Liikunta

Kyllähän minä kipua kestän, mutta tätä kipua kannattaa vältellä viimeiseen asti.
 
Pakko hehkuttaa mut toi juoksutakki on aivan tajuttoman cool :grin meni kuulkaa vetoketjukin kiinni vaikka olevinaan pientä kokoa :grin nyt tekis ihan hirveesti mieli lähteä lenkille MUTTA iloisen fiiliksen lyttää kun saan puettua itseni, esikoisen ja köytettyä koirat niin jo supistaa ja paineen tunne lisääntyy. Puhumattakaan siitä kun lähtee kävelemään, mummotkin ohittaa tämmöisen vaappujan :grin
 
Mites uinti loppuraskaudessa, kun lääkärineuvolaan on vielä pari viikkoa, ja edellinen sisätutkimus oli elokuussa? :wideyed: Mulla on nyt 34+4 ja jonkin verran supistelua, ei kuitenkaan vuotoja, ja maha laskeutunut ja neuvolatädin mukaan vauvan pää alkaa jo kiinnittyä lantioon. Mietin vaan, että eikös se uinti ollut sallittua niin kauan kuin kohdunsuu on kiinni, mutta mistä ihmeestä mä voin tietää onko se..? Ilmeisesti kroppa kuitenkin pikkuhiljaa jo synnytykseen valmistautumassa...
 
^ mä ehkä tarkistuttaisin kohdunsuun ennen pulahtamista... Mulla tais edellisissä raskauksissa olla onnea kun viimeisillä viikoilla tietämättömänä kohdunsuun tilanteesta uin mökillä meressä. Lähdin muuten synnyttämäänkin mökiltä (veneellä :P) toista lastani, liekö uiminen auttanut.
 
Mites uinti loppuraskaudessa, kun lääkärineuvolaan on vielä pari viikkoa, ja edellinen sisätutkimus oli elokuussa? :wideyed: Mulla on nyt 34+4 ja jonkin verran supistelua, ei kuitenkaan vuotoja, ja maha laskeutunut ja neuvolatädin mukaan vauvan pää alkaa jo kiinnittyä lantioon. Mietin vaan, että eikös se uinti ollut sallittua niin kauan kuin kohdunsuu on kiinni, mutta mistä ihmeestä mä voin tietää onko se..? Ilmeisesti kroppa kuitenkin pikkuhiljaa jo synnytykseen valmistautumassa...

Mulla oli edellisellä äpolikäynnillä (rvo36+1) kohdun ulkosuu yhdelle sormelle auki. Kysyin kätilöltä, että saanko vielä käydä uimassa. Kätilön mukaan saan käydä uimassa. Jos paikat olisi ollu kunnolla auki, kuten kohdun sisäsuu, niin uimassa en olisi enää saanut käydä.
 
Minulle myös lääkäri sanoi rv 35 neuvolassa ettei enää kannata käydä seisovassa vedessä uimassa. Meri olisi ok. Mutta aika erilaisia ohjeistuksia kyllä kuulee että vaikea sanoa. Mutta en nyt viitsinyt sitten hakea mitään extratulehduksia kun on tässä kokoajan ollut jotain pientä loppuraskaudessa.
 
No voi pöh jos ei tuota uintia suositella. Meillä on ensi viikolla molemmilla lomaa ja oli suunniteltu kylpyläreissua, siksi kyselin... Ja muutenkin, olisi hyvä edes jotain liikuntaa harrastaa, eikä tuo kävely näytä ainakaan sopivan kun jo parinsadan metrin kohdalla alkaa supistamaan kipeästi. :meh:
 
Soitin vielä neuvolaan ja kysyin, ja sanoivat että todennäköisesti ensisynnyttäjällä on tässä vaiheessa vielä kohdunsuu kiinni, mutta koska on ollut kipeitäkin supistuksia niin pieni riski pehmenemiseen/avautumiseen on olemassa ja hoitaja sanoi että itse ei ottaisi riskiä. Pöh. :sorry:
 
Mulla on nyt viikon välein ultrattu ja ronkittu ja edelleen täysin kiinni mutta pehmeä.. Oon miettiny että menis uimaan vielä mut jotenkin en vaan saa aikaiseksi..
 
Me ollaan kans suunniteltu miehen kans et käytäs vielä ennen vauvan syntymää kylpylässä mut pitääkö se sitte jättää väliin..:sad001 ei mulla oo käyny mielessäkään ettenkö olis mennyt. Mut hyvä et tuli täällä puheeksi. Toki jos ens viikon lääkärissä paikat olis vielä kiinni ja menis heti sitte...
 
Tänään tullut käveltyä 7,5 kilsaa ja esikoisen kanssa peuhattua, kiivettyä ja hypittyä sisäleikkihallissa 3h. En normaalisti laskisi tätä liikunnaksi mutta nyt kun on tullut muuten liikuttua niin vähän niin laskettakoon :). Rv 37+0, saa nähdä tuntuuko kehossa illalla.
 
mude, kun soitin sinne neuvolaan niin sanoivat, että olisi varminta olla uimatta siihen lääkärikäyntiin asti. Eli ilmeisesti lääkärikäynnin jälkeen voi mahdollisesti mennä jos siellä näytetään vihreää valoa. :) Meillä olisi vaan ollut miehellä sopivasti ensi viikko talvilomaa ja lääkärikäynti vasta sillä seuraavalla viikolla, niin vähän harmillisesti osuu aikataulut...
 
Mangustimamma okei, joo ootan ens ke ja jos lääkäri on sitä mieltä et saa mennä ni mennään kyllä heti:p olis erittäin ihanaa käydä rentoutumassa kylpylässä....:joyful:
 
Sen vuoksi mäkin kysyin uimisesta, kun sattui viime viikolla olemaan käynti äpolilla lääkärillä. Sain asiaan varmuuden oman tilanteen suhteen.
 
Jännä juttu kyllä tuon uimisen kanssa, mä olin neuvolalääkärissä viikko sitten ja siellä kohdunsuu takana, kiinteä ja kiinni. Kysyin uimisesta ja lääkäri oli suunnilleen usuttamassa mua sinne halliin ("juu se olis tosi hyvä, anna mennä vaan jos se tuntuu hyvältä!") eikä maininnut sanallakaan koska se sitten pitäisi lopettaa? Enhän mä voi tietää koska kypsymistä alkaa tapahtumaan eikä paikkojaan enää tutkita ennen h-hetkeä. Varattiin miehen kanssa hotelliyö viikon päähän kun mulla on synttärit ja hotellissa uima-allas, meinasin kyllä käydä kellumassa...
 
Vedessä olo on isolla mahalla niin ihanaa :Heartred haluisin mennä vielä mut en uskalla. Epäilen että viime kerralla kun kävin kylpylässä, ni mulla alko sen jälkeen tulehduskierre alapäässä ja nyt on ollu kaikki maailman vaivat limakalvoilla. Kun kysyin että mistä se bakteerivaginoosi voi tulla, ni neuvolalääkäri sanoi että runsaasta seksin harrastamisesta muunmuassa. En kehdannut sanoa siinä että eipä ole viimeisellä kolmanneksella harrastettu tukalan olotilan takia lainkaan. Eli jostain muualta se bakteeritasapainon muutos oli tupsahtanut.
 
Takaisin
Top