Liikunta

Mä kyl haluisin mennä lilluttelee altaaseen, mutta eihän mun mitkään uikkarit mahu päälle :sad001
Kävelin/lyllersin pienen aamulenkin äitin kanssa. huh miten sekin on olevinaan rankkaa mutta tulipaha raitista ilmaa!
 
Mä ostin jo alkuraskaudessa sellaset äitiysbikinit, jotka on kyllä tulleet tarpeeseen. Alkuun kyse oli enemmän siitä, etten kehdannut mennä mihinkään normibikineissä, kun en ollut varma näkeekö pömppömasusta selvästi että siellä on vauva vai luuleeko joku sitä vaan elintasomahaksi. :grin Mutta nyt ei kyllä olisi pitkään aikaan mahtuneet normibikinit päällekään.
 
Kyllä mä oon joka raskaudessani uinut uimahallissa,meressä ja järvessä. Eihän uimisesta mitään ihme ohjetta ole annettu jos raskaus on ihan normaali! Terveyskirjastossa uimista suositellaan sopivaksi! Musta on ollut ihana kellua pinkeen jättimahan kanssa. Ihmiset kyllä kovin tuijottaa..
 
Muokattu viimeksi:
Nostan ketjua josko annettais toisillemme vinkkejä liikuntaan synnytyksen jälkeen :)

Täällä on nyt muutamat rauhalliset vaunulenkit aloitettu ja huomaa ettei edelleenkään jaksa kävellä ripeästi.
Oon joka paikasta niin jumissa että oon yrittäny muistaa myös ihan venytellä.
Lantionpohjan lihaksia jouduin alkuun vähän 'etsimään' uudelleen mutta kunhan muistaa niitäki jumpata niin sieltä ne löytyy :D
 
Mie oon kans käyny pariin otteeseen ulkona vaunuilemassa ja kerran kävin naapurin kanssa ihan lenkillä vauva kantoliinassa.
Tossa oli niin kovat pakkaset että teki pahaa olla ulkona. Mut täytyy nyt ottaa itteä niskasta kiinni.
 
Kyllä tuli hiki, kun aamulla työnsi kärryjä tuolla ulkona lumisateessa auraamattomilla kaduilla! Koiran kanssa lähinnä muuten oon tehnyt pieniä lenkkejä ja kotona jumpannut syviä vatsalihaksia ja tehnyt kyykkyjä. Kevyesti siis liikkeelle! Esikoisesta jäi pieni vatsalihasten erkauma ja napatyrä :rolleyes:
 
Ennen jälkitarkastusta en ajatellut juuri muuta kuin arjen touhuilua ja vaunulenkkejä!
 
Nyt oon käynyt kävelylenkeillä. Vasta jälkitarkastuksen jälkeen alan lisäämään liikunta skaalaa. Näin tuli tehtyä esikoisen syntymänkin jälkeen. Maltilla taas kunto paremmaksi. :)
 
Mä oon noita syviä vatsalihaksia yrittänyt aktivoida sen takia, että kun joutuu nostelemaan ja välillä sylissä kantamaan esikoista, huomaan että väärät lihakset tekee töitä kun ei ole tuki kunnossa. Mutta kun ihan kevyesti lattiatasosta lähtee liikkeelle, uskon että se on ihan ok :)
 
Sektiossa ollet, milloin voi alkaa reenaan suoraan vatsalihaksia?

Itellä on kolme ja puoli viikkoa sektiosta eikä kyllä toivoakaan että uskaltaa vielä vatsalihaksia noin niinku tarkoituksellisesti alkaa tekemään..
 
Oon kyllä kans miettiny,että olis hyvä lähtee jo miettimään omaa asentoa ja ryhtiä vaikkei treeniä tekisikään!
 
Minä meen maanantaina ratsastamaan, en enää pysty odottamaan.. Saa nähdä kuin käy, kunto ei todellakaan oo kovin korkea :D
Hui ootpa rohkea! Meetkö tunnille vai omaan tahtiin? Kuumottelis kovasti itelläkin mutta pelkään että loppuu tunnilla kunto kesken
 
Windy, ennen raskautta ryhdyin juuri yrittäjäksi ja ratsastin työkseni joka päivä (ja toivottavasti taas tulevaisuudessakin kun lapsi vähän kasvaa :D) joten tämä heinäkuusta asti kestänyt tauko on tuntunut vähän pitkältä!
Menen opettajani hevosella jolla olen ratsastanut siitä asti kun se oli kolme, toivon vaan että se nyt 6vuotiaaksi kääntyneenä ei enää ole ihan niin liukasliikkeinen kuin välillä vielä viisivuotiaanakin, tai ainakin antais vähän armoa :D
Mutta pystyn siis omien tuntemuksien mukaan ratsastelemaan :)
 
Mä muistelin että puoleen vuoteen ei olisi saanut reenata vatsalihaksia sektion jälkeen. Kuus viikkoo on vauvaa painavemman nostelukielto sektion jälkeen. Pitää varmaan ettiä toi vatsalihasten tekeminen googlesta.
 
Joo muistelin kans että pitkä kielto tohon nosteluun.. Tosin ite en oo sitä valitettavasti noudattanut kun on ollu välillä pakko käydä kaupassa ja kissat välillä vaatii syliin..
 
Jee! Vauva nukahti päikyille pinniksee ja otin itteeni niskasta kiinni, 30min jumppa suoritettu! On niin voittajafiilis! Näitä lisää!
On muute kunto huono ja näinki lyhyt ja kevyt treeni oli iha sopiva. Ootteko muut ehtineet jumppailleet tai harrastaa muuta liikuntaa vaunulenkkien lisäka?
 
Mä oon alottanu nyt aktiivisen ratsastuksen 3-5kertaa viikossa. Aluksi pystyin ratsastamaan kunnolla n.15min mutta nyt jo lähestulkoon normaalisti :) Lihakset ei jumiutunu missään vaiheessa mutta hengästyin niin helposti ja happi loppui.

Jotain jumppaa tarttis kyllä kotona tehdä lisäks, mutta laiskuus...

Vaunulenkitkin on aika vähäisiä, mutta oon käyny pitämässä tunteja niin vauveli on ihanasti nukkunut kentän ulkopuolella sen 1-2tuntia , tai ainakin kuunnellu hiljaa kun mutsi huutaa viiden metrin päässä :'D
 
Takaisin
Top