Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No leikkasin sen nurmikon loppuun nyt! :) jos joku ois maaliskuussa sanonu et viikko ennen laskettua aikaa leikkaan yksin koko pihan nurmikon työnnettävällä leikkurilla, en ois uskonu. A ) aattelin että lonkat ei anna periksi ku pistettiin niin muka sitä liikuntakieltoa, kuvittelin olevani lähes petipotilas mitä onneksi en oo! B ) elin siinä toivossa että vauva ois jo sylissä!
Ja fiilikset tän urakan jälkeen on vaa et häntäluuta vähä kolottaa, muuten en tiijä raskaana olosta mitään! Toivon todellaki että tämä antaa ens yölle hyvät unet! Jos ottas uuden tavotteen ja ottas viikon päästä saman uusiks!

Raskauden loppupuolella piti kattoa ettei koko ajan söis. Nyt pitää kattoo että muistaa syödä. Ei oo kovin nälkää eikä syöminen vaan oo mielessä tai erityisen "mielyistä".sovittiin et mies pitää nyt huolta et syön tarpeeksi ja tarpeeksi usein , ku tänäänki aamupalan jälkeen seuraava ateria oli just äsken.. pitää ostaa jotain helppoja välipaloja kaappiin...

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Joo mikä siinä on et se syöminen jää? Meillä sentään esikoiselle tarjotaan 2 lämmitä ateriaa päivässä et väkisinkin syön ainakin toisen sen kanssa... Ja sit välipaloja (lue karkkia) ;) vettä tulee juotua niin paljon et ei ole nälkä...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mun vaunulenkki vähän venähti tänään. Lähin joskus yhen jälkeen liikkeelle ja tulin kotiin vasta seiskan aikaan! Eihän me tietenkään koko aikaan kävelty vaan käytiin ostamassa tytölle vähän kesävaatteita, muuta tilpehööriä ja oltiin pitkään myös eväsretkellä. Kävelemistä tuli kuitenkin melkeen kolme tuntia ja energiaa meni varmaan monen päivän edestä! Ilta meneekin sit vettä ja ruokaa tankatessa että huomennakin jaksaa :)

Ohhoh Hymykuoppa, mites teidän vauva tollasella retkellä käyttäyty? Nukkuuko vaunuissa yleensä? Löysitkö jonkun paikan missä imettää vai miten teillä toi tankkauspuoli sujui? Mä en oo uskaltanu vielä kun ihan normi kauppareissulle lähimarkettiin vauvan kanssa mutta haluisin kyllä just vaikka vähän muihinkin kauppoihin kiertelemään...

Vauva viihtyy vaunuissa hyvin ja oli nytkin tosi kiltisti. Kertaakaan ei tullu itku! Yleensä nukahtaa vaunujen kyytiin tosi nopeesti mutta viihtyy kyllä kyydissä hereilläkin. Vaipat vaihdettiin sopivassa vaiheessa stockan lastenhoitohuoneessa ja imetin ennen lähtöä, kotiin tullessa ja kerran siinä välissä kun oltiin siellä puistossa eväsretkellä. Löyty kiva syrjäsempi penkki jossa pystyin rauhassa imettämään. Oli mulla kyllä harso näköesteenä imettäessä. Vauva hotki ison määrän maitoa puistossa joten tuli vähän mahavaivoja mutta nekin meni nopeella pierujumpalla ohi :)

Mä oon kyllä siis käyny vauvan kanssa muutenkin jo oikeestaan missä vaan. Ollaan käyty kahvilla, ravintolassa, ruokakaupassa, shoppailemassa, rannalla, lenkillä, eväsretkellä... Tyttö on niin kiltti ja tyytyväinen että sen kanssa on helppo mennä ja tehä!

Me käytiin tänään ekalla 15min kävelyllä ja itku tuli jo siinä ajassa. Hymykuopan reissuista haaveillen:rolleyes:

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mä kävin tänään esikoisen tanssitreeneissä vauvan kanssa. Mies on siis töissä ja lähdettiin vaunuilla ja esikko pyörällä. Hyvin meni matkat vaikka välillä piti pitää toisella kädellä pyörää ja toisella vaunuja. Matkaa n.1,5km/suunta. Imetin vähän ennen lähtöä ja kesken treenien pukuhuoneessa ja sit kotona vauva jatkoi vielä unia. Meillä kans viihdytään vaunuissa :) esikoinen sai tanssia ja me vauvan kanssa vähän jotain muuta kuin kotikulmia ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me ollaan kanssa joka puolella käyty paitsi kauppakeskuksen pöpöpesiin en oo vieny vauvaa vielä. Vauva nauttii vaunuilusta ja jos kärryt pidemmäksi aikaa pysähtyvät, herää pikkupimu. omat ruokailut on pysyneet kunnossa miehen isyysloman vuoksi. Saas nähdä mitä kesäkuussa syödään... :p

Oot sä,Hymykuoppa,todella energinen! Ja hienoa,että teidän pieni on noin kiltti ja viihtyy mukana matkassa :)

Itteekin vähän jänskättää miten sitä sitten pärjää kahestaan pienen kanssa kun mies menee loman jälkeen töihin ja miten sitten tulee syötyä.

Jenskuli musta sai sairausloman ja äitiysloman aikana ehkä vähän vääränlaisen kuvan kun kaikki aika meni foorumilla :) En tosiaan normaalisti oo sellanen vaan mahdollisuuksien mukaan aina menossa ja kaikessa mukana! Synnytyksen jälkeen kun oon taas saanu olla oma itteni ilman mahaa ja ties mitä vaivoja niin on löytyny energiaa kaikkeen.

Tänään ei ois kyllä pitäny lähteä tytön kanssa vaunuilemaan vaikka ei ees oltu pitkään. Oli ihan liian kuuma tolle pienelle vaikka pysyteltiin varjossa. Nyt on ihan kuuma pieni tyttö jolla on tosi kova jano!

Täällä kanssa ilmeisesti jano herättää tunnin-kahden välein ja tyttö juo tosi ahnaasti.

Me käytiin 1,5km vaunulenkillä (varjossa suurin osa ajasta). Tyypillä oli lyhythihainen body ja ohkaiset pökät, eikä ollu juuri ees hikinen tai erityisen kuuma. Kaikki tuuletusräppänät vaunuista auki vaan. Nii joo eikä nyt enää oo ihan niin kuuma kuin keskipäivän aikaan, kai.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Pitsaperjantain kunniaksi käytiin pitsalla! :) ja vetäsin melkeen koko lätyn naamaan ku oon taas ollu niin huonolla syönnillä koko päivän...:rolleyes: nam nam! :p

Mä tein toissapäivänä pizzaa ja tänään taas! Mut on pakko syödä paljon kun tuntuu et toi maitovampyyri imee mut muuten kuiviin!

mul on kans ruokahalu kadonnu ihan totaalisesti... tai siis koko ajan tekee mieli JOTAIN, mut en tiedä mitä se JOTAIN on.... en tiä johtuisko näistä helteistä ja ku olo on niin tuskainen ja kipee, vai oonko nyt sit syöny itseni ylen...?! o_O

Kyfixfix: mulla on ihan sama ongelma. Meen jääkaapille, että jotain tekis mieli, avaan oven ja suljen sen kohta, kun ei siellä ollukaan mitään mitä tekis mieli. Ei hajuakaan mitä se jokin on edes... Tekis vaan mieli mussuttaa jotain.
Tosin nyt ei tee mieli ees sitä jotain, ku tuntuu, etä maha on taas ku ilmapallo. Tarvii mennä taas jumppapallon päälle keinumaan, jotta kaasut pääsee pihalle :grin

Takaisin