Liikunta ja ravinto

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon tässä asiassa sit vaan erilainen. Mun suhtautuminen omaan vartaloon ei oo yhtään samanlainen kun muiden vartaloihin. Myöskään muiden ihmisten ulkonäkö ei siis vaikuta siihen miten nään itteni. En oo siis käyny edes mun perheen kanssa saunassa sen jälkeen kun täytin 11 tai jotain. Mun vartalo on mulle oikeesti tosi iso ongelma. Varsinkin ongelmia ilmenee nyt kun siinä ei oo enää mitään mihin voin olla tyytyväinen. Tiedän kyllä ettei mun tarviis inhota tätäkään vartaloa, mutta en vaan voi sille mitään ja se vaikuttaa oikeestaan kaikkeen urheilemiseen ja harrastamiseen ja varsinkin seksielämään. Mä en tällä kropalla menis ees salille...enkä siis puhu mahasta vaan tästä kaikesta muusta. Oon siis sellanen ihminen että käyn yksin lenkillä ja treenaan kotona kunnes oon siinä kunnossa että kehtaan näyttäytyä salilla tai uimahallissa tai muussa vastaavassa. Mutta tää on tää mun rikkinäinen pää, joka tällasta aiheuttaa...ehkä mä vielä joskus muutun.

Ihan hassua, mä nyt myönnän tyhmyyteni, onks semmosia uimahalleja joissa ei käytetä uikkaria? Helsingissäkö?
Mulle tuli eka ajatus, hyi, vieraitten ihmisten kanssa samassa "kylpyammeessa"!
Mutta ihan samalla tavallahan ollaan vieraiden ihmisten kanssa samassa "kylpyammeessa" uikkarit päällä. :grin
Siis, miks mä ajattelin et se olis jotenkin hygienisempaa?
Mut eiks sitten tissit lillu siellä valtoimenaan. Mua hävettäis! Ei mua hävetä normi uimahallissa suihkussa tai saunassa... Mulla on joku vartalokompleksi! Tai tissien lillumiskompleksi! o_O

Joo, Helsingissä on tää yksi uimahalli, joka on aikanaan vuonna keppi ja kivi rakennettu niin, ettei siellä ole erillisiä pukuhuoneita lainkaan, vaan kaapit on samassa tilassa altaan kanssa. On siis pakostakin oltava miesten ja naisten uintipäivät erikseen. Itse saa valita, uiko uikkareissa vai ilman. Suunnilleen puolet ja puolet se jako menee.

Uinti on henkilökunnan mukaan hygienisempää jos kaikki ui nakuna, koska suurin osa pöpöistä tulee altaaseen uimapukujen mukana, ei iholla. Tuolla ei tarvitse käyttää klooria lainkaan veden puhdistukseen, mistä taas mun tukka kiittää.

Tissit lilluu kyllä ihan valtoimenaan! Mutta siihen tottuu. Ja onhan ne siellä saunassa ja suihkussakin esillä.

Toi klooriton vesi on kyllä huippu juttu.
Käyn uimahallissa, jossa ilmoitellaan kyltein, "mitä huolellisemmin peset itsesi, sitä vähemmän käytämme klooria!".
Kumpa kaikilla olisikin puhtaat uikkarit ja huolelliset pesut!

Ostin kivan äitiysuimapuvun bellabambina.fi -verkkokaupasta. Selasin vaikka kuinka monta nettikauppaa ennen kuin löysin tilattavat ja onneksi mahtuivat, vaikka vähän riskillä S-koon otinkin. Nyt on kivaa vesijumppailla ja vesijuosta niiden kanssa, varsinkin kun selkävaivan kanssa en varmaan jatkossa paljoa muuta liikuntaa harrasta. Mullekin oli täysin vierasta, et jossain voi uiskennella ilman uikkaria. Sama tissien lillumisongelma mulla ois kuin sulla HKI00550 :grin

Olipahan yllättävän rankkaa liikuntaa käydä esikoisen kanssa vaunuilemassa semmoset 5km tuolla loskasäässä! Oli vähän enemmän vastusta pukkia vaunuja etiäpäin ja olinki ihan hikimärkä ku pääsimme kotio! Huh!

Onneks on tissit tämmöset rusinat ni ei haittaa mitään liikuntaa :) Mä oon kiskonu ihan normiuikkarin mahani peitoksi ja saa luvan mennä loppuajankin. Mä onnistun menemään uimahllille aina samaan aikaan yhden mummelin kanssa, josta en saa selvää mitä se tekee. Siinä vesijuoksijoiden puolella se menee, aina ihan keskellä eikä tiiä ohittasko sen siitä oikeelta vai pitääkö lähteä kiertämään vasemmalta. Sit ku meet siitä ohi se heittää ympäri siellä takana ja ku lähet takasin päin ni se on v*ttu taas siinä eessä pyörimässä... AARRGGHH!!!

Pitäsköhän sitä alkaa kehittelemään joku kompleksi tosta vartalostaan ku ei vielä oo. Meillä käydään sujuvasti vieraiden kanssa sekasaunassa siis jos se heille sopii. Eikä kukaa oo vissiin ainakaan kovin pahoja traumoja saanu.

Voi hymykuoppa, i feel you! Täysin samojen vartalo-ongelmien kanssa painiskellaan täällä myös. Taas lohduttavaa kuulla, että löytyy muitakin samanlaisia. Sympatiat täältä!

Olispaki kiva tosiaan käydä uimassa. No, saa tyytyä koirien kanssa ulkoiluun samalla työnnellen rattaissa istuvaa13kg painavaa esikoista . Sen lisäksi oon käyny pari kertaa viikossa iltaisin ihan pelkästään koirien kanssa tunnin kävelyllä. Joka reissulla joudun kyllä pysähtelee liitos kipujen tai harjoitussupistuksien yms takia aina muutaman kerran. .

Eilen illalla tuli sit lenkin jälkeen muutama lievästi kivuliaskin supistus :( Täytyypä toivoa, ettei alq jatkuvasti tulemaan, viikkoja kuitenkin vasta 26+5

Voi hitto kun välillä tulee se palo taas alkaa treenaan ja liikkuun kunnolla! Nyt kun liikunta rajoittuu vain lenkkeilyyn. Sitten samalla tuntuu syylliseltä kun ei voi nauttia vaan masusta ja ylimääräsistä kiloista. Raskauskin kuitenkin on vain sen pienen hetken ja treenata/liikkua ehtii sitten loppuelämän. Ei aina ymmärrä omaa ajatusmaailmaa.
ps. Vähä jännittää miten kahden pienen lapsen kanssa aika riittää äidin liikuntaan kun mieskin monivuoro työssä ja välillä keikka hommissa.

Tervetuloa ankkakävely tännekin! Olin eilen vaihteeks lyhyellä kävelyllä ja jo alkumatkasta maha tuntui painavalta ja ikävältä joka askeleella. Loppumatkasta iski sitten vielä aivan tautinen pisto toiselle puolelle alavatsaa. Vähän sama tunne kuin jos hengästyneenä alkaa pistämään, tää oli vaan alempana.

Mulla oli sauvatkin mukana kun aattelin oikein reippaasti heilutella menemään. Mut hyvä että oli, niihin oli oikein kätevä nojailla kun kipu vei jaloista tehot.

Nipsumuki, samanmoista pistoa alavatsalla sivussa on alkanut kävellessä täälläkin tuntua. On lenkistä nautinto kaukana... Vielä 10vkoa laskettuun, menee menee, jaksaa jaksaa...

Spinningpyöräily on just hyvä liikuntamuoto nyt! Saa sykkeen sopivaksi! :) I'm in loveeee!! Huomenna vois vetäistä kunnon pyöräilyt! ;)

Mä en oo ikinä ymmärtäny spinningiä. Tosi monet kehuu sitä ja tykkää paljon, mut mä kun kokeilin pari kertaa niin oikeesti inhosin sitä! En kyllä muutenkaan tykkää oikeestaan mistään ryhmäliikunnasta paitsi bodycombatista, mut toi spinning on kyllä sopinu mulle huonoiten. Vähän harmi, se olis kuitenkin aika tehokasta treeniä...

Nii, onneks on oma pyörä kotona niin ei tarvi olla siellä porukassa pyöräilemässä :)
Ite en ohjatulle tunnille menisi, salikorteistakaan en maksa..
Kotitreeni on parasta :)
Eilen kun koitin tota, niin vastuksen saa sopivan kovalle, penkin tarpeeksi taakse, pystyn vielä monta viikkoa pyöräilemään seisaaltaan, mutta niinkuin esikoisestakin, sitten loppuvaiheessa menee istualtaan ja hiki tulee silti! :) Mikäs siinä samalla lempiohjelmia katsellessa..

Muokattu viimeksi:
Ootpas liii-saaa aikasin hereillä :o

Mut joo ihan totta et kotona on hyvä treenata kun on välineet kohillaan! Mullakin on melkeen pienen kuntosalin verran kaikkea mahollista kotona. Löytyy kahvakuulaa, käsipainoja 2-15kg, erilaisia nilkkapainoja, jumppapallo, crosstrainer jne. Olis tankotanssia varten tankokin jos se vaan mahtuis nykyseen kämppään, mutta se vaatii ympärilleen niin paljon tilaa, että nyt just ei oo mahdollisuutta pystyttää sitä kotiin. Tykkään kyllä käydä salilla ja ohjatuista siellä combatissa, mutta noilla omilla välineillä pääsee hyvin alkuun jos ei oo tarkotuksena heti ruveta kasvattaan hirveitä lihaksia :D

Takaisin