Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin eilen vaa'alla ja paino oli pudonnut edellisestä neuvolakäynnistä (2 vkoa ennen synnytystä mitattu) 6kg. Eli puolet lähtenyt. Musta tää maha on tänään pienempi kuin eilen! Pitää vaan muistaa oikeesti syödä et imetys onnistuu... Joka päivä pyrin liikkumaan jonkin verran, nyt toistaiseksi on ollut lapsen kans ulkoilua, koiran lenkitystä tai vaunulenkkejä. Tänään tytön kans oltiin hippaa, ei olis kannattanut :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Me on käyty perjantaista lähtien 1-2 kertaa päivässä 20-30 min vaunukävelyllä. On ollu tosi hyvä tapa alottaa liikkuminen! Tuntuu ettei jälkivuodon kanssa vielä tee mieli lähteä ite kunnolla urheilemaan eikä kai vielä saiskaan niin vaunulenkit on ollu just sopivia. Syödä vaan pitää ihan koko ajan!

Saako muuten vihreää teetä juoda raskausaikana? Ei löytyny meidän luontaistuotekaupasta vadelmanlehtiteetä.

Mie luin että vihreä tee käy raskausaikana :) Olen juonut sitä ja valkoista!
Joku joskus kirjoitti, että arveluttaa vihreä tee siksi, koska se vilkastuttaa aineenvaihduntaa että mitä se tekee vauvalle, mutta mitäs se 2 kuppia kahvia tekee? Ihan saman asian, tosin vahvempana, koska kahvi kuormittaa elimistöä vapaiden radikaalien tavoin!!

Hyvä tietää, kiitos liii-saa :)

Tein äsken niitä välilihavenytyksiä. Jestas, että vihlo häpyliitokseen. Mutta taidanpa tehdä huomenna uudestaan. Masokisti mikä masokisti :)

Mulle tuli kotipuntarin mukaan (kun ei niitä viimeisiä neuvolamittauksia tullut tehtyä) kaikkiaan 10 raskauskiloa. Laitokselle niitä jäi 5,2 kg. Tän aamun punnituksen mukaan kiloja olisi jäljellä enää kaksi! Pikkaisen on pukannut nestettä kroppaan loppuvaiheessa. o_O

Maha on vielä jonkin verran turvoksissa, joten eiköhän nuo pari kiloakin katoa sen myötä.

Tilannepäivitys: jäljellä 0,9 raskauskiloa. Nämähän lähti sutjakkaasti. Ja jos lopettais suklaalla elämisen, saatais lähteä sitä vanhaakin laardia. :grin

Kävin eilen muuten kahdella pitkällä vaunulenkillä! Ihanaa päästä taas liikkumaan niin kuin normaalit ihmiset.

Mulle tuli n. 12 kg painoa raskausaikana ja suunnilleen 4 on vielä lähtöpainoon. Hyvään tahtiin lähtenyt, kunhan ei liian nopeasti lähde ettei imetys herpaannu. Kilo alle lähtöpainon ei haittaisi niin saisin housut helpommin jalkaan eikä tarttis heti uusia ostaa. Ja normaalipainossa oikein hyvinkin vielä oisin. En ihan ymmärrä jos joku haluaa painonsa alipainon puolelle. Oonko mä muuten ainut ketä ei vois seksi vähempää kiinnostaa (jälkivuodon aikana) vaikka se oisi kuinka mukavaa ja kaloreita kuluttavaa?

Uimaan tekis mieli ja vaunulenkkejä tehty. Tosin joskus päiväunet vie voiton. Jäätelöä syöty urakalla kun on vieraita käynyt.

Mulle oli melkoinen järkytys huomata, ettei laitokselle jäänyt edes vauvan paino. Eikä oo vieläkään tippunu. Ikäni oon ollu hoikka niin nyt "vähän" ahdistaa.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Ai on mahollista ettei laihdu edes vauvan painon verran... :O Ihme juttu, olisko sit jotain turvotusta, kun kyllähän se 3-4 kg kun häviää mahasta niin pakko olis näkyä vaa'allakin.

Ameeba: kyllä mun jo vähän tekis mieli, vaikka imetyshormonit ja jälkivuoto ja väsynyt sekavuus ja kaikkea. On ikävä miestä, vaikka se lähellä onkin! :smiley-ashamed005

Me käytiin tänään vauvan kanssa reilun tunnin lenkillä! Matkaa kerty reilu 7 kilometriä. Kyllä oli muuten hikistä puuhaa. Tytölläkin tais olla kuuma kun oli kova nälkä kun päästiin kotiin ja on ollu sen jälkeen ihan poikki. Tyttö oli siis kaukalossa (vaunuissa tietty :D), harso aurinkosuojana ja body, pöksyt, sukat ja tumput alkuun päällä, mutta riisuin puolivälissä lenkkiä kaiken muun paitsi bodyn pois vaikka kuljettiin puiden suojassa ja järven rannalla.

Rimpsukka mulla oli ainakin vielä melkeen 4kg turvotusta kun kotiuduin.... Kyllä ne kilot kohta lähtee!

Mulla tuli hiukan vajaa 10kg raskausaikana josta oli vielä 2 jäljellä kotiutuessa. Viikossa lähtikin taas 4kg joten nyt oon jo miinuksella. Alkuun kotona söin hirveen huonosti ja olin vähän niinku "kipeä", tuli kylmähorkkaa sun muuta et nyt on kyl sata kertaa parempi olo ku oon säännöllisemmin syönyt.
Mulle neuvolantäti suositteli kans vaunulenkkejä, niitä oon tehnytkin mutta en säännöllisesti, nyt ajattelin panostaa et kävisin useammin. Se kun on ainoa liikuntamuoto jota oikeestaan pystyy harrastamaan muutamaan viikkoon.

Harmittaa tää housuongelma, mulla osuu trikootkin ikävästi sektiohaavaan joten kuljen edelleen mammahousuissa sun muissa lökäreissä :/.

Sarra onks se sun haava edelleen niin kipee et housut häiritsee jos ne osuu? Mä oon kyllä käyttäny ihan mitä vaan housuja osu ne haavaan tai ei. Ei mulle oo ainakaan kukaan sanonu ettei sais haavan päälle tulla...tikitkin on ollu jo niin pitkään poissa et oon ajatellu ettei nyt oo enää housuilla väliä.

vitsi joo pitäis itekin harrastaa noita vaunulenkkejä!! Jotenkin sitä vaan tyytyy tähän arjen pyörittämiseen. Kyllähän sitä esikoisen kanssa tulee touhuttua mutta enemmän mies sen kanssa touhuaa.. Huomenna menen pitkälle lenkille vauvan kanssa. Ihan kaksin!

Vedin tänään kaksi vaunulenkkiä. Pitäis muistaa, että oon vielä toipilas... Aamupäivän reilun tunnin lenkki meni kepeästi, mutta iltalenkki venyi melkein 2,5 tuntiin. :eek: Oli aika huono olo, kun kotiin asti pääsin.

Vitsi aretha ja hymis plus muut sektion kokeneet annatte mulle toivoo etten ehkä ookkaan ihan vuodepotilaana koko kesää, hyvin ootte jaksanu :)
Tässä kun on lukenut eri vauvasivustojen artikkeleita sektiosta niin jotenki niistä jää niin negatiivinen fiilis, yhessäkin että "sektiohaava on invalidisoiva, sektiosta toipuminen kestää aina pidempään kuin alatiesynnytyksestä toipuminen".
Eli todella kovaa yleistystä, ihmeellisesti ne jättää aina mainitsematta asian toisen puolen.

En kyllä ole kokenut olevani mitenkään invalidi sen jälkeen, kun pääsin katetrista ja kanyyleista ja jaloilleni. Tai sitten mulla kävi aivan jumalaton munkki, koska haava oli alun perinkin tehty tosi nätisti kiireestä huolimatta ja se parantui viikossa täysin. Joutuihan sitä haavanseutua alussa tukemaan kädellä esim. sängystä noustessa tai yskiessä, mutta aika pientä vaivaa siitä oli.

Enemmän mua haittasi se verenhukan aiheuttama voimattomuus ja kuten kuvasta näkyy, siitäkin olen jo päässyt.

Mutta hei! Tänä aamuna on menty jo miinukselle eli alle lähtöpainon. 10 kiloa viikossa, ei huonosti! :gen014

Mä jännitin alkuun tosi paljon tätä sektiosta toipumista just siks että joka paikassa pelotellaan siitä ettei voi tehä mitään pitkään aikaan ja toipuminen kestää kauan. No onneks oma toipuminen ei oo menny niinkun odotin vaan tosi paljon paremmin. Ihan turhaa mun mielestä siis pelotella sillä toipumisen vaikeudella. Kyllä se synnytyksestä kun synnytyksestä toipuminen on tosi yksilöllistä ja sektionkin kohdalla joillain voi käydä huonompi tuuri kun toisilla. Mut niinhän se menee raskauden ja synnytyksen suhteen muutenkin! Mä ainakin koen olevani ihan toimintakuntonen nyt ja oon ollu jo pitkään.

Takaisin