Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei oo tota vaihtoehtoo että käyttäisin h&m urheilukamoja, varsinkaan just urheilutoppeja. Mutta toisaalta en kyllä pysty käyttään niitä kalliita niken tai adidaksen toppejakaan. Olin ihan onnessani viime keväänä kun olin saanu lenkkeilemällä tissit kutistumaan inhimillisiin mittoihin ja löysin gina tricotin urheilutopit jotka sopi täydellisesti. Nyt oon kuitenkin taas niin jättikokonen ettei oo mitään muuta vaihtoehtoa kun changen 54€ urheilutoppi. Changella menee koot ympärysmitassa xs-xl ja kupissa 1-4 ja olkaimet on täysin säädettävät. Oon siis kokoa 65H tai I tällä hetkellä ja xs4 on täydellinen mulle, mutta onhan se kallis. Oon kuitenkin elämäni aikana tuhlannu niin monta sataa euroa urheilutoppeihin jotka on osottautunu heti ekassa tai tokassa käytössä huonoiks että se 54€ kannatti kyllä maksaa... Siskot on kyllä säästyny monien toppien ostamiselta kun mun huonot ostokset on ajautunu sit niiden kaappeihin!

Hm on kyllä pientä kokoa :/ Ja niin on moni muukin, olen nyt huomannut kun olen menossa e:stä f:ään :D
Mutten usko, että tisut jää näihin mittoihin, viimeksi palautui melko nopeasti imetyksen jälkeen d/e:stä takas 85 b:en!
Sitten onkin vaikeampaa niillä, ketkä kantaa jättitisuja noin niinku normaalistikin :/

Joo ja siis suurin ongelma on se että noi perustopit on liian lyhyitä! Mulla kaivautuu ne olkaimet tosi ikävästi niskalihoihin ja sit on aina hartiat jumissa. Toinen ongelma on sit kainaloista pursuavat tissit ja kolmas ongelma liian löysä ympärys. Mä turhaudun aina ihan täysin noiden urheilutoppien metsästämiseen ja sit on pakko käydä changessa...

edit mulla on tuolla masuketjun viimesimmässä ennen-jälkeen vertailussa ginan toppi vs changen toppi ja kyllähän niistä jo näkeekin että changen malli on selkeesti tukevampi mutta ennen raskautta se ginan toppikin istu tosi hyvin!

Juu, tissiongelma urheillessa on vaan suurentunut. Mulla on normaalisti 70/75 F-G ja nyt mennään jossain 80 Ö:n paikkeilla. Tarpeeksi kireitä ja isokuppisia liivejä ei vaan meinaa löytyä.. Ennen raskautta jotkut shock absorberit oli erinomaiset, mutta eipä niissäkään meinaa löytyä tällä hetkellä hyviä. Ne kiristää ja puristaa liikaa!

Eilen kävin taas uimahallissa. Jumppasin ensin eläkeläisten kanssa 30min vesijumpan. Kuinka hienoa oli, että kerrankin oli jumppaporukasta se melkein tehokkain ja osaavin! Mieltä ylentävää! Sen jälkeen vesijuoksin parikymmentä minuuttiia. Mummot muuten huijaa siinä! Ne ui sen vyön kanssa eikä juokse! Eli ne menee paljon nopeampaa ja mua ärsyttää se.

Ja tämän päivän first world problems olikin tässä...

Juu, tissiongelma urheillessa on vaan suurentunut. Mulla on normaalisti 70/75 F-G ja nyt mennään jossain 80 Ö:n paikkeilla. Tarpeeksi kireitä ja isokuppisia liivejä ei vaan meinaa löytyä.. Ennen raskautta jotkut shock absorberit oli erinomaiset, mutta eipä niissäkään meinaa löytyä tällä hetkellä hyviä. Ne kiristää ja puristaa liikaa!

Eilen kävin taas uimahallissa. Jumppasin ensin eläkeläisten kanssa 30min vesijumpan. Kuinka hienoa oli, että kerrankin oli jumppaporukasta se melkein tehokkain ja osaavin! Mieltä ylentävää! Sen jälkeen vesijuoksin parikymmentä minuuttiia. Mummot muuten huijaa siinä! Ne ui sen vyön kanssa eikä juokse! Eli ne menee paljon nopeampaa ja mua ärsyttää se.

Ja tämän päivän first world problems olikin tässä...

Hahha :D Toi on muuten totta että ne mummot vetää tuhatta radalla ja marmattaa kuinka "hitaasti tuokin tuossa vesijuoksee" ja UINNIN päätteeksi kehuvat kuinka ovat vesijuosseet 60 min ;) Onhan se vyö hyvä kelluke, jos vaikka motoriikka alkaa olla jo huonompaa :)

Mä oon ihan himpusti vihreä tästä tissikeskustelusta. Yks odotetuimpia "oireita" raskaudessa on ollut, et mä saan vihdoin tissit (ilman Viron reissua)!! Mutta äläkä mitä. Samat tisulit ne on. Saattaa jopa näyttää hivenen pienemmiltä rantapallon seurana. Ihan epistä! :grin

Oooh, lämpimät muistot Tapiolan uimahallista tuli taas mieleen:p

Exä asui siinä lähellä ja siihen aikaan tuli polskittua aika usein. Mut menepä lauantai-aamupäivänä Tapiolaan... Kiva uida nenä kiinni toisen kantapäissä ja ohikaan ei pääse kun lähestulkoon paikoillaan sätkivät papat tosiaan valtaa koko radan. Kukaan ei siellä osaa edes peseytyä, äidit puki itselleen ja mussukoilleen uikkarit pukuhuoneessa juoksutti pikaisesti suihkun alta ja sit altaaseen. Saman tekivät kyllä iäkkäämmätkin ladyt, joiden hajuvedet sitten löyhyivät ihanasti veden pinnasta nenään.

Nykyisessä lähihallissa ei oo niin paljoa sunnuntaiuimareita houkuttelevaa oheissälää, ei oo höyrysaunoja tai poreammeita ja myös vähemmän höyryjyrän lailla eteneviä kilpauimareita niin siellä saa keskittyä omaan kauhomiseen puolityhjillä radoilla.

mä ostin kokoa isomman icepeakin perusuimapuvun prismasta 20€. Ja toimii erinomaisesti! Se on vielä selästä sen verran auki, että varmaan menee tasan tarkkaan niin kauan päälle kuin tämä virtahepo ui. Kaunishan se ei ole, mutta kyllä se tarkoituksensa täyttää.

Mä käyn nyt vaan Yrjönkadun uimahallissa, koska siellä a) saa uida nakuna (en jaksa hankkia äitiysuikkaria, tosin joissain halleissa niitä kai vuokrataan) ja b) ei ole miehiä tai lapsia -> rata-aggression ja muun sähläyksen määrä on vähäisempi. Kyllähän uintikonflikteja saa syntymään naistenkin kesken, mutta on siellä oikeasti rauhallisempaa. Miehillä on paljon useammin tapana lähteä ohittamaan vain periaatteen vuoksi, vaikka eivät oikeasti pysyisi mun tahdissa... kuluttavat puhtinsa loppuun ohituksessa ja jäävät sitten hidastelemaan mun nenän eteen. Kai se käy egolle jos nainen ui kovempaa.

Yrjönkatu on muutenkin aina ollut raskaanaolevien suosiossa, varmaan just ton uikkarittomuuden takia. Välillä meitä möhömahoja on siellä kolmannes porukasta. Onhan siinä se huono puoli, että uimaan pääsee vaan joka toinen päivä, mutta käyn välipäivinä salilla.

Meidän uimahallissa on ison uima-altaan vieressä poreallas. Ja se on ärsyttävää, kun ne papparaiset asettuu siihen porealtaan reunalle kyyläämään uimareita ja vesijuoksijoita. Senpä takia en ole aikoihin käynyt uimahallissa. Mies käyttää muksuja kyllä uimassa lähes viikoittain.

Peukut teille jotka käytte uimassa! Mahtavaa itsevarmuutta naiset :-) Mäkin tahtoisin uida, mutta en kehtaa kun ällöttää itseä uusi turvonnut olomuoto ja selluliitit.. Yyh.

Mä oon monta kertaa ollu lähössä uimaan mutta en vaan saa mentyä just siks että mua hävettää niin paljon tää nykyinen ulkomuoto :( En vaan voi sietää mun jalkoja, käsiä ja tissejä just nyt.

Uimahallissa on just parasta kuulla kaikki muksujen kommentit. Niin omien kuin toistenkin. Tosin omat lapset saattaa möläyttää jotain sopimatonta toisista ihmisistä, mutta nekin on ihan parhaita kasvatustilanteita, että mitä on sopivaa kommentoida ja kysellä. Eikä kukaan oo koskaan loukkaantunu, kun lapset sitten osaa pyytää anteeksikin, jos aihetta on.

Mua ei oma ulkonäkö haittaa, eikä esiteinien kikattelu ja supina isosta mahasta tai lasten hauskat kysymykset. Harmittaa oikein kun ei oo päässyt uimahalliin.

Viimeks kun odotin ja olin muksujen kanssa uimahallissa niin oli just ihanat keskustelut, kun sattui muitakin lapsukaisia uimaan. :p

Mulle uimahalli on tosi rakas paikka just siksi, että siellä on ollut pakko oppia katsomaan omaa ja muiden vartaloita vähän lempeämmin. Siellähän on saunassa kaikkien leikkausarvet, selluliitit, poistetut rinnat sun muut esillä... Ja tietenkin möläyttelevät lapset. Kun siihen silmä tottuu, on vähän parempi vastustuskyky epärealistisille kauneusihanteille... Tai näin se mulla on toiminut. Nyt mulla on ollut välillä tosi hankalaa tottua vartalon muutoksiin, mutta uimahallin saunassa on tullut aina parempi olo.

Voishan se tehä mullekin ihan hyvää, mutta en vaan saa itteeni pakotettua sinne. Liian vaikeeta! Kärsin mieluummin kotona ja jatkan oman peilikuvan säikähtelyä...

Toi on muuten ihan totta: uimahallissa näkee että jokainen vartalo on erilainen!
Itsekin kun siellä istuu saunan lauteilla tulee pohdittua välillä, että harvan vartalo on oikeasti sellainen mitä kansikuvissa näkee ja miksi pitäisi?
Mulle on muutaman kerran tullut tosi eheytynyt olo, sellainen "yhteen kuuluvuuden" tunne kun näen muita, joilla on vanhat raskausarvet ja vatsa, jota ei olla treenattu liikaa tai ei ollenkaan...

Takaisin