Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaunuilu on vaan niin ihanaa! :) Lapset pääsee samalla ulos ja taapero neiti katselemaan "maisemia" kun mennään tuolla pitkin pitäjiä :) Se on halpaa liikuntaa se! :D Itsekin alottelen kahvakuulaa tässä kesän korvalla kunhan saa aikaa järjestettyä. Meillä kun arki on nyt vähä semmosta hallittua kaaosta :) Kyl tää tästä :)

Me ei olla vielä löydetty vaunuilun iloja. Tyttö karjuu kyydissä yleensä jo 10 min jälkeen. Olen tosin saattanut tuupata tytön liian nälkäisenä kyytiin kun näitä tissimaratoneja edelleen jatketaan.

Meillä kokeiltiin eilen ekaa kertaa seksiä sekä aloitin eilen kahvakuulailun ja syvät vatsat.. :) Synnytyksestä 3 viikkoa ja 1 päivä..
Tarkoituksena on ihan kevyesti tehdä mitä jaksaa.. Välipäiviä aion pitää kuitenkin niin että 1 päivä kovempaa liikkumista ja 1 päivä välipäivä näin aluksi.. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en harrasta nyt muuta kuin kävelyä, kiitos jälkivuodon.... Vesijuoksu, uinti ja sekstailu saasiis vieläkin odottaa..

Me käytiin nyt ekan kerran KUNNOLLA vaunuilemassa ja samalla kaupassa. Poika nukku koko matkan ja jäi ulko eteiseen jatkaa unia. Mutta mulla oli nii typerä olo niitä vaunuja työntäessä!:eek: tunsin itteni ihan outolinnuks!!jota kaikki vaan tuijottaa!

Ps. Alapäässä lenkin jäliltä on melko jomotukset :(

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mua jomottaa kans kävellessä liitoskipu maisesti alapäähän. Ei kai voinut olettaakaan, että vaivat loppusivat raskauden päätyttyä.. Prkle!

^^ samoin.... onneks ei ihan niin paljoo ku raskauden aikana, mut liitoskipuja on edelleen..... mut oon niin onnellinen ku pääsen vihdoinki taas liikkumaan!!! viime viikolla dalsin jo 4 lenkkiä ja 1 jumppa ja eilenä vetäsin kans jumpan :grin oon niin tyytyväinen, ku synnytyksestä kumminki vasta 2viikkoa..... vaikka välillä tuntuu, et siitä on jo ikuisuus, mut pitäis vaan muistaa alotella rauhassa, vaikka välillä tuntuu et olisin valmis vaik maratoonille........

Joo eipä tässä itsekään ole vielä alkanut liikunnan kanssa itteensä repimään vaan rauhassa alottelen taas lihaskuntoa kun on saanut lenkkeilystä tarpeekseen :) Ensi viikolla jälkitarkastus joten sinne asti ainakin lenkkeillen! Ja onhan tää jo semmosta hektistä tää arki et josko liikuntaankin pystyy panostaan enemmän kun nuorimmainen saanut rytmiä elämään :)

Mä ajattelin kesän nyt mennä arkiliikunnalla ja lantionpohjalihastreenin avulla. Elokuussa sit alkaa kuntopotkunyrkkeily taas ja sitten alan riehua... :)

Onko kellään käynyt niin, että kun on alettu rajummin treenaamaan niin olisi maidon tulo lakannut? Diettaamaan en ala, mutta salille menen heti kun lääkäri ja oma keho sen sallii. Kolme raskauskiloa jäljellä, mutta kahdeksan kiloa yhteensä ennen kuin olen tavoite painossa ja niistä ei valitettavasti hyötyliikunnalla pääse eroon. Imetystä tahdon kuitenkin jatkaa niin pitkään kuin mahdollista.

Kävin eilen 5km lenkillä ja toissapäivänä tein yläkropalle pienen kahvakuulatreenin. Ehkä tää tästä :)

Mun pitäis huolehtia hartioista ennen kuin jään pysyvästi vinoon. Vauva viihtyy niin hyvin sylissä ja tissillä, että teen melkein kaikki kotihommat oudoissa asennoissa kohta viisikiloista vilkasta sämpylää kannatellen. Liikunta on tällä hetkellä vaunu- ja kantoliinalenkkien varassa. Niitä on paljon, usein yli 10 km päivässä, joten en mä mikään sohvaperuna ole. En vaan ikinä muista edes venytellä, saati mitään yläkroppatreenejä.

Kahvakuula on ollut kyllä tosi hyvä tuohon yläkropan jumeihin. Itsellä ainakin selkä on mennyt paremmaksi. Vatsoja en ole uskaltanut aloittaa vaikka kyllähän kuulatessa niitäkin lihaksia tulee aktivoitua. Kunto on kohentunut, mut paino vaan ei putoa, vaan edelleen nousee. Kohta on raskauskilot kerätty uudelleen. Syö ihan tosissaan naista ja motivaatiota..

Yhtäkkiä - 14 kg lähtöpainoon kuulostaa pieneltä määrältä, en voi uskoa tätä kun kiloja tuli kuitenkin yli 30 ja yli puolet lähtenyt!! Apua, en kohta ole enää norsu ;O Ja voi, mie vaan luulin että karistaisin näitä ainakin vuoden :O

Ja mulla välillä maidontulo vauhdittuu kun polkaisen spinningpyörää! Ei liikunta vaikuta maidonmäärään ellei mene liian pienillä kaloreilla ja nesteellä :)

Meillä vaunulenkit ollut muutaman päivän tauolla kun mulla varvas kipeillyt ja eilen siihen tehtiin pieni leikkausoperaatio kynteen liittyen niin ainakin pari päivää vielä pitää välttää lenkkeilyä. No ei kyllä crocksia parempaa kenkääkään voi pitää. Ja jos tässä kelit lämpenis jonkun verran niin vois ottaa tytän kantorepussa lenkille.

-4,5 kiloa ennen raskautta -painosta. :gen014 Ja ihan itsekseen lähtevät ahkerasta jätskinsyönnistä huolimatta. Vaunuilu on ainoa liikuntamuoto vielä toistaiseksi, mutta parinkin tunnin reippaat lenkit menevät jo ihan heittämällä.

Niitä liitoskipuja tuntuu mullakin pidemmän rasituksen jälkeen ja lantio ylipäätään voi tuntua jotenkin löysältä. Kovasti odotan jälkitarkastusta ja rehkimislupaa. Kahvakuulaa on kova ikävä!

Vastapainoksi kaikelle liikuntainnolle: mä en liiku juhannuksena muuta kuin pieniä välimatkoja juhannusjuhlissa ja huomenna ehkä parin notkumisvalssin miehen kanssa toisiimme nojaten. Imetys on mun liikuntaa nyt juhannuksen! Vedän sellaista grillimättöä ettei tosikaan ja raparperipiirakkaa, jäätelöä ja mansikkakakkua. Karkista en välitä, syököön muut ne. Herkullista juhannusta!

Takaisin