Liikunta

Fuji mä luulen että täällä tarkoitettiin ihan urheilusykkeitä 140+... Oma perussyke varmasti ihan turvallinen, mutta esim. Tuohon 100 nousu sitten aiheuttaisi tuota istukkaongelmaa. Mulla kans sykkeet luonnostaan korkeat. Tavallisesti noin 90 nyt raskaudessa 100+ eikä ollut ongelmia istukan kanssa. Mut tää on vaan maalaisjärkeilyä... :)

Joo, luulen, että kyse on enemmänkin sellasista 160+ sykkeistä eli kunnon hengästyminen ja hiki.

Joo eiku tuli vaan mieleen kun mun sykkeitä on ihmetelty pienestä pitäen ku on aina pysynyt noin ylhäällä.. Niin mietin vaan yhtäkkiä että mahtaakohan siitä olla haittaa..

Mä oon vähän tuolta muista ketjuista huutelen, mutta olen ymmärtänyt ettei sellaisia erityisiä sykerajoja enää olisi, kuten se 140 oli joku taikasana muutama vuosi sitten. Raskaita tai "vaarallisia" harjoituksia ei liene viisasta tehdä, mutta keho kyllä kertoo sopivasta tahdista. Syke on hyvin yksilöllinen ja leposyke muuttuu raskauden aikana, omat vanhat säännöt voi mennä romukoppaan. Olen käynyt esim spinningissä perus- ja vauhtikestävyysalueilla aivan hyvävoimaisena. Nyt menossa rv. 35+5

Kyllä se kroppa raskaanakin kestää melkosta höykkyytystä.. ja kun miettii luontoa niin eihän ne muutkaan eläimet tiineenä jää laakereille lepäämään, liikkuvat lähes samoin kuin ennenkin :) esikon kanssa varoin kaikkia vähänkään raskaampia hommia mutta sitte ku ois saanu alkaa tuleen niin mikään määrä liikuntaa maastossa ja sileällä ei saanutkaan harkkasupistuksia kummempaa aikaan :rolleyes:

Olisin varmaan ihan tosi huonossa kunnossa jos ei olisi koiraa ja työtä pitämässä itseni liikkeellä. Vaikka työ käy jalkoihin ja iltaisin on aivan puhki, niin vauvan kanssa kaikki hyvin, eikä ole mitään ongelmia ollut. Tukivyö auttanut tosi paljon. Selkäkivuista ei tietookaan. Tosi moni tuttava ollut raskaana kipeänä. Itse olin alkuraskaudesta viikon flunssassa joka tarttui mieheltä (paranin kuitenkin häntä ennen). Mieluummin menen ulos kävelemään, kuin jäisin sohcalle röhnöttämään. Metsässä huomaa että mäkiä ei jaksa samalla tavalla kuin vaikka alkuraskaudesta. Suosiolla jätän mäet väliin ja istahdan vaikka johonkin että koira saa juosta ja jatkan matkaa tasaisemmalla...

Hihhei. Minä sahasin puuta viime viikonloppuna ja tänä viikonloppuna kerättiin sieniä. Vähä nipistää mahaa tuo kyyristely, mut ei lainkaan aiheuta samoja oloja mitä työnteko aiheutti. Kotona saa sentään tehdä omaan tahtiin ja ottaa nokoset jos käy kunnon päälle. Lähes joka päivä oon kävelly koirien kanssa rauhallisen kävelyn. Välillä pysähdyn jos mahassa tuntuu.
Nyt kai 33+3

Joo töissä on kyllä hyviä ja huonoja päiviä. Viime aikoina enemmän hyviä, kun oon itse oppinut ottamaan rauhallisemmin ja sysäämään raskaimmat hommat muille..

Mä veikkaan että tärkeintä on se oma fiilis. Mulle tulee valitettavasti kipeitä supistuksia jo reippaassa kävelyssä, portaissa ja pienissäkin ylämäissä, niin ei se raskas liikunta silloin kovin realistista ole. :meh: Hidasta tasamaakävelyä pystyn lyllertämään, vähän uimassa olen käynyt ja sitten tehnyt matalatehoista kotijumppaa ja käynyt raskaana oleville tarkoitetussa jumpassa kerran viikossa. En mä olisi tällaista näpertelyä kutsunut edes liikunnaksi ennen raskautta. Noh, nyt tehdään se mitä voidaan ja synnytyksen jälkeen sitten takaisin kuntoon. :)

Voi kun mä ootankin ensi viikkoa ja sitä, että pääsee LENKILLE. (Lue: taaperrukselle.. ) Nyt on kolme viikkoa saanut käyttää koiraa pissillä portin pielessä ja pisimmät liikkumiset on olleet Prisman läpi lyllertämistä niin kyllä kaipaan liikuntaa! Tosin se pelkkä marketin kiertäminenkin on vaatinut jo lepohetken kun olot on olleet sen jälkeen mitä on, mutta se ajatus, ettei tarvi enää puuhia rajoittaa on ihana. :)

Mulle ei muuten sanottu mitään liikkumisesta.. Rupesin miettimään että sain kyllä saikkua eilen mut ei se lääkäri asettanut mitään kieltoja liikunnan suhteen :)

Fuji, ei mullekaan ensin annettu mitään kieltoja, sitten erehdyin ite kysymään ja kiellettiin käytännössä kaikki liikunta. Siksi tuolla läheisyys-ketjussa manasinkin, etten varmasti mene seksistä mitään kyselemään ku saletisti kieltävät multa sen viimeisenkin ilon vielä! :D :D

Joo no meillä mies päättivät jo että ainakaan ton mun saikun aikana ei sit touhuta mitään :D mut joo siis pakko se kai on itekin pikkuhiljaa myöntää että on riski ennen aikaiseen synnytykseen :(

Oli meilläkin hiljasempi jakso sillon saikun alussa, yli neljä viikkoahan oon jo kotona siis möllöttänyt, mutta luotan omiin tuntemuksiin. Jos jostain ei huono olo tuu, ei ala supistella tai painamaan niin se on ok. Ja seksistä on tullut vain hyvä olo, nukunkin paremmin, heh, niin hulluhan sitä ois jos jättäis väliin. :) Muutenkin tää lepäily on vähentänyt selän juilinnat, mitä ennen oli koko ajan, niin oikeasti on malttamaton olo, että nää päivät kuluu. 34 viikkoa kun tulee viikon päästä tiistaina kasaan, niin tää pallero on niiiiin tuolla pyöräteitä kulkemassa heti aamuhämärässä. :D

Ostin itselleni etukäteisjoululahjaksi pitkään haaveilemani urheilukellon (eikö ookin hyvä ajankohta :hilarious: )
Tänään (shoppailukierroksen lisäksi) kävellen kehonhuoltoon 2,8 km (33 min), vauhti 5,1 km/h, keskisyke 131, maksimisyke ihan vaan näin kävellen 154 :woot: . Shoppailukierrokselta tarttui mukaan nää ShockAbsorberin irheiluliivit, http://www.timarco.com/fi/urheiluli...k-absorber-active-zipped-plunge-bra?colid=707 20 €. testasin, että noi toimii hyvin imettäessäkin, kun saa edestä auki. Tosin kädentiet oli edestä aika tiukat, joten saa nähdä pitääkö noita vähän itte tuunata.

Minä kävelin tänään kilometrin jouluostoksille ja piti pysähdellä, kun vihloi alamahaa niin usein :D
Että mikä ihmeen kehon huolto vielä tässä vaiheessa! :D

Takaisin