Noh, toisaalta - kumpikaan näistä ei ole käynnistynyt kotona, et...
 
En löytäny täältä enkä joulukuisten synnytyskertomuksista omaani, oon vissii siinä sumussa luullu sen kirjottaneeni mut en oo kirjottanu...

Meillä melkein tunnin matka sairaalaan ni oon kans miettiny et kuka pojan kanssa on kun lähtö tulee. Vaihtoehtoja ei oikeen ole kun anoppi, täytyy toivoa että pääse tulemaan meille sillon kun tarve. Poikaa en halua viedä mihinkään hoitoon. Jos lähtö tulee keskellä yötä niin sit on varmaan miun lähettävä taksilla tai anopin kyydillä ettei poika ihmettele aamulla missä äiti ja iskä on, saa olla isänsä kanssa kotona. Mies haluaa synnytykseen mukaan ja saa sit tulla perässä jos kerkee. Eka synnytys kesti 15 tuntia ni jos ei ihan mahottoman paljon nopeemmin tää synny ni kerkee kyllä tulla perässäkin :grin Toiveissa kyllä synnytyksen keston puolitus, samoin ponnistusvaiheen (eka 56min...).
 
Icegueen, meillä esikoisen syntymä kesti 14h ja tämä toinen 4h 20min eka supistuksesta siihen että lapsi oli maailmassa. Niinhän ainakin sanotaan että toisessa synnytyksessä kroppa ja mieli tietää mitä pitää tehdä ja on siksi nopeampi. Ollaankin naureskeltu että jos meille kolmas joskus vielä suodaan niin syntyy varmaan eteiseen :grin
 
Täällä kun raskaus on puolessa välissä ja luin noita teidän edellisiä kirjoituksia, niin aloin myös miettimään tulevaa synnytystä. Ensimmäisen kanssa mentiin pitkän kaavan mukaan, kun sairaalassa oltiin 2,5 vuorokautta ennen kuin neiti suvaitsi tulla maailmaan. Miltähän se tuntuu, jos/kun supistukset alkaisivatkin ja synnytys olisi vaikka muutamassa tunnissa ohi! :)
 
Eka synnytys kesti 12h, josta ponnistus 1h. Kokonaisuudessaan kuitenkin savotta oli 62h siitä kun ekat supistukset tulivat käynnistyksen myötä. Tätä toista käynnisteltiin 24h saaden aikaiseksi vain pari supparia ja sitten tsädäm, synnytyksen kesto 3,5h, josta ponnistus 5min... Että kakkosen 'tulostus' voi olla ihan omaa luokkaansa.
 
Voi kumpa olisi nopeampi täälläkin kakkosen synnytys. Tosin melkein tunti matkaa sairaalaan joten kai se on kuitenkii varmuuden vuoksi lähdettävä heti kun on säännölliset supistukset eikä jäädä miettimään :grin
 
Täälläkin tunnin ajomatka ja heti kun siltä tuntuu että kuopus syntyy lähitunteina niin soitto mummolle lähtee tulemaan esikoisen hoitoa varten. Toki varuilta on naapurit tossa vieressä tai sitten lähden itse taksilla ja mies tulee perässä kun hoitaja saapuu. Tai sitten ajetaan koko poppoo sairaalalle ja itse menen osastolle ja mies tulee kun mummo hakee esikoinen sieltä. Onpa ainakin mies jo samassa rakennuksessa, mummolla yhtä pitkä ajomatka tulee meille tai sairaalalle. Tulee siis viiden tunnin ajomatkan päästä :grin itse haluaisin palkata pojan hoitoa varten yksityisen pph:n, pari halukastakin/tuttua olen jo löytänyt eli hänelle soittaisimme kun olemme lähdössä sairaalaan ja tulisi pojan seuraksi. Minulle tämä olisi helpoin vaihtoehto mutta mies on sitä mieltä että selvitään mummon avulla. On tässä vielä kolmisen kuukautta aikaa keskustella asiasta.
 
Takaisin
Top