Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Normaalisti painan 55kiloa ja oon 159cm ja en oo lihava mut en laihakaan ja taistelen jenkkojeni kanssa mut en vaan pääse enää alle ton 55 kiloa, tein mää iha mitä vaan! En haaveile mistää sixpackista vaan olla sopusuhtainen. Siinäpä mulla tavotetta! Painoa tullu noin 10 kiloa tän raskauden myötä, saaha liikakilot pois ja samaten ne hemmetin jenkkakahvat!

Mua hiukan hirvittää että mitenhän nää kilot lähtee tippumaan. Ihan uus tilanne olla kotona vauvan kanssa. Imetys ja vaunulenkit varmaan lisää kulutusta mut varmaan myös näläntunne on aikamoinen. Ja väsymys, vauvan rytmin tahdissa meno yms. varmaan tekee aika alttiiksi naposteluille.

Mä en jaksa miettii tota painoa. Mitä enemmän mietin ja pohdin niin sitä enemmän ahdistun. Ahdistun vaikka tiedän mistä se johtuu ja että ei se ole pysyvää(kun olen päättänyt että ei todellakaan ole). Herkkuja tekee tajuttomasti mieli koko ajan, ja sorrun koko ajan vaan enemmän ja enemmän (ennen raskautta oli aina herkkupäivä eikä jokapäivän jälkkäreitä tms ja toimi tosi hyvin) ja sit tulee morkkis. Normaalisti liikkuis sit tietty enemmän mut eihän se nyt onnistu. Mut täällä ku möllöttää väsyneenä kotona päivät pitkät ja vaan o d o t t a a niin se itsekuri luhistuu ja otan sen mehujään ja sit piristyn siitä. Säälittävää.
Mut joo, en tiedä oliko mulla ees pointtia. Kai se oli se et ei viitsi ahdistua ja stressata painoa tai sen nousua, ollaan kaikki jo loppusuoralla ja kohta meidän kropat kuuluu taas vain meille ja liikuntakin pääsee kehiin. Jaksaa jaksaa.

Mulle on tullu nyt 12,5 kiloa. Tavotteena oli alle 12 kiloa mutta siihen en ihan pystyny. Tää on kuitenkin tarpeeks lähellä kun ottaa huomioon sen etten oo saanu liikkua joulukuun puolivälin jälkeen...

Mie oon 170 pitkä, normisti sen 65-67 kg ;D
Mua ei kyllä haittais vaikka paino jäis 67-70 kg..
Pepun ja masun haluan treenata, mutten lähde millekkään älyttömälle hulluudelle - vain niin että pääsisi vanhaan vaatekoko ja masu ei näyttäsi raskausmahalta..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Meikä on 160cm ja nyt 92kg! 10kg tullut painoa alusta. :eek: Kyllähän sitä näyttää aika mursulta kun on tällanen persjalkanen. Mutta en ota siitä paineita ja meinaan syntymän jälkeenkin ottaa ihan lunkisti jonkun aikaa,ennen kun taas alan kunnolla kuntoileen painon vähentämismielessä. Kyl sitä hiukan odottaa,että hiukan lähtis läskit liikkeelle imettäessä ja vaunulenkeillä :)

Mä oon alle 160 cm hobitti ja painoa tullut 11-12 kg alusta (nyt on oikein pompsahtanut!). Tavoitteena hieman alle 56 kg:n paino, se oli meinaan lähtöpaino, mutta voisi sitä vaikka reisistä ja takapuolesta olla hieman kiinteämpi. En tavoittele suurempia, mutta vaatteisiin, joita käytin ennen raskautta, olisi kivaa jo syksymmällä mahtua. Sellaista en ymmärrä ollenkaan miksi joku haluaa tavoitella alipainoa jos painoindeksiä katsellaan, kertoo mielestäni itsetunto-ongelmista. Välillä teille pitkille olen ollut kateellinen, mutta nykysin on vaan mukavaa olla pikku-Ameeba, jolle vartijat ja muut nostelevat tavaroita ylähyllyiltä :grin

Alunperin mietin, että sopiva painonnousu olisi siinä + 12 kg luokkaa, nyt siinä sitten oltaisiin. Näyttää vaan pahasti siltä, että lisää tulloo kun tuota turvotustakin on viikonlopusta asti ollut. Jospa pääsen taas tänään pienelle puolen tunnin kävelylle.

Mä en ennen raskautta juuri koskaan käynyt vaa'alla. Mun paino on joka tapauksessa aina sama, painoindeksi 21-22. Se vaan vaihtelee, onko läskiä vai lihasta enemmän. Vaatekoko ja kaksoisleuan tilanne kertoo mulle paremmin, missä kunnossa oon, kuin vaaka. Nyt on ihan outoa ja vähän stressaavaa kun koko ajan tiedän, mitä painan, ja oikeastaan pelkään että painon kyttääminen jää raskauden jälkeenkin päälle.

Mulla oli ihan sama HKI00550, en käynyt vaa'alla pitkiin aikoihin ennen raskautta. En ole ikinä painostani huolehtinut, koska se on aina pysynyt siinä mulle normaalissa tilassa ihan itsellään. Raskauden alun painon mukaan olin alipainoinen, vaikka se oli mulle se paino, joka pysyi syömällä mitä huvitti ja liikkumalla sen mitä huvitti. Välillä huomasin vaatteista, etteivät ne enää istu kauniisti tai kaverit saattoi nimitellä käsivarsiani näivettyneiksi, mutta tilanne korjaantui yleensä sillä että yritti muistaa syödä sen lounaankin tai lisätä voileivän päälle ylimääräisen siivun juustoa. Siinä on ollut mun aikuisiän painomurheet, nyt tämän raskauden takia jokaista grammaa pohditaan neuvolassa ja painoa pitäisi eri ihmisten mielestä tulla eri määrä - lääkäri ja terveydenhoitajakin ovat eri mieltä! Ahdistavaa.

Toi painonnousu on kyllä erikoinen juttu. Ja tosiaan kaikki ammattilaisetkin suhtautuu siihen jotenkin ihmeellisesti :/ onneks me täällä foorumilla tiedetään, että kaikki ei ole samasta kaavasta ja kyllä ne kilot lähteekin :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

EVVK: ImageUploadedByVau Foorumi1397638960.687601.jpg
Mua ärsyttttääääää tää flunssa ja alapäässä joku ihme nipistely, piikittely yms menossa. Tilanteen voi pelastaa vain namut ja limu!!
Kaikenlisäksi esikoinen on imenyt musta energiaa taas ihan huolella.........

Oon 163,5 (toi puolikas sentti on mulle tärkee) ja painoin ennen raskautta 55-56kg tosi pitkän aikaa, aina pyöriny tuossa, välillä laskenu 54 mut harvemmin. Mulla ollu pienempänä vaikeuksia mun ulkonäön kanssa: varsinkin reidet ja vatsa on ollu vaikeita paikkoja. Aikuistuessa se on kuitenkin helpottanu. Nyt on tullu varmaan sellanen 10 kiloa, mut mut ei oo juurikaan turvotusta ja reidet sun muut on aika lailla ennallaan ja vielä ei oo myöskään tullu arpia (koputan puuta). Oon aika tyytyväinen siis ulkonäkööni ja luottoa löytyy siihen, että paljon jää sairaalaan synnytyksessä ja imettämällä sekä liikkumalla vaunujen kanssa, Tonttua nostellessa sekä koiran kanssa lenkillä (kun mies jää hoitamaan tonttua niin pääsen tosi reippaille lenkeille <3). Ei stressiä!

Mielessä myös hetki kun Tonttu lähtee kävelemään niin kyllä siinä perässä juostessa kilot karisee :p

Kirpeet on nami, mut noita ei kyl pysty montaa syömää kirpeyden takia vaikka muuten tykkään kirpakoista ! !

Mie pystyn, oon kerran vetänyt ärrältä saatavia kirpeitä karkkeja (en muista nimeä, mutta kirpeitä ovat, sitruunahappoa) niin paljon että multa lähti nahat kielen reunoilta ja poskista :D
Nimim. Vedin just pussin noita karkkeja ja yritän olla ärsyyntymättä tästä kivusta!!

Mie en tiedä mikä mul on. Siis ei mul mitkää muut namit tee sellasta stoppia, et ei pysty liian kirpakkaa. Mut nuo on just ainuit joihin tulee stoppi heti muutaman jälkee! :grin:confused:

Oi lapsuusmuistoja! Oli kieli ja posket verillä, kun ostin lähikiskalta ufoja koko viikkorahalla!

Mitä kirpeempiä sitä parempia! Ne pikkupussit dragstereita on parhaita! Ah ne on niin kirpeitä et pitää melkeen irvistää :D

Takaisin