Limatulpasta synnytykseen

Onnea matkaan bluemoon! Aivan mahtavaa! Äkkiä se sit käy, kun käy. Tässä vaiheessa mennään tunti kerrallaan, eikä mitään ennakkovaroituksia välttämättä saada..

Oikein paljon onnea bluemoon ja tsemppiä kovasti!! ♥♡♥♡

Tsemppiä matkaan!!! Tai siis se taitaa olla jo pitkälti käynnissä? Vai onko mulla jopa vielä joku ketju lukematta, että oon ihan jäljessä tilanteesta? :)

09.41 meille syntyi ihana pikkutyttö kovan urakan jälkeen. Rv 40+5 3480g 49cm. Eilen illalla kun vedet meni klo19.00 alkoi samantien supistella kovaa ja tiheästi 20.30 sain luvan lähtee synnärille. Ilokaasulla liikkeellä ja muutaman tunnin jälkeen kohdunkaula auki vain 1.5 cm. Tuntien kivuliaden supistusten jälkeen Vihdoin 3 senttiä auki ja sain ekan epiduraalin. Aamulla vihdoin 10 cm auki ja tosi kipee olo vauva ei kuitenkaan ollut laskeutunut tarpeeksi jotta olis voinu vielä ponnistaa. Tosi kovien kipujen ja yritysten jälkeen saada vauva laskeutuun päädyttiin kuitenkin kiireelliseen sektioon. Luulin suurinpiirtein kuolevani kipuun. Vihdoin helpotti kun anestesialääkäri puudutti. Vauva saatii turvallisesti ulos ja 9 pisteen kaunokainenhan sieltä tuli. :-) pitkä odotus on ohi ja isi sai toivomansa prinsessan.

Kyllä toi limatulppa on sitten hämärä juttu. Mulla irtoaa edelleen sitä aina öiden supistelun jälkeen isoja riekaleita..mutta ei se näytä enteilevän mitään :confused: olen lukenut että tommonen samanlainen keltainen mönjä on monilla merkinnyt synnytystä parin seuraavan päivän sisällä..hah, mulla sitä on nyt tullut puoltoista viikkoa... mun kroppa sen kun vaan jatkaa omia puuhiaan ja vähät välittää siitä miten pitäs toimia:p

Mulla meni usko koko limatulppaan jo esikoisen kohdalla. Lähti nimittäin silloin "kokonaisena" neljä viikkoa ennen synnytystä. Kyllä vaan tää odottavan aika on pitkä. Joka aamu kamala pettymys kun ei vieläkään tullut lähtö :(

Hyi.. Olikos tuo nyt sitten sitä paljon puhuttua limatulppaa kun paperiin jäi pyyhkäistessä pikkuinen määrä paksua rusehtavaa limaa? :eek: Todella vähän.. Pelästyin kun yleensä menkkojen aikaan ollut tuollaista "vanhaa verta" -vaaleanruskeaa- valkovuodon joukossa ja sitten muistin tämän äklön keskustelun :grin

Tuli juostua muutamat kirpputorit ja vaateliikkeet läpi ja vatsa meni vähän väliä pinkeäksi.. Kivuttomasti tosin.. Olisiko se sitten saanut vähän jotain aikaiseksi kuitenkin.. Kirpparilta kirpparille ajatuksella, että JOS se kävely edes jotain saisi aikaiseksi.. :rolleyes:

Mulla Mariel alko just noin ja ensin myös säikähdin kun tuli vaan menkat mieleen :D onneks olin lukenu täältä "ällökeskustelut" niin alkoi nopeasti päässä raksuttaa. Ja seuraavana päivänä syntyikin poika! :)

Takaisin