Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olis kyl ihana päästä tekee vaunulenkkeja, mutta pakko myöntää et oon sen verran mukavuuden halunen etten kauheesti viihdy ulkona ku kaatamalla sataa vettä. Eri asia on sit ku poika kasvaa niin isoks et vaatii periaatteessa päivittäisen ulkoilun satoi tai paistoi, mutta niin kauan ku ei vaadi niin en myöskään mee ulos sillon ku sataa.

Mä kyl viihdyn yllättävän hyvin ulkona säällä kuin säällä, mut se lähteminen on aina yhtä ison työn takana. Oon niin laiska. Vauvakin onneksi viihtyy vaunuissa jopa hereillä.

Voi jösses mikä vaunulenkki taas takana! Olin suunnitellut lähteväni kun poju nukahtaa päiväunille mutta jouduttiinkin ottamaan äkkilähtö just vähän ennen ku naapurissa alettiim poraamaan. 20 min poju kukkui vaunuissa ja veti sen jälkeen hirveet raivarit. Ei auttanut tutti, asennon vaihdot eikä edes syli. Kotiin oli se parikyt minsaa matkaa niin ei auttanut kun kipata kirkuva vauva vaunuihin ja lähteä pikakävelyä kotiin.

Käänsin vauvan vatsalleen, ja se raukka jatkoi karjumista vielä melkein 10 min. Välistä pysähdyin rauhoittelee mutta kun ei auttanut niin pistin juoksuksi. No siitä se sitten tykkäski ja vaikeni heti. Omalla kohdalla ei paras juoksufiilis lentsun jälkimainingeissa ja just syöneenä mutta mitä vaan et saa rauhoittumaan/pääsee kotiin nopsaan.

No kotona poju jatkoikin sitten uniaan vaunukopassa partsilla (never before...) ihan tunnin verran lisää! Eli seuraavan kerran pyrähdän saman tien juoksuun ja toivon että tässä meille resepti vaunuissa nukahtamiseen! (...tai sit se oli se masuasento jota en haluis/uskalla pitää kun päivisin hätäkeinona...)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

alifantti, meillä tyttö nukkuu ehdottomasti parhaiten massullaan ja sitä asentoa olen nyt aika paljon käyttänytkin. Vaunuissa en ole uskaltanut tosin kun meillä on nuo tuplat ja pehmeä vaunukoppa niin tuntuu että on vähän liian ahdas moiseen. Aion myös nukutella masulleen jatkossakin... Uhkarohkeaa? En tiedä mutta näin meillä. Itse olen lapsena nukkunut mahallaan syntymästä sinne kouluikäiseksi saakka ainakin ja nykyäänkin suosikki asento nukkua :D

Hyvä juoksulenkki sadesäässä! Ainoona miinuspuolena se että mulla taitaa olla korvatulehdus...teki aika kipeetä juostessa.

Yli tunnin vaunulenkki vedetty aurinkoisessa säässä. Viimeisillä voimillanihan mä tonkin lenkin vedin, mutta mulla on ollut aurinkoa niin ikävä viikon sateiden jälkeen et ei auttanut muu ku lähteä.

Ai jossain on aurinkoa. Täällä kyttään taukoa sateessa mut ne ei mee yksiin sen kanssa miten ipana ois tyytyväinen vaunuihin tungettavaksi.

Joo tässä meidän kulmilla on paistanut koko päivän aurinko. Ihan hetkeen ei ole moista päivää ollut. Jos en olisi näin loppu, olisin varmasti nytkin ulkona enkä ihastelisi kaunista säätä ikkunan takaa.

Meillä on ollut vaan pieniä sadekuuroja ja enimmäkseen aurinko paistanu.

Mä nukutan vauvaa enimmäkseen masullaan ja olen niin tehnyt muillekin lapsille. En näe siinä vaaraa, jos vauva jaksaa käännellä päätään masulla ollessa sivulta toiselle. Vaunuissa nukkuu kyl yleensä selälleen, kun vaunuihin saa viileällä säällä kivasti kiedottua vauvan paketiksi ja se tuntuu vauvastakin hyvältä.

mulla on kyl mailman paras punnitsija.... hyppäsin aamulla vaa'alee ja poika huus vierestä "viiskymmentä"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :grin ei ihan mut voi olla..........

mä en vielä oo jaksanu kävellä puolta tuntia pidempään..... niitä liitoskipuja ja selkäsärkyä tulee edelleen, mut oon tosi tyytyväinen edes siihen puoleen tuntiin... eilenkin kävin aamulla ja illalla kävelemässä sen lenkin.... jostainhan se on kai alotettava, mut mä ku oon vähä tämmönen KAIKKI HETI NYT!!!

muoks. hiton kirjotusvirheet :mad:

Siivosin aamulla klo. 9.20 - 13.10 :D Ei ollut raskasta, mutta inspauksen ylläpitämiseksi söin vähän herkkuja, eilen myös, hupsssss ja kaduttaa, mutta suklaata oli saatava!
No, onneks edelleen nesteet juoksee kun vessassa ravaan, mutta seuraavalla viikolla palataan terveellisempään. Tällä viikolla tiedossa 3 eri kaverin kanssa kahvittelua, joten pullaa menee :D Ja viikonloppuna ehkä mökille ;)
Huomenna vois vähän kuntoilla!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sokeria on tullu mussutettua ny muutama päivä aika ahkeraan! Hyi hyi! Nyt kostautuu se sokerittomalla olo raskauden aikana. No kunhan nyt paino pysyis normaalin rajoissa :D
Vähä pitää sallia notta pysyy polla kuosissa tässä arjen rumbassa :)

Juu kyllä karkit maistuu! Ja suklaa, enkä edes ole aiemmin tykännyt juurikaan suklaasta :o painon näkee taas huomenna kun mennään vauvan kans neuvolaan niin pääsee itsekin vaa'alle!

Mä söin koko viimeviikon ihan just sitä mitä huvitti. Karkkia ja pullaa meni paljon! Juustokakkua joka päivä :o Mutta nyt on taas tuntunu hyvältä syödä terveellisesti vaikka kyllä mä viimeviikollakin söin kaiken sen sokerin lisäks ihan terveellistäkin ruokaa...

mulla tulee morkkis joka ikisestä herkusta minkä suuhuni laitan :sad001 jätskiä oon nyt vetäny tuutin päivässä (vähintään) ja päätin et huomen meen lakkoon!!!! ties vaikka pojan vatsavaivatkin helpottais...?! esikolla ainaki meni ruikulille ain ku söin suklaata.... nyt ei kyl sitä oo menny, mut toi jäätelö on paha...!

Karkkipäivä on muuten hyvä keksintö! Se että sallii itelleen sen kakkupalan/jäätelön/suklaapatukan kerran tai kahesti viikossa helpottaa niitä muita päiviä kun voi haaveilla siitä karkkipäivästä :)

Mulla taitaa olla haave vaan saada se 1,5 kg pois viikossa ristiäisiin mennessä. En vaunuillut tänään kun oli kaamea keli, ruuat olleet suht ok juhannuksen suolapommiin verrattuna. Mut tää punkku ja ananas on hyvää :p

Mulla on sikäli helppoa, että mä en tykkää mistään karkki karkista. Ja suklaa lisää pojulle masuvaivoja, niin sitäkään en nyt syö. Mä kun käyn kaupassa, niin ostan vaan leivontatarvikkeita herkuiksi, mutten oo jaksanu leipoa pitkään aikaan, joten se siitä sit... :D

Sama juttu, en syö karkkia. Suklaata voin syödä hiukan, mutta esim. 4 palaa fazerin sinistä riittää. Mä tykkään kyllä jätskistä, rahkoista ym. Leipoakaan mä en ikinä jaksa. Silti ois pari kiloa varaa saada lähtöpainostakin kiinteytymistä.

Takaisin