Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mikä tos suklaas muute on! Siis kaikki suklaa kelpaa.. Tai ei ees kelpaa, kun ois pakko saada joka päivä!

mä en ekaa oottaessa syöny ollenkaa suklaata.... mut sit iskiki heti synnytyksen jälkeen kauhee himo Twixeihin.... vedin niitä varmaan 20 laitoksella ollessa.... nyt oon taas syöny suklaata alvariinsa tän kans, josko se himo loppuis sit laitoksella :rolleyes:

mul tuli rv 30 jälkeen makeanhimo,ennen sitä ei ollut. Pakko silti koittaa rajottaa sitä syömistä. Suklaa,tortut ja pullat menis hujauksessa jos vaan olis. Ja juu noita kirpeitä karkkeja olen himoinnut aina,niitä söis vaikka kuinka paljon! :p

Mulla on paha tapa yöllisillä vessareissuilla hakea keittiön kaapista suklaata... Irtokarkkeja en ole uskaltanut ostaa aikoihin, koska ne menis yhdellä kaadolla kurkusta alas.

Kävin ulkoiluttamassa naapurin koiraa jonku 20 minuuttia ja hengästyin niin että rupesi ihan huimaamaan. Ja siis tosiaan vähän vain tepasteltiin tuossa talon edustalla eestaas. Ei oo hyvä. :sad001

Mä en ennen raskautta voinu sietää mitään mikä sai naaman irvelle, mut nyt kaikki kirpeet karkit on löytäny paikkansa mun irttaripussiin.

Mä valittelin tässä yks päivä miehelle sitä, ku oon nyt alottanu ton fillaroinnin enkä tiedä millä sykerajoilla vetelen tuolla. No tänään asioitiin postissa ja mulle selvis et oli menny ja tilannu mulle sykemittarin. Ihana ele joo, mut kyl mua vähän ärsytti ku eilen ku käytiin lastentarvikkeessa kattomassa kehtoa ni mies teki selväksi et hän ei laita 130e sänkyyn mut näköjään saman verran oli laittaa sykemittariin, ja vielä multa kysymättä. Mutta aiheeseen, mikä on raskaana olevan normaali leposyke?

Lälly mulla on leposyke siinä 65-70 paikkeilla, mutta siinä vaiheessa kun oon mittari päällä ja pääsen ovesta ulos niin syke on jo yli 100 kun oon ähvertäny kengät jalkaan ja vaatteet päälle :)

Joo mä hajosin kans tolle 100sykkeelle ku olin saanu kengät jalkaan, 120 ku olin päässy pyykkitupaan :grinEn oo ikinä ennen omistanu sykemittaria ni tosi mielenkiintoista seurata noita :) kohta hyppään pyörän selkään, ni saas nähä mihin lukemiin siinä päästään.. o_O

Lälly, mul on leposyke ollu melkeen koko raskauden ajan päälle 90, ja neuvolantädin mukaan se on ihan ok. Tuntuu vaan pahalta kun heti liikkeelle lähtiessä sykkeet nousee miljoonaan ja meinaa kuolla. :P

Te keillä on ollu sykemittari pidempään käytössä ni ootteko huomannu, et nyt raskaana sykkeet on siis korkeampi kuin normaalisti? Mä kauhistelen sitä, et onks mun kunto oikeesti niin huono et ylämäkeä ku poljin ni syke pomppas 170 vai onks tolla masuasukilla kans jotain vaikutusta tohon?

Kyl syke nousee tosi paljon helpommin vaikkei siinä mulla ennenkään oo ollu mitään ongelmia.

Sydän joutuu tekemään kovemmin duunia että saa hapen riittämään koko ruhoon ja vielä mahatyypillekin. Ja samalla maha painaa keuhkoja ettei keuhkot vedä happea ihan täysteholla.

Juu paljon helpommin nousee syke raskausaikana. Ei mullakaan normaalisti kävelylenkillä nouse yli 150 mut nykyään se on pienikin ylämäki ja raja paukkuu...

Kiitos ku jaksoitte vastata. Nyt voin miehelle perustella mun sykkeitä vauvalla, ku se oli oikeen vahingoniloisena ku pienemmistäkin ponnisteluista nousee syke. Idiootti :angry2

Ja muistakaa sykemittareiden kanssa, että se ottaa vilkkaimman verenkierron sähköimpulsin! Eli se voi todennäköisesti olla vauvan mikä on helposti yli 140.. Mie en enää kämmenestä/ranteesta oo saanu omaa sykettä moneen kuukauteen vaikka en tekiskään mitään nii näyttää sen väh. 136 eli jäbän syke. Verenpainemittarilla sentää saa oman näkyviin.

No kai se syke nyt nousee, kun keuhkojen tilavuus on luokkaa mandariini, verimäärä on normaaliin nähden valtava ja sydämen pitää pumpata kahden edestä! Jessus, miten torvia miehiä taas liikenteessä. (Saa lähettää bussilla Espooseen, ilmaisia litsareita jaossa edelleen :wink).

Mannaryyni kyllä mulla ainakin mittari lukee ihan oman sykkeen kun syke muuttuu sopivasti rasituksen mukaan. Ei mun vauvalla ees oo niin korkeet sykkeet kun mulla liikkuessa :D

Kyllä mullakin ihan oma syke näkyy. Se on aika pieni alue mistä se sen sähköimpulssin mittaa niin voisiko muka mahasta yltää sinne asti? Tai toki koko kroppa sähköä johtaa, mutta kun tuntuu että omankin sydämen kohdalle asettelu vaatii aikamoista tarkkuutta.

No nouseeha se vauvankin syke sitä mukaa, kun äipänkin.. :D Et äiti kun kiihtyy ni kiihtyy pienenki syke :D

No mulla onkin toi Crosstraineris mittari, et taitaa herkemmin ilmeisesti ottaa, kuin noi tavan mittarit.

Takaisin