Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
12 VIIKKOA!!!!!!:smiley-angry016 No huhhuh, on mulla vissiin sit vähän turhan nopea ajatus ollut palautumisesta :grin Mä ajattelin et varmaan viimeistään parin viikon päästä synnytyksestä pystyn jo juosta. Ja että kahdentoista viikon jälkeen omaan jo sixpackin :cool: Miten mä en oo näistä asioista tajunnut kysyä lääkäreiltä. No, täytyy aloittaa siis henkinen valmistautuminen siihenkin, että on valmis antamaan kropalle aikaa myös palautumiseen.

6pac 12 viikossa on jo aika mahdotonta kun siinä ajassa ne suorat vatsat ei oo välttämättä vielä ees palautunu paikoilleen! Mutta kannattaa jutella tosta syynytyksen jälkeisestä liikunnasta neuvolassa ja voi kysyy myös asiaan perehtyneeltä fyssarilta neuvoo. Sullakin on kuitenkin aika rautanen pohja niin voi olla että palaudut nopeesti, mut oishan se sit tyhmää aiheuttaa vahinkoa kohdulle tai vaikka vatsalihaksille jos rupee treenaan liian nopeesti liian kovaa. Pitää vaan olla malttia!

Mä täällä just yritän parantaa mahdollisuuksiani nopeeseen palautumiseen ja teen kyykkyjä, maastavetoo, syviä vatsoja ja kylkiä vaikka kuinka särkee ja supistaa!

Niin ja serkullani ei palautunu vatsalihakset ja ne piti ihan leikkauksella korjaa koska mahasta jäi sellanen löysä. Et kannattaa ottaa vaan ihan rauhallisesti alkuun :) Ja omasta kokemuksesta voin sanoo et mulla ainakin tippu kilot ihan ilman suurempia liikkumisia. 2 kk meni mulla ennen kun kunnolla pääsin edes liikenteeseen, mut siihen mennessä oli jo 10 kg tippunut :)

Mua ei ne kilot niin kovasti enää huoleta kun painoa on kuitenkin tullu vaan se n.11kg, enemmän haluun vaan saada lihaskunnon ja kestävyyden takas!

Kyllä varmaan tolla sunkin treeni taustalla saat ne nopiaa takaisin :) Hitsi ku sais itekki kyykkää ! En kyllä uskalla :grin Ties vaikka toi vauva pullahtas kesken kaiken ulos :p

12viikkoa.. 4kk.. ja poru! Mä oon taas treenaillu nyt minkä oon pystyny, tietty siis kevyemmin :) ja jättänyt suorat vatsalihakset. :)

Nooh. Ehkei niillä lihaksilla niin, kun en hippuile muutenkaan napapaidoissa kaupungilla, mutta jos elokuun loppupuolella johonki pääsis tuulettuun niin kyllä mää perkele hoikka haluan olla!!!! :D

Täytyy joo jutella sit tuosta palautumisestakin jonkun asiaan perehtyneen kanssa. Mulla ei niinkään ne ulkonäölliset asiat ole syy siihen miksi kyselen, vaan ennemminkin se että mulla kyllä hajoaa pää jos joudun olla vaan vuodelevossa joku 12viikkoa :sad001 Tosin ois toikin nyt aika kuraa jos vatsanseudun lihakset ei palautuis ollenkaan:confused: Höh, miks miehet ei vois olla raskaana ja synnyttää naisten puolesta!

Mä mietin, että imettäminen ja vaunulenkit alkuun riittävät pudottamaan painoa. Täytyy päästä pihalle kuitenkin, mutta sen voi tehdä vauvan kanssa kuten muunkin liikunnan alkuun. Lihaskuntoa ei kannata ihan heti edes havitella ettei tee enempi hallaa vatsalihaksilleen. Musta sellainen kultainen keskitie on tässäkin asiassa hyvä :)

Ja tosiaan, aina ne vatsalihakset ei palaudu ollenkaan vaikka odottaisi maltillisesti oikeaa hetkeä vatsojen tekemiseen :/
Mulle kävi niin, tulee aina olemaan 1,5 cm rako vatsojen välissä.
Mulla on aina ollut tiukat vatsalihakset - välillä ihan sixpackikin, aloitin tekemään vatsoja kun olin 4. luokalla, en tiedä johtuuko siitä että sit yhtäkkiä kun ne venyy niin ei enää palautunut.

Ps. Eilinen oksasaksien heiluttelu toi täksi päiväksi kivan kivun käsiin, meni siis treenistä :D Ei ole kuin kerran raskauden aikana ollut paikat kipeät liikunnasta..
Jos seuraavalla viikolla lähtis mylläämään uudestaan pihaa, loppuviikko menee spinnin ja muiden juttujen mukana..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Jiggly, Ei nyt täyttä vuodelepoa tietenkään ! :) Tietty oman voinnin mukaan sitä liikkumista alkuun ja kovempia treenejä sit ku kroppa on siihen valmis :) Lääkäriltähän saat jälkitarkastuksessa kysyttyä mikä se kohdun tilanne on ja varmasti osaa arvioida et kuinka paljon liikuntaa sitä uskaltaa jo tehdä :) Esikoisen kans palautuminen on aina hieman hitaampaa, mut pitää muistaa et maltti on valttia ! :) Ja miehet ei oo raskaana siksi koska ne ei kestäis ees menkkoja ja mehän ei lisäännyttäs ollenkaan jos homma pitäs jättää miehille :wink Kuolisivat sinne synnytyssaliin koska ovat niin kipu herkkää porukkaa :p Meille ei varmasti tulis toista lasta jos ois toi ekakin ollu ukon homma :grin Ei se kestä edes omaa krapulaansa niin miten ihmeessä synnyttäs ? :p

Mä haluun lenkille, mut miks kukaan ei lähe mun seuraks? :( Nyt varsinkin kun vauhti on aika hidas niin olis kivaa jos ois juttuseuraa lenkkeillessä, mutta mun kaverit on niin laiskoja ettei ne ikinä suostu seuraks! Ärsyttävää.

Tota samaa oon pohtinut tässä lähiaikoina. Oon kans niin hidas ankka ettei kukaan suostu lähtee mun kaa lenkille. Paitsi mies, mutta sekin tekee niin pitkii työpäiviä ettei siit oo kauheesti hyötyy.

Mähän kävin pari viikkoa sitten hakemassa vaunut kavereilta reilun kahden kilsan päästä ja vasta hiki päässä kotiin tullessani tajusin, että vaunulenkkeily on ihan hyvää treeniä, ainakin jos on pari kunnon ylämäkeä matkan varrella. Olin aiemmin vähän skeptinen kun ihmiset kutsuivat vaunulenkkejä liikunnaksi - että kävelyähän se vaan on. Mutta kyllä siitä tosiaan saa ihan tehokasta tehtyä.

Mites hei noi julkkisäidit ku ne on kuukaudessa huippukunnossa. Mitä ne tekee!!? :confused013

Mie oon ihan super tyytyväinen siitä, että oon jaksanu nyt viikon verran käydä koiran kanssa joka päivä semmosella 40-60 minuutin kävelyllä. Mies lähti viikko sitten pilkkireissulle Lappiin ja tulee vasta sunnuntaina takasin, niin vähän alkuun pelkäsin et miten jaksan lenkittää koiraa joka päivä. Mut hyvin tässä on jaksanut vaikka monesti loppumatkasta se kävely muistuttaakin semmosta pingviinin vaappumista ja kyllähän tuota alaselkää vähän jomottaa ja supistelee.

Nyt haaveilen, että josko ens viikolla kun mieskin voi välillä lenkittää koiraa, pääsisi käymään ihan kuntosalilla vähän lihaskuntotreeniäkin tekemässä. Pikkasen kyllä epäilyttää, että se ei välttämättä suju ihan mutkitta kun välillä tuntuu, että menee kroppa ihan maitohapoille jostain sipulin pilkkomisesta ja pyykin kuivumaan laittamisesta. Mut ois se niin kiva päästä salille taas pitkästä aikaa. Pitää vaan kattoo onko mulla mitään sopivan kokosia treenivaatteita, ettei tarttis kessi puoliksi paljaana bodailla :)

Takaisin