Limatulpasta synnytykseen

Saispahan muistoja ku vedet lätsähtää johki prismalle. Oltiin kesällä likan kansaa kaupassa valkkaamassa jätskiä niin se innostu niin kovin siitä valinnasta ja pissas alleen. Siinö sit hetken mietin että liueta vai siivota. Valitsin siivouksen ja pyysin tyttöä seisomaan ihan paikallaan. Meni tosi hämilleen ja nolostu mutta hoidettiin se tyylikkäästi ja sanoin että ei missään nimessä haittaa. Valkattiin isot jätskit ja lähdettiin kotiin.
Liittyy kovasti tähän ketjuun tää mun tarina... sori :)
 
Eikös se ollut niin, että vedet menevät yleensä yöllä kun on rentona nukkuessa, jostain luin tuollaisen, kirjoittiko joku täällä tai luinko jostakin muualta.. Juuri ennen kuin 8 min välein olevien supistusten aikaan menin keräämään voimia parin tunnin päikkäreille niin tuosta unesta herätessä luulin, että vauva potkaisi lujaa kun tuntui sellainen poksahdus, vielä makuulla.. kun nousin istumaan niin lorahti.. pääsin vessaan niin lorisi suurimmat pyttyyn.. :p Myöhemmin meni vain parit housut (kotona olleet ja mammafarkut jotka olivat tyksiin siirtyessä) pesuun.. helpolla pääsi siivousten suhteen kun sängyssäkin oli päällimmäisenä kosteussuoja :)
 
Mä oon kovasti yrittänyt vaan rentoutua. Makaan joka päivä sängyssä puoleen päivään ku ei oo pakko sykkiä mihinkään :wink pysyn siis täällä tänäänkin odottamassa :D
 
Mä en oo ees osannu asennoitua siihen että vedet menis ennen ku sairaalassa. Enkä oikeen oo limatulppaakaan kyttäilly. Jotenkin oletan että menee kuten omalla äidillä kaikki synnytykset ja supistusten voima vie synnyttämään ja kaikki eritteet jää siististi synnytyssaliin :)
 
Nukuin pari tuntia, kunnes joku kirjamyyjä soitti ja herätti. Yritin olla kylkiasennossa tai vatsallani, ja tuntui ikävältä. Niinpä nousin pissalle ja sohvalle.

Sohvalla jotain vettä tuli housuun ja juoksin vessaan. Vettä tuli vähän, mutta puristamalla lantionpohjanlihaksia kiinni, valuminen vähentyi/lakkasi. Lakmuspaperi näyttää vaan punaiselta, enkä osaa tulkita sitä kun mukana ei tullut mitään värikarttaa!! Mun mielestä wc-pöntön neste oli kuitenkin kellertävää :eek: eli pissaa.
Menin istumaan sohvalle, ja uusi lorahdus. Kävin suihkussa huuhtelemassa jalkani ja laitoin siteen.

Nyt: ei mitään. Ei vettä, ei supistuksia, nada.

Pitää varmaan soittaa jonnekin, yritin jo äitiyspoliklinikkaa, mutta numero oli varattu.

En tuntenut painetta alavatsalla tai rakossa. Voiko silti vauva painaa rakkoa niin, että pissaa vaan lirahtaa istuessa? Kun olin JUURI käynyt pissalla hetkeä ennen?
 
Ei se kyllä varmaan ole, kun paperin väri ei muuttunut mihinkään. Ikään kuin vain kastui. Ja pöntössä oli keltaista. Mulle tuli inkontinenssi päiväunien aikana :oops:
 
Kobe, voi se yllättäin pissakin tulla ilman, et sitä tuntee. Joskus lapsi on siinä mielessä huonossa asennossa.. Mut seuraa kuitenkin nyt, et mitä tapahtuu, sieltä tulee lisää sit jos kyseessä on lapsiveet! Eikä mikään hengenhätä, vaik ois vedetkin, kyl sitä sairaalaanmenoo voi hyvin jonkun aikaa vielä lykätä. Pidän sulle peukkuja, et oliskin kyse lähtölaukauksesta!!
 
Joo, mäkin toivon mutta luulen ettei tule enempää, vaikka hetken aikaa sitä tulikin määrältään lupaavasti ja ilman tuntemusta pissahädästä. Sitä (pissaa) se kyllä varmaan silti oli.

Nyt sitten pitää pitää sidettä pöksyissä, kun mustista housuista ei pysty erottamaan mitään.
Onneksi streptokokkitulos oli kaksi viikkoa sitten negatiivinen (vaikkei se pädekään kuin sen 2 viikkoa, mut lienee sopimuskysymys, ja positiivinen olisi positiivinen koko loppuraskauden). Ei senkään puoleen tarvi stressata.

Ajattelin nyt kuitenkin laittaa saunan päälle ja saunoa kun mies tulee töistä ja lenkiltä, pestä tukan ja maksaa laskut ja laittaa pesussa olevat vaatteet kuivaamaan.

Luulis, että alkais supistellakin kun vedet vähenee, mutta ei mitään tuntemuksia. Olisin ollut valmis lähtemään sairaalaan tarkistukseen kun toi tapahtui, mut nyt kun ei tapahdu mitään, en jaksaisi millään soitella sinne (turhaan). Onneksi huomenna on neuvola heti aamusta.
 
Mulla taas on poikkeuksellisesti vähän limaa vessapaperissa. Ei kyllä mitään limatulppa.
Soitin synnärille, koska äsken pissaamisen jälkeen lorahti taas varoittamatta nestettä housuun.
Nyt se oli lakmuspaperissa sinertävää ekan kerran, joten päätin soittaa.
Jos tulee paljon, pitää mennä jo tänään synnärille, mutta se tietänee sitten yötä yksin osastolla ja mahdollisesti käynnistystä.

Jos tulis vaan vähän niin voisin neuvotella huomenna kahdeksalta neuvolassa, että mitäs tekisin.

Streptokokkinäyte pitää ottaa uudelleen, koska edellinen otettiin 2 viikkoa ja 1 päivä sitten ja raja on vedetty siihen 2 viikkoon. Toivon, että tää lähtis itsellään käynnistymään eikä tarvis mennä hengailemaan sairaalaan.

Muutama käytännössä kivuton supistelu tuossa aiemmin oli, mutta ne oli semmosia vatsanväänteen tuntuista ja niitä oli muutama. No, oli lapsivettä tai ei niin sauna on lämmin ja menen sinne joka tapauksessa.
 
KoBe, mahtavaa! Eihän vesien meno välttämättä käynnistystä tarkota! :wink Plus että mulla ainaskin käynnistettiin esikkoa eka pillereillä ja sit vasta kun ne ei toiminu niin tipalla.
 
Laitoin alkkareita takaisin jalkaan, ja khh:n lattialle ruiskahti kaksi kirkasta länttiä, joiden keskellä oli valkoista limaa. Enintään teelusikallinen kumpaakin. Taisi olla valkovuotoa.
Joka tapauksessa jotain vuosi aika paljon saunassa ollessa ja kun käytiin ulkona. Tai siis, vuoto oli pienehköä, mutta sitä oli aiempaa enemmän. Nyt taas on vähemmän vuodellut.

Ärsyttävää vaan, että mullahan on vaan pikkuhousunsuojia ja sitten toi vUokkoset-paketti äitiyspakkauksesta, ja sen liimasivat on ihan onneton. Sillä nyt mennään.

Tänään mennään joka tapauksessa käymään sairaalassa, jos toteavat ettei ole lapsivettä niin sitten jatketaan odottelua.
 
Kannattaa kobe käydä näytillä, ei noi nyt enään oikein pissavahingoista mene :-) Onnea matkaan, mäkin niin haluaisin sinne TYKSin suuntaan jo, vaan eipä taida olla ennen ens maanantaita sinne mitään asiaa..
 
Takaisin
Top