Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mekin uskaltauduttiin tänään sitten ravintolaan lounaalle :). Mä olin imettäny kotona ja siellä annoin pullosta maitoa, niin kuuma keli että huh! Mutta pikkumies pärjäili ihan kivasti ja haettiin samalla sille yks ohuempi helleasu. Ihan mainiota ravintola- ja shoppailuseuraa oli pikkunen!
Mä en oo osannu pelätä noita kauppakeskuksia tms pöpöpaikkoja ja julkisillakin on kuljettu, toivottavasti homma ei kostaudu :/.
Ruokakaupassa minillä meni hermo, lieneekö syynä melko raisu lämpötilan muutos? Oli nimittäin hieman kolea olla siel kaupassa maan alla. Me suoritettiin ostokset vikkelään ja juostiin kauppa läpi mini kainalossa keikkuen...

Tekee niin mieli kaikkee suolasta!!!arghh!!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mie kävin tänään ekaa kertaa lyhkäsellä vaunulenkillä, matkaa tuli max. 1km mikä oli kyllä ihan riittävästi näin ekalle kerralle, kun ei ole päässy liikkumaan piiiiitkään aikaan. Haavaa vähän särki, mutta en kyllä ollu muistanu ottaa edes päivälääkkeitä.
Tästä se lähtee :)

Minäkin haluan että paino lähtis tippuun! Siksi tämä vauva sais jo ulos tulla! plaah.

Mäkin haluaisin, että paino alkais tippua, mut jos vanhat merkit paikkansa pitää, niin paino ei lähde vaikka lopettasin syömisen ennen kuin lakkaan imettämästä. Siis raskauskilot jäi kyllä synnärille, mut aiemman lapsen imetyskilot on vielä jäljellä.

En tiedä uskaltaisko kokeilla, et vähentää hiilareita. Pelkään et ruokavaliomuutokset vaikuttaa maidontuloon, kun kuitenkin tahdon imettää niin pitkään kuin mahdollista ja mulla on aiemminkin maidontulo loppunut ykskaks.

Nyt kun nimijuhlat on pidetty, niin herkut ainakin lakkaa menemästä mun napaan.

Mä pelkäsin että ruokahalu villiintyy entisestään imetyksen myötä kun raskausaika meni syöjättärenä ihan vikoja päiviä lukuunottamatta mut nyt kyllä ihan oikeesti pitää kellosta katsoa et koska pitää syödä. Ei lainkaan mun tyylistä. Vielä kun vaikuttais vähä painonlaskuunkin mut aika muuttumattomana on vaakalukema pysynyt.

Enää 3 kg normaalipainooni. Ja niistäkin varmaan kilo on näissä megahinkeissä :grin:). Jee! ja oon syöny jätskiä ym. varmaan joka päivä kun vieraita käynyt useasti.

Itekkään en ole muuttanut nyt ruokatottumuksia, annoskoot kyllä pienenivät raskauden jälkeen, muttei se riitä selittämään miten viikossa synnytyksestä lähtee 10 kg ;) Nestehän se, ja sitä riittää vielä se 20 kg! Mutten stressaa, tiedän että 10 kg lähtee just olemalla ja se vika kymppi lähtee kun alkaa vaan spinnailemaan ja kävelemään enemmän 8)
Mullakin on näissä tisseissä varmaan 3 kg, koska mun 1 tissi yksin on 2 kertaa isompi kuin pojan pää (ja pojan päänympärys melkein 38 cm kun syntyi :Dddd).
Mies taas eilen suu auki katseli "miten isot noi voi ollakkaan!!!!!".

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä olen mennyt jo kaksi kiloa lähtöpainon alle - en ehdi syödä! Haluan kunnollista, lämmintä ruokaa ison lautasellisen ja syödä sen rauhassa. Mutta tämän takiaisen kanssa saan haaleaa kahvia, kolme lusikallista mysliä ja pakastinkylmän puustin ennen kuin mies tulee töistä ja pitää poikaa hetken, jonka aikana ehdin joko syödä tai suihkuun. En viitsi kipata vauvaa töistätulijalle heti eteisessä, ja meillä on sovittu, että vauva on pääsääntöisesti nyt minun vastuullani, koska olen äitiyslomalla.

Lähden ihan justiinsa Heselle. :angry3

Aretha: käviskö joku valmissafka, jota vois lämmittää? Sä tarviit ruokaa isolla ärrällä. Mä syön välillä vauva sylissä ja pelkään et tiputan päälle jotain, mut en mitään tulikuumaa sillon. Tosin mulla on vielä luksusta kun mies on kotona viikon ajan.

Toi Arethan tilanne on just se mitä eniten pelkään, ettei oo aikaa edes syödä, ja että vauva on koko ajan tissillä.. apua :eek:
Mä tarviin edes vähän omaakin aikaa, edes suihkun, syömisen ja kauppareissun verran, muuten tulee ihan hirveä ahdistus...!
Ollaan kyl jo moneen kertaan puhuttu miehen kanssa että mulle sitä järjestetään, mut sen näkee sitten miten todellisuus menee.

Mulle on tullu lommoposket vaikka syön melkeen joka päivä pizzaa ja jäätelöä :o No onneks maitoa riittää ja vauva kasvaa hyvin!

Lähen kohta hirmuselle lenkille pispalan portaisiin! Oon oottanu tätä elokuusta asti!

Ameeba: oon niin hyvään tottunut, ettei valmissafkat oikein maistu. Teinhän mä pakkaseen jotain pastalaatikkoa, mutta ei sekään kelpaa. Täytyy alkaa varautumaan näihin kotonakyhkimispäiviin paremmin, ettei mene pelkäksi viilinsyömiseksi, mikä sekin on yllättävän vaikeaa yhdellä kädellä...

Aretha: pyydä miestä tekee pakkaseen useampaa mieleistä ruokalajia ja pakatkaa annosrasioihin ja sieltä lämmittelet ja yrität jossaki välissä syyvä ne ees pikkasen haaleena! ;) tsemii!!

Kävin tänään neuvolan vaa'alla käyttäminen ennen sitä kiinalaisessa seisovan pöydän lounaalla :D ja näytti et 3kg olis lähtöön.. Eli kyllä se mökkivaaka oli hyvinkin kilttiä sorttia ;) mut ei tää ole paha! Mahakin pienenee päivä päivältä. Kunhan tuo lantio menis kasaan niin mahtuis omiin housuihin :o

Mie oon tyytyväinen etten pääse kuihtumaan, olin niin laiha pari kk ennen raskautta etten haluaisi olla niin pieni :/ Tuulessakin paleli KESÄLLÄ :/
Meillä syödään kerran viikossa roskaruokaa, muuten mennään kotiruolla :)
Mies on kokannut siitä asti ku lähin laitokselle, ollut isompien lasten kanssa niin mun ei oo tarvinut vetää roskaa naamaan :) Oon kiitollinen!

Ainiin, tänään taas kävin vähän nopeammalla lenkillä miehen ja pojan kanssa :) Tää tahti millä palaudun on mulle ja mun elämäntilanteelle just hyvä! Ois inhottavaa, jos pitäis liikkua vain palautumisen pakosta, kuinka mahtavaa on että tässä samalla pienenee nauttien kuitenkin elämästä kun ei ole liian ankara tai kiireinen palautumisen kanssa! :)

Takaisin