Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mieki tykkään sen mausta, mutten oikeesti oo kokenu mitää piristävää vaikutusta enkä kyl kahvillakaa vaikka joisin monta kuppiakin. :)

Kumma juttu että toisina viikkoina hengästyttää polkea jopa 128 sykkeellä, tänään meni ihan kevyesti taas se 140-150 sykkeellä pidempäänkin..
Onkohan vauva sit jossain keuhkojen lähellä pyörimässä? :o

Tää viikko on muutenkin ollut poikkeus: hikoilen enemmän, ei tee mieli syödä paljoa vaikka treenaa..
Kai tää paino ja aineenvaihdunta kääntyy nyt kevään puolella paremmaksi.

Miehän joka talvi lihoan 3-6 kg, vaikken niin kovin mässäilis. Kaamoksen prkl.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tänään oli tuskanen kauppareissu kun maha repi ja kiristeli. Mutt nyt goretexit jalkaan ja ulos katsomaan mitä kävelylenkistä tulee.

Taitaa koittaa tasapainolautaa pitkästä aikaa, koska yksi lapsi nukkuu mun pyörän vieressä ;D

Edit: Nyt ei jaksanut jumpata kuin 35 min! Tännekin tulossa flunssa olosta päätellen, damn! Not again!!!!!!!!!!!!

Muokattu viimeksi:
Olipahan tuskaisan oloinen kävelylenkki! Tsiisus että kiristi mahaa ja kivisti alavatsaa ja muksu vielä siihen kaiken päälle painaa rakkoa. Odottelenki mielenkiinnolla keskiviikkoa kun ultrataan että kuin alhaalla tää tirppana oikein masussa köllii! Aina tuntuu painetta rakossa kun kävelylle lähtee, vaikka ois just käyny veskissä :o

liii-saaa, suosittelen vähän hiljentämään tahtia crosstrainerilla jos vetelet noin kovaa vauhtia! Toki se tuntuu ihan typerältä hidastaa tahtia, jos kerrankin on sellanen päivä että askel kulkee hyvin crossatessa. Mutta sykkeen ei raskausaikana suositella olevan tuolla 150 kieppeillä pitkää aikaa, jottei vauva pääse kärsimään hapen puutteesta. Eli jos haluaa vedellä rajumpia treenejä, se kannattaa tehdä intervallityyppisesti - tyyliin minuutti täysiä ja sitten 2 minuuttia kevyempää palautusta. Toki oma keho varmasti tässäkin se parhain mittari, mikä hyväksi ja mikä ei :dance018 Mutta meillä ainakin liikunta- ja fitness-alalla pidetään nyrkkisääntönä sitä, ettei raskauden aikana lähelle 150 sykkeen treenejä pitkiä aikoja ilman palauttelua!:smiley-angry017

Tää ei nyt varsinaisesti kuulu tähän topiciin, mut hieman ees..

Eilen lähettiin porukoilta ja siinä on mehtä heti parkkipaikan laidalla. Käytettiin koiraa tarpeillaan enneku lähetään autol ajaa kohti kotia. Ni tää koira vetäs ittesä jäykäks ja haukahti. Ni sieltä metästä läks joku väh. 150cm säkäkorkeudelta oleva elukka juoksemaan, mut onneks pois päin. Mut kyllä siinä kiire tuli, et jos se hitto kääntyyki kohti tulemaan. Meikäläinen yritti ottaa juoksuaskeleita ja hoputtaa koiraa ja miestä, et ny mennään, ny autoon, äkkiä! No meitsihän jäi jälkeen, kun tuli iha hiton iso supistus, et jalat veti maitohapoille ja meitsi jähmetty hetkeks.. Kyllä tää on siis todistetusti niin, ettei tälle mamalle mitään urheilua.. Säikähin enempi sitä supistusta, kun kohdun veti iha kovaks et jalois tuntu ja loppu toiminta.

Mut apua myös sille, et mikä hitto se elukka on ollu.. Mieskää ei yleensä säikähä metsän rasahduksia, mut se elukka ei ollu mikään pieni.. Ja kaupunki alueella. Kuullosti, et ihanku kaviot ois kopsanu, mut maa oli jäässä, et on voinu kuullostaa isomman ja painavan elukan askeleeltakin esim. karhu..

Mun nykyaikasessa ruokavaliossa ei oo enää mitään järkeä. Luultavasti huonosti syöminen ja nukkuminen on jollain lailla yhteydessä. Eilen söin 1 roiskeläpän ja 1 pullan. En mitään muuta kun noikin sain hädin tuskin alas. Seuraavaan neuvolakäyntiinkin on vielä 2 viikkoa kun tällä viikolla on psykologin käynti ja ens viikolla käynti synnärillä. En rupee tällasesta asiasta mihinkään soittelemaan mutta harmittaa että tää on just nyt tää viimenen pitkä väli neuvolakäyntien välillä kun siellä pystyn yleensä kyselemään ja juttelemaan näistä asioista.

Ei vaan maistu. Syöminen tuntuu tosi vaikeelta! Mitään ei tee mieli ja välillä tuntuu etten vaan saa sitä ruokaa meneen kurkusta alas. Syömisestä on tullu tosi epämiellyttävää ylipäätään :/

oisko hymykuoppa jotku smoothiet/pirtelöt helpompi saada alas? Saisit energiaa ja nestettä vähän helpommin. Ite alkuraskauden huutoyrjörumbassa kokeilin kaikkea ja smoothiet (hyvänä päivänä) pysyi pienissä määrin sisällä..

Toivottavasti löytyis jokin ruoka mikä menis hyvin alas tai ees vähän.. :(

Jomsuli varmaan vois olla että ne meniskin, mutta en oo viimeaikoina vaan jaksanu tehä mitään kun noi smoothiet vaatii niin paljon hedelmien kuorimista ja pilkkomista. Oon ihan liian väsyny sellaseen touhuun. Kyllä mä onneks välillä syön hedelmiä ihan sellasenaan.

Hei! S-kaupoissa on mehupuolella niitä aivan ihania valmis smoothieita! En muista merkkiä, mut se mango... oisko ollu passion? On aivan ihanan raikas<3 Niitä on semmosis pienis lasipurnukois ja isommissa. :) Ne ei häviä miu mielestä ite tekoiselle :)

Niiitä on joku banaani+ joku? maku ja sit jokin marjaisa vaihtoehtokin.. Niitä en oo ite maistellu, kun oon enempi mango-passion immeisiä.

Pitää ehkä seuraavalla kerralla skarpata ruokakaupassa ja ostaa vähän enemmän parempaa ruokaa. Ei vaan tuu yleensä mieleenkään jos ei tee mieli. Täytyy ehkä tehä ihan kunnon kauppalista niin sit sais ainakin kotiin tarpeeks syötävää eikä voi aina valittaa ettei meillä oo mitään syötävää.

Joo onhan noita valmissmoothieita vaikka minkälaisia, niissä on vaan aika paljon hintaa yleensä. Ehkä mä kuitenkin ostan muutaman jääkaappiin odottelemaan.

No noi on miun kukkarolle ollut edullisia, ne kylmäpuolella olevat smoothiet on kyl hinnakkaita! Mut toi iso pönikkä tuota maksaa 3-4e, kun taas kylmäpuolella ne desin kahen purkit maksaa saman verran!

No se mun pidempi aika on max. 1-2 min 150 sykkeellä ja 130-140 sykkeellä joku 5 min ehkä, sit 120-130, sit pysähdyn ja ootan että tasaantuu kokonaan koko syke :)
Tiedän joo että ei kannata pitkää tehdä rajulla sykkeellä, siks mulla toi mittari onkin.
Mulla oli tässä kausi välissä että 128 syke tuntui raskaalta ja sitäkin jouduin tekemään intervallityyliin, niin siksi lähinnä ihmettelin että miten toi ei tunnu pahalta nyt ollenkaan toi 140-150, kun viikko sitten kun hetken teki tolla niin jalat oli hapoilla.. Tuskin edes 5 sekkaa jakso.

Oon kuullut vähän sitä sun tätä sykkeistä, toiset väittää ettei pitäis seurata ollenkaan, toiset sanoo että 15 min liian isolla sykkeellä (140-150) on vasta liikaa..
Mie en sykettä päästä kuin vahingossa yli 150 yli, joskus joku biisi nostaa mun sykettä 5 astetta :D
Ja harvemmin tän raskauden aikana olen tuolla 150 lähellä kauempaa kuin 5 min jaetulla intervallilla pyörinyt, se potkaisee niin hyvin tän mun 88 kg:n painon kanssa :D :)
Joskus on päiviä että pyöräilen kevyesti 119-130 sykkeellä kun muuhun ei jaksa, tuskin tällainen aiheuttaa mitään..
Aion kyllä seurata itse loppuun asti noita sykkeitä, vaikka välillä turhauttaa. Ei enää pitkään niin pääsee vetämään täysiiiiiiiiii!

Neuvolassa ei oo sykkeeseen sanottu mitään, mut netistä ja lehdistä lukee vähän väliä just noita, et sykettä seurattava.. Tiedä sit mikä se on se totuus :confused:

Takaisin