Liikunta raskaana

Täällä myös urheileva odottaja 😊 toistaiseksi vointi on ollut niin hyvä, että jaksoin pitkän pyöräilyreissun hyvin ja juostakin aion niin kauan kun vain tuntuu hyvältä. Meillä on tapana talvet pitää salikorttia, mutta nyt taidan tehdä kotona voimatreenit. Rinkan kanssa toiveena vielä elokuussa päästä lyhyelle vaellukselle. Myös meloa yritän koko kesän! En uskalla edes ajatella vielä, miten pää kestää jos pitää aikaisessa vaiheessa jättää liikunta pois 🙈
 
Mä oon pahoinvoinnista huolimatta pystynyt treenaamaan 3x/vko, tänään tuli 11+0 täyteen ja sanoisin myös että treeni auttaa pahoinvointiin.

Yks vinkki vitonen, et kannattaa ottaa jotain syötävää mukaan heti treenin jälkeen. Itelle just eilen kävi niin et näin tutun ja sit oma treeni, niin siinä vierähti yli 2h ja jeesus minkä olon sain aikaiseksi ennen kuin sain haettua jotain lähikaupan paistopisteeltä. 😵‍💫 Hyvä että näin eteeni kun pahaolo yltyi niin kovaksi, mut onneks helpotti heti kun sain syötyä!
 
Mää en oo sinänsä mikään hirmu urheilija, mutta viimeks raskaana ollessa nautin erityisesti mammajumpasta. Se oli sellaista hyvää vertaistukea sen kasvavan vatsan kanssa, kun muutkin oli samassa tilanteessa ja oma painopiste muuttui ja muutenkin keho varsinkin pidemmälle mentäessä. Sit jos tykkää rauhallisemmasta liikunnasta muiden odottajien kanssa niin raskausjoogaa oli kans kiva käydä kokeilemassa silloin. :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Täällä myös urheileva odottaja 😊 toistaiseksi vointi on ollut niin hyvä, että jaksoin pitkän pyöräilyreissun hyvin ja juostakin aion niin kauan kun vain tuntuu hyvältä. Meillä on tapana talvet pitää salikorttia, mutta nyt taidan tehdä kotona voimatreenit. Rinkan kanssa toiveena vielä elokuussa päästä lyhyelle vaellukselle. Myös meloa yritän koko kesän! En uskalla edes ajatella vielä, miten pää kestää jos pitää aikaisessa vaiheessa jättää liikunta pois 🙈
Mulla on nyt hiukan päänhajoilutilanne menossa, ja oon ollut vasta viikon pois kaikesta liikunnasta. En oo ollut edes kipeä vuosiin, en muistanut miten mälsää on kun kroppa pettää. Ja mun pää selvästi tarvii liikuntaa jotta se toimii.
 
Tosi hyviä vinkkejä, kiitos! Pitää katsoa näitä.

Meillä on nyt vaellus vaakalaudalla enimmäkseen sen takia että mulla on viikon verran ollut niin karsea olo etten oo juuri sohvalta noussut. Mä olen normaalisti tosi terve ja urheilullinen niin on kyl ollut tosi märkä rätti naamalle että oon nyt melkein viikon vain maannut sohvalla. :disappointed-face:

Tosi ikävää, että sun olot on nyt tuollaiset ja vaelluksen toteutuminen on epävarmaa :disappointed-face: Ymmärrän täysin tuon, että hyppy urheilevasta elämästä tähän heikkoon oloon ja epämääräisyyteen tuntuu hankalalta.
Mulla on tarkoitus käydä nyt juhannuksena ikään kuin harjoitusvaelluksella. Katsotaan joku tukikohta ja tehdään sieltä pienempiä reissuja. Ensi viikolla olisi edessä ystävien kanssa jo aiemmin suunniteltu Hetta-Pallas, jota en mielellään peruisi. Mutta oon sen suhteen aika toiveikas, sillä mulle se tuntuu enemmän sellaiselta kevyemmältä retkeilyltä lähes sivistyksen keskellä. Enemmän jännittää se, että elokuulla oli tarkoitus lähteä miehen kanssa erämaahan viikoksi poluttomille poluille. Sen suhteen taidetaan tehdä vielä muutoksia. Mutta tuntureille on vielä päästävä, se on varma!
 
Tosi ikävää, että sun olot on nyt tuollaiset ja vaelluksen toteutuminen on epävarmaa :disappointed-face: Ymmärrän täysin tuon, että hyppy urheilevasta elämästä tähän heikkoon oloon ja epämääräisyyteen tuntuu hankalalta.
Mulla on tarkoitus käydä nyt juhannuksena ikään kuin harjoitusvaelluksella. Katsotaan joku tukikohta ja tehdään sieltä pienempiä reissuja. Ensi viikolla olisi edessä ystävien kanssa jo aiemmin suunniteltu Hetta-Pallas, jota en mielellään peruisi. Mutta oon sen suhteen aika toiveikas, sillä mulle se tuntuu enemmän sellaiselta kevyemmältä retkeilyltä lähes sivistyksen keskellä. Enemmän jännittää se, että elokuulla oli tarkoitus lähteä miehen kanssa erämaahan viikoksi poluttomille poluille. Sen suhteen taidetaan tehdä vielä muutoksia. Mutta tuntureille on vielä päästävä, se on varma!
Joo, vaikka tiesin että voi tulla pahoinvointia yms niin mulle on ollut shokki miten kamalaa tää on, ja miten ihan yhdessä yössä muutuin aktiivisesta ja urheilullisesta ihmisestä tällaiseksi kipeäksi mytyksi sohvalla.

Mutta toivottavasti sun kaikki reissut toteutuu! Mäkin nyt vielä toivon että tää alkaisi taittua ja pääsisi edes telttailemaan Lappin helppojen polkujen ääreen. Meidän piti kans mennä poluttomaan erämaahan, mut se ajatus on nyt lopullisesti kuopattu. Mä en uskalla edes lähteä kotoa kaupungille kun pelkään ettei jalat kanna enää takaisin. :disappointed-face:
 
Mies löysi infoa, että yläköysikiipeilyä vois jatkaa ihan niin kauan ku valjaat saa päälle! Raskaana oleville oli jopa jotain kokovartalovaljaita, niin ei tarvii mahan ympäri kiristää🤩 tsemppiä kaikille, joille vointi on kehno ❤️
 
Mies löysi infoa, että yläköysikiipeilyä vois jatkaa ihan niin kauan ku valjaat saa päälle! Raskaana oleville oli jopa jotain kokovartalovaljaita, niin ei tarvii mahan ympäri kiristää🤩 tsemppiä kaikille, joille vointi on kehno ❤️
Eiks joku ammattilainen (ehkä MM-tason tyyppi?) just kiipeillyt raskaana? Jotain mussutusta siitä tuli mediassa mutta kukin oman tahtonsa ja vointinsa mukaan! Mua tää ei tosin auta koska on korkeanpaikankammo. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mies löysi infoa, että yläköysikiipeilyä vois jatkaa ihan niin kauan ku valjaat saa päälle! Raskaana oleville oli jopa jotain kokovartalovaljaita, niin ei tarvii mahan ympäri kiristää🤩 tsemppiä kaikille, joille vointi on kehno ❤️

Nyt harmittaa, että ei oo tullut koskaan opeteltua köyden kanssa kiipeilyä kunnolla! Boulderointia oon kyllä tehnyt, mutta se ei nyt ihan tunnu hyvältä idealta tässä tilassa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Liikun päivittäin koiran ja lasten kanssa. Nyt viime aikoina on ollut järkyttävää väsymystä eikä oikein jaksaisi mitään tehdä.. Olen kyllä patistanut itseäni edes pienelle kävelylenkille 😀
 
Hengästyykö muut nyt tosi helposti? Tuntuu, että kauhea puuskutus alkaa, kun vähän kipee portaita tai kävelee reippaammin. Etova olo on kyllä huolehtinut siitä, että liikkuminen jäänyt täysin. Yritän kyllä skarpata taas heti, kun helpottaa. Toivottavasti pian.
 
Hengästyykö muut nyt tosi helposti? Tuntuu, että kauhea puuskutus alkaa, kun vähän kipee portaita tai kävelee reippaammin. Etova olo on kyllä huolehtinut siitä, että liikkuminen jäänyt täysin. Yritän kyllä skarpata taas heti, kun helpottaa. Toivottavasti pian.
Mä ainakin hengästyn. On yksi pienen pieni ylämäki koiran kävelytysmatkalla ja se pistää aina puuskuttaa. Myös syke tuntuu pamppailevan tosi kovaa.
 
Hengästyykö muut nyt tosi helposti? Tuntuu, että kauhea puuskutus alkaa, kun vähän kipee portaita tai kävelee reippaammin. Etova olo on kyllä huolehtinut siitä, että liikkuminen jäänyt täysin. Yritän kyllä skarpata taas heti, kun helpottaa. Toivottavasti pian.
Joo täällä bingo 😅 ihan järkyttävää. Miehen kanssa remontin takia on kannettu vaikka mitä alhaalta autolta ylös toiseen kerrokseen (meillä talo pienen mäen päällä, autotie vähän alempana), ulkona rappusia varmaan 20-30 ja yläkertaan terassin kautta joku 10 rappusta vielä tähän päälle. Normaalisti on jaksanut monta kierrosta esim kipsilevyjä kantaen, viikolla kannettiin kaksi suht kevyttä kodinkonetta ja olin aivan kuolemaisillani sen toisen jälkeen 😂
 
Hengästyykö muut nyt tosi helposti? Tuntuu, että kauhea puuskutus alkaa, kun vähän kipee portaita tai kävelee reippaammin. Etova olo on kyllä huolehtinut siitä, että liikkuminen jäänyt täysin. Yritän kyllä skarpata taas heti, kun helpottaa. Toivottavasti pian.
Todellakin. Olin ennen raskautta liikunnallinen ja hyvässä kunnossa, silti nyt hengästyn kotona rappusia noustessa. Eilen hengästyin kun kastelin kukkia.
 
Hengästyykö muut nyt tosi helposti? Tuntuu, että kauhea puuskutus alkaa, kun vähän kipee portaita tai kävelee reippaammin. Etova olo on kyllä huolehtinut siitä, että liikkuminen jäänyt täysin. Yritän kyllä skarpata taas heti, kun helpottaa. Toivottavasti pian.
Todellakin. En muista että tällaista olisi ollut aiemmissa raskauksissa.. nykyisin ei tarvitse kuin vähän kävellä koiran kanssa niin hengästyn 😐
 
Hengästyykö muut nyt tosi helposti? Tuntuu, että kauhea puuskutus alkaa, kun vähän kipee portaita tai kävelee reippaammin. Etova olo on kyllä huolehtinut siitä, että liikkuminen jäänyt täysin. Yritän kyllä skarpata taas heti, kun helpottaa. Toivottavasti pian.
Täällä kans puuskuttaja pienestäkin normiliikkumisesta ja kotitöistä😅 äsken ajettiin 13 km pyörälenkki sähköpyörillä ja olin viimeset kilsat ihan kuollu vaikka laitoin täydet avustukset päälle 😅
 
Normisti korvapuustit työaika loppusiivouksineen 1.5h, tänään uusi ennätys 3.5h siivoamatta!
 
Joo, hengästyy paljon helpommin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Samoin sykkeet lähti heti nousuun kun raskaus alkoi. Sama oli edellisellä kerralla. Liikun jaksamisen mukaan, lähinnä koiran ulkoilutusta ja sitten rattaiden kanssa kävelyä, jos liikutaan esikoisen kanssa jonnekkin. Muistan että viimeksi liitoskivut alkoi vaivaamaan jo yllättävän aikasin 🤔
 
Saako raskaana sup-lautailla? En löytänyt tästä mitään tietoa.. Luulisi että alkuvaiheessa vielä saisi 🤔 Tätä olisi kiva kokeilla 😊
 
Saako raskaana sup-lautailla? En löytänyt tästä mitään tietoa.. Luulisi että alkuvaiheessa vielä saisi 🤔 Tätä olisi kiva kokeilla 😊
En usko että on mitään ongelmaa, jos nyt veteen tipahtaa niin se tuskin on mitenkään vaarallista ja aika rauhallista se on. Enkä tiedä kuinka helppo siitä on pudota, itse en kokenut kovinkaan hankalaksi pysyä laudalla, joten tuskin siitä kauhean helposti kaatuu.
 
Takaisin
Top