Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sektion jälkeen tärkeintä on nousta mahdollisimman pian jaloilleen. Ja kun muistaa napsia niitä särkylääkkeitä, ni pystyy olemaan ja toimimaan normaalisti. Hyvä jälkihoito auttaa paljon eli haavalle suihkutuksia ja ilmakylpyjä. Ja muistaa olla rehkimättä, ettei haava aukea. Muutenhan se sektiohaava ei paljon estä normaalia elämää. Ainoa mikä mua ärsytti, oli se ku sängystä ylös nouseminen oli niin tuskaista.

Mulla on nyt semmosta ongelmaa ollu useemman kerran että mä unohdan syödä..ja muistan vasta sitte ku on jo tosi huono olo ja heikottaa. Ruoka ei oikein maistu eikä huvita syödä. Mitään makeetakaan ei oikeestaan tee mieli. Nytki hoksasin ku tuli huono olo että en tosiaan oo syöny kunnon aamupalaakaan..

Kuha nyt jotain saisin kurkusta alas, mun on pakko saaha niitä sipsejä tänään!!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Mulla jäi synnärille "vain" 6 kg!!
Ok, parempi kuin ei mitään ja nyt päivän sisällä paino on tippunut miltei 3 kg, vaikka on nää helteet ja olen edelleen turvoksissa.
Nyt siis ois lähtenyt toi 9 kg.
En ole vielä aloittanut liikuntaa, syönyt normisti kaikkea :)
Vauva imee kyllä tissiä välillä 1 h väleinkin, niin ihmekös tuo kun tippuu näin sutjakkaan.
Esikoisesta lähti kans 2-3 kg päivävauhtia :) Haluan antaa kehon levätä ensin kunnolla, en lähde repimään kunnes tunnen että keho on valmis.
Vaunuttelun aloitan loppuviikosta tai viikon alussa riippuen säistä, tuolla on niin kuuma ettei viitti vielä viikon vanhan kanssa lähteä läkähtymään..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä en ookaan niin huonossa kunnossa kun luulin! Kävin äsken ihan mielettömällä lenkillä! Olis tehny mieli juosta mutta kysäsen ensin neuvolasta mielipidettä huomenna ennen kun lähen juoksemaan. Kävelin kuitenkin ylä- ja alamäkiä ja pitkiä rappusia niin on jalat niin hapoilla ettei oo ollu sit joulukuun! Ihana tunne :)
ImageUploadedByVau Foorumi1400610288.896330.jpg
Hyvillä sykkeillä KÄVELYlenkiks :D

Hymykuoppa mulla on tosiaan se haava edelleen arka ja huomasin et sellaset korkeempivyötäröiset leggingsit painaa ton mun ihanan löysän vatsanahan kiinni siihen haavaan ni tekee pahaa... Mä en tosiaan pysty moniakaan housuja pitämään, toivottavasti alkas helpottaa jo kohta! Särkylääkkeet on jäänyt jo tosi vähälle joten kyllä tää tästä :).

Sarra toivottavasti helpottaa pian! Kuullostaa kyllä hankalalta jos se haava vaivaa edelleen noin pahasti :/

Mä söin kiltisti särkylääkkeitä ekan viikon: vuorotellen ibuprofeiinia ja parasetamolia. Neuvolaterkkari antoi sitten haavan tarkastettuaan luvan olla syömättä, jos siltä tuntuu. Säästyin säryiltä ja tulehduksilta - tosin mut doupattiin sairaalassa niin täyteen kaikkea antibiootista ties mihin morfiineihin, että salettiin kuoli kaikki pöpöt.

En mä edes osannut ajatella, että sektiosta toipuminen olisi jotenkin erityisen työlästä. Veikkaan, että olisin ollut alatiesynnytyksen jäljiltä huonommassa kondiksessa.

Apropoo: kuivatut luumut on tosi pop välipala runsaan vedenjuonnin lisäksi. Ei tarvitse äkistellä eksyneillä vatsalihaksillaan.

Meil oli tänään ihan huippu vaunulenkki! Hiukan kyllä huomaa ettei oma kunto oo vielä normaalitilassa mutta pikkuhiljaa... Ja näitä lisätään kyllä ohjelmaan enemmänkin jos näin helposti sujuu, toista tuntia taapereettiin ja pikkumatkustaja oli hiljaa tuhisemassa kyydissä tyytyväinen ilme naamallaan. Ei heränny kertaakaan vaikka nukkui kyllä ennen ja jälkeenkin.

Mä odotan edelleen et pääasia yksin vaunuttelemaan. Esikoinen ei jaksa pyöräillä niin pitkää matkaa kun tekis mieli vedellä... Ja koiran kans se on sellasta pysähtelyä! No sit kun miehellä on vapis...

Huhuh, jos vetäisin 8 litraa vettä niin laihtuisin varmaan 8 kg siinä samassa..
Tänään kun olen juonut vähän enemmän niin kaikki nesteet tulee heti pissana pihalle - ihanaa!!!

Mun ruokahalu on myös vähentynyt, välillä unohtuu ateriat välistä niin pitää olla tarkkakin syömisen kanssa.

Työntelin sitä ruohonleikkuria tuossa..siinä päivän liikuntasaldo. Oon säälittävä, i know.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Älä lyyti oo liian rankka itselles, onhan toi jo hyvä jos oot ulkoillu ja vähän liikkunu, ja ruohonki leikannu! :)
Mä en ollu ulkona ollenka, huomen yritän jaksaa vähän kävelyä.

Jospa taas tänäänki jaksais vaikka työnnellä sitä ruohonleikkuria ees vähän aikaa. Aattelin eilenki et raitis ilma ja vähäinenki liikunta antais vähä paremmat yöunet mut näköjään ei.

mulla välistä kanssa ihan vaan makoilu päiviä, esim eilen! koiran kanssa 15min ei varmaan lasketa :P

Me käytiin eilen koko perhe 8km vaunulenkillä ja kyllä sen jälkeen tunsi jotain tehneensä. Moneen kuukauteen pahemmin liikkunu muutakuin hitaasti laahustaen. Ihmeesti on kyllä lihasten voimatasot palannut takaisin raskauden jälkeen. Tuli todella hyvä fiilis! :) Eikä lämmin ilmakaan haitannut kun oli juotavaa mukana.

Mä lähen tänään käymään vaunujen kanssa 5km päässä babystylessa. Yhteensä tulee siis 10km lenkki. Pitää kyllä muistaa ottaa tarpeeks juotavaa mukaan kun tuolla ulkona on taas niin aurinkoista ja lämmintä!

Takaisin