Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
4.30 herätty, esikoinen yskii ja on kuumetta taas.. :/ Kohta 2 kk ollaan herätty joko öisin johonkin lapseen tai aamulla ennen kukon kiekaisua!
Tervetuloa vaan yöheräilyt vauvan kanssa :D

Multakin löytyy käsipainot, kahvakuulan halusin mutta sitten taas noi käsipainot ajaa aika saman asian ja painoa saa lisättyä just hyvin.
Saisin crosstrainerinkin miehen äidiltä, mutta ehkä sitten seuraavaan asuntoon..

Mä en saa itseeni potkua himassa treenaillessa, toki kevyempikin treeni olisi parempi kuin ei mitään. Ja varmasti oikealla musalla ja valmiilla ohjelmalla saisi tehoja paremmin irti. Oon kyllä aatellu että kahvakuulan voisi hankkia, kun olisi valmiita ohjelmiakin siihen. Täällä ei kyllä kauheen isoja heilautuksia mahdu tekemään tai tulee seinään reikiä.

Mä kävisin niin mielelläni spinnissä, mutta en saanu enää viime kerroilla pyörää säädettyä sopivaksi. Maha jäi reisien päälle roikkumaan ja alkoi kramppailla. Kuntopyörää, jossa ollaan selkä suorana, saan poljettua ilman ongelmia. Olenkin sitten tehnyt salin kuntopyöriin ohjelmoituja intervalliohjelmia ettei ihan tule tyhjää sutkuteltua.

Jep, kaikki spinningpyörät ei ole säädettävissä niin että niillä pystyisi raskaana oleva vetelemään, mie tilasin ton Anttilasta (oikea hinta yli 300 e ja nyt oli vain 169 e!) :)
Mie pystyn jopa tolla Spinningpyörällä polkemaan selkäsuorana, oikealla vastuksella se jopa toimii, vaikka tehokkaampaa toi on kun poljetaan eteen nojaten ja parhaiten kun seisoo ja polkee, mutta silloin mun syke menee liian korkeaksi eli teen vaan pieniä spurtteja seisten ja muuten nojaan ja poljen :)

Ja hyvä Nipsumuki, että sulla on joku mitä pystyt tekemään kuitenkin, kyllä pyörällä saa hikeä pihalle tosi hyvin!
Nimim. 30 min pyöräily vei just äsken turvonneet silmät ja naaman pois :D

Miten te pystytte istumaan pyöränsatulassa? Mun pimppa on niin turpee ja kipee, etten pysty kauaa istumaan edes semmosella puujakkaralla. Onkohan tuolla nyt kaikki ihan kunnossa???
Mä haluun kans liikkua noin! :eek:

Joo ei sitä muuta voi kun ihmetellä miten erilailla ihmisten kropat reagoi raskauteen. Pyöräily on about viimenen juttu mitä nyt pystys ees kuvittelemaan tekevänsä.
Kyllä mä tunnen yhenki joka kävi salilla laskettuun aikaan asti :O
Eikä täs voi olla kyse mistää huonosta peruskunnosta/että olis ollu niin paskassa kunnossa kun tuli raskaaksi, mä vielä just viime vuonna aina syksyyn asti olin itseasiassa liikkunu varmaan eniten mitä koskaan... Ja nyt tässä on kiitos.

Mimii siks mullekki on ollu tää oma kykenemättömyys niin iso shokki kun ennen raskautta olin elämäni kunnossa! Jotenkin ihan käsittämätöntä miten nopeesti ja rajusti se tilanne muuttu siinä ekan 4kk jälkeen!

Esikoisen aikana treenasin, jos niin voi edes sanoa tosi pienillä painoilla..
Nyt olen lisännyt ja lisännyt painoja ja parhaiten ikinä elämäni aikana jaksaa jumpata käsilihaksia :O
Olen ihan häkeltynyt taas, esikoisen odotuksessa oli sellainen olo kuin 24/
7 flunssassa, ei jaksanut jumpata kuin mahdollisimman vähän (max.15 min kunnon teholla) kun heti oli maitohapoilla, ihan kuin happi ei olisi kulkenut lihaksiin. Ja mulla palautuminen oli tosi hidasta ensisynnyttäjäksi (tai siis kilot lähti, mutta lihakset oli ihan olemattomat, näytin 67 kiloisena yhtä isolta kuin 80 kg painoisena eikä mulle mennyt pitkään aikaan sopivat vaatteet.
Odotan innolla palaudunko nyt lihaskunnon ansiosta nopeammin kiinteämmäksi, vaiko meneekö siinä taas 1,5 v..
En kuitenkaan kanna stressiä tai aseta tavoitteita ennen kuin tapaan tämän masuasukin, inhottaa sitten jos on ollut suuret kuvitelmat ja vauva valvottaa on koliikkia tms.. :) Ja vauva-arki on nautittavaksi <3 Tavoitteet tekee stressaantuneeksi ja haluan että muistelen ilolla meidän ekan yhteisen lapsen vauva-aikaa :)

Ja piti vielä lisätä että ymmärrän paremmin kuin hyvin teidän kivut, voimattomuuden yms! Itse olin aivan yhtä ihmeissäni miten yhtäkkiä olin esikoisen odotuksessa kuin imetty tyhjäksi energiasta :/
Jaksoin loppuraskaudesta puuhastella perushommia kotona, vaikkakin hitaasti koska niitä kipuja oli.
Siksi olenkin nyt Vieläkin ihmettyneempi, arvaatteko miksi hoidin vauvan vaatteet yms niin ajoissa???
Koska viimeksi en 2 viimeisen kuukauden aikana jaksanut kuin välttämättömimmät..
Silti edelleen odotan että eikö sitä täys lamaannusta tule...

Mä en oo aiemmin tätä ketjua seuraillut kun en mikään urheilija ole, mutta nyt on pakko kysästä josko jollain muulla ois samaa vaivaa... eli mun ns. urheiluni on koirien lenkitys ja hyvinkin kohtuullisessa tahdissa mutta toisinaan saan revittyä itseni pitkällekin reissulle, vajaa 10km. Varmaan sillä hihnan päässä keikkuvalla otuksella on osansa siihen ettei se ryhti ja asento ole ihan optimaali mutta oireena mulle tulee sellanen pistävä kipu alapäähän. Siis en oikeen osaa tarkasti sanoa minne, mut oisko johonki kohdunsuun tienoolle?
Mä kysyin tästä asiasta neuvolassa joskus ja ne oli ihan sillee et anna palaa vaan, liikkua pitää. Ehkä ne ajatteli et mä lopetan kaiken liikkumisen tai jotain. Mut ne kivut on sellasia viiltäviä ja lenkin jälkeen jatkuu yleensä koko päivän. Eri asennoissa sattuu eri tavalla. Sit mulle tulee pissihätä tosi nopeesti yleensä ja jos oikeen keskittyy johonkin pidätyslihakseen ni sillonki iskee toi sama kipu.
Niin että jos joku on kärsiny samasta tai tietää mitä se ehkä vois olla, jakakaahan mietteenne!

Se on varmaan se häpyliitos mikä vihloo siellä "kohdunsuulla". Mulla ainakin kävellessä reippaasti se siellä vihottelee. Kuin joku löis puukolla emättimen pohjaan!

Sarra, jos se on häpyliitos, reippaasta kävelystä ei todellakaan ole apua, vaan haittaa. Onko sulla mahdollisuutta testata jotain SI-vyötä tai Anita-vyötä? Ne pitää löystyvät luut vähän paremmin kasassa päivän aikana, ja mulla ainakin kivut vähenevät huomattavasti.

Mulla häpyliitoksen kipu tuntuu oikeastaan suoraan klitoriksen alla, mutta välillä se säteilee siitä taakse ja alas, sisäreisiin ja pakaraan asti.

Huuuh, hirvee morkkis tulee ku lukee näitä juttuja! :D hyvä siis vaan, koska mä oon maannu massu pystyssä sohvalla viimeset seittemän kuukautta syömässä suklaata... Oon aina ollu tämmönen ruipelo vaikka oon syöny epäterveellisesti enkä juurikaan liikkunu ku jääkaappi-sohva väliä. Nyt tuntuu vaan, että on niin huono kunto et jotain pitäs varmaanki tehä... Pulssi nousee pilviin ku nousee edes seisomaan! Ehkä mä nyt ryhdistäydyn ja käyn vaikka kokeilemassa tota Yrjönkadun uimahallia tänään! :)

Sokeriöverit :oops: Nyt alkaa terveellisempi elämä! Ja ihan oikeesti alkaa, kun sen nyt näin julkisesti täällä ilmoitan!

Arkisyöminen pysyny ny aikahyvin hallinnassa paitsi nyt on tullu sorruttua työpaikan kahviautomaatin kaakaoon, joka on hirvee sokeri ja rasvapommi. Viikonloppuna oon sallinu herkut mut ei oo sekään ihan lapasesta lähteny.

Mutta paino on pysyny nyt sentään samassa jo useamman viikon! :happy090 Tai heilatelee se +-500 g mutta trendi ei oo enää noususuhdanne. Nyt kyllä varmaan toi massun paino ei enää nousekaan eli jos nyt paino pääsee nousemaan vielä niin se on sitten läskiä tai turvotusta. Eikös se näillä main siis ollut kun lapsen kasvu alkaa kompensoitua lapsiveden vähenemisellä?

Tähänastista +12 kiloa en pysty laittamaan turvotuksen piikkiin kun tuntuu että sitä on vähemmän kuin ennen raskautta. Sormus meinaa tippua sormesta eikä tuu ees nilkkoihin enää sukista rantuja.

HKI00550, mulla on kyllä Anitan vyö mutta joku mun fysiikassa vissiin tökkii ku parin viikon käytön jälkeen piti jättää se pois ku mulle tulee sen kanssa niin kauhee pissahätätunne ettei mitään tolkkua... Pitäis ehkä kokeilla uudestaan, varsinkin jos meinaa enempi liikuskella.

Höh miksi mulla vaan jatkuu painonnousu vieläkin kilo viikkoon tahtiin, epistä! Vaikka herkkupäiviä max 1x/viikko ja oon syönyt ihan hirveen pieniä annoksia kun on niin täysinäinen olo koko aika.. Ja kaiken lisäks liikkuu päivittäin.. Outo vartalo miten reagoi raskauteen! Mulla siis tähän mennessä kiloja tullut jo +25 huhhuh.

Täällä myös niin kade kaikille, jotka luvan kanssa saa liikehtiä. Mie kun en saa nostaa, kantaa tai kävellä postilaatikkoa pidemmälle ja tätä kohta 2 viikkoa kestäny, seuraava uhkaus se, et pääsee osastolle jos ei oo paikallaan. Tää makoilu on vaan niin persiistä!

Neste? Saatko riittävästi kaloreita jos menet minimillä ni voi olla, et oma kroppasi on säästödieetillä ? En oo mikää asiantuntija, mut omat veikkaukset ois tässä..

Takaisin